kan jeg gøre noget mere hensigtsmæssigt


sumsar
 Share

Recommended Posts

Hej lige lidt historie. Er en ung gut på 23. Har pt været ude og opleve verden de sidste 4 mdr og det har jeg planer om at fortsætte med de næste par år. Hvilket gør det svært at planlægge kost og motion optimalt. Men har sat mig for jeg vil ned i vægt så har brug for lidt råd til hvad jeg kan gøre for at det fortsætter den rigtige vej. Jeg vejede 126kg da jeg forlod dk og er 188cm høj. Fandt en vægt for 14 dage siden og der vejede jeg 116 og har måtte lave 4 nye huller i mit bælte så det sa 8 cm det er forsvundet om livet så lidt er der da sket. Jeg går mere end jeg plejer og forsøger at tælle kalorier og spiser mellem 1200 og 2000 hver dag. Forsøger at spise meget grønt og nogle proteiner så vidt det er muligt. Men da jeg ikke altid har mulighed for at lave mad selv er det svært. Men har for en uge siden droppet alt indtagelse af sodavand og fastfood men drikker dog stadig en øl af og til. Så det jeg spørger om er om der er nogle ting jeg kan gøre bedre. Eller om nogen har noget at tilføje. Har sat mig et mål om at forsøge at komme under 100kg inden sommer

Link to comment
Share on other sites

Vil nok lægge lidt styrketræning ind som minimum. Er en del øvelser du kan lave hvor du kun har brug for en gren at holde fast i og en sten at stå på (hvis det skal passes ind i at der ikke altid er mulighed for træningscentre). Ellers risikerer du at miste unødigt meget muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

Vil nok lægge lidt styrketræning ind som minimum. Er en del øvelser du kan lave hvor du kun har brug for en gren at holde fast i og en sten at stå på (hvis det skal passes ind i at der ikke altid er mulighed for træningscentre). Ellers risikerer du at miste unødigt meget muskelmasse.

Lyder som det rigtige. Hvor læser jeg om disse øvelser?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sumsar - det lyder som om du gerne vil have gang i noget funktionel træning. Kig på youtube.

For bare at komme med et par eksempler:

Lår og baller kan blive udfordret ved på ét ben at træde op på en høj sten/trappe i slowmotion. Dvs. uden at sætte af på det strækte ben. Uden nogen form for hop. Kun ved at trykke med det bøjede ben oppe på stenen. Du kan tilpasse sværhedsgraden ved at finde en højere eller lavere sten.

Brystet kan trænes med armbøjninger. Er du ikke i stand til at tage disse, kan du gøre det nemmere ved at have armene løftet op fra jorden. Eks. på en stol/sten/træstamme. jo højere, jo nemmere.

Ryg kan trænes ved at lave pullups. Kan du ikke udføre en pullup, kan du måske hoppe op og sænke dig langsomt ned. Eller hoppe op og bare holde dig oppe indtil du kan udføre bare 1 pullup. Når du kan dét, kan du holde nogle pauser og tage mange gange 1 pullup, indtil du efter et par uger kan tage flere i træk.

Mere skal der faktisk ikke til... Men øvelserne kan variers i en uendelighed, og her er youtube godt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share