For meget sukker gennem frugt og grønt


zaa
 Share

Recommended Posts

Forleden gennemgik jeg en hel uges målrider ved at måle alle mine måltider for at få en føling på sund jeg er og er overordnet set meget er jeg tilfreds: 2200 kcal om dagen hvor jeg i gennemsnit forbrænder ca 2600 og jeg får 1,2 g protein pr kg kropsvægt. Får heller ikke noget transfedt.

Dog synes jeg at jeg får lidt for meget sukker gennem frugt og grønt. I gennemsnit spiste jeg 32g sukker om dagen hvor den daglige anbefaling er maks 25g.

Jeg spiser ca 400g frugt (æbler, appelsiner, bærer, honningmelon,vandmelon). Derudover får jeg sukker fra gulerødder (som jeg spiser mange af), løg, tomater etc. Jeg drikkerén glas skummet mælk om dagen også.

Hvad tænker I om det? Skal jeg spise andre former grøntsager eller er det ok med at overskride sukkergrænsen nu hvor det kommer fra frugt og grønt alligevel. 

Link to comment
Share on other sites

Hvis det passer med de 1,2 gr. protein pr. kg kropsvægt, og du har det kalorieindtag, du sigter efter, får du ikke for mange kalorier fra kulhydrater, og hvis du ellers også får sundt fedt, vil jeg se stort på den sukkergrænse, når det er frugt og grønt, du får det fra. Der er ingen grund til at være sukkerforskrækket, hvis kosten i øvrigt er, som den skal være.

Link to comment
Share on other sites

På 17/8/2018 at 19:09 , mugge skrev:

Hvis det passer med de 1,2 gr. protein pr. kg kropsvægt, og du har det kalorieindtag, du sigter efter, får du ikke for mange kalorier fra kulhydrater, og hvis du ellers også får sundt fedt, vil jeg se stort på den sukkergrænse, når det er frugt og grønt, du får det fra. Der er ingen grund til at være sukkerforskrækket, hvis kosten i øvrigt er, som den skal være.

Tak fo svar. Det tænker jeg sgu egentligt også. Det ville da være fuldstændig at blive bedt om at spise færre gulerødder for at være sund :p 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share