Suppekur 1-2uger?


devito
 Share

Recommended Posts

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Men det modsatte må også gøre sig gældende, for hvad ville videnskaben være uden lidt nysgerrighed og efterfølgende undersøgelser

der er forskel på nysgerrighed og direkte latterligt voodoo-lort på niveau med zoneterapi, auralæsning osv.

Når tingene bliver besværlige (f.eks at tælle kalorier) og folk bliver desperate er de villige til at tro på hvad som helst.

Det må være fordi nogle mennesker har et behov for at få en følelse af, at man er særlig udvalgt til at prøve den nyeste hemmelighed indenfor vægttab, for hvis man fortæller dem den relativt simple, men meget banale måde at smide dellerne på, så mister de ofte interessen,- Alt imens fuldstændig tåbeligt voodoo-fysiologi om affaldstoffer, energibaner osv. bliver budt velkommen,- specielt hvis dette ævl bliver ytret af en "autoritet"

:confused2:

Link to comment
Share on other sites

Men det modsatte må også gøre sig gældende, for hvad ville videnskaben være uden lidt nysgerrighed og efterfølgende undersøgelser

der er forskel på nysgerrighed og direkte latterligt voodoo-lort på niveau med zoneterapi, auralæsning osv.

Når tingene bliver besværlige (f.eks at tælle kalorier) og folk bliver desperate er de villige til at tro på hvad som helst.

Det må være fordi nogle mennesker har et behov for at få en følelse af, at man er særlig udvalgt til at prøve den nyeste hemmelighed indenfor vægttab, for hvis man fortæller dem den relativt simple, men meget banale måde at smide dellerne på, så mister de ofte interessen,- Alt imens fuldstændig tåbeligt voodoo-fysiologi om affaldstoffer, energibaner osv. bliver budt velkommen,- specielt hvis dette ævl bliver ytret af en "autoritet"

:confused2:

Anders > Jeg er enig i at folk er villige til at tror på hvad som helst hvis de 'kan tabe sig' uden en væsentlig indsats fra deres side.

Om man tror på zoneterapi, aura-læsning, o.s.v er op til en selv fordi det's effekt endnu ikke er bevist.... om det er modbevist endnu ved jeg ikke.

Jeg tror der er en MASSE som man ikke ved om kroppen endnu , og endnu vigtigere, som man ikke kan måle endnu med det niveau som videnskaben har.

Men lad nu det ligge. Jeg mener bare at hvis det er så vigtigt at ALT hvad man skriver er videnskabeligt bevist i lange baner og med tonsvis af links, så er det vil ligeså vigtigt ikke at af-feje noget som IKKE er modbevist eller bevist endnu...

Om man kan rense kroppen for affalds-stoffer (hvad de så end er ???) eller ej, ved jeg ikke... men jeg synes da det er et oplagt emne at undersøge netop FORDI vi lever i en forurenet og ussel verden hvor affalds-stoffer i maden er et stigende problem (her tænker jeg f.eks på hormon-lignende stoffer i maden som f.eks er kommet fra plast-embalagen).

Man kan vel sige at hvis man fylder mindre i hovedet.... og det går man bl.a ved at spise suppe.... så må resultatet vel også være færre affalds-stoffer i kroppen.... medmindre suppen i sig selv indeholder flere affalds-stoffer (SÅ var jeg dækket ind :rolleyes: )

God så ?

Link to comment
Share on other sites

Men lad nu det ligge. Jeg mener bare at hvis det er så vigtigt at ALT hvad man skriver er videnskabeligt bevist i lange baner og med tonsvis af links, så er det vil ligeså vigtigt ikke at af-feje noget som IKKE er modbevist eller bevist endnu...

Godt hør så her!

Jeg kender som den eneste til følgende sammenhæng (ikke ud fra empiri - men ud fra tankens kraft alene):

Når jeg kl. 23.17 kaster en ostemad på ruden i S-toget til Klampenborg, så forårsager jeg at 1.039.992 mennesker i Indien på et par sekunder hver taber 17,8 kg fedtmasse, hver tager 45,0 kg muskelmasse på og hver desuden ud af den blå luft får et 38 tommer 100 hz fave-TV lige i skødet.

Jeg har aldrig efterprøvet det - men det er jo ligegyldigt i din forestillingsverden. Sålænge det ikke er blevet modbevist, så kan det jo være sandt. :w00t: Yeah right! :retard: :retard: :retard: :retard: :retard: :retard: :retard:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Når jeg høre disse selvgjorte diætister og selvproklamerede slankeeksperter udtale sig om, at man med ditten og datten kan "rense kroppen", så rejser hårene sig på ryggen af mig, idet det stinker som en halvreligiøs tibetansk munk, der i en transcendental lotus-hypnose hummer om guddommelig renselse af den ækle menneskelige fysiologi.

Ikke et ondt ord om Tibetanske munke :4whip:

........og øøh den med TV'et...det ER en opfindelse ikk ???

ellers følger jeg dig hundred....

Edited by Dumb&Dumber
Link to comment
Share on other sites

I tilfælde af at det ikke var en joke undskylder jeg - og kommer med en smule forklaring.

Devito spørger flere gange (på forskellig vis) til disse affaldsstoffer som denne suppe skulle kunne fjerne. Og hver gang får han at vide at det er noget vås af de større kapaciteter herinde. Så der er nok ikke megen grundt til at tro at der er nogle sådanne skadelige affaldsstoffer der skal fjernes - eller også lader det sig i hvert fald ikke gøre med suppekuren.

(med fare for at bevæge mig ud i noget hvor jeg selv vrøvler fordi jeg ikke helt har forstået det)

Jeg kunne selv komme i tanke om et par ting.

  • Det kan være giftstoffer (f.eks. tungmetaller). Det vil dælme være rart at have en måde at vaske dem ud af kroppen på - men det lader sig ikke rigtigt gøre. (Hvorfor store fisk (der spiser mange mindre fisk, - der spiser rigtig mange mindre fisk, der spiser..., der spiser en ustyrlig bunke plankton) har et meget højt indhold af tungmetaller - de kan aldrig komme af med dem. Og så spiser vi dem - og bliver selv forgiftet).
  • Det kan være salte - disse udvaskes i høj graf af store mængder vand (f.eks. suppe-kuren). Men langt de fleste er gode, og de bliver også udvasket (hvorfor man giver folk med diarre og i væskeunderskud en del salte)
  • Det kan være affaldsstoffer som kroppen selv danner. F.eks. mælkesyre. Jeg ved ikke om det bliver bedre udvasket med suppekuren - men de skulle gerne være udvasket længe iden den er slut (og erstattet af nogen nye hvis du igen træner hårdt nok til det).

I tilfælde af at det var en joke undskylder jeg at jeg var i tvivl :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Dadane> Det var ikke en (decideret) joke, men nok nærmere et meget skeptisk spørgsmål. For jeg tvivler på at der ligefrem er synlige depoter af affaldsstoffer på brystet :confused2:

Men Devito burde vel have en ide om, hvilke affaldsstoffer, han vil fjerne, siden han vil prøve kuren (trods meget kritiske svar fra MOL's eksperter) ;)

Link to comment
Share on other sites

Dadane> Det var ikke en (decideret) joke, men nok nærmere et meget skeptisk spørgsmål. For jeg tvivler på at der ligefrem er synlige depoter af affaldsstoffer på brystet :confused2:

Men Devito burde vel have en ide om, hvilke affaldsstoffer, han vil fjerne, siden han vil prøve kuren (trods meget kritiske svar fra MOL's eksperter) ;)

Tja muligvis.

Jeg var da også ved at blive lokket til en af disse kure (heldigvis efter jeg var startet her - ellers havde jeg måske sagt ja :ugone2far:).

Og det var jo samme salgsløfter:

Masser af protein - bevar din muskelmasse

Næsten ingen fedt - blive fedtet kvit på rekord tid

Gode ingredienser - få renset kroppen ud

Masser af fylde - du er slet ikke sulten

og da fyren som introducerede det til mig var en ærlig sjæl:

Jae der ryger nok lidt muskelmasse, men din fedtprocent rasler ned - kuren går jo målrettet efter fedtet

Den kur jeg hørte om skulle så yderligere sætte den termogene effekt meget op - for derved at opnå højere energitab end ellers muligt (selv højere end faste! Jo mere kålsuppe du spiser jo mere taber du dig - men vær advaret du kommer til at svede helt vildt).

Jeg prøvede ikke kuren - så jeg kan ikke fortælle om den termogene effekt faktisk var tilstede.

Link to comment
Share on other sites

hov hov hov...  :angry:

zoneterapi samt akupunktur er på vej ind i det gode selskab og kan ikke bare sådan sættes i bås med auralæsning... (uden at det i øvrigt er ment som et debatindlæg) :)

Yep, akupunktur og zoneterapi virker, selvom om det for visse ignoranter :devil: synes at forekomme næsten voodoo-agtigt!

Hvis der er nogle der betvivler det, kan de jo spørge sig selv om hvorfor det virker på heste, hunde og andre dyr!

Affaldsstoffer er tungmetaller, rester af medicin, farvestoffer, tilsætningsstoffer der ingen nærings/nytteværdiværdi har og ufordøjet ophober sig i det menneskelige væv. Når kroppen har svært ved at skille sig af med f.eks kunstige tilsætningsstoffer, har man nu en stærk begrundet mistanke om at det kan vise sig i form af allergier som er at stadigt voksende problem, og sikkert også vil være det fremover i det folk tilstadighed sviner sig til med industri foder hvor varedeklerationen er skrevet med tal.

Nyd din velsmagende suppe, der udover at fremme dine fine mentale energier :tongue: , er sprængfyldt med gode sager, jeg ser dog ingen grund til at gå på sultekur/crash diæt!

Link to comment
Share on other sites

Mht affaldsstoffer..så eliminerer og nedbryder kroppen dem altså hele tiden gennem nyrerne og leveren.

Tungmetaller udskilles uhyggeligt langsomt,især i de metylerede former.. har man for mange af dem i kroppen er det altså bare ærgeligt! De forsvinder ikke over en suppekur eller noget i den stil.

At det så generelt nok ikke er dumt at skære ned på mængden af tilsætningsstoffer man hælder i roen og istedet spise mere "rent" er så en anden ting!

Link to comment
Share on other sites

Men lad nu det ligge. Jeg mener bare at hvis det er så vigtigt at ALT hvad man skriver er videnskabeligt bevist i lange baner og med tonsvis af links, så er det vil ligeså vigtigt ikke at af-feje noget som IKKE er modbevist eller bevist endnu...

Godt hør så her!

Jeg kender som den eneste til følgende sammenhæng (ikke ud fra empiri - men ud fra tankens kraft alene):

Når jeg kl. 23.17 kaster en ostemad på ruden i S-toget til Klampenborg, så forårsager jeg at 1.039.992 mennesker i Indien på et par sekunder hver taber 17,8 kg fedtmasse, hver tager 45,0 kg muskelmasse på og hver desuden ud af den blå luft får et 38 tommer 100 hz fave-TV lige i skødet.

Jeg har aldrig efterprøvet det - men det er jo ligegyldigt i din forestillingsverden. Sålænge det ikke er blevet modbevist, så kan det jo være sandt. :w00t: Yeah right! :retard: :retard: :retard: :retard: :retard: :retard: :retard:

Jarvig42 > Kære irriterende Jarvig... Jeg kan også komme med en masse latterlige eksempler.... det var ikke lige på det imbicile plan jeg havde tænkt mig det ;)

Der er selvfølgeligt ting som man ikke kan modbevise fordi man ikke kan sætte et lignende test-scenarie op. Det kan godt være at du mener at videnskaben er fuldend og at hvis man undrer sig over noget som ikke endnu kan måles eller vejes eller testes så er det humbuk og fup og fiduser.... godt for dig, men det er heller ikke en særlig videnskabelig tilgangs-vinkel :)

tænk på hvor store fremskred vi har gjort i det 20. århundrede. Man troede engang at det ikke var muligt at flyve... og så kunne man jo i din verden bare latterlig-gøre dem som troede at det kunne lade sig gøre.... hvor ville vi så være idag spørger jeg bare.

Du er lige så videnskabelig som jehovas vidner :angry:

Edited by Ice eye
Link to comment
Share on other sites

Inden der her ender i total uoverskuelighed,så lad mig lige slå en streg under det her...

meningen med ? var om en suppekur decideret kunne tømme kroppen for fedt(skrev affaldsstoffer i starten i know,men det hart jeg rettet senere i tråden)Hvilket jo klart blev nedstemt af de flittige kritikere.

Og jeg har fået suppe idag :w00t: ligesom jeg vil få det til aftensmad indtil fredag(bliver desværre kun til 4dage) så må jeg jo tage næste uge med oz man-fre...

Kan jo tjekke min Log, der har jeg krasset lidt kost ned også...

Det er vel et diskussionsforum og ikke et svine-til.forum :angry: ingen problemer i at i siger det er noget vås, men har i selv prøvet det? :unsure: :o

Jeg gir mig oz, men det afholder mig ikke for at prøve det(knap så drastisk)på mig selv!

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Ice Eye>> Nu bliver jeg altså nødt til at stille et dumt og for tråden totalt irrelevant spørgsmål: Hvorfor kalder du Jarvig13 for Jarvig42? :confused2:

Hoosier > Jarvig er jo selvbestaltet expert ikk og han ved jo det hele ikk :unsure:

I bogen hitch-hicker's guide to the galaxy sættes en supercomputer til at finde ud af hvad meningen med livet er og den finder frem til svaret : 42 :blink: 42 er altså svaret på alle vores spørgsmål :lol:

Link to comment
Share on other sites

Inden der her ender i total uoverskuelighed,så lad mig lige slå en streg under det her...

meningen med ? var om en suppekur decideret kunne tømme kroppen for fedt(skrev affaldsstoffer i starten i know,men det hart jeg rettet senere i tråden)Hvilket jo klart blev nedstemt af de flittige kritikere.

Og jeg har fået suppe idag :w00t: ligesom jeg vil få det til aftensmad indtil fredag(bliver desværre kun til 4dage) så må jeg jo tage næste uge med oz man-fre...

Kan jo tjekke min Log, der har jeg krasset lidt kost ned også...

Det er vel et diskussionsforum og ikke et svine-til.forum :angry: ingen problemer i at i siger det er noget vås, men har i selv prøvet det? :unsure: :o

Jeg gir mig oz, men det afholder mig ikke for at prøve det(knap så drastisk)på mig selv!

Devito > Right on. Du skal huske at det er almindelige mennesker som kommenterer dette (med streg under kommenterer) og derfor synes jeg det er en god ide selv at prøve det.... vi snakker måske 1-2-3 uger og så ved du om det er noget for dig.

Det eneste vi kan komme med er vores erfaringer og meninger/holdninger. Jeg har ikke set nogle links til noget videnskabeligt endnu fra de kloge hoveder.

Link to comment
Share on other sites

Ice Eye>> Nu bliver jeg altså nødt til at stille et dumt og for tråden totalt irrelevant spørgsmål: Hvorfor kalder du Jarvig13 for Jarvig42? :confused2:

Hoosier > Jarvig er jo selvbestaltet expert ikk og han ved jo det hele ikk :unsure:

I bogen hitch-hicker's guide to the galaxy sættes en supercomputer til at finde ud af hvad meningen med livet er og den finder frem til svaret : 42 :blink: 42 er altså svaret på alle vores spørgsmål :lol:

Ice eye>> Okay. :) Tænkte nok, der var en eller anden mening, men kunne ikke lige finde den. :blink: Har dog heller ikke læst omtalte bog.

Link to comment
Share on other sites

Jarvig42 > Kære irriterende Jarvig... Jeg kan også komme med en masse latterlige eksempler.... det var ikke lige på det imbicile plan jeg havde tænkt mig det ;)

og

Du er lige så videnskabelig som jehovas vidner :angry:

Jeg ved ikke hvor du vil hen med disse udsagn. Tror bare du har misforstået, hvad videnskab er!

Men at du ikke ved hvad videnskab er vel ikke et konsistent og evident grundlag for at sige at jeg på nogen måde kan sidestilles med argumentering ala Jehovas vidner. :jehon:

Link to comment
Share on other sites

Du er lige så videnskabelig som jehovas vidner :angry:

Jeg ved ikke hvor du vil hen med disse udsagn. Tror bare du har misforstået, hvad videnskab er!

Men at du ikke ved hvad videnskab er vel ikke et konsistent og evident grundlag for at sige at jeg på nogen måde kan sidestilles med argumentering ala Jehovas vidner. :jehon:

Jarvig42 > Nej jeg kan ikke henvise til nogle undersøgelser der påviser den påstand :lol:

Jeg kan bare ikke lide din tilgangsvinkel til 'det ukendte'. Det virker som om du vil latterlig-gøre ikke påviste ting udelukkende på det grundlag at de ikke er beviste.... DET synes jeg er uvidenskabeligt og lige så ignorant og latterligt som den modsatte tilgangsvinkel.

Jeg kan godt følge dig i at nogle ting er så langt ude at man 'vurderingsmæssigt' siger NO F****** WAY, men hvem bestemmer hvad der er langt ude ?

For at tage et eksempel så vi ligesom har et sammenlignings-grundlag. F.eks, som du selv nævnte, auralæsning mener jeg ikke er så uvidenskabeligt alligevel.

Jeg giver dig ret i, at det er svært at påvise eller afvise at det kan lade sig gøre med det niveau som videnskaben har, men på det grundlag alene at latterlig-gøre ideèn synes jeg er forkert.

Kroppen har en ladning som f.eks bruges til at sende signaler til muskler, diverse. Er det så utænkeligt at disse ladninger danner en felt-energi om kroppen og at dette felt's modulering kan bruges til at vurdere kroppens tilstand med ?

Dette var KUN et eksempel. Jeg synes ikke det er uvidenskabeligt at sige 'Nå, vi kan ikke måle det endnu fordi videnskaben ikke er nået så langt endnu.... lad os ligge det på hylden og tage det op igen når vi har et videnskabeligt grundlag for at undersøge det'

Hvis det ikke kan undersøges så må man vente med at undersøge det til man kan afkræfte eller bekræfte det.

Og NEJ jeg tænker ikke på ostemadders faldt og disses synkronisering med DSB's togafgange :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror denne tråd er ved at løbe af sporet.

Jeg har heller ikke en stak videnskabelige undersøgelser at henvise til i ærmet, - men:

Jeg er meget overbevist om at det er bevist (og er den generelle holdning herinde) at:

  • Hurtigt vægttab (> ca. 500 gram/uge) medføre betydeligt muskeltab
  • Muskeltab medfører nedsat forbrænding som igen medfører at det bliver endnu sværere ikke at tage på (reelt - efterfølgende øget vægt (yoyo-vægt))

Jeg har ikke selv kigget på energiindtaget og fordelingen i suppen, - men er ret overbevist om (jeps en forhastet konklussion, men hvis du gider regne efter så fortæl om jeg tog fejl) at fastlegs har ret

Hvis du lever af suppe i 2 uger vil kalorieindtaget været MEGET begrænset - Jeg vil derfor mene at det nærmest vil kunne sammenlignes med en reel faste, hvor du kun drikker vand.

Altså du forsøger at få kroppen til at tabe væsentligt mere end 500 gram pr. uge

Jeg ved godt at kuren nu er ændret til at det kun er til aftensmad. Det ødelægger jo hele eksperimentet. For nu får han jo normal føde gennem dagen. Det er vel ændret til en normal diæt med et fornuftigt energiunderskud. Om han så iøvrigt (i løbet af resten af dagen) får nok sundt fedt, gode kulhydrater og nok protein ved jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share