Emil Thorup - Fims til Tit


labama
 Share

Recommended Posts

Hey Alle

For 4 mdr. siden kunne det hele være nok.. jeg har ændret mine kostvaner meget kraftigt og er begyndt at løbe samt styrketræne, crossfit og hva ellers jeg kan nå..

Jeg er gået fra 96 kg til 77 kg =)

er 175 cm høj (33 år)

Jeg har fokuseret på vægttab via løb og løber nu 7-10km (3 gange pr. uge) og jeg har tabt mig rigtig meget ved løb.

har trænet ved siden af men da jeg er i kalorieunderskud har jeg ikke energien til hård træning.

Mit problem er at jeg selv mener at jeg har 5 kg på mavsen som burde tabes inden jeg går videre til "næste fase" ....

Nu stødte jeg så på dette træningsprogram Emil Thorup og Espen Pretzmann er gået igang med.. og jeg er en fyr som godt kan li at prøve grænse.. og flytte dem og har fået ekstra gå på mod på lignende projekt så at sige..

http://emilthorup.dk/fitness/

Det er jo sikkert helt klart at det er en hemmelighed hvordan nøjagtig deres kostprogram og træningsprogram ser ud men jeg søger efter lignende program på 3 mdr. eller bare på md. basis.. så kan man jo bare forlænge....

Nogen som har et totalt program lidt som dette jeg kan give den gas på ?

Håber på svar =) og nogle goe svar =)

På forhånd tak.

Edited by labama
Link to comment
Share on other sites

Det er Anne Bech der har tilrettelagt programmet, så det ville jeg nok holde mig meget langt væk fra! Hun er grinagtig inkompetent, og det er uforståeligt hvordan hun er blevet "kendt".

Læs begyndertråden og find et træningsprogram du gerne vil prøve kræfter med f.eks. Starting Strenght.

Begyndertråden ? hmm hvor er den ? jeg må være blind hehe...

Link to comment
Share on other sites

Fuldstændig enig med venaN. I øvrigt er det værd at nævne at både Esben og Emil har relativt lave fedtprocenter som udgangspunkt, så derfor er det ikke nogen syndeligt imponerende forvandling der er sket. Deres muskler er vokset, men med det udgangspunkt de havde, ville det være vanskeligt at undgå muskelvækst og deres fedttab er også i den beskedne ende. Det ændrer dog ikke ved at deres fremgang kan virke drastisk, men det er ikke svært at se den slags resultater på begyndere med deres startform.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo et semi reklame fremstød som kan komme til at se fantastisk ud for den utrænede. Tag 2 semi kendte fyrer der er pænt tynde og totalt utrænede. Træk dem igennem et hemmeligt fantastisk program i 11 uger og så slut den sidste uge af med at dræne dem for vand.

Resultat, man ender med 2 fyrer der vil se totalt rippede og spændstige ud, men som reelt måske har taget 2 kilo muskler på (ligesom de fleste nybegyndere vil gøre). Årsagen til det fantastisk resultat er den sidste uge hvor man trækker vandet ud af dem (gætter på at det skal ske pga. de ikke må indtage salt den sidste uge) så ser resultatet helt dramatisk ud og så kan man jo lige krone Anne Bech som geni og tage kassen for det top hemmelige træningsprogram.

Link to comment
Share on other sites

Måske fokuserer du og andre bare på de forkerte ting.

Anne Bech ved næppe reelt set særlig meget om træning, men det lader til at hun ved en del om hvordan man får folk motiveret. Jeg vil skyde på at hvis man kan få folk til at følge et dårligt træningsprogram, så er der en pæn sjat bedre end ikke at kunne få dem til at følge et godt.

Folk er så fokuserede på at hade på disse trænere (har jeg også selv været) - hvad med i stedet at fokusere på de ting de gør virkelig godt, og prøve at lære af det?

Link to comment
Share on other sites

Nu var det fra min side bare en indskydelse. Det drejer sig jo for dem der markedsfører sig med de "Hemmelige" eller "Supereffektive" programmer og "glemte" træningsformer om at "give folk det de vil have", resultater nemt og hurtigt. Det jeg faldt over er at der er så mange især i forår sommer sæsonen, kan de virkelig alle leve af det? åbenbart. Men du har da ret i at det er synd hvis man skyder alt ned fordi noget af det virker lidt utroværdigt, som du siger hellere træne lidt end slet ikke.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Mit indlæg var rettet mod Venan, men jeg fik ikke lige citeret rigtigt.

Der er ingen tvivl for mig om at hendes træning er lort. Virkelig lort. Men hun kan noget som utroligt kompetente folk, der potentielt kunne skabe bedre resultater ikke kan. Tendensen blandt mange personlige trænere er at de fokuserer 100% på "træner" -delen af navnet og latterliggør dem der er god til "personlig" -delen.

En klog man jeg kender har for nyligt sagt noget klogt til mig:

Ham: Ved du at broccoli er sundt?

Mig: Ja.

Ham: spiser alle du kender/træner broccoli?

Hvad skal man med flotte russiske squatprogrammer og andet hvis man ikke engang kan få folk til at spise broccoli?

Link to comment
Share on other sites

Fame -> egentlig meget interessant tanke. Af en eller anden grund så flokkes folk omkring de her hemmelige og meget fantastiske træningsformer og bruger gerne tid og penge på at få fat i det og sætte sig ind i det. Det tænder åbenbart noget i folk der ellers ikke interessere sig for træning.

Når en hjemmeside stiller sig frem og fortæller om hvor fedt det her 5x5 program er og det vil give fede gains hvis du spiser sådan og sådan så giver det ikke det samme. Folk har ikke samme interesse for sitet og snakker ikke lige så meget om det. Måske skal der en vis mængde mystik omkring det at komme i form for at den almene dansker (ham der ikke finder styrketræning interessant) køber den og bruger kræfter på det.

Link to comment
Share on other sites

Fame -> egentlig meget interessant tanke. Af en eller anden grund så flokkes folk omkring de her hemmelige og meget fantastiske træningsformer og bruger gerne tid og penge på at få fat i det og sætte sig ind i det. Det tænder åbenbart noget i folk der ellers ikke interessere sig for træning.

Når en hjemmeside stiller sig frem og fortæller om hvor fedt det her 5x5 program er og det vil give fede gains hvis du spiser sådan og sådan så giver det ikke det samme. Folk har ikke samme interesse for sitet og snakker ikke lige så meget om det. Måske skal der en vis mængde mystik omkring det at komme i form for at den almene dansker (ham der ikke finder styrketræning interessant) køber den og bruger kræfter på det.

Jo jo du skal bare pointere at man kan klare det med 15min træning om dagen og smække nogle fede billeder op så skal du se :tongue:

Det er jo bare ærgerligt at talentet til at motivere folk ikke udnyttes optimalt fordi de øvrige kompetencer mangler.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Folk er så fokuserede på at hade på disse trænere (har jeg også selv været) - hvad med i stedet at fokusere på de ting de gør virkelig godt, og prøve at lære af det?

Jeg tror nu ikke der er så mange, der ligefrem hader dårlige personlige trænere. I dette tilfælde Anne Bech. Jeg griner af hende, og syntes det er synd for alle hendes klienter, at de bliver fyldt med myter og ukorrekt information ang. fysisk træning. Nej, jeg mener ikke hun burde være personlig træner, fordi hun på ingen måde har hele pakken. Hun er muligvis god til at motivere, men det nytter jo ikke noget, hvis hun vildleder folk på stribe. Hvis hun gerne vil motivere folk, så bliv motivatons-coach, helt fint med mig. Men hvis man markedsfører sig som en dygtig personlig træner, så burde man også have en rigtig god grundviden omkring fysiologi, som den kære Anne Bech tilsyneladende mangler.

Titlen "personlig træner" bør indebære både personlige og faglige egenskaber. Mangler man den ene, bliver man i mit hoved aldrig en god træner. Er man genial til det faglige, men mangler det personlige, er det sådan set ligeså galt som det modsatte.

Personligt mener jeg faktisk heller ikke AB er speciel god til at motivere folk. Ikke at hun er dårlig, men hun er ikke meget bedre end tusindvis af andre trænere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu ikke der er så mange, der ligefrem hader dårlige personlige trænere. I dette tilfælde Anne Bech. Jeg griner af hende, og syntes det er synd for alle hendes klienter, at de bliver fyldt med myter og ukorrekt information ang. fysisk træning. Nej, jeg mener ikke hun burde være personlig træner, fordi hun på ingen måde har hele pakken. Hun er muligvis god til at motivere, men det nytter jo ikke noget, hvis hun vildleder folk på stribe. Hvis hun gerne vil motivere folk, så bliv motivatons-coach, helt fint med mig. Men hvis man markedsfører sig som en dygtig personlig træner, så burde man også have en rigtig god grundviden omkring fysiologi, som den kære Anne Bech tilsyneladende mangler.

Titlen "personlig træner" bør indebære både personlige og faglige egenskaber. Mangler man den ene, bliver man i mit hoved aldrig en god træner. Er man genial til det faglige, men mangler det personlige, er det sådan set ligeså galt som det modsatte.

Personligt mener jeg faktisk heller ikke AB er speciel god til at motivere folk. Ikke at hun er dårlig, men hun er ikke meget bedre end tusindvis af andre trænere.

"Hade på" ikke "hade".

Hvis Anne Bech er så håbløs, hvorfor har hun så den succes? Hvis hun intet kan, hvorfor har du så ikke den samme forretning hun har? Hvorfor har jeg ikke? Hvad er det hun kan?

Jeg foreslår blot at man i stedet for at fokusere på hendes mangler fokuserer på de ting hun er fantastisk god til, og lærer af det.

Link to comment
Share on other sites

Og derudover bør man også fokusere lidt på det hun er dårlig til. Ingen grund til at være blind.

Hvis man allerede mener at man er mere kompetent end hende på specifikke områder, er det næste logiske skridt at identificere hvorfor hun er mere succesfuld end en selv og lære af det.

De fleste jeg kender er LANGT bedre til at skrue træning sammen end hun er. Det er de færreste jeg kender der sælger tusindvis af bøger og DVDer og alt muligt.

Hvorfor ikke rette fokus mod hvad man selv kan forbedre istedet for at pive på nettet over at en "ekspert" er dum? Hvis den ekspert er så dum, så er det vel bare så meget nemmere selv at blive den nye ekspert.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke ligefrem fordi jeg har aspirationer at blive personlig træner eller i det hele taget noget som helst indenfor træningsbranchen. Dem der dog har det bør selvfølgelig gøre en ihærdig indsats for at finde ud af hvordan man motiverer folk.

Anne Bech derimod burde lære hvordan man laver et godt, individualiseret træningsprogram.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man allerede mener at man er mere kompetent end hende på specifikke områder, er det næste logiske skridt at identificere hvorfor hun er mere succesfuld end en selv og lære af det.

De fleste jeg kender er LANGT bedre til at skrue træning sammen end hun er. Det er de færreste jeg kender der sælger tusindvis af bøger og DVDer og alt muligt.

Hvorfor ikke rette fokus mod hvad man selv kan forbedre istedet for at pive på nettet over at en "ekspert" er dum? Hvis den ekspert er så dum, så er det vel bare så meget nemmere selv at blive den nye ekspert.

Prøv at gå ind på hendes side og læs "Min metode"

"Den metode, jeg bruger til at skabe din nye, lækre figur, ..............................................

En fantastisk forvandling af din krop. Når du følger mit program, vil du tabe dig, og du vil få en markeret, lean krop med tydeligere muskelfremtoninger...................................."

OSV OSV

Grunden til at dem du kender ikke sælger lige så godt som hende er måske at de ikke er lige så gode til at love fantastiske resultater som hun er. Det virker måske heller ikke lige så godt i en reklame at skrive "I løbet af 100 dage vil du gaine Xkg muskelmasse og forbedre din RM med......" ????? Bortset fra det er jeg enig med din sidste sætning.

Og det kan da sagtens være at det faktisk virker på dem der bruger hende. Det er måske lige det de har brug for også selvom den ikke er optimal til styrketrænere,vægtløfter og/eller bodybuildere.

Mvh

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

Kernesund famile solgte også ufattelig mange eksemplarer. Lene Hansson var også vældig populær en årrække. Ibi Støvring er blevet TV-vært. Der er masse af eksempler på talentløse mennesker som skaber sig en karriere af mere eller mindre uforklarlige årsager. Nogle gange er det bare en god portion held der skal til.

Jeg er skam ikke blind for at Anne Bech kan nogle ting. Men en dygtig personlig træner, er hun bestemt ikke.

Link to comment
Share on other sites

Kernesund famile solgte også ufattelig mange eksemplarer. Lene Hansson var også vældig populær en årrække. Ibi Støvring er blevet TV-vært. Der er masse af eksempler på talentløse mennesker som skaber sig en karriere af mere eller mindre uforklarlige årsager. Nogle gange er det bare en god portion held der skal til.

Jeg er skam ikke blind for at Anne Bech kan nogle ting. Men en dygtig personlig træner, er hun bestemt ikke.

Tjah det handler om at kunne levere det der på engelsk kaldes for "Magic Bullet"

mvh

Link to comment
Share on other sites

Kernesund famile solgte også ufattelig mange eksemplarer. Lene Hansson var også vældig populær en årrække. Ibi Støvring er blevet TV-vært. Der er masse af eksempler på talentløse mennesker som skaber sig en karriere af mere eller mindre uforklarlige årsager. Nogle gange er det bare en god portion held der skal til.

Jeg er skam ikke blind for at Anne Bech kan nogle ting. Men en dygtig personlig træner, er hun bestemt ikke.

Eller også er Fame´s pointe er årsagerne netop ikke er uforklarlige, og at man i stedet for at dykke ned i at folk er talentløse , burde dykke ned i hvad der gør at de får succes, og arbejde med disse mekanismer. Tænk sig hvis man både var i stand til at motivere folk OG give dem gode trænings programmer. Giftig cocktail ik?

Link to comment
Share on other sites

Eller også er Fame´s pointe er årsagerne netop ikke er uforklarlige, og at man i stedet for at dykke ned i at folk er talentløse , burde dykke ned i hvad der gør at de får succes, og arbejde med disse mekanismer. Tænk sig hvis man både var i stand til at motivere folk OG give dem gode trænings programmer. Giftig cocktail ik?

Jeg er skam helt enig i, at man bør analysere folks egenskaber, inden man kalder dem talentløse. Jeg er skam også enig i, at nogle individer bliver stemplet "talentløs", selv om de rent faktisk har noget unikt at byde på. Men i Anne's tilfælde mener jeg bestemt ikke, hun har noget unikt at både på. Nogle mennesker er bare talentløse, selv om de har fået en karriere op at stå. Det mener jeg, der er rigelig af eksempler på. Det er ikke altid en logisk forklaring på, hvordan disse personer er nået "til tops". Nogle har bare haft heldet med sig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share