Kostplan 1200 kcal


miss_sweetheart
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er ny herinde, så I må lige bære over med mig, hvis jeg siger eller gør noget forkert - I/du må meget gerne irettesætte mig :-)

Jeg er 16 år, 152 cm og vejer ca. 54 kg. - derfor vil jeg gerne tabe mig 10 kg. Mange siger "luk sprækken og let numsen fra sofaen" - det siger jo sig selv...

Mit vægttab skal ske gennem en sundere livsstil med fitness 2-4 gange om ugen, men det er ikke det, som skal afgøre, hvor meget jeg taber mig, da jeg kan løbe ind i nogle stressede perioder med skole og job. Derfor skal min kost være mit standpunkt.

Da jeg ikke er en særlig høj pige, har jeg heller ikke brug for særlig mange kalorier, så det med at holde sig på de 1200 om dagen er vist meget fint mål.

Det jeg gerne vil have hælp til er, om der nogle der ligger inde med en varieret kostplan der rammer de 1200 kcal om dagen eller "bare" ideer til, hvordan en dag med 1200 kcal kan se ud for den sags skyld? :-)

Jeg håber, at I kan hjælpe mig med mit mål!

OXOX

Miss Sweetheart

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale dig at begynde at bruge madital.dk, iform.dk's kostdagbog, madlog.dk, myfitnesspal (app) eller nogle af de mange andre programmer, hvor du indtaster hvad du spiser og drikker i løbet af en dag og får regnet ud, hvor mange kcal du har indtaget og hvordan de er fordelt på kulhydrater, protein og fedt. Så finder du selv løbende ud af, hvad der egentlig er i den mad, du spiser, og så får du med tiden justeret dit indtag ind på de ca. 1200 kcal i en fordeling, der holder dig mæt og sund.

På den måde lærer du en masse om, hvad din mad egentlig indeholder og så bliver du også i stand til at holde vægten efterfølgende, fordi du ikke bare bevidstløst har fulgt en eller anden plan uden at forstå hvorfor. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale dig at begynde at bruge madital.dk, iform.dk's kostdagbog, madlog.dk, myfitnesspal (app) eller nogle af de mange andre programmer, hvor du indtaster hvad du spiser og drikker i løbet af en dag og får regnet ud, hvor mange kcal du har indtaget og hvordan de er fordelt på kulhydrater, protein og fedt. Så finder du selv løbende ud af, hvad der egentlig er i den mad, du spiser, og så får du med tiden justeret dit indtag ind på de ca. 1200 kcal i en fordeling, der holder dig mæt og sund.

På den måde lærer du en masse om, hvad din mad egentlig indeholder og så bliver du også i stand til at holde vægten efterfølgende, fordi du ikke bare bevidstløst har fulgt en eller anden plan uden at forstå hvorfor. :)

1000 tak for dit svar. Jeg er dog bekendt med disse apps, og synes også at de er geniale, men det er mere inspiration til min kost, jeg søger :-)

Link to comment
Share on other sites

Du skal jo sådan set ikke spise noget bestemt. Det er mængden det handler om. Det bedste vil jo være at du prøver at beskrive hvad du spiser nu og ser hvor meget energi der er det. Og om det lever op til kostrådene. Hvis ikke, så må du prøve at bytte ting ud og skærer i mængderne til de passer dig og til det du gerne vil.

Du kan se hvad der er i den her tråd, godtnok en på 2000 kcal, så du kan gange alle mængder med 0,6 og du har en på de 1200 kcal du skal bruge.

Men igen, et kostråd er at man skal spise varieret...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share