Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Jeg havde aftale med kiropraktor kl 18:10 så jeg smuttede hurtigt efter første etape. Ganske som forventet var et de nederste led i rygsøjlen rykket lidt, så det kom på plads. Man var stadig godt øm bagefter, så front squat spillede ikke

Front Squat

1 x 5 x 45

1 x 5 x 60

1 x 1 x 75 - Slut lænden er ik klar

TUFF'ed at du får trænet "rundt om" kiroen. Men om det er hensigtsmæssigt ved jeg så ikke... Din kiro har ikke sagt noget om træning lige efter behandling?

Min kiro vil ikke have, at jeg træner øvelser, der giver rygbelastning før dagen efter en behandling, da det problematiske led i rygsøjlen har god chance for at rykke sig lidt igen. Desuden kan der være hævelse omkring leddet som følge af forrykningen, der skal have lov til at lægge sig.

Hun forklarede også, at selv hvis jeg mærker lidt smerte i ryggen under en træning må jeg ikke strække ryggen ud med det samme, da udstrækningen kan irritere ekstra ved en selv mindre hævelse omkring leddet.

Link to comment
Share on other sites

TUFF'ed at du får trænet "rundt om" kiroen. Men om det er hensigtsmæssigt ved jeg så ikke... Din kiro har ikke sagt noget om træning lige efter behandling?

Min kiro vil ikke have, at jeg træner øvelser, der giver rygbelastning før dagen efter en behandling, da det problematiske led i rygsøjlen har god chance for at rykke sig lidt igen. Desuden kan der være hævelse omkring leddet som følge af forrykningen, der skal have lov til at lægge sig.

Hun forklarede også, at selv hvis jeg mærker lidt smerte i ryggen under en træning må jeg ikke strække ryggen ud med det samme, da udstrækningen kan irritere ekstra ved en selv mindre hævelse omkring leddet.

Well det ville give mening hvis det var sådan. Jeg har før debateret det med min kiro og han havde ikke rigtig en holdning til det. Jeg skal besøge Fys`en laush på Søndag, så vil jeg lige vende det med ham. Jeg er nok tilbøjelig til at give dig ret i at det næppe er hensigtsmæssigt. Men jeg er små psykotisk med at få gennemført mine trænings pas

Link to comment
Share on other sites

Well det ville give mening hvis det var sådan. Jeg har før debateret det med min kiro og han havde ikke rigtig en holdning til det. Jeg skal besøge Fys`en laush på Søndag, så vil jeg lige vende det med ham. Jeg er nok tilbøjelig til at give dig ret i at det næppe er hensigtsmæssigt. Men jeg er små psykotisk med at få gennemført mine trænings pas

OH REALLY?! Hehe... Har jeg efterhånden bemærket! :devil:

Bliver spændende at høre Laush.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Start: 16:41

Slut: 18:50

Vægt: 90,0 M. sko

Mennesker: Torben F, BB, Joachim, Skrigeren

Status: Project SquatFather Week 10 Day 3

Joachim var forbi for lidt dødløft instructions. Ganske hyggeligt. Ud over det har det været en udemærket uge. Der er flytte weekend på arbejdet, hvilket indebærer at fra på Mandag af, er firma strukturen ændret radikalt fordi flytningen er et led i en opsplitning af firmaet.

Ud over det så har kæresten og jeg fået en rejse til USA foræret af min søster og svorger, så i slut Marts smutter vi 14 dage til usa.

Box Squat

1 x 5 x 60

1 x 5 x 77,5

1 x 5 x 90

1 x 5 x 105

1 x 5 x 120

Incline barbell benchpres

1 x 15 x 20

1 x 8 x 20

1 x 5 x 57,5

1 x 5 x 72,5

1 x 5 x 82,5

1 x 5 x 92,5

1 x 3 x 107,5 (ramte banen forkert øv)

1 x 3 x 107,5

1 x 4 x 107,5

Shrugs

1 x 5 x 85

1 x 5 x 107,5

1 x 5 x 122,5

1 x 5 x 137,5

1 x 5 x 147,5

Laterals

1 x 10 x 22,5

3 x 10 x 20

Hyper Extensions

2 x 20 x 10

Decline bench crunch

3 x 15 x 15

Dumbell curls

1 x 8 x 30

1 x 8 x 27,5

1 x 8 x 25

1 x 10 x 25

Superset

1 x 8 x 22,5

1 x 8 x 20

1 x 8 x 17,5

1 x 8 x 15

1 x 8 x 12,5

1 x 8 x 10

and it burn`s burn`s burn`s

Overhånd barbell curls

1 x 10 x 20

Link to comment
Share on other sites

Et forsinket tillykke med din all out nasty dødløft blackie :superman::devil::blink:

Thanks. Det begynder at ligne noget. Pt er det store mål 250kg. Det burde være inden for rækkevide inden for en overskuelig fremtid. Men det går ik så hurtigt jo

Hey hyggelig at træne med dig og ham den anden gut, Fed hule i har derude. Dejligt med pointersne til de forskellige løft, synes virkelig jeg ku bruge det til noget, selvom de heldigvis ikke var så gale igen.

Ja det var hyggeligt lige at hilse på dig. Som sagt er din stil slet ikke ringe. Der er ihvertfald potientale til massere af gode løft. Nu skal du bare holde på med den gode stil så skal kiloene nok komme.

Den anden god er Torben F her på MOL. Han har ingen log endnu

Link to comment
Share on other sites

I will, glæder mig til at sku ned i centret igen.

Okay, men så får han da bare en hilsen her

Det godt. Jeg tror som sagt at du i alle tre løft har mange kilo foran dig. Jeg holder lidt øje i din log frem over.

Shit, du er jo stærk, Sortis! Dit dødløft er insane, hvilket du godt er klar over, men curls med 30 kg dumbbells :w00t: , ligesom dine shrugs og incline bænk også er vild! :4thumbup: :w00t:

:blush::blush::blush:

Tak tak. Curls er ikke smukke, men shrugs og incline er strict. Men mange tak. Det begynder at hjælpe på det. Jeg er glad for at jeg har hængt i, selv om jeg har været et brokøre alle årene, og altid være utilfreds med egne præstationer

Link to comment
Share on other sites

Det var præcis det, jeg tænkte på - for du har kun grund til at være tilfreds! :bigsmile:

Hehe tak. Jeg er ikke et specielt stort tallent, ej heller har jeg altid trænet lige effektivt, men vedholdenhed, og stædighed, er nok nøglen. Det kan man komme rigtig langt med. Med andre ord, der er aldrig en undskyldning.

:laugh:

Men tak igen.

Link to comment
Share on other sites

Et stk`s skod mandag. Men ikke i sædvanlig skod stil. Langt dårligere end den plejer.

Dagen startede med at jeg vågnede ved at uret ringede (utroligt snedigt system) men jeg kunne med det samme se der var et ubesvaret opkald. Det var så viceværten som ville informere om en vandskade i en af butikkerne. Så jeg måtte op og ned og se på det. Great alt i alt endte det med at jeg kom en halv time senere på arbejde.

Nå på arbejdet har vi flyttet i weekenden. Alt var sat rigtigt op osv. Med undtagelse af min stol, som jeg så kunne gå på jagt efter.

Ud over det har jeg så haft det elendigt hele dagen, helt tydeligt pga allergi. Virkelig snottet, trykken i hovedet,vejrtræknings bøvl osv. Alt i alt super tudefjæs. Jeg kørte hjem ret tideligt og tog en ordentlig morfar på sofaen.

Da jeg vågnede og Torben og jeg havde tudet færdig via sms og på msn besluttede vi at træne alligevel. For mit vedkommende burde jeg nok bare have droppet det

Dagens træning

Start: 18.55

Slut: 20:22

Vægt: 89,6

Mennesker: Torben F, AP, Simon, Team mini put

Status: Project SquatFather week 11 Day 1

Jeg overvejede at gå på et dødløft max så jeg startede blødt ud med lidt dødløft

1 x 5 x 50

1 x 3 x 90

1 x 2 x 120

1 x 2 x 140

1 x 2 x 170

1 x 1 x 190

1 x 1 x 205

Den var så latterlig tung, da jeg droppede videre forsøg på at stige. Det skal huskes at jeg for 7 dage siden lavede 5 rep med 212,5 og for 14 dage siden lavede 3 med 220. Så det her er helt latterligt. Hva silvan er der sket med min ryg

Bænkpres

1 x 15 x 20

1 x 10 x 57,5

1 x 5 x 80

1 x 5 x 100

1 x 5 x 110

1 x 4 x 122,5 ØV

1 x 8 x 107,5

Der var mere flexibilitet i skuldren i dag (ihvertfald mentalt) hvilket gjorte at jeg synes jeg havde bedre styrke overførsel. Den 4 rep med 122,5 var så overbevisende at jeg var sikker på at den 5 også var der. Men den kom ikke. Totalt latterligt

Squat

1 x 5 x 62,5

1 x 5 x 87,5

1 x 5 x 102,5

1 x 5 x 120

1 x 5 x 132,5

Slut

Nogle rotor øvelser og noget udstrækning. Men så slut. Den her dag er bare dømt dårlig.

Fatter ik hvad der er med ryggen. Længe siden der har været så lidt power i dødløft. Snøft.

Så lige nu er der dømt dårligt humør.Torben forsynede mig med lidt anti hestamin (staveplade) så jeg kan holde de næste par dage indtil jeg får købt noget, hvilket er super godt. Det virker allerede.

Link to comment
Share on other sites

Ud over det har jeg så haft det elendigt hele dagen, helt tydeligt pga allergi. Virkelig snottet, trykken i hovedet,vejrtræknings bøvl osv. Alt i alt super tudefjæs. Jeg kørte hjem ret tideligt og tog en ordentlig morfar på sofaen.

&

Jeg overvejede at gå på et dødløft max så jeg startede blødt ud med lidt dødløft

1 x 5 x 50

1 x 3 x 90

1 x 2 x 120

1 x 2 x 140

1 x 2 x 170

1 x 1 x 190

1 x 1 x 205

snot, trykken i hovedet, vejrtrækningsbøvl hænger altså ikke sammen med dødløft max ;-). Hvad er du allergisk overfor?

Link to comment
Share on other sites

Lænden har været rigtig grum her til aften.

Det er virkelig mærkeligt. Jeg har aldrig haft lænde problemer. Jeg har været smertes fri de sidste mange dage. De 205 i dag var tunge i følge dags formen, men ryggen har trukket og kan trække langt mere end det.

Det er sindsygt irriterende hvis jeg skal til at bøvle med det nu. Arghh

Link to comment
Share on other sites

Jeg ligger syg her hjemme i dag. Så en del er forklaringen på den mærkelige træning igår skal nok findes i det.

Men det er noget øv alligevel

Arg for fanden Nico... Det er sgu sur urt! Hvis den stadig er gal med lænden og du vil have en kiro til at kigge på den skal du med glæde få nummeret på hende jeg går til. Hun er virkeligt dygtig og har hjulpet mig ud af mine problemer, der lyder lidt hen ad de smerter du har. Du kan bare tage fat i mig.

Jeg var så til træning for første gang i 2 uger i går... Av for fanden mine muskler gør ondt nu. Var millimeter fra en dobbelt krampe i lårene...

Link to comment
Share on other sites

Du lyder overtrænet.

Tag med ro med noget træning omkring 70% af max, lav din trænig om og kom tilbage.

Døløft max koster i meget lang tid efter. 10-12 dage for mig, minimum.-

QFT

Du snakkede allerede i sidste (eller var det forrige) uge om at du følte dig træt. Hvorfor helvede snupper du så ikke en deload? Det virker som om at din træningstrang gør at du er bange for at deloade fordi du tror at du bliver svag og ærgelig! Man bliver nemmere syg, når man er overreached, man bliver nemmere skadet. Nogle østeuropæiske vægtløftere deloader hver 3.-4. uge...

Pointen: Vær nu lidt rationel og indse at din krop har brug for hvile en gang imellem, og at det typisk er når man går og føler sig træt. I stedet er du bange for at virke som om du tuder... Come on. Hvem skulle få ondt i røven af at du træner let et par gange? Gør nu dig selv den tjeneste at få styr på de deloads. Det bliver du både større og stærkere af i sidste ende.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Hehe sikke dog det kunne få gang i ens log :laugh:

God bedring og held og lykke med det hele!

Thanks. Jeg skal nu nok komme på benene. Stærkere end nogensinde fær. Promise :devil:

Du lyder overtrænet.

Tag med ro med noget træning omkring 70% af max, lav din trænig om og kom tilbage.

Døløft max koster i meget lang tid efter. 10-12 dage for mig, minimum.-

Ja der er nok noget om snakken. Nu får jeg ihvertfald en tvungen deload. Der går nogle dage endnu før jeg er oppe igen. Så vil tro at jeg minimum får "deload" ugen ud.

Arg for fanden Nico... Det er sgu sur urt! Hvis den stadig er gal med lænden og du vil have en kiro til at kigge på den skal du med glæde få nummeret på hende jeg går til. Hun er virkeligt dygtig og har hjulpet mig ud af mine problemer, der lyder lidt hen ad de smerter du har. Du kan bare tage fat i mig.

Jeg var så til træning for første gang i 2 uger i går... Av for fanden mine muskler gør ondt nu. Var millimeter fra en dobbelt krampe i lårene...

Ja det er ik godt. Men jeg har holdt mig rask længe. Jeg tror nok lænden skal klare sig. Den skal bare ha fred. Min kiropraktor ha set på den, og så får Laush lov til at kaste et blik på den når jeg er tilbage på benene. Men ellers må vi tage den der fra.

Og ja, det er altid en lang og sej kamp at komme i gear igen.

QFT

Du snakkede allerede i sidste (eller var det forrige) uge om at du følte dig træt. Hvorfor helvede snupper du så ikke en deload? Det virker som om at din træningstrang gør at du er bange for at deloade fordi du tror at du bliver svag og ærgelig! Man bliver nemmere syg, når man er overreached, man bliver nemmere skadet. Nogle østeuropæiske vægtløftere deloader hver 3.-4. uge...

Pointen: Vær nu lidt rationel og indse at din krop har brug for hvile en gang imellem, og at det typisk er når man går og føler sig træt. I stedet er du bange for at virke som om du tuder... Come on. Hvem skulle få ondt i røven af at du træner let et par gange? Gør nu dig selv den tjeneste at få styr på de deloads. Det bliver du både større og stærkere af i sidste ende.

Jo jo men jeg snakker altid om at jeg føler mig træt. Det i sig selv er ikke sikkerhed for noget. Jeg synes selv jeg er rimelig god til at få afholdt deload. Inden program start havde jeg jo feks lige haft deload. At jeg måske ikke skulle have kørt på i 11 uger med så høj en volume er så stof til eftertanke. Jeg har trods alt haft 11 tunge dødløft sæt over de sidste 11 uger. Hvilket er meget. Det er rigtig mange nye pr`s i dødløft, bænkpres, military , så jo du har nok ret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg rammer snart en dyb dyb trænings depression. Stadig syg i dag. Har svært ved at få helt nok at spise, suk.

På mandag vil selv de 100kg i bænk være en kamp. Det er typisk lige når det går bedst skal man lige en tur ned.

Latterlige anden rangs krop.Har da ikke tid til at sidde her og pudse næse hele dagen.

ARGHHHHHHHHH

Link to comment
Share on other sites

Jeg rammer snart en dyb dyb trænings depression. Stadig syg i dag. Har svært ved at få helt nok at spise, suk.

På mandag vil selv de 100kg i bænk være en kamp. Det er typisk lige når det går bedst skal man lige en tur ned.

Latterlige anden rangs krop.Har da ikke tid til at sidde her og pudse næse hele dagen.

ARGHHHHHHHHH

Eller også ligger du i din seng og bliver stærkere og STÆRKERE :wink:

Du vil måske vende tilbage en smule dekonditioneret, men styrkemæssigt skal du absolut ikke frygte noget. Tværtimod. Med 11ugers hård træning ud dekonditionering har din krop masser af opsparet træningstræthed der skal repareres på :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share