Proteinbarer kan det betale sig?


MissIndividual
 Share

Recommended Posts

Hey all!

Jeg tænker på at bestille proteinbarer over nettet, da det nok er billigere i længden, end at gå og købe dem hist og pist. Synes i øvrigt de smager meeeega godt, og vil meget hellere ha sådan en snack end en mars bar feks:)

Mine spørgsmål er så: kan det betale sig, ernæringsmæssigt, at indtage sådan en lille hapser som mellemmåltid? Eller er det spild af penge? Nogle sværger jo til den slags.. Andre siger, at man ligeså godt kan spise et stk brød m pålæg.

Så nu vil jeg lige høre jeres mening:)

God (trænings) dag!

Link to comment
Share on other sites

Det gør ikke den store forskel og pga prisen koster det til gengæld. Det er nogle ret dyre proteiner, for at sige det pænt. De fleste af os kan sagtens få nok proteiner gennem en fornuftig kost og har derfor, selvom at vi træner, ikke brug for særlige tilskud.

Jeg tror i øvrigt at mange de de proteinbarer er fyldt med sukker og/eller fedt.

Link to comment
Share on other sites

Hej
Det er helt klart billigere i længden at købe proteinbarer over nettet. Jeg er selv helt tosset med proteinbarer fra bodylab, og jeg synes ikke det er spild af penge. I en travl hverdag er de guld værd. Ernæringsmæssigt er en proteinbar ganske udemærket.

Her er næringsindhold på en marsbar og en proteinbar fra bodylab, så du kan sammenligne.

Næringsindhold Marsbar pr 100 g

Energi: 448 kcal

Protein: 3.8 g
Kulhydrat: 70.1 g

Heraf sukkerarter: 64 g
Fedt: 16.6 g

https://irma.dk/kiosk/chokolade/chokoladebarer/marsbar-5000159407236

Næringsindhold Proteinbar pr 100 g

Energi: 325 kcal

Protein: 31 g
Kulhydrat: 4 g

Heraf sukkerarter: 4 g
Fedt: 13 g

Edited by Håndboldfyren
Reklame
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har ofte proteinbarrer i bilen. Misser man et måltid, kan en proteinbar og evt et stykke frugt, gøre at man ikke havner i pølsevognen fordi man går kold.

Efter træning drikker jeg WHEY protein, så der behøver jeg slet ingen.

Proteinbars har meget forskelligt indhold, eks har en XL som står længere oppe næsten samme indhold som en Mars eller Snickers, men ikke alle har så højt indhold.

Men man skal jo heller ikke spise dem som sundt slik. Men når man træne rhårdt og mangler ernæring, og det er de færreste der gør dette.

Har lavet et indlæg om noget Dansk proteinbrød der komme rnu i butikkerne, hvis det smager godt vil jeg hellere have sådan et par skiver end en proteibar.

http://kohberg.com/produkter/proteinbroed/aktiv-protein-broed,-18-sk,-ca-600-g/

Men jo, nogle af de proteinbarrer smager virkeligt godt, det hænder da også jeg går så sukkerkold om aftenen, at jeg spiser sådan en til et krus te.

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for alle jeres inputs!

Jeg har fået stof til eftertanke:)

Tak for linket, ThomasDK. Spændende med de proteinbrød fra Kohberg. Det kunne være, jeg skulle lade det komme an på en prøve.

Ellers synes jeg nemlig også, det er meget praktisk og lækkert at snuppe en proteinbar som mellemmåltid, eksempelvis om eftermiddagen, så jeg ikke går helt sukkerkold. Der er jo mange forskellige slags at vælge mellem. Det hænder også, at jeg engang imellem erstatter et måltid med en måltidserstatningsbar. MEN, ikke så ofte, og KUN hvis det ikke er andre praktiske alternativer.

De er jo alligevel vold lækre:) Tror dog alligevel ikke, at jeg bestiller dem fra nettet. Så længe der er tilbud i butikkerne her og der, køber jeg ind imellem nogle stykker.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

De der proteinboller.... JEG ER TOTALLY vild med dem!! :bowdown: Skulle lige prøve dem engang, og siden da, har de fået fast plads på hylden i mit køkken til daglig. Guffer sådan en med philadelphia (gerne sweet chilli varianten) efter min træning, og det er mums!!

Ellers kører jeg stadig indimellem proteinbarer. Særligt Quest (Oreo.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share