Vægtvest


Torben F.
 Share

Recommended Posts

Her de seneste måneder kørt et lille frekvens-projekt i pullups, med gode resultater, og er derfor blevet nysgerrig efter at prøve det samme i pres-øvelser. 

I praksis pushups, med en vægtvest. Nu koster en vægtvest jo lidt, så vil gerne prøve at skyde mig ind, før jeg køber...

> Jeg vejer en 80kg og kan bænke lidt over 100 kg. Tænker at jeg skal have en 30 kg vægtvest, for at kunne få fornuftig træning i 5-10rep intervallet.

> Skal vægten helst ligge på ryggen, eller mon det kan fungere at vægten er distribueret omkring hele overkroppen?

> Giver det mening? 

> Nogle specifikke anbefalinger til vægtvest?

Link to comment
Share on other sites

God ide med rygsæk. Finder en dirt-cheap af slagsen, fylder op med salt/risposer og ser hvor langt jeg kommer med det setup.

Elastik i pushups har jeg før benyttet mig af, men synes det setup bliver for ressourceintensivt relativt til at det er supplementstræning.

Edit: Aldi havde en billig rygsæk, og smed så 5*1kg saltpakker i. Virker spot-on. Skal selvfølgelig have købt nogle flere saltpakker, eller måske nogle billige skiver, hvis rygsækken bliver fyldt.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Fame Boy skrev:

Er mel ikke billigere end salt?

[antagelse: semi-spydighed] 

givetvis... desværre fik jeg ikke bon'en med, så kan ikke bytte :( :( :(   

[/antagelse: semi-spydighed] 

Nevertheless, også godt til weighted planks. Faktisk et fint lille træningsværktøj. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share