Ondt i lysken ved at squatte?


Kidi3
 Share

Recommended Posts

Jeg har i lang tid kørt stronglift programmet... Genialt, og derfor også squatet en del. 

Jeg har efter en pause på 2 mdr. og er lige så stille gået igang igen, men er pt. på min 3. deload, grundet smerter i lysken, hvilket jeg ikke forstår. 
Jeg har altid squatet med bred stand, men kan ikke gøre det mere,  jo  mere vægt jeg propper på desto mere gør det ondt i min lysk, specielt min venstre side. 
Jeg prøvede med en smaller stand, hvilket virkede til at føle en smule bedre, men gav stadig smerter i lysken ved sidste sæt. 

Jeg har førhen også haft disse smerter, men disse er ofte gået over efter noget tid... men det her føles bare forkert. 

Det som er underligt er at jeg altid har brugt bred stand, men kan ikke forstå hvorfor jeg ikke kan det mere? 


Nogen som kender til disse smerter, eller det mig som skal bide smerten i mig.. Jeg har bestilt en tid hos lægen. 

 

Edited by Kidi3
Link to comment
Share on other sites

fame... folk belaster typisk deres hoftebøjer mere af at squatte flot... så tit skal man gå den anden vej i en periode.

en overgang fik jeg fanget nogen gode ques til at lære folk at squatte hurtigt..folk blev bare lyske skadet af det.. så nu lære jeg folk at squatte langsommere

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede idag, og tror jeg har fundet løsningen.. Det ser ud til at jeg ikke retter ryggen ordentligt når jeg nede.. da jeg begyndte at rette rygge og bevæge mig lige op, kunne jeg ikke mærke nogen smerte..  Min squat session gik tildels smertefrit. tildels pga. de gange hvor jeg ikke rettede min ryg. 

Edited by Kidi3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share