Pulsur: FT7 eller RCX3


Mrs K*
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Jeg har fået et Polar RCX3 pulsur i gave - og er rigtig glad for det. Primært bruger jeg det kun til at måle min kalorieforbrænding, dog er jeg småt begyndt at læse omkring de andre features, så jeg også kan få gavn af dem.

Tilfældigvis læste jeg om Polar FT7, og urets Energy-Pointer funktion;

"Hvis du ønsker at forbedre din kondition eller forbrænde fedt, er Energy Pointer en let anvendelig funktion, der giver et visuelt billede af din trænings primære virkninger, så du kan fokusere på det, du ønsker at opnå".

Og det er lige præcis denne funktion, der tiltager mig mest, og vil motivere mig mere. Mit primære mål er at forbrænde mest mulig fedt. Selvfølgelig vil jeg også op i kondition, men det kommer som anden prioritet.

Jeg træner for det meste cardio, roning, styrketræning og spinning.

Så folkens - hvad kan I anbefale mig - sælge mit RCX3 også købe FT7?

Link to comment
Share on other sites

Polar FT7's Energy Pointer funktion går så vidt jeg ved ud fra myten om fedtforbrændingszonen som en vigtig del af motion, når man gerne vil tabe sig. Bemærk, at jeg kalder det en myte. Du kan ikke bruge det til noget som helst. Det er det samlede antal forbrændte kcal, der betyder noget i forhold til din vægt, og ikke i hvilken "zone" de er forbrændt.

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/vaegt_og_fedtprocent/glem_fedtforbraendingszonen/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share