tage på i vægt


andreassvane
 Share

Recommended Posts

hejsa skriver her ind for ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at tage på i vægt. 

er 17 år, er 192 cm og vejer kun 66 kg. Er pisse træt af at være så tynd og prøver virkelig at spise en masse men der sker ingen ting. 

vil gerne tage mindst 10 kilo på inden sommerferien hvis det er muligt så jeg ikke bare ligner en pind på ferie.

hvad kan man lige gøre?

Edited by andreassvane
Link to comment
Share on other sites

At begynde at styrketræne (også benene) virker som et bud og med et passende energi og proteinindtag også. 

Men også at være realistisk.10 kg inden sommerferien.....  mjo... du kan da vælte dig pizza og andet junk og blive tyk på maven og når du én gang har været det, så vil mange opleve at det forfølger dem resten af livet. Så det gider du nok ikke.

Er du blank, kan du måske hoppe ind på Bodylab.dk og grave dig gennem nogle af deres artikler. Det virker sikker uoverskueligt i begyndelsen men led efter noget med begynder, og husk også at træne ben. Der er helt sikkert nogle begynderprogrammer og tips til at spise det rigtige - uden at gøre det overindviklet.

Jeg ved ikke andre herinde måske har bedre bud end Bodylab?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Find en kæreste der vejer 44kg. Så ser du stor ud ved siden af hende ;-) Jeg gjorde det omvendt og har fundet en meget overvægtig kone. Når jeg står ved siden af hende ser jeg slank og veltrænet ud  :-)

Men ellers så er det som Gregers skriver: Styrketræning og massivt kalorieoverskud, men spis nu primært noget der er godt for din krop.

Link to comment
Share on other sites

spiser nu en del junkfood og "usundt" en del gange om ugen uden at tænke over det men kan virkelig bare ikke forstå hvorfor jeg ikke kan få bare lidt mere fedt på kroppen. 

har også haft tankerne med styrketræning men det hele virker bare uoverskueligt så er aldrig kommet igang for kan ikke finde hovede og hale i det hele 

Link to comment
Share on other sites

Hæhæ, ja, der har vi jo allesammen været. Men det er ligesom at cykle, svømme crawl eller tale fransk. Der er en startfase hvor man er lidt (eller meget) fortabt og efterhånden får man styr på det og finder sin egen måde at gøre tingene på.

Gør-det-selv-udgaven kan være at plotte styrketræning + begynder ind i google og supppere med YouTube-videor af hvordan øvelserne skal udføres. Der er desværre en del junk om emnet, så alt skal tages med et gran salt.

En anden mulighed er hvis du kender nogen der styrketræner og som kan hjælpe dig i gang. Helst ikke nogen der er alt for Karl Smart. Min erfaring fra eget center er, at jo mere de unge drenge råber og pjatter, jo dårligere er deres træning - men naturligvis er der undtagelser.

Tredje tilgang: De fleste centre tilbyder en intro med instruktør når man melder sig ind. Ikke alle er genier med det er sjældent helt åndssvagt. Har du råd og/eller kan spare et par byture, så fortsæt evt med en personlig træner et par gange, indtil du har styr på det.

Men igen.... det er en ny verden du skal ind i. Heldigvis behøver du ikke være superbruger for at begynde og der er heller ikke kun én rigtigt måde at gøre tingene på. Hop ud i det... det er skide sjovt og også lidt vanedannende. Også selvom man ikke er hverken stor, stærk eller ekspert. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share