kakaomælken ! proteinpulver !


mayloux
 Share

Recommended Posts

Damn mand. Efter jeg er begyndt at mountainbike, er jeg evig sulten.

morgenmad 1 dl skyr 0,2 % tsk frugtgele sødet med stevia (Kan ikke finde ud af at spise om morgenen, men lidt kommer ned )

Ridning- udmugning kalorieforbrug 500.

mellem måltid banan

frokost skive rugbrød med havartiost, 1 dl skyr 0,2 % tsk frugtgele sødet med stevia

mellemmåltid en form for frugt.

2 timers cykling på mountainbikebane. hver 3 dag her i starten. kalorieforbrug ca 700

øh eksperiment - en l kakaomælk, ude på pladsen inden cykel pakkes på bilen og hjemad.

aftensmad - 2 skiver rugbrød, en halv dåse makreltomat en klat mayo, spegepølse på den anden. 2 glas letmælk. kedeligt men nemt og hurtigt og kun i hverdage, i weekender bliver det varmt mad.

aftenmellemmåltid- puha kiks digestive 2 glas mælk, og hvad der ellers findes i skabet fra weekenden .:-(

hvad siger i ? er jeg helt mukmaff ?

mere skyr mere grønt - proteinpulver til genopbygning efter cyklingen?

kom med bud. jeg er flad og gider ikke vaske cykel når jeg kommer hjem. smil. og det er det halve af det, eftersom lortet ruster hvis det ikke bliver vedligeholdt.

mvh Mayloux

Link to comment
Share on other sites

Regnbuemanden :-)

Vi har juice med og banan, digestivekiks. men kunne godt bruge noget mere. men er i tvivl om det skal være proteinpulver eller kakao for regenering af kroppen.

Retchen :-)

mit mål var noget opstramning, styrke et par kg af kroppen, ikke muskler men kondition. Og så bare have det sjov på en sund måde:-). naturen og farverne her i efteråret.

Tanken med kakaoen var noget hurtigt og nemt inden hjemtur aflæsning og rengøring af cykel i bad og aftensmad på bordet,. Som hurtigt tager 2 timer.og så derefter få et ordentlig sundt måltid, som jeg magter lave uden at være presset sulten. Men kan heller ikke spise andet end en banan inden cyklingen, eller ridningen, så skvulper det hele rundt og får sidestik. en mere tanke var at jeg havde læst et sted, at kroppen skal have noget protein

Fame Boy :-)

157 cm 55 kg tabt 5 kg på to mdr. mangler måske 2-3 kg mere, det er ikke 100 % besluttet.

Men ahh kan måske godt se nu at jeg har gang i noget shit. Kører i hjemmesiden mad og kalorier, og den siger kalorieforbrug 1214 pr dag, for at tabe et halvt kg i ugen, men jeg er oftest aldrig oppe og ramme forbruget, og slet ikke når der har været cyklet, og redet, gået svampetur og gjort rent. men jeg rammer alligevel ret godt kulhydrat50% protein25% og fedt 25%.

mandag

Jeg har spist

-

1.040

Bonuskalorier (Motion) + 311

tirsdag

Jeg har spist

-

1.655

Bonuskalorier (Motion) + 1.179

onsdag

Jeg har spist

-

1.569

Bonuskalorier (Motion) + 632

torsdag

Jeg har spist

-

1.392

Bonuskalorier (Motion) + 400

fredag

Jeg har spist

-

1.407

Bonuskalorier (Motion) + 1.185

lørdag

Jeg har spist

-

1.013

Bonuskalorier (Motion) + 748

søndag

Jeg har spist

-

694

Bonuskalorier (Motion) +

188

MVH Mayloux :-)

Link to comment
Share on other sites

mandag

Jeg har spist - 1.040

Bonuskalorier (Motion) + 311

tirsdag

Jeg har spist - 1.655

Bonuskalorier (Motion) + 1.179

onsdag

Jeg har spist - 1.569

Bonuskalorier (Motion) + 632

torsdag

Jeg har spist - 1.392

Bonuskalorier (Motion) + 400

fredag

Jeg har spist - 1.407

Bonuskalorier (Motion) + 1.185

lørdag

Jeg har spist - 1.013

Bonuskalorier (Motion) + 748

søndag

Jeg har spist - 694

Bonuskalorier (Motion) + 188

måske dette mere overskueligt

Link to comment
Share on other sites

½ kakaomælk efter cykling er fint.

Proteinbehovet er ikke voldsomt, men dog til stede. Det indeholder også hurtige kulhydrater så du restituerer hurtigere. Ikke voldsomt nødvendig med cykling hver tredje dag, men alligevel.

Hvis du synes du mangler energi på cykling, ville jeg indtage flere kulhydrater - gerne 2-3 timer før du kører. Evt på bekostning af protein først på dagen.

Link to comment
Share on other sites

Tror

Æhh, hvad?

Tror den mener jeg er mukmaff fordi jeg måske selv havde en teori om at jeg ikke spiste nok, så derfor mukkmaf. Det blev bare til makmuff istedet.

Mukkmaff det nye trendy ord for skør/lam/dum her syd i landet. Grin. fanme fedt vi hernede kan være lidt foran.

Iøvrigt Takker jeg for en masse svar, og tager min kostplan til efterretning en gang til. ingen nævner proteinpulver, det super jeg hopper på kakaoen den flade rugbrødsmad juice osv optil, efter, imellem tiden osv.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share