Mad og drikke før og efter træning


Ronnihh
 Share

Recommended Posts

Hvis du gerne vil være større, skal du ikke bare tænke på, hvad du spiser før og efter træning, men hvad du spiser hele døgnet. Det er ikke så afgørende, at du spiser på bestemte tidspunkter, men at du får nok af det rigtige mad, dvs. spiser mere end du forbrænder og får nok protein.

Prøv at tage et kig på linksene i denne tråd: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=42685

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salt: At det er præcis et kvarter skal nok også mest bruges som rette snor?!

Men det er da klart en god ide at få noget foder efter en hård træning.

Og om optimalt findes eller ej, vil jeg da sige at man kan gøre sin bedste for at komme så tæt på som muligt.

Som Big Ronnie Coleman har sagt flere gange, at når han har brug for hurtig energi - kan en chokolade bar af og til rede ham.

Link to comment
Share on other sites

Salt: At det er præcis et kvarter skal nok også mest bruges som rette snor?!

Men det er da klart en god ide at få noget foder efter en hård træning.

Og om optimalt findes eller ej, vil jeg da sige at man kan gøre sin bedste for at komme så tæt på som muligt.

Som Big Ronnie Coleman har sagt flere gange, at når han har brug for hurtig energi - kan en chokolade bar af og til rede ham.

Du slår mig som en cerebral type. ;)

Det er efterhånden rimelig veldokumenteret at det såkaldte "window of opportunity" ikke overhovedet skal tilskrives den betydning nogen (kosttilskudsfirmaer) vil have.

Gå tilbage og læs det oprindelige indlæg - virker det som en person der har brug for hjælp til de første 20% eller de sidste 2%?

Link to comment
Share on other sites

Sådan ca. resten af dagens kostsammensætning. Og hvem har bestemt at det skulle være et kvarter?

Han skriver åbenlyst et kvarter for at give noget simpelt at forholde sig til.

Selvfølgelig er det generelle vigtigere end det specifikke, men kan man ikke komme med argument for hvorfor man skal gøre andet har man ikke rigtigt noget at sige.

Jeg har aldrig hørt et reelt argument for ikke at drikke en shake efter træning, men derimod er der en del for. Når best case ved at lade være er at det højst sandsynligt er ligeså godt (men ikke bedre og måske dårligere), så er det da dumt at lade være.

Link to comment
Share on other sites

Han skriver åbenlyst et kvarter for at give noget simpelt at forholde sig til.

Selvfølgelig er det generelle vigtigere end det specifikke, men kan man ikke komme med argument for hvorfor man skal gøre andet har man ikke rigtigt noget at sige.

Jeg har aldrig hørt et reelt argument for ikke at drikke en shake efter træning, men derimod er der en del for. Når best case ved at lade være er at det højst sandsynligt er ligeså godt (men ikke bedre og måske dårligere), så er det da dumt at lade være.

Hvornår er min træning slut, er det før foamroll/udstræk og skal den drikkes inden jeg går i bad eller kan jeg vente til efter? Som Legend skriver. WOO er forlængst blevet afkræftet/afskrevet som et vigtigt parametre.

Link to comment
Share on other sites

Hmm nu spørger jeg lige dumt.

Hvis man spiser 3 hovedmåltider og lad bare sige 2 mellemmåltider er der så nogen grund til at skulle spise ekstra eller noget særligt lige efter træning? Jeg mener der er jo maks gået 3 timer siden sidst man spiste og måske kortere og så hurtigt forsvinder byggestenene da ikke ud af kroppen igen?

Link to comment
Share on other sites

Hmm nu spørger jeg lige dumt.

Hvis man spiser 3 hovedmåltider og lad bare sige 2 mellemmåltider er der så nogen grund til at skulle spise ekstra eller noget særligt lige efter træning? Jeg mener der er jo maks gået 3 timer siden sidst man spiste og måske kortere og så hurtigt forsvinder byggestenene da ikke ud af kroppen igen?

Det der er sagen i en nøddeskal 😊
Link to comment
Share on other sites

Hmm nu spørger jeg lige dumt.

Hvis man spiser 3 hovedmåltider og lad bare sige 2 mellemmåltider er der så nogen grund til at skulle spise ekstra eller noget særligt lige efter træning? Jeg mener der er jo maks gået 3 timer siden sidst man spiste og måske kortere og så hurtigt forsvinder byggestenene da ikke ud af kroppen igen?

Fortæl venligst fordelen ved at VENTE med at spise til et godt stykke tid efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Indlægget handler vel ikke om, hvorvidt det er optimalt at vente, men om det betyder noget hos et ikke-fastende individ?

Korrekt. Er der nogen som helst grund til at det skulle være nødvendigt at indtage noget specielt i forbindelse med træning hvis du spiser dine 3 hovedmåltider suppleret med 2 mellemmåltider? Jeg kan ikke forestille mig at de byggesten der er nødvendige for restitutionen forsvinder ud af kroppen så hurtigt. Er der nogen dokumentation for at særlig kost/tilskud efter træning forbedrer restitution og evt hypertrofi? Jeg spørger bare og prøver ikke at gøre mig klog på emnet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share