You can only succeed, if you try.


Søren Michael
 Share

Recommended Posts

Som med al anden træning er det et spørgsmål om dit mål. Mit udgangspunkt var en ringe form, for høj vægt og lav muskel masse, sagt på en anden måde, utrænet. Mit mål var/er som udgangspunkt at forbedre kondition og muskel styrke ved at kombinere denne træningsform med  traditionel kropsvægtstræning hjemme. Og ja det virker, faktisk forbavsende godt men igen hvor meget arbejde ligger du i det? Med kun 2 gange rundt, altså to sæt af hver øvelse og 24 min i cirklen skal der gåes til den. Men så kan man også godt mærke at der er arbejdet og jeg kan godt mærke fremgang på mine parametre. Jeg tror dog ikke det skal stå helt alene gennem lang tid men netop kombineres med mere specifik træning. 

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

18 minutter siden, Søren Michael skrev:

Som med al anden træning er det et spørgsmål om dit mål. Mit udgangspunkt var en ringe form, for høj vægt og lav muskel masse, sagt på en anden måde, utrænet. Mit mål var/er som udgangspunkt at forbedre kondition og muskel styrke ved at kombinere denne træningsform med  traditionel kropsvægtstræning hjemme. Og ja det virker, faktisk forbavsende godt men igen hvor meget arbejde ligger du i det? Med kun 2 gange rundt, altså to sæt af hver øvelse og 24 min i cirklen skal der gåes til den. Men så kan man også godt mærke at der er arbejdet og jeg kan godt mærke fremgang på mine parametre. Jeg tror dog ikke det skal stå helt alene gennem lang tid men netop kombineres med mere specifik træning. 

 

OK, tak for input!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes der er nogle fordele i at træningen er kort men intensiv og både rammer styrke og kondition. 

Setuppet med cirkeltræning hvor der arbejdes 40 sekunder ved hver station giver ikke meget tid til at dvæle og tænke over tingene. Fra man sætter sig ved første station til man rejser sig fra sidste er det bare derudad. For mig betyder det at jeg er godt brugt når jeg er færdig

Fra man starter opvarmning til man er færdig går der kun ca. ½ time så der skal ikke større planlægning til for at få trænet, det passes ret nemt ind.

At der trænes i maskiner er både en fordel (det bl.a er sværere at gøre skadeligt  forkert) og en ulempe (man rammer f.eks ikke de stabiliserende muskler) det meste kan heldigvis overføres direkte til push-, pullup, coreøvelser på gulvet samt squads.

Med ribbe, ringe og måtte kan det meste laves hjemme men tidselementet vil nok ikke være der i samme grad og det vil derfor kræve langt mere disciplin og sandsynligvis  yderligere konditionstræning.

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

Det blev kun til en tur i Loop i går. Der blev gået til den og fornemmelsen efter var god omend jeg ikke er tilfreds med bryst og skulder styrke der halter noget efter selv dipøvelsen.

I øvrigt sjovt at se nogle udføre den helt uden bevægelse i albuen, kun skuldre der kører lidt op og ned. Så lille ROM må man da selv kunne mærke :nonono: resultatet af for høj belastning.

Link to comment
Share on other sites

Fik lavet lidt i homegym i går men er langt fra fordums form. Det går dog småt fremad :bigsmile:

Som nævnt kører jeg her nu også efter cirkel princippet

Pullups Bredt greb, smalt greb og neutralt. Efter hukommelsen ligger jeg sammenlagt omkring de 10/runde (så mange jeg kan af brede, så smalle,, så neutrale) Vatarm

Et bens squads (arbejder mod pistolen....... måske når jeg er omkring de 70år) og lunges

Pushups veksler mellem smalle og brede omkring de 14 og 8 

Maveøvelse sådan lidt forskelligt

Australian pullups/Rows omkring de 12-14 stykker

Rygøvelser bl.a Bridges der dog mere er sønderskudt spang end  bro 

Ring dips, Kan ikke hænge helt frit endnu men er ikke langt fra

Lidt mere maveøvelser

Skulder. Veksler lidt mellem flyer, DB stem og Pike pushups

Et bens læg som regel med en 15kg sandsæk

2 -3 runder. Nåede kun 2 i går og glemte Lægøvelsen

Den gode nyhed er at fremskridt nærmest er uundgåeligt

 

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share