Sign in to follow this  
Donnerfar

Træningsprogram

Recommended Posts

Hej

Jeg har her off-season været i centeret 4-5 gange om ugen, dvs. styrketræning + cardio. Umiddelbare mål har været at smide nogle kg, samt forbedre formen. Hvilket har lykkedes meget godt indtil videre, der er lang vej endnu.

Men nu starter vi op med udendørstræning 2 gange om ugen, i den forbindelse har jeg kigget efter et full-body program således jeg kan nøjes med at besøge centeret man-ons-fre og evt. engang cardio i weekenden.

Det jeg er i tvivl om er kvaliteten af det program jeg har fundet, er det godt nok?

Har i nogle gode inputs/ideer lignende? Tanken er at jeg vil kører programmet igennem ,efterfuldt af 40-50 mins. cardio(typisk spinning)

Det ser ud som følgenden:

Monday

  • Dumbbell bench presses 3 x 10
  • Seated dumbbell presses 2 x 10
  • Wide-grip chins 3 x 10
  • Leg presses 3 x 10
  • Glute/ham raises 3 x 15

Wednesday

  • Flat-bench flyes 3 x 10
  • Bent-over rows 3 x 10
  • Squats 3 x 10
  • Leg extensions 3 x 12
  • EZ-curl-bar curls 2 x 15
  • Dips 1 x 15-20

Friday

  • Incline dumbbell presses 3 x 10
  • Cable rows 3 x 10
  • Stiff-legged deadlifts 4 x 8
  • Dumbbell lunges 2 x 15
  • Standing calf raises 3 x 20-25

Kilde: http://www.ironmanmag.com.au/training/training-tips/58-the-hercules-workout-a-three-days-per-week-full-body-program-with-a-twist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som jeg skriver til mange! Der er ingen grund til at lave sit eget program..

Det jeg ville gøre hvis jeg var dig, find en teori du synes der lyder som noget du har mod på og følg den.. Teori mener jeg hvordan man skal gribe sæt an.. For selve programmet er ofte det samme hos de forskellige løftere..

Kig f.eks

wendler 5/3/1 (han laver også fullbody programmer)

Bill Star (5x5)

Starting strenght

Osv..

Men de 3 programmer er der rigtig mange mennesker som bruger og får super resultater :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Mark

Tak for dine gode råd. Programmet er netop heller ikke et jeg har opfundet, men et jeg følte tiltalte mig. Jeg har læst om dem du nævner, og "Bill Star" metoden tiltaler mig umiddelbart, Så den metode tror jeg at jeg vil forsøge mig med.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brugte tirsdagen på at finde "max" også har jeg netop kørt programmet for første gang igår.

De første 2-3 sæt af øvelserne føles lidt lette, er det en normal tilgang til det eller skal jeg bare smide mere vægt på?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this