Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Eller også ligger du i din seng og bliver stærkere og STÆRKERE :wink:

Du vil måske vende tilbage en smule dekonditioneret, men styrkemæssigt skal du absolut ikke frygte noget. Tværtimod. Med 11ugers hård træning ud dekonditionering har din krop masser af opsparet træningstræthed der skal repareres på :devil:

Min fornuft siger du har ret. Min trænings psykose siger at jeg allerede på nuværende tidspunkt har tabt minimum 5kg muskel masse og 15,75% peak styrke :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Project Squat Father Week 11 Day 2 - Annuleret pga Sygdom

Project Squat Father Week 11 Day 3 - Annuleret pga Sygdom

Dagens træning

Start: 18:53

Slut: 21:23

Vægt: 89,5 med sko

Mennesker: BB, SirPrise, Torben F, Simon, Team Ap

Status: Project SquatFather Week 12 Day 1

Har ligget Syg Tirsdag-Søndag. Dagen i dag har været lidt presset. Pr 1 December er jeg Teknik og Resourse (hedder noget langt fancyt noget) for min afdeling, da vi er blevet splittet. Dvs jeg er afdelings ansvarlig uden personale ansvar. Det gør også der er væsentlig meget mere at lave.

Vi startede i lvk kl 16:30 med møde med Allerød Kommune og ja det gik der noget tid med.

Dagens rygter fortalte i øvrigt at OP har lavet 5 rep med 65kg db`s i incline db pres. Det er dælme sindsygt. AP havde tydeligt også hørt det fordi han ville gøre ham kunsten efter

Dagens træning

Squat

1 x 8 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 75

1 x 5 x 100

1 x 3 x 115

1 x 3 x 130

1 x 3 x 142,5

1 x 8 x 110

Benchpres

1 x 8 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 100

1 x 3 x 110

1 x 3 x 117,5

1 x 3 x 122,5

1 x 8 x 105

Dødløft

1 x 5 x 55

1 x 5 x 100

1 x 5 x 140

1 x 5 x 170

1 x 5 x 195

Og her er det at jeg er en idot. Som bekendt har jeg haft bøvl med lænden efter min madness træning. Jeg har været smerte fri efter sygdommen. I dag efter det sæt på 170kg kunne jeg mærke ømheden igen. Men i raseri over min egen svaghed, og latterlige præstationer grundet sygdom skader osv, så ville jeg have det sæt jeg havde planlagt, som også er 17,5 kg under mit max. Jeg fik dem, men for silvan min ryg. Og hold fast jeg er en abekat

Cabel rows

3 x 12 x 75

Pushdowns med reb

3 x 12 x 80

Ronnie curls

1 x 10 x 70

Barbell curls

1 x 10 x 42,5

1 x 12 x 42,5

Dumbell curls

1 x 10 x 22,5

Decline crunch

3 x 15 x 10

Statisk hold barbell

1 x 30 sec x 90

1 x 19 sec x 92,5

End of story

Link to comment
Share on other sites

Dagens rygter fortalte i øvrigt at OP har lavet 5 rep med 65kg db`s i incline db pres. Det er dælme sindsygt. AP havde tydeligt også hørt det fordi han ville gøre ham kunsten efter

Ha! Jeg lå flad af grin da jeg læste det. Det er SÅ fedt at det kører på den måde. For sevan jeg glæder mig til at kunne komme deroppe lidt oftere.

Og ok kørt af OP. Han er beskidt.

Og her er det at jeg er en idot. [...] Og hold fast jeg er en abekat.

Den behøver nok ikke en kommentar :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Ha! Jeg lå flad af grin da jeg læste det. Det er SÅ fedt at det kører på den måde. For sevan jeg glæder mig til at kunne komme deroppe lidt oftere.

Og ok kørt af OP. Han er beskidt.

Bare rolig , de 65 kom skam op. 2 rep tror jeg, før ham ramte sig selv halvt i knolden. Men ok, de var også kun 4 mand om at lave reps med dem.

Den behøver nok ikke en kommentar :rudolph:
:blush::blush:
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Start: 17:46

Slut: 19:55

Vægt:89.9 uden sko

Mennesker: Hoonkey. Ellers ingen kendte. The Polish Dream team var der, og 6000 unger

FrontSquat

1 x 5 x 40

1 x 5 x 55

1 x 5 x 70

1 x 5 x 85

1 x 5 x 92,5

Rumænsk Dødløft - Teknik træning

1 x 8 x 50

1 x 8 x 70

1 x 8 x 100

1 x 8 x 120

1 x 8 x 130

Dips + BW (Parallel)

1 x 5 x 15

1 x 5 x 20

1 x 5 x 30

1 x 5 x 40

1 x 5 x 47,5

Shoulder pres. Uden ryg støtte

1 x 5 x 30 (Whaaat)

1 x 8 x 27,5

1 x 10 x 25

1 x 10 x 25

Pull downs

3 x 12 x 85

Rear Laterals

3 x 12 x 20

EZ Curls

2 x 10 x 47.5

1 x 10 x 42,5

One arm cabel curls

1 x 10 x 25

cabel crunch

3 x 12 x 35

Link to comment
Share on other sites

Mennesker: Hoonkey. Ellers ingen kendte. The Polish Dream team var der, og 6000 unger

Polish dream team? Formentligt dem jeg tror det er. De sveder utroligt meget, right? Og den ene har mørkt hår og den anden nærmest blond/rødligt?

FrontSquat

1 x 5 x 40

1 x 5 x 55

1 x 5 x 70

1 x 5 x 85

1 x 5 x 92,5

Rumænsk Dødløft - Teknik træning

1 x 8 x 50

1 x 8 x 70

1 x 8 x 100

1 x 8 x 120

1 x 8 x 130

Hvad sagde ryggen til de to? Det er jo ok lav vægt i døden?

Link to comment
Share on other sites

Polish dream team? Formentligt dem jeg tror det er. De sveder utroligt meget, right? Og den ene har mørkt hår og den anden nærmest blond/rødligt?

De giver ualmindelig meget gas, og træner ualmindelig old school. Igår prøvede de bla på 140kg bænkpres, no luck, og den ene prøvede at få 45kg db`s op i incline db pres han fik 0 reps.

Den ene er faktisk ret stor, og den anden ligner en serie morder. De træner meget krops vægt, og mange curls. Bla så jeg den ene køre curl med 32,5kg db`s . Pænt.

Da han gik så jeg ham iføre sig i en trøje mellem hans undertrøje og hoodie, lavet af en sort affalds sæk med hul til hovedet. haha, sved kammer. Jeg tror også de begge bokser.

Hvad sagde ryggen til de to? Det er jo ok lav vægt i døden?

Ingen problemer i front squat. Rumænsk er svær at vurdere, fordi jeg indtil nu har kørt stivbenet dødløft, men igår skiftede over og forsøge at køre dem rumænsk i stedet. Hvilket er svært i sig selv. Men umiddelbart er der ingen ting i dag, så det er ok, og ømheden i ryggen er ved at være væk igen.

Link to comment
Share on other sites

De giver ualmindelig meget gas, og træner ualmindelig old school. Igår prøvede de bla på 140kg bænkpres, no luck, og den ene prøvede at få 45kg db`s op i incline db pres han fik 0 reps.

Den ene er faktisk ret stor, og den anden ligner en serie morder. De træner meget krops vægt, og mange curls. Bla så jeg den ene køre curl med 32,5kg db`s . Pænt.

Da han gik så jeg ham iføre sig i en trøje mellem hans undertrøje og hoodie, lavet af en sort affalds sæk med hul til hovedet. haha, sved kammer. Jeg tror også de begge bokser.

Jep, så er jeg med. Lidt atypiske typer og ja de får da lavet nogle vilde øvelser. Har mest lagt mærke til ham den mørkhårede - han laver tit maveøvlser hængende på de underligste måder i stativerne. Så ham også en gang for meget lang tid siden lave db curls med 30'erne - super cheat, det var god underholdning!

Men de er nu meget flinke og stille og rolige synes jeg.

Ingen problemer i front squat. Rumænsk er svær at vurdere, fordi jeg indtil nu har kørt stivbenet dødløft, men igår skiftede over og forsøge at køre dem rumænsk i stedet. Hvilket er svært i sig selv. Men umiddelbart er der ingen ting i dag, så det er ok, og ømheden i ryggen er ved at være væk igen.

Udemærket med frontsquatten. Det øverste af min erector bliver så træt i løbet af den øvelse. Er overbevist om, at det er fordi min teknik stilel og roligt forsvinder og jeg derfor kommer for langt for over med vægten.

Så er ryggen da forhåbentligt ved at være overstået må vi håbe. Hvis det så går fremad, kører du vel langsomt op til din tidligere belastning?

Link to comment
Share on other sites

Jep, så er jeg med. Lidt atypiske typer og ja de får da lavet nogle vilde øvelser. Har mest lagt mærke til ham den mørkhårede - han laver tit maveøvlser hængende på de underligste måder i stativerne. Så ham også en gang for meget lang tid siden lave db curls med 30'erne - super cheat, det var god underholdning!

Men de er nu meget flinke og stille og rolige synes jeg.

Yep de er helt fine. De passer altid sig selv, og giver den godt gas. Men deres øvelses valg er meget atypisk

Udemærket med frontsquatten. Det øverste af min erector bliver så træt i løbet af den øvelse. Er overbevist om, at det er fordi min teknik stilel og roligt forsvinder og jeg derfor kommer for langt for over med vægten.

Så er ryggen da forhåbentligt ved at være overstået må vi håbe. Hvis det så går fremad, kører du vel langsomt op til din tidligere belastning?

Nu må vi se hvordan det hele arter sig. Men jeg bygger nok langsomt op med fokus på teknik. Laush skal også se på ryggen en af dagene for at vurdere om der er noget at gøre

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Start: 16:41

Slut: 18.35

Vægt: 90,7 m. sko

Mennesker: Ingen kendte. Men Per og Olau var i hytten. ramte rush hour

Status: Project SquatFather Week 12 Day 3

BoxSquat - m 2 sekunders pause i bunden

1 x 5 x 62,5

1 x 5 x 80

1 x 5 x 92,5

1 x 5 x 107,5

1 x 5 x 122,5

Incline Barbell Benchpres

1 x 15 x 20

1 x 5 x 57,5

1 x 5 x 72,5

1 x 5 x 82,5

1 x 5 x 92,5

1 x 5 x 105

(valgte lige at gå 2,5kg ned, så prøver vi de 107,5 næste gang igen)

OverHead shrugs (må ikke køre normale shrugs for Laush)

1 x 13 x 20

1 x 13 x 40

1 x 10 x 52,5

1 x 10 x 55

1 x 11 x 57,5

Mærkelig øvelse. Max 2-3cm ROM.

Laterals

3 x 12 x 17,5

Hyper Extensions

2 x 20 x 10

Dragon Flags

2 x 8

1 x 10

Dumbell curls

1 x 8 x 30

1 x 8 x 27,5

2 x 8 x 25

Dumbell curls - Super set 10 sec pause mellem sæt

1 x 8 x 22,5

1 x 8 x 20

1 x 8 x 17,5

1 x 8 x 15

1 x 8 x 12,5

1 x 8 x 10

VOKS SÅ!!!!

Statisk Hold -Barbell Dobbelt overhånd

1 x 30sec x 92,5

1 x 30sec x 95kg

Mit greb er max wuss

Diverse rotator øvelser

Der var et par drenge der havde en god dialog omkring hvem der mon brugte de største dumbells, og hvad de brugte dem til. Men de mente klart det måtte være Marco fordi han var den største overhovedet, :rudolph:

Det må jeg huske at sige til ham. Så bliver han glad

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 90,7 m. sko

Mennesker: Ingen kendte. Men Per og Olau var i hytten. ramte rush hour

Sund vægt! (EDIT: Først bagefter ser jeg, at det var MED sko...)

Hvordan har Olau det?

Dragon Flags

2 x 8

1 x 10

Dragon flags går af en eller anden årsag lige i lænden på mig. Hvordan har din ryg det med den?

Dumbell curls

1 x 8 x 30

1 x 8 x 27,5

2 x 8 x 25

Dumbell curls - Super set 10 sec pause mellem sæt

1 x 8 x 22,5

1 x 8 x 20

1 x 8 x 17,5

1 x 8 x 15

1 x 8 x 12,5

1 x 8 x 10

VOKS SÅ!!!!

PPÅÅÅÅÅMMMPP ?!

Der var et par drenge der havde en god dialog omkring hvem der mon brugte de største dumbells, og hvad de brugte dem til. Men de mente klart det måtte være Marco fordi han var den største overhovedet, :rudolph:

Det må jeg huske at sige til ham. Så bliver han glad

Jeg går ud fra de ikke har set LungBrush? Og får han ellers trænet?

Billen må da også få brugt nogen af de store i ny og næ?

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

Sund vægt! (EDIT: Først bagefter ser jeg, at det var MED sko...)

Hvordan har Olau det?

Han er ok igen. Han trænede allerede dagen efter. Han er ik så pivet

Dragon flags går af en eller anden årsag lige i lænden på mig. Hvordan har din ryg det med den?

Umiddelbart ingen problemer. De er meget værre den anden vej, hvor man ligger på en bænk med ryggen ud over kanten. Det gør nuller naller

PPÅÅÅÅÅMMMPP ?!

Yes sir

Jeg går ud fra de ikke har set LungBrush? Og får han ellers trænet?

Billen må da også få brugt nogen af de store i ny og næ?

Tror det ikke. Jeg har ikke set Henrik i over et år vil jeg skyde på. Ved ikke om han er gået i stå igen. Men jeg tror det desværre.

Billen bruger aldrig rigtig noget over 45. Jeg selv presser 52,5`erne, og bruger nogle gange 70`erne til rows. Resten tror jeg skrigeren står for, som laver skulder til gulv rows med dem nogen gange aka dumbell rows .

Ole kan presse hele rækken hvis han gad. Men han træner med barbell

Link to comment
Share on other sites

Hey Blackice!

Håber at min makker Laushen kan hjælpe dig godt på fode igen :smile:

Hvilken hule er det du træner i? Kunne være rart snart at hive i nogle gode håndvægte igen.

OMG! Så kan jeg se, at du har samme problem med biceps som jeg :laugh: :laugh: Jeg har opgivet for længst - jeg tror at lægge og biceps består af 100% røde muskelfibre hos visse individer :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Hey Blackice!

Håber at min makker Laushen kan hjælpe dig godt på fode igen :smile:

Hvilken hule er det du træner i? Kunne være rart snart at hive i nogle gode håndvægte igen.

OMG! Så kan jeg se, at du har samme problem med biceps som jeg :laugh::laugh: Jeg har opgivet for længst - jeg tror at lægge og biceps består af 100% røde muskelfibre hos visse individer :rudolph:

Yeah, det satser jeg på. Først og fremmest er det nok min trænings psykose der skal påvirkes. Så skal min ryg nok hele op igen. Men så længe jeg mishandler den bliver det ikke godt. Me det skal der rettes op på nu. Lau gør sit til det.

Jeg træner i LVK (www.livk.dk) og sidder i bestyrelse der , sammen med Bla Torben F. Det ligger i Allerød. Vi har håndvægte fra 1 til 70kg. 1kg spring til 10kg, og 2,5kg spring efter det.

Alle stænger og skiver er Eleiko, 2 bænkpres rack, 1 power rack, 2 squat rack, 2 multi rack som kan bruges til squat, bp, curls what ever , og en masse andet gear. 600kr for et år.

Jeg håber mine arme snart tager sig sammen. Jeg vil ha 45cm arme, så kan jeg bedre forsvare at være fed nemlig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning i dag. Havde lavet en sjældent Mandags aftale, og der var stes på arbejdet. Oven i det har ryggen været dum. Der omkring kl 16 var den helt færdig. Virkelig træt i lænden og kunne ikke finde ro nogen steder. Det endte med at jeg i frustration over at føle mig træt i ryggen uden at have trænet, og at situationen ikke rigtig blev bedre, skrev en sms til Laush. Heldigvis var han flink til at tilbyde at han kunne se på det med det samme. Så jeg kørte til Hillerød.

Konklusionen er at jeg vidst ikke er total skadet. Som det ser ud, er der lidt forskubbelser i ryggen, som Lau manipulerede lidt med. Meget tyder på at jeg grundet min noget flexible ryg, har en dårlig vane med at krumme meget når jeg sidder i bilen, på kontoret osv. Altså ikke i toppen af ryggen, men knækker lidt nede i bunden. Dette er naturligvis meget mere udpræget i tunge dødløft, og sikkert også squat.

Nu skal jeg så arbejde på både i mine løft, og i min fritid at rette ryggen noget mere. Så ser vi om jeg kan få has med det. Her til aften har jeg været meget afslappet i ryggen, og håber jeg kan få løst det helt på den måde.

Så det gode er at der sandsynligvis ikke er den store skade sket, og at jeg bare har fået en "advarsel" fra kroppen, og at jeg nu kan arbejde med det. Det dårlige er er at der nok går væsentlig mere tid før jeg får trukket de 250kg nu.

Men tak til Laush for hurtig assistance

Resultatet blev dog også at jeg sprang træningen over i dag. Vil prøve at træne i morgen, og se om jeg kan følge programmet nogenlunde. Men det var i sagens natur ikke hensigtsmæssigt at træne i dag.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Det lader ikke til jeg slipper så nemt denne gang.

Det har været en rimelig travl dag, hvor jeg først kom fra kontoret kl 17, blot for at køre hjem og arbejde videre til 18:30.

Lænden har været ok i dag timerne, men jo senere det blev på dagen, jo mere træt og spændt blev den igen. Jeg synes jeg har nedsat følelse i benene og lidt snurren. Jeg droppede Laush en sms som lovet, og efter lidt dialog , stod det klart at det ikke var smart at træne i dag.

Ved nærmere eftertanke burde jeg nok have kørt en kropsvægts træning i gennem i dag, men det må jeg så starte på i morgen.

Det kan være det her bliver mit opgør med min trænings psykose, alternativet er at jeg går helt i smadder mentalt. Allerede nu synes jeg det er svært ikke at være super negativ. Jeg var utvivlsomt på toppen af min trænings "karriere" lige pt, vi taler 3 rep med 220, 5 rep med 212,5 i dødløft, vi talere 5`ere med 120 i bænken, 3´ere med 127,5 , 8`ere med 50 i flat db pres, og ja, nu kan det være jeg må rive flere måneder ud af kalenderen før det her er bare nogenlunde igen. Sucks

Nå men det nytter intet at have ondt af sig selv. Så hvis der ikke er bedring at spore så starter jeg som minimum på T-nations bodyweight program i morgen, bare for at holde massen lidt ved lige , indtil jeg kan begynde på diæt igen. Så må vi se om der bliver rum for noget vægt træning igen inden for den nærmeste fremtid.

Link to comment
Share on other sites

Nå men det nytter intet at have ondt af sig selv.

Præcis! Og hvis dine smerter ikke er så slemme, at du ikke kan lave kropsvægtstræning, så skal du nok kunne holde rigtigt god portion af det ved lige.

Så længe du ikke kommer til at være senge/sofa liggende, synes jeg godt du kan komme over den største del af klynkeriet! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jamen, så snart du kan lave speed pulls igen har du en vej til at holde det meste af styrken og forbedre teknikken.

Nu skal du bruge noget tid på at arbejde med din teknik, og holdning, så kommer du igen, stærkere end før :wink:

Ja jeg håber på at jeg meget hurtigt kan køre speed singles igen. Eller ihvertfald 1-5 rep. Så må det blive fokus.

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag

Generelt har ryggen haft det meget bedre. Jeg laver nogle meget kraftige udstræknings øvelser, som tager spændet. Ud over det har jeg voldsomt travlt på arbejdet pt, hvilket gør at alt er relativt presset pt.

På vej ud af døren lykkedes det mig dog alligevel at score et fad med 68 stykker sushi. Så der var liv og glade dage der hjemme.

Det blev til lidt rehab workout

Start: 22:08

Slut:00:13

Vægt: 89,8 m sko.

Mennesker: Hva tror du selv 22:08

Status: Project SquatFather Week 13 Day "1"

Styrken er pt meget påvirket af de missede pas, sygdom skader osv. men jeg prøver at hænge i

Bænkpres

1 x 15 x 20

1 x 5 x 57,5

1 x 5 x 80

1 x 5 x 100

1 x 5 x 110

1 x 5 x 117,5

1 x 7 x 107,5

1 x 2 x 80

1 x 3 x 80

1 x 3 x 80

Squat

1 x 5 x 67,5

1 x 5 x 80

1 x 5 x 100

1 x 5 x 115

1 x 5 x 125

Dødløft

3 x 1 x 30

2 x 1 x 80

1 x 1 x 90

1 x 1 x 95

2 x 1 x 110

1 x 1 x 120

1 x 1 x 125

1 x 1 x 130

1 x 1 x 135

1 x 1 x 140

1 x 1 x 145

1 x 1 x 155

1 x 1 x 160

1 x 1 x 165

Mand hvor ghey

Dumbell pull overs

3 x 12 x 35

Yates rows aka Torben 45 sec pause mellem hvert sæt

1 x 8 x 80

1 x 8 x 75

1 x 8 x 70

1 x 8 x 65

1 x 8 x 60

Decline crunch

3 x 15 x 10

Barbell curls

3 x 12 x 45

Hammer curls

1 x 22 x 12,5 VOKS blev der sagt

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

[...]Det kan være det her bliver mit opgør med min trænings psykose, alternativet er at jeg går helt i smadder mentalt.[...]

Og...

[...]Ud over det har jeg voldsomt travlt på arbejdet pt, hvilket gør at alt er relativt presset pt.[...]

Start: 22:08

Slut:00:13

:blink: Hehe...

Skaden taget i betragtning skal du da ikke være utilfreds med din dødløft og træning generelt. At køre 165kg som rehab uden at du får mere ondt i ryggen er ganske habilt.

Jeg fik igen ondt i lænden igår til træning. Mistede fokus i noget der ligner 1 sek. og så var den der med det samme.

Link to comment
Share on other sites

:blink: Hehe...

Skaden taget i betragtning skal du da ikke være utilfreds med din dødløft og træning generelt. At køre 165kg som rehab uden at du får mere ondt i ryggen er ganske habilt.

Jeg fik igen ondt i lænden igår til træning. Mistede fokus i noget der ligner 1 sek. og så var den der med det samme.

Min natte søvn har heller ikke godt af det pjat der. Men den måtte ofre sig for lidt træning.

Træningen igår var som sådan ok. Men det er alligevel trist at føle sig sat så voldsomt meget af, i forhold til for bare 3 uger siden.

Håber din ryg hurtigt kommer sig. Det kan være en bagatel.

------------------------------

Var en tur hos Lau i morges til Tjek. Tingene ser umiddelbart fine ud. Fremtiden byder nu på udstræknings øvelser, og forsøg på at ændre holdningen både uden for, og under træningen. Naturligvis især i Dødløft. Det koster sikkert en del kilo på toppen, men det giver sandsynligvis stærkere ben, og vigtigst af alt , skåner min ryg for mere vanvids træning.

Så endnu engang tak til Lau for hans indsats. Det kan stærkt anbefales hvis man er i området. Det er helt super. Og nej det er jeg ikke blevet betalt for at sige. Rent faktisk har jeg betalt for at sige det :bigsmile::bigsmile:

Anyway, nu må jeg se frem, og ik tilbage, og arbejde med teknik, speed, og andet godt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share