Er i tvivl


Mikk8512
 Share

Recommended Posts

Hej Allesammen :D

Jeg har sat her på det sidste og lavet et træningsprogram ud fra mine mål og hvad jeg gerne vil opnå med programmet. Men jeg er blevet i tvivl om det er godt nok.

Her er programmet:

Mandag: Bryst High Carb

Tirsdag: Ben og Triceps

Onsdag. Pause

Torsdag: Bicep High Carb

Fredag: Skulder og Nakke

Lørdag: Ryg og Læg

Mandag:

1. Bænkpres

2. Inclinepres 30 Grader

3. Cable Cross Over

4. Around The World

Tirsdag:

1. Front Squat

2. Barbell Stups

3. Lunges med Dumbell

4. Dips

5. E-Z bar Skullcrusher

6. Triceps Pushdowns - Cable

Onsdag:

Pause

Torsdag:

1. Barbell Curl

2. Consentration Curl/bar

3. Pullups

4. Reserve Cable Curl

5. Lying Cable Curl

Fredag:

1. Milltarypres

2. Cardrivers

3. Single-Arm Linear Jammer

4. Shoulder Dumbell raises (For nakke)

Lørdag:

1. Dødløft

2. Chinups

3. Barbell Rows

4. One Arm Dumbell Row

5. Standing Dumbell Calf Raises (For læggen)

Hvis i evt. har ændringer må også gerne skrive det :D men hvis i ikke kender øvelserne kan i søge på dem her http://www.bodybuilding.com/fun/bbmaintrain.htm

I skal bare lige scrolle ned ad til der kommer en dame/mand og så kan i klikke på de forskellige kropsdele og søge indeunder dem

Håber i kan hjælpe mig

Link to comment
Share on other sites

Hej Mikk8512

Dit program har både gode og dårligere elementer i sig.

Det program du fremlægger er relativt avanceret og derfor også for avancerede udøvere af fitness

det der umiddelbart kan være dårligt er at det ved første øjekast ligner et slags 5 split program og 5 split er kun godt hvis man er meget meget øvet eller bruger ulovlige præstationsfremmende midler. 5 split er ikke for den almindelige udøver!

Når man så kigger programmet igennem kan man alligevel se at frekvensen for nogen muskler bliver højere end 1 gang pr muskel pr. uge hvilket er en god ting. det gør sig fx gældende for triceps som både bliver ramt Mandag, Tirsdag og Fredag. Det der kan være dårligt er at ramme den 2 dage i træk som man gør mandag, tirsdag.

Det andet som umiddelbart kunne være gjort anderledes er at relativt små muskler som bryst og biceps har fået deres helt egen dag hvor større muskler som ryg muskulaturen og ben-muskulaturen begge må dele opmærksomheden med andre muskler. det kan alligevel godt give mening men giver umiddelbart anledning til undren.

Det gode er at de fleste store basisøvelser er repræsenteret og at selvom der umiddelbart er lagt op til lav frekvens bliver de fleste muskler ramt mindst 2 gange pr. uge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share