Tilbage i sadlen - med ben lavet af glas og usselhed


Schroinx
 Share

Recommended Posts

Vigtige indlæg.

og

 

---

Så er tiden moden for at jeg opretter en blog. Jeg er årgang 1977, 190/103 til den atletiske side. Jeg har løbet i en del år, bla en HM, men kæmpet en del med mine knæ og patellasenen, hvilket endte med løberknæ. I foråret 2013 var jeg oppe på 30-40 km om ugen, men bøvlede stadigvæk lidt med det. Så jeg gik til fys, og blev beordret til at lave nogle øvelser, herunder et-bens squat med kropsvægt. Jeg havde også problemer med skuldrene, så inden at jeg så mig om, befandt jeg mig i FW med et styrketræningsprogram i hånden. Jeg har trænet før for en del år siden, måske tilbage i 2004-5 stykker med TJs fundament, og er autodidakt.

Missionen har været at få styr på skaderne, fortsætte med løberiet og blive større og stærkere. Det er kommet styr på knæene, og selvom at styrketræningen har betydet at jeg måtte skære i intensitet og antal løbetræningspas, fik jeg stadigvæk 750km på klokken sidste år. Men konditionen er der ikke, pga den manglende intensitet. Pt er status at 5km kan løbes på måske 28 minutter. Min makspuls er over 198 og hvilepuls 46. Styrketræningen har gjort at jeg er gået fra 96 kg til 103 over de sidste seks måneder pga større appetit, men der er heldigvis fuldt masse og styrke med, så det har ikke været forgæves.

Der hvor at jeg står nu, er at fortsætte med styrketræningen tre gange om ugen, på min tilpassede version af b2b som jeg kører med 4x6. Bringe tiden ned på 5k, gerne ned omkring 21-20 min, via fire træningspas, og tabe 10-12 kg. Det sidste fordi at jeg ellers skal til at skifte min gaderobe ud og det er lidt dyrt. Desuden har jeg aldrig tabt mig sådan bevidst, så det kunne være sjovt at se hvordan at jeg vil se ud i slim udgave, plus at det vil hjælpe på mine løbetider :-) Jeg tæller ikke kalorier, men vil prøve at se om jeg kan tabe det overflødige alene ved at skære lidt i det jeg spiser, i kulhydraterne og i alkoholen. Da jeg ikke guffer slik mm så er det ikke der at det skal hentes. Så nu står den på grøntsager og kød til aftensmad, hjemmebagt rugbrød til frokost og sky til morgenmad med lidt gryn og frugt. Kosttilskud er jeg først begyndt på her efter jul: beta alanine, kreatin, betaine, zma plus lidt proteinshakes efter styrketræningspas og hårde løbetræningspas.

Her er mine sidste træningspas. Jeg skifter mellem to styrke. Kører 4x6 stigende til 4x8 og så mere vægt på. Der har ikke været lige meget progression i alle øvelser, men så får de lidt tough lååååve og så er der kommet fremgang igen. Fokus på de store flerledsøvelser.

Tempo 14/1

Benene var ikke til det, så konverterede til 10k langtur i skoven og langs stranden.

Svøm 14/1

2 km på 45 minutter inkl pauser.

Deadlift Day 15/1

Warmup: 2500@10:44 -roning

Chin-ups: 65444

Deadlift: 4x6x100

Single leg calf raises: droppet pga stive lægge

Barbell BOR: 4x6x60

Dynamic Barbell Lounges 3x8x20

Inc bench: 4x6x60

Dips: 4x6xbw

45 deg side bend: 3x10xbw

Incline stomach: 4x7xbw

Dødløft med overhåndsgreb og uden straps/handsker, ved toppunktet venter jeg lige kort, mens at jeg kører skuldrene bagud og frem igen, inden at jeg sænker vægten. Den største udfordring er grebsstyrken i venstre side.

Langtur 16/1

Det var pisse koldt, mørkt, regn og blæst, så jeg endte med at løbe langs banegraven i læ, og skinkerne var stive, så det blev til 4km restitutionstur i stedet for de planlagte 10k.

Squatday 17/1

Warmup: 2500@10:41

Chins: 5443 svag så stoppede

Bulgarian single leg squat, extended ROM: 4x7x20 -venstre stadigvæk ikke så stærkt.

Benchpress: 4x6x70

Military: 4x6x40

Goodmornings: 3x10x40

Shrugs: 4x6x100

Lats: 4x7x10

Crunch reverse: 4x12

Chins har jeg givet særlig fokus i programmet, da jeg har mig vægt imod mig. Bænk kørte jeg også kun hver anden gang, men da der ikke var fremgang, har den fået hjælpeøvelser hvor at jeg skifter mellem incline og smalt greb.

Shrugs er mest fordi at jeg så har en øvelse den dag med mange kilo til at udvikle grebsstyrke.

Input, forslag og kommentarer modtages gerne. Der er flere veje til Rom.

Lidt træningsmotivation:

"Intet er umuligt for den som bærer viljen i hjertet."

-Thomas Mygind, første Robinson.

Success is a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired. You quit when the gorilla is tired.

- Robert Strauss

"Everthing is hard, until it is easy"

Crossfit motto

Edited by Schroinx
Opdateret overskrift
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også gerne byde dig velkommen! :-)

Jeg håber, at du bliver glad for at logge her.

Personligt synes jeg også, at det er spændende at læse om erfaringer mht at komme godt over/igang igen efter skader. Hvilke hjælpeøvelser er gode, "mentale fif" etc.

Pøj pøj med løbe- og styrketræningen + det løse.

God weekend!

/Tina

Link to comment
Share on other sites

19/1 Løbetekniktræning 5k

Her efter jul har jeg ville have noget struktur på min løbetræning. I efteråret har jeg bare klemt de løbepas ind som jeg kunne, når styrketræningen tillod det pga. restitutionskrav. Men det er blevet bedre, så meget at jeg cirka kan have tre styrketræningspas og fire løbetræningspas plus lidt sjov i bassinet. Så træningsugen ser sådan ud:

Søndag: Løb

Mandag: Styrke

Tirsdag: Løb og måske svøm

Onsdag: Styrke

Torsdag: Løb, rolig langtur

Fredag: Styrke og løb - interval med runningwild løbegruppen

Lørdag: Hviledag

Jeg har tænkt over hvad målet med løbetræningen skal være, ud over at opnå en bedre kondi. I min vægtklasse bliver jeg aldrig en god løber og slet ikke en god langdistanceløber. Jo kortere distance, jo mindre betydning har min vægt. Faktisk skulle jeg være sprinter. Men det er for kort, så jeg har valgt at satse på at se om jeg kan komme til at løbe en anstændig 5k her i løbet af året. Så er træningsmængden også mere til at overskue, selvom at træningen vil blive hårdere. Jeg har været i gang med at se lidt på det her:

http://www.runnersworld.com/race-training/solving-5k-puzzle?page=single

Planen kommer til at se nogenlunde sådan her ud:

Søndag: Teknik eller bakkesprint

Tirsdag: 5k effort intervaller

Torsdag: Langtur 10k

Fredag: Intervaller

Søndag: Lange bakkeintervaller

Tirsdag: 5k effort intervaller

Torsdag: Langtur med bakker (der er altid bakker her)

Fredag: Intervaller

I dag var derfor Tekniktræning a la det her, som skal rekruttere flere muskelfibre og effektivisere ens skridt:

http://www.runnersworld.com/masters-training/video-masters-stars-demonstrate-running-form-drills

5K Stride Efficiency Training

50m, 15min opvarm, +20 afjog

4-5 baner strides (ikke sprint men godt tempo)

Alle øvelser 1 bane, jog tilbage, stride, gå tilbage. Det er teknik og ikke cardio der skal trænes.

1) Gadedrengehop, overdrevet, løs overkrop, modsatte arm

2) Høje ditto

3) Lange ditto, dobbelt arm pass

4) March med flad fod

5) Knæløftninger

6) Løbehop, hoppe fra fod til fod/lange skridt

7) Små hurtige skridt på forfoden, 25m

8) Spark bagud

9) Carioca

10) Skip kicks: Skib and kick, skib and kick

20-50min varm af.

1x

God træning, men jeg glemte de indledende runder med strides. Der blæste en frisk brise fra øst, som de vil sige ude vest på. Stængerne var stive på trods af gårsdagens hviledag, og de var kolde foran, selvom at jeg ikke frøs, nok pga vindchill. Mærkede ikke noget til venstre forfod eller knæ, eller andet. I alt 8,5k på 1.06 og cirka 5 skæve blik fra forbipasserende hundeejere med deres kræ.

Data fra uret:

http://www.movescount.com/moves/move24357102

Nå, ja. Så kom jeg til at shoppe mtb udstyr inde på chainreactioncycles. Lidt lækre vintertrøjer fra Mavic til halv pris. Savle. Arrgh. Jeg har næsten ikke ikke fået den brugt det sidste stykke tid. Med noget nyt gear skal det nok komme, det er jeg sikker på :-D

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Deadlift Day 20/1 kort dag da jeg havde en fast bagkant.

Warmup: 1500@6:30

Chin-ups: 65444

Deadlift: 4x6x100

Single leg calf raises: 4x8xbw+10 stive lægge

Barbell bent over rows: 4x6x60 ml

Dynamic Barbell Lounges: -

Inc bench: -

Dips: 4x7xbw

45 deg side bend: -

Incline stomach: -

Overvejer om jeg generelt bør sætte opvarmningen ned til 1500m for at spare lidt tid. 23 eksplosive chins, men hastede dem lidt igennem. Jeg var lidt nervøs for dips, da jeg havde nogle smerter ved nogle sener foran på skulderen sidste gang, fordi at jeg flyttede vægten lidt frem. Tilbage til normalen denne gang, og ingen problemer heldigvis og første gang med 7x. Jeg gider ikke mere skulderfuck.

BOR med et sekunds lock out i toppositionen er en udfordring :-) Jeg syntes at jeg skulle holde albuerne ind til kroppen for at det ikke føles forkert...

Alt i alt en god, men kort træning.

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

21/1 5k effort.

Første forsøg med 5k intervaller. Fandt et plant sted at løbe dem mellem stadion og frihedens hovedindgang.

1500m varmop, stive ben.

12x1min interval med 2 min pause imellem. Tempo 4:35-5:09. Lidt stor spredning, bør nok sigte på 4:35 fra nu af. Puls maks 183. Intervallerne var så korte at pulsen ikke kom ordenligt op, men det kunne mærkes i benene.

1500m varmaf

http://www.movescount.com/moves/move24460645

God træning. Gik sukkerkold helt til sidst.

Næste gang er det 6x2 min med 3 min pause, så det kommer til at rive mere i pulsen :-) Stigende til 5x5min.

Problemer med venstre forfod på vej hjem. Er det NBernes skyld? Overvejer at investere i nogle ny Vomeroer.

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Meget motiverende i øvrigt. Jeg ved godt at den er designet af marketingsfolk, men derfor er den stadigvæk ok.

http://youtu.be/YyYV0TBY3rU

Den er fed, men syntes den orginale er endnu federe :smilerock:

http://www.redproductions.com/portfolio/tcu-baseball-2012-the-grind/

(reminder to self, skal ha' skaffet mig nogle chains, det ser bad ass ud at lave push up, dips, pull ups mm med dem :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

21/1

Der dukkede et par stykker på til fællessvømningen, ikke vildt imponerende.godt at være arrangør, så kommer jeg afsted.

1880m svøm på ca 48 minutter. 23,5 meter bane. Gik fint, lidt stram i skulderne foran, men forsvandt igen, ligesom en træt venstre forfod. Fik ikke trænet vendinger, og jeg tror også at jeg burde indføre lidt teknikøvelser, specielt omkring rul i vandet, og ellers være obs på at holde hovedet vandret og bruge benene mere og korrekt, og lad være med at kigge for meget på hende delfinen der svømmer i banen ved siden af. De trænede svømmere kan jeg ikke følge med, men de fleste af resten, og det er vel anstændigt nok. Så hjem og fylde salat og kød i hovedet.

God træning.

Mit mtb udstyr er på vej fra UK. Håber at det kommer hurtigt. Der er også kommet noget fra Århus Crossfit, men skulle først starte den 1. februar. Skal nok lige tjekke op på det.

Link to comment
Share on other sites

Den er fed, men syntes den orginale er endnu federe :smilerock:

http://www.redproductions.com/portfolio/tcu-baseball-2012-the-grind/

(reminder to self, skal ha' skaffet mig nogle chains, det ser bad ass ud at lave push up, dips, pull ups mm med dem :laugh: )

Meget baseball præget, men også rigtig god. Jeg kan godt kan se at billeder og ord ikke helt passer i ikke-baseball versionen. Men lydsporet har nok været så sublimt at de ikke har ville ændre i det :-)

Jeg er nok mere til den anden, fordi at der kan man bilde sig ind at man er en af dem man ser, eller at man kan lave noget af det de gør. Det er super motiverende for mig at vide :-)

Link to comment
Share on other sites

Squatday 21/1

Warmup: 1500@6:20
Chins: 4x6 PR!!!! Proud man :-)
Single leg squat: 4x7x20
Benchpress: 4x6x70
Military: 4x6x40
SL Goodmornings: 4x8x40 yay!
Shrugs: 4x6x100
Lats: 4x7x10
Crunch reverse: 4x12

Plus lidt mobilitet. Statisk udstrækning ser ikke ud til at være i vælten, men jeg har aldrig lært andet. Så jeg mangler et sted at starte med mobilitetsarbejde. Når jeg lavede testen med at sidde på gulvet, var der 10-15cm fra mine hænder til tær, så der er noget at arbejde på:
http://www.alkavadlo.com/2010/10/18/assessing-your-fitness-part-three-flexibility/
Jeg fuskede også lidt med den her:
http://www.altfordamerne.dk/blog/lobeblog/christina-bolling/her-er-den-ultimative-ovelse-til-lobere/?utm_source=Torsdag_ALT_for_damerne_Regular&utm_medium=Email&utm_campaign=2013-11-01

Mon ikke det var Tinapigens eksempel og motivation der fik mig til at tage mig sammen og nå de 4x6 chins, jeg har haft som mål siden i sommers, hvor jeg startede med usle 5x2. Næste mål er 4x8 og så kan der begynde at komme vægt på. Stadighed og vedholdenhed er stadigvæk gangbar valuta i træningregi.

Skuldre lidt bøvlede, men ikke biceps senen heldigvis. De får ro i morgen.

Da jeg lavede de sidst sæt af shrugs, kom der er sød lille sag hen og spurgte om hun måtte overtage powerracket efter mig. Det måtte hun selvfølgelig gerne, så hun placerede sig lige i mit synsfelt i en ret udfordrende men ganske nydelig positur. Der smuttede koncentrationen sq. Godt at jeg var ved at være færdig :-)

Dagsformen er til den polstrede side, og jeg har en del at lære om at tage selvfie og flekse med musklerne samtidig :-D Så meget afslappet og måske ikke min pæneste side. Planen er lige så stille og roligt at snige sådan en 10-15 kg af i løbet af foråret med et lille kalorieunderskud. Jeg har lige fået fat i en bioimpedansvægt til et par hundrede kr. som skal bruges til det projekt.Se her:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=61910

Mere om det senere.

post-7536-0-02805100-1390404993_thumb.jp

Jeg fik også bagt rugbrød, og min log kommer nok til at indeholde lidt af hvert der er træningsrelateret, herunder kost. Når man går lidt op i sin kost, så kan det varmt anbefales at lave det selv, da man så bestemmer hvad der er i. Det er faktisk ret simpelt, for der er kun rugmel, salt, vand og rugkerner, og så smager det fantastisk og er hurtigt at lave:
http://www.frkuldbjerg.dk/2011/03/klassisk-rugbrd-med-surdej.html
Hun har også en maltrugbrødsvariant. Fantastisk brød.

post-7536-0-98281100-1390404960_thumb.jp

Så tror jeg at jeg har jeg lokaliseret problemet med løberiet om fredagen. De sidste to gange har jeg fået maveonde så jeg måtte stoppe før tid og det er ikke så praktisk. Det kunne skyldes at jeg træner om formiddagen, og for at få den hurtigste restitution, topper jeg op med noget proteinpulver i en shake. Desværre tror jeg at min mave ikke er så gode venner med pulveret, hvilket jeg så noget om i en tråd inde på bb. Jeg må prøve uden på fredag og se hvordan det går.

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

23/1 Rolig langtur på trail med bakker.

12,8k på 1t 39m. Ikke videre imponerende, men det var heller ikke hastigheden som var i centrum, men distancen og trail. Frisk dag med windchill på -15 grader og en Århusbugt som faktisk havde noget der kunne sammenlignes med rigtige bølger. På trods af at der kun er minus en grad, var jorden og vandhullerne frosset, nok pga vinden.

http://www.movescount.com/moves/move24568241

Havde valgt at løbe med vindafvisende bukser uden på nogle newline lange termounderbukser, og i kombination med valget af underbukser, resulterede det i skarvemærker. Det svier en anelse. Mine fusion løbeshorts og thights sidder til gengæld bare, så det er sidste gang at jeg har løbet med det andet skrammel jeg har. Livet er bare for kort til den slags.

Og så skal man løbe med noget højhalset inden under også. Det var faktisk kun der at jeg frøs lidt.

Løb i NB1080v3 og det gik faktisk fint, selvom jeg var lidt skeptisk. De er åbenbart fine på trails. Det var først efter 11km da jeg var tilbage på hårdt underlag at venstre fod begyndte at brokke sig. Har konsulteret min fætter som er fys om nedfalden forfod. Hans melding var den værst tænkelige; det handler mest om religion. Lige hvad jeg frygtede, for jeg har været i gang med at lave lidt research. Men noget skal gøres for det er trælst når det kommer mens at jeg er ude at løbe, og når jeg er gået i seng, føles det lidt som restless legs syndromet, bare i foden.

Jeg tror at jeg prøver at starte med noget mobilitetsarbejde med fødderne. Det har virket før.

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Tak :-) Selvfølgelig. Jeg har været i gang med at tjekke den lidt, og ved første forsøg viste den 98,7 kg. 10 kontrolvejninger viste det sammen, men desværre at fedtprocenten svingede mellem 20,9 og 18,4 over de ti vejninger med en mest faldende tendens. Vandprocenten lå mellem 52,4 stigende til 54,7 og muskelmassen fra 40,2 stigende til 41,6.

Jeg har gentaget det en morgen, med fem vejninger, 97,7kg, fedt fra 18,9-18,2 mest faldene, vand 54,4-54,7 og muskel på 41,7-41,6, bemærkelsesværdigt stabil. Mere stabile data end i første forsøg og okay. Det er inden for +\- 0,4%. Vægten er sat til 10 timers træning/uge.

Så jeg tror resultatet er

97,7 kg

18,5 %fedt

54,5 % vand

41,7 % muskel

Da jeg er mest interesseret i ændringer, er det fint. Jeg tror ikke at man skal bruge de absolutte tal til andet end sjov. Sagen er at jeg ikke vil tælle kalorier hvis det kan undgås, men så mangler jeg en måde at se fremgang på, og der kan vægten hjælpe mig.

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Vejer du dig lige når du er stået op?

Ellers skal du prøve at vente til, du har nulret lidt rundt - været på lokum, børstet tænder, evt barbering og den slags - et stykke tid. Endelig uden at spise eller drikke.

Lige når du står ud af sengen, er væsken stadig "jævnt" fordelt i kroppen og der går lidt tid, inden den ekstra væske der skal ned i benene når du er lodret, er nået derned. Mens der sker, vil modstanden i benene forandre sig og fedtprocenten ikke blive vist ens.

Link to comment
Share on other sites

Ja, øh, det gjorde jeg efter at have været på wc. Jeg tænkte at så ville det være næsten ens fra gang til gang og praktisk da jeg så ikke har meget tøj på. Men jeg kan se hvad du mener, så jeg skal nok finde på noget andet. Det er bare ikke så praktisk at vente lidt, da det næste jeg gør om morgnen er at spise :-) Ellers skulle jeg ordne bad mm, og så hoppe på vægten og så morgenmad. Førhen har jeg gjort det efter at jeg havde været ude at svømme, fordi der var en vægt, og en time i bassinet vel rimeligt udligner diverse variationer. Jeg må prøve at se hvad der virker for mig. Men hvis jeg lige er væltet ud af sengen inden, så burde det vel være ens fra gang til gang. Nogenlunde.

Link to comment
Share on other sites

Deadlift Day 24/1

Warmup: 1500@6:31

Chin-ups: 4x6

Deadlift: 4x6x100 dårlige, stiv i ryggen? Dårligt opspænd

Single leg calf raises: 4x8xbw+14

Barbell bent over rows: 4x6x60 ml

Dynamic Barbell Lounges 3x8x20 droppet da jeg følte at bagkæden var noget ged.

Narrow bench: 4x8x50

Dips: 4x7xbw

45 deg side bend: 4x5xbw+10 måske lige for meget. 5 havde været bedre.

Incline stomach: 4x7xbw

Lidt dyb air squat som mobility og til at træne bevægelsen.

Fin træning, bortset fra DL som var noget mudder. Jeg syntes at der er stor forskel på om mine ben er helt passive i chins eller de giver et lillebitte hjælpemoment samtidig med en eksplosiv udførelse. Det sidste gør øvelsen lidt lettere.

Og GLS var med en pakke fra chainreactioncycles. Mere grej :-)

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

24/1 Intervaltræning med runningwild. 1000 meters intervaller. Ikke løbet 100% pga langturene i går.

Ugens nummer 38,5km. Det er lige i overkanten, men ingen smerter i knæ. Kun antydningen i højre. Jeg håber at det betyder slut med knæproblemerne i det store og hele, og at jeg kan begynde at arbejde mere med hastigheden.

Link to comment
Share on other sites

26/1 Fight another day

http://www.runnersworld.com/race-training/hit-the-hills?page=single

Første forsøg med bakkesprint var en kold fornøjelse. Formålet er lidt udfordring til de hurtige muskelfibre og supportsystemer.

Jeg havde for lidt tøj på og kunne ikke holde stængerne varme, og jeg kunne ikke finde en bakke som både var stejl og lang nok. Så syntes ikke det var optimalt, men fik gennemført 6x70 meter. Øvelse gør mester. Lidt dårligt fornemmelse i højre skinneben efter fire intervaller, så lukkede efter seks, så jeg ikke overbelastede noget, bedre at kunne løbe en anden dag igen. Det var første forsøg. 6,5km inkl jogop og jogaf.

God men kølig træning.

---

Her er i øvrigt en god artikel om romaskineteknik. You're doing it wrong! Jeg lærte noget nyt :-)

http://www.tabatatimes.com/crimes-against-rowing-a-series-part-1/

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

27/1 Squatday

Warmup: 1500@6:12 med ny teknik. Jeg har kørt for langt frem i slæderacet, en vane fra da jeg roede. At stoppe når skinnebenene er lodrette er bedre og tiden hurtigere, men det vil kræve lidt tilvænning.

Chins: 4x6

Single leg squat: 4x6x25 yay

Benchpress: 4x6x75 PR, måske fordi jeg kørte øvelsen inden squat.

Military: 4x7x40

SL Goodmornings: 4x8x40 prøvede med 50 kg. Lige tidligt nok.

Shrugs: 4x6x100

Lats: 4x7x10

Crunch reverse med ben: 4x7

Har udvidet min crunch reverse, så hoftebøjerne nu kommer med. Det trak lidt i højre lysken. Måske fordi at det var første gang. Være lidt obs på det. Desuden lidt følelse i nedre ryg, øvre balle, lige til højre for rygsøjlen. Ingen smerte el ømhed, men grund til at være obs her også. Nok skrue lidt ned for de øvelser der belaster ryggen i den her uge.

Mogenvejet 20 min efter at være stået op. 97,9 kg, fedtprocent 18,7, vand 54,6 og muskel 41,5.

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

28/1 5k effort

Varmop, 5x2 minutters intervaller med 3 minutters pause imellem, varmaf. Stive lægge og knæ, men det gik over. Tredie interval kunne jeg mærke noget i højre skinneben, men det var væk fjerde, så gennemførte også det sidste interval. Alle mellem 4:23 og 4:38, bortset fra et på 4:05. Rimeligt fornuftigt tempo. Virkede ikke hårdt, og pulsen bongede ikke ret meget ud, følte godt at jeg kunne tage et par stykker mere. Det bliver nok hårdere når det bliver 5x3 og 5x4. God træning.

To par thights på, og to bluser plus vest. Komfortabelt.

http://www.movescount.com/moves/move24869630

Ugens tal er nu 11k.

Har desuden fået justeret gear på mtb'en. Ikke helt tilfreds endnu, men bedre end da jeg startede.

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

28/1 Svøm

Næsten uden for svømmehallen opdager jeg at jeg har glemt mine svømmebriller. Så tilbage igen og nu sent på den. Fem til svømning, så bedre end sidste gang.

68 baner. Fik ikke nok mad efter løberiet, og turde ikke prøve med en shake, da jeg ikke ville risikere dårlig mave. Så det var op af bakke hele vejen. 30 baner på 20 min inkl lidt træning er alt for sløvt. Fik dog øvet lidt teknik. Vendingerne er en svær nød at knække. Mere øvelse. Krampe i venstre fod som sædvanlig. Mon der er et link til den nedfaldne forfod? Hoste.

Den bedste træning er den man gennemfører, og det er vist det positive der er at sige om det her træningspas. Der er mad om lidt :-)

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share