Begrænset tid til løb


teddy
 Share

Recommended Posts

Har tidligere løbet en del, men er flere år siden pga skader. Nu kan jeg endelig løbe igen, men har meget begrænset tid til rådighed, noget i stil med 3 x 30-45min ugentligt. Ved godt jeg ikke kommer til at slå rekorder, men hvordan får jeg mest muligt ud af min begrænsede tid?

Link to comment
Share on other sites

Nu er løb ikke min stærke side.. Men jeg tænker at udgangspunktet må være dig..

kan du løbe konstant i 45 min på nuværende tidspunkt?

Hvis du kan det, så er det vel at prøve at jogge ikke alt for hurtigt i et par måneder 3 gange om ugen...

Det begrænset hvor meget du kan skrue på volumen knappen.. men intensitet kan jo lige så stilles øges..

Mange af MOL/ Morten Z ting var bygget op af en langsom lang tur, en tempotur og et interval pas... det kan du jo ligeså stille arbejde dig hen imod.

når det så spiller må det vel slutte med at du bare har tre pas om ugen kun med interval eller dødskrampe opkast fremkaldende tempoture..... 

NB husk at intensitet har et øget skades potentiale... vær forsigtig.

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, don155 skrev:

Tror ikke store Z har aktier i ovenstående, men følgende har han aktier i

http://www.motion-online.dk/loebeprogram-oevede-5-10-km/

... hvis man leder længe nok, er der også et begynder program af ham

Er ret overbevidst om at det er fra Morten, kan jeg se på diverse debatter der har været om det. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
På 27/5/2017 at 21:05 , teddy skrev:

Tror jeg vil prøve at implementere denne fremgangsmåde, dog med det forbehold at jeg pga skader vil skrue langsomt op for intensiteten, så jeg mærker efter hvad kroppen vil. 

Nogle nyere kommentarer til løbeprogrammet? Strider imod mange af de anbefalinger man ellers ser med længere ture og lavt tempo. 

Edited by teddy
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvis det er nogle år siden og du bøvlede med skader, så start med et 0-5 km program hvor man skiftevis går og løber i starten 3 gange om ugen. Det handler om at få lavet et træningsfundament, ikke i forhold til kondition, men i forhold til led og sener, så man undgår skader. Du skal slet ikke løbe intervaller eller tempoture i starten.
Når du kan løbe 5 km, så kan man bygge videre, fx med en kort tempotur og så 80% af træningen stadigvæk som langsomme ture.
http://iform.dk/traening/loeb/5-km-loebeprogram/traeningsprogram-loeb-5-km

Link to comment
Share on other sites

På ‎07‎-‎08‎-‎2017 at 09:17 , Schroinx skrev:

Hvis det er nogle år siden og du bøvlede med skader, så start med et 0-5 km program hvor man skiftevis går og løber i starten 3 gange om ugen. Det handler om at få lavet et træningsfundament, ikke i forhold til kondition, men i forhold til led og sener, så man undgår skader. Du skal slet ikke løbe intervaller eller tempoture i starten.
Når du kan løbe 5 km, så kan man bygge videre, fx med en kort tempotur og så 80% af træningen stadigvæk som langsomme ture.
http://iform.dk/traening/loeb/5-km-loebeprogram/traeningsprogram-loeb-5-km

Det har jeg gjort de sidste 4 mdr ca ;-)

 

Jeg løber nu 3 x 5 km om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share