Godt alternativ til Morgenmad på farten


crisis
 Share

Recommended Posts

Jeg har på en eller anden måde formået at gøre min hverdag så travl at jeg aldrig når at spise morgenmad eller bliver den kombineret med frokosten.

Hvilke alternativer er der for at indtage morgenmad når man er på farten, og stadig gerne vil have et nærende måltid.

Gerne noget hurtigt, eller kan indtages mens man er på farten..

Tænker i skrivande stund på en drikkeyoghurt, eller har i andre alternativer..

Link to comment
Share on other sites

proteinshake med lidt havregryn ?

æggemuffins med bacon

rugbrød med kødpålæg

afhænger lidt af hvor og hvordan du kan spise det meste kan man jo have med sig i en bøtte - men hvis det skal spises flyvende/i fart så er det jo det en anden snak.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville drikke en proteinshake med scottish oats, evt. noget frugt og nogle nødder. Scottish oats er bare havregryn der er pulveriseret så det kan shakes. Det kan købes hos myprotein og bulkpowders.

Men hvor lang tid tager det at blende en shake derhjemme? Jeg dunker altid en stor shake med proteinpulver, havregryn, peanutbutter og mælk til morgenmad.

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

@crisis

Der er så mange mærker at det er næste umuligt at rådgive om men prøv lidt forskelligt køb maks et killo af gangen og find så den smag du kan holde ud.

Jeg købte noget Viking protein 2 x 2½ kilo vanilje det blev altså lidt vammelt til sidst så det vil jeg fråråde dig :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Rugbrød med kødpålæg/ost er klart det nemmeste. Og giver dig protein, fedt og (langsomme) kulhydrater, samt masser af kostfibre fra rugbrødet.
Og giv dig selv de få øjeblikke det tager at klaske et par skiver rugbrød omkring et par skiver ost og pålæg. Man har aldrig for travlt til at få morgenmad.

Link to comment
Share on other sites

Man kan også lade være med at spise morgenmad

Der er bare lige det med, at morgenmad er med til at stabilisere døgnrytmen (det synes jeg mange siger anyhow) og dermed forbedre nattesøvnen, hvilket må være en primærfaktor i et godt helbred.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share