Kan muskler være usynlige?


Fitnessnoob
 Share

Recommended Posts

Dårlig overskrift, men håber det fangede din opmærksomhed :)

Hvis man nu f.eks træner en masse mave -intenst, varieret og det hele... men man måske lige spiser 5-600 gram kylling mere om dagen end man egentligt burde. Bygges mavemusklerne så stadig op inde bag ved, og vil de så blive synlige når man cutter ned og fedtet ryger fra? :)

-eller er det så helt nyttestløst at træne, hvis ens kost bliver overskredet med så mange ekstra kcal dagligt?

Håber at nogen vil hjælpe med et svar eller to :)

Link to comment
Share on other sites

For at opbygge muskelmasse er det ret vigtigt, at man får kalorier nok. Så hvis du træner og spiser nok og rigtigt, så vil du bygge muskler op. Det kan ikke nødvendigvis ses med det samme. Specielt ikke maven. Men hvis du så på et tidspunkt begynder at skrælle fedt af, så vil de komme til syne.

Det er bestemt ikke nytteløst at træne i kalorieoverskud. Det er derimod pinedød nødvendigt, hvis du vil pakke noget kød på kroppen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Okay, mange tak for svar :) Det er motiverende at vide, at der sker noget inde bag ved, selvom det ikke ses så tydeligt som jeg gerne ville have det :P Så fortsætter jeg da bare det jeg har gang i nu :)

Hvor længe i forvejen skal man cutte ned?

Og hvor lang tid tager det at bygge et nogenlunde markeret vaskebræt op?

(det skal lige siges at jeg er en pige, så det skal ikke stå 200% skarpt, bare nogenlunde markeret)

:)

Link to comment
Share on other sites

Det kommer helt an på dit udgangspunkt hvornår og hvor længe en cut periode tager for at få synlige mavemuskler osv. Så jeg er bange for at der ikke er nogen herinde der ville kunne svare på det uden at i det mindste at have set hvordan din form ser ud på nuværende tidspunkt.

Hvis du virkelig er seriøs med det og ønsker at stå skarp til sommer så er et møde med en fornuftig personlig træner sikkert det bedste du kan gøre.

Eller give os nogle flere informationer omkring hvor længe du har trænet, din fedtprocent (selvom de målinger er upræcise), din vægt og højde osv.

Link to comment
Share on other sites

Du kan tage et måle bånd og vurdere om det du vokser om livet er fedt eller muskler. Du kan prøve at spise 2300kcla om dagen i en uge og se hvad vægten siger. Hvis du taber dig er det for lidt til at bygge meget muskelmasse op. Hvis du tager på er dit stofskifte ikke i den høje ende some det fleste mennesker, så skal du bare træne løs.

Link to comment
Share on other sites

Muskler kan i den grad blive usynlige, de bygges imellem bindevævet og buler ikke ud som man ser det med f.eks. bodybuilder. Men så skal man holde sig til egen kropsvægt når man træner (som de fleste moderne sprinter gør) via plyometrisk træning (

) og undgå at spise får meget animalsk protein, specielt fra grise...da grise indeholder et essentielt protein for muskelopbygning leucin, (kan købes her f.eks. http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/l-leucine-pro-400-g).Hvis man f.eks. sammenligner Usain bolt med Ben Johnson kan man se forskellen. Ben Johnson spiste store mængder gris (hvilket hans træner har snakket om her http://shop.charliefrancis.com/ under forummet). Hvoraf man på Jamaica i langt højere grad får proteiner fra Yams, bønner og chicken nuggets). ' Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Muskler kan i den grad blive usynlige, de bygges imellem bindevævet og buler ikke ud som man ser det med f.eks. bodybuilder. Men så skal man holde sig til egen kropsvægt når man træner (som de fleste moderne sprinter gør) via plyometrisk træning (

) og undgå at spise får meget animalsk protein, specielt fra grise...da grise indeholder et essentielt protein for muskelopbygning leucin, (kan købes her f.eks. http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/l-leucine-pro-400-g).Hvis man f.eks. sammenligner Usain bolt med Ben Johnson kan man se forskellen. Ben Johnson spiste store mængder gris (hvilket hans træner har snakket om her http://shop.charliefrancis.com/ under forummet). Hvoraf man på Jamaica i langt højere grad får proteiner fra Yams, bønner og chicken nuggets). '

Stop trolling!

Link to comment
Share on other sites

http://jap.physiology.org/content/88/3/811

skrevet af bl.a. Masuhiko Mizuno som er verdens kendt for bl.a. at producere verdens hurtigst hunde. og løbesko..

In conclusion, it appears that greater fascicle length and altered muscle shape, whether a genetic predisposition or a specific consequence of training, are associated with superior sprint performance.

squatter verdens hurtigste hunde måske?'

Trolling.. hvad snakker du om.. jeg har reference på mine påstand.. har du noget der modbeviser?

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share