Smide 10kg hurtigt?


Rust
 Share

Recommended Posts

Hej...

Er der nogen der har en kostplan eller en kur til at smide 10kg i en fart?

Jeg er 190 høj, ikke decideret fed men bredt bygget og vejer 98kg. Så altså måske en 10-12kg for meget...

Jeg er desværre kommet galt af sted med et knæ som kræver lang tids genoptræning, og jeg vil meget gerne give det, de bedste muligheder for at komme sig...

Derved mindst muligt vægt.... Jeg spiser som sådan rigtig sundt, men der er selvfølgelig lidt sodavand og slik der skal droppes... Desværre ikke så meget, at det alene kan gøre det, og slet ikke nu hvor jeg må droppe cyklen til og fra arbejde :(

Link to comment
Share on other sites

Til morgenmad spiser jeg havregryn med mælk og rosiner... for meget men det skal holde fra ca 4.30 til 9.00

Kl 9 spiser jeg endten yoghurt eller 2 alm rugbrød med lidt smør og kød pålæg om fredag et rundstykke og en kage :)

Kl 12 er det 3 alm rufbrød med lidt smør og pålæg

Kl 14 er det et æble, banan eller lidt gulerødder og en lys sodavand

kl 16.30 når jeg har fri, snupper jeg et æble eller pære mere.

kl 18-19 stykker får jeg alm sund aftensmad. ikke slankende men pasta med kødsauce, kartofler, en del kød, salat...o.s.v...

Generelt er jeg som sådan ikke interesseret i at tabe mig eller spise anderledes... Jeg er bare interesseret i at få noget mindre vægt på benene i en periode.

Link to comment
Share on other sites

Det er "simpelt.

Hvis du er i KALORIEOVERSKUD tager du på. Hvis du er i KALORIEUNDERSKUD taber du dig. Så du skal finde en måde at komme i kalorieunderskud på.

Så forbrænd mere end du indtager ved at dyrke motion (svøm, romaskine, crosstrainer, styrketræning)

ELLER

Spis mindre kalorier end dit ligevægtsindtag. Du kan altså enten spise dig slank, eller motionere dig slank.

Muskler forbrænder i øvrigt flere kalorier end fedt, så træning vil med tiden gør at din krop begynder at forbrænde mere.

Hvis det skal gå hurtigt, så kommer det ikke til at vare ved, og er vidst også usundt. 10 kg kan du sikkert tabe på en måned eller to, men risikoen for at du tager dem hurtigt på igen tror jeg er stor.

Link to comment
Share on other sites

Det er "simpelt.

Hvis du er i KALORIEOVERSKUD tager du på. Hvis du er i KALORIEUNDERSKUD taber du dig. Så du skal finde en måde at komme i kalorieunderskud på.

Så forbrænd mere end du indtager ved at dyrke motion (svøm, romaskine, crosstrainer, styrketræning)

ELLER

Spis mindre kalorier end dit ligevægtsindtag. Du kan altså enten spise dig slank, eller motionere dig slank.

Muskler forbrænder i øvrigt flere kalorier end fedt, så træning vil med tiden gør at din krop begynder at forbrænde mere.

Hvis det skal gå hurtigt, så kommer det ikke til at vare ved, og er vidst også usundt. 10 kg kan du sikkert tabe på en måned eller to, men risikoen for at du tager dem hurtigt på igen tror jeg er stor.

Du har tydeligtvis ikke læst mit indlæg... Jeg har absolut ingen intentioner om at tabe mig på sigt?? Hvorfor skulle jeg dog det? Jeg er glad og tilfreds, landmand og stærk som en okse... Jeg har ikke været ved lægen mellem mit 12-års stik og denne knæskade som er sket ved en ulykke og er sund og rask...

Jeg ønsker bare at smide nogle kg i en fart som nævnt i aller første indlæg for at min genoptræning skal gå bedst muligt, og bagefter falder jeg tilbage i samme rytme hvilket jeg ikke har noget som helst problem med?

At spise mindre af det jeg allerede spiser går ganske enkelt for langsomt...

Men tror jeg hopper på "suppekuren" i 14 dage og ser om ikke det løser problemet....

Edited by Rust
Link to comment
Share on other sites

Nu skal jeg på ingen måde pege fingre af dit projekt... men det lyder simpelthen vanvittigt!

Dit knæ er skadet og i forbindelse med genoptræning vil du lette belastningen, men efterfølgende så vil du overbelaste knæet igen (ved at falde tilbage til den gamle vægt) så muligheden for skaden kommer tilbage?...

Link to comment
Share on other sites

Arh - der er vel ingen der risikerer at blive knæskadet, af at veje 10 kg for meget.

De 10 kg vil næppe heller gøre den helt store forskel på genoptræningen.

Jeg synes naturligvis også, det er tosset med en suppekur. At droppe slik og sodavand er derimod en fin ide. Dertil alkohol, hvis der er er noget at skære på den front.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I er satme umulige og vildt kloge selvom i ikke gider at læse indlægget.... Men det går fint... alm havregrød til morgenmad og en enkel rugbrød med tun til middag og suppe til aften... Der er smuttet 2kg på 2 dage og ja det er helt sikkert væske, og det hastigheden vil dale men det skal nok gå stærkt..

Og måske mener i ikke at det hjælper på knæet, men nu er det ikke en sportsskade, og det er efter råd fra fysioterapeuten af det ville være godt hvis jeg havde mod på at smide nogle hurtige kg... Det tror jeg sgu mere på.

Når først knæet er groet sammen igen, skulle det meget gerne kunne holde til mine knapt 100kg igen.

Link to comment
Share on other sites

Det kan vel næppe være hensigtsmæssigt at gå på en kur der svækker de muskler du skal bruge til at stabilisere knæet med.

Hvis jeg havde viljestyrken, ville jeg indtage 200 g proteinpulver (eller 3 bægre skyr á 500 g) fordelt på 3 portioner sammen med 6 teskefulde "Husk". Derudover 1 skefuld fiskeolie og 1 multivitamin/mineral tablet. Og 5-600 gram rå grøntsager.

Edited by Henrik C
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I er satme umulige og vildt kloge selvom i ikke gider at læse indlægget.... Men det går fint... alm havregrød til morgenmad og en enkel rugbrød med tun til middag og suppe til aften... Der er smuttet 2kg på 2 dage og ja det er helt sikkert væske, og det hastigheden vil dale men det skal nok gå stærkt..

Og måske mener i ikke at det hjælper på knæet, men nu er det ikke en sportsskade, og det er efter råd fra fysioterapeuten af det ville være godt hvis jeg havde mod på at smide nogle hurtige kg... Det tror jeg sgu mere på.

Når først knæet er groet sammen igen, skulle det meget gerne kunne holde til mine knapt 100kg igen.

Du har jo alle svarene, så hvorfor skriver du her?

Spis 400 gram chili om dagen - det sætter gang i forbrændingen. Lev af tomater og vand. Svøm 40 kilometer om ugen. Hav et kalorieindtag på 1000 kcal dagligt. Dyrk masser af sex. Køb et glas slankepiller. Sov stående.

Hvis du bare vil smide 10 kg hurtigst muligt, også tage dem på igen bagefter, så er det hurtigste bare at sulte sig så meget man kan, forbrænde så meget man orker, også ellers gå ned med stress og hade sig selv.

Men det var dejligt at kunne hjælpe!

Edited by KarlS
Link to comment
Share on other sites

Kan godt være det er lidt off topic men har tit tænkt over hvorfor er tynde mennesker så dumme overfor overvægtige?? Det er kraftedme en form for facisme jeg er så godt træt af dem og var der ikke også lige skrevet i et blad jeg læste et sted, at lidt overvægtige lever længere end tynde og muskuløse mennesker kan klare sig længere tid når de blir gamle.

Det er ligesom om det er blevet ideelt for mænd og kvinder nu om dage at være tændstiks mennesker..

Link to comment
Share on other sites

At smide 10kg i en fart vil betyde at du tærer på din muskel masse da fedt ikke forsvinder med den hast du øjensynligt har i tankerne. Hvis du ikke føler dig decideret fed eller overvægtig, er glad, tilfreds og føler dig sund ser jeg ingen grund til at gøre andet end at koncentrere dig om knæet og genoptræningen.

Det hurtige vægttab har en del negative konsekvenser der i mine øjne langt overstiger den positive effekt der kunne være for knæet.

1: Tab af muskelmasse generelt kan medføre problemer med overvægt på sigt, særligt hvis du som du siger vil vende tilbage til din tidligere livsstil.

2: En krop i kraftigt næringsunderskud heler ikke optimalt. Så du kan gøre mere skade end gavn for dit knæ.

3: Tab af muskelmasse vil også gå ud over dine ben hvor du måske netop har brug for at den bevares.

Hvis du vil tabe dig så gør det med måde og ikke forhastet.

Held og lykke med genoptræningen.

Mvh

Søren

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share