Træningsprogram


Donnerfar
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har her off-season været i centeret 4-5 gange om ugen, dvs. styrketræning + cardio. Umiddelbare mål har været at smide nogle kg, samt forbedre formen. Hvilket har lykkedes meget godt indtil videre, der er lang vej endnu.

Men nu starter vi op med udendørstræning 2 gange om ugen, i den forbindelse har jeg kigget efter et full-body program således jeg kan nøjes med at besøge centeret man-ons-fre og evt. engang cardio i weekenden.

Det jeg er i tvivl om er kvaliteten af det program jeg har fundet, er det godt nok?

Har i nogle gode inputs/ideer lignende? Tanken er at jeg vil kører programmet igennem ,efterfuldt af 40-50 mins. cardio(typisk spinning)

Det ser ud som følgenden:

Monday

  • Dumbbell bench presses 3 x 10
  • Seated dumbbell presses 2 x 10
  • Wide-grip chins 3 x 10
  • Leg presses 3 x 10
  • Glute/ham raises 3 x 15

Wednesday

  • Flat-bench flyes 3 x 10
  • Bent-over rows 3 x 10
  • Squats 3 x 10
  • Leg extensions 3 x 12
  • EZ-curl-bar curls 2 x 15
  • Dips 1 x 15-20

Friday

  • Incline dumbbell presses 3 x 10
  • Cable rows 3 x 10
  • Stiff-legged deadlifts 4 x 8
  • Dumbbell lunges 2 x 15
  • Standing calf raises 3 x 20-25

Kilde: http://www.ironmanmag.com.au/training/training-tips/58-the-hercules-workout-a-three-days-per-week-full-body-program-with-a-twist

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skriver til mange! Der er ingen grund til at lave sit eget program..

Det jeg ville gøre hvis jeg var dig, find en teori du synes der lyder som noget du har mod på og følg den.. Teori mener jeg hvordan man skal gribe sæt an.. For selve programmet er ofte det samme hos de forskellige løftere..

Kig f.eks

wendler 5/3/1 (han laver også fullbody programmer)

Bill Star (5x5)

Starting strenght

Osv..

Men de 3 programmer er der rigtig mange mennesker som bruger og får super resultater :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share