træt og nedgang i træning..


OleSåsguda
 Share

Recommended Posts

Hej med jer,

Jeg startede for et par måneder siden en mission om et vægttab på 12 kg.. Det går egentligt fint og har pt smidt de 6 kg og kommet af med den lille mave :-/

Jeg løber typisk 2 gange ugentligt 4-5 km, styrketræning 3-4 gange ugentlig og sommetider bytter jeg styrketræning ud med crossfit...

jeg er begyndt at bruge shape up appen som jeg bruger på daglig basis til kcal tælling. Jeg har sat målet til at være 1/2 kg pr uge men år jeg løber/træner ender jeg gerne med et underskud på ca 800-1000 kcal under det fastsætte mål.. Selvom jeg egentlig spiser en del syntes jeg. Føler aldrig sult.. Drikker masser af vand.

Men heraf spørgsmålet. Idag syntes jeg at jeg ramte en ny bund rent træningsmæssigt. Jeg var for træt til at få det maksimale ude af min træning og jeg føler jeg er gået lidt ned rent styrkemæssigt.. Jeg føler mig ikke så oplagt som jeg gjorde i starten og er gået ned i styrke i bænkedes mm.. Øv.

Ifølge appen kan jeg se at jeg slet ikke får kulhydrater nok, ej heller det daglige fedt den siger..

Gør jeg noget helt galt??

En typisk dagskost ser sådan ud.

Morgenmad. Ca 200g cheasy vanille med 80-90g havregryn i. Samt et glas vand og kaffe uden sukker.

Eftermiddag gerne 2 hårdkogte æg på rugbrød med en anelse mayonnaise og løg salt/pepper.

Alternativt 2 hårdkogte æg, blandet i en dåse tun, med en anelse let mayonnaise og majs.

Aften er typisk kyllingefilet eller lign med grøntsager (broccoli, gulerodssalat) og sjældent lidt kartofler.

Aften snack kan typisk være cheasy vanille igen med jordbær blandet i. Kaffe med skummet mælk uden sukker.

Link to comment
Share on other sites

Du skal justere dit kalorieindtag og spise noget mere! Når du er meget aktiv og samtidig ligger i et kalorieunderskud på ~900 kalorier, så begynder det at gøre ondt!

Det er i øvrigt ganske normalt at der forsvinder lidt styrke når man ligger i kalorieunderskud og kommer ned i vægt. For mig har det fungeret at have en dag om ugen med væsentligt højere kalorieindtag eller højere indtag af kulhydrater på dage på cardiodage.

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget at sige til, at du er træt og uoplagt med så stort et kalorieunderskud. Prøv dig frem med mere mad og se, hvor meget mere der skal til for at det går bedre til træningen. Som KåreS skriver, er det forventeligt at styrken svinder lidt, men det burde kunne lade sig gøre at komme trætheden nogenlunde til livs. :) Der kan jo være tale om et enkelt mellemmåltid mellem morgenmad og eftermiddagsmåltiden. :)

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for svar..

Er det noget bestemt i kan anbefale at supplere kosten med... Syntes det er ultralet at side fast i næsten samme kost.. :-/

Hvad er godt hvis jeg skal spise lidt flere kulhydrater?? Hvis jeg da skal det...

Prøvede iøvrigt bare et par dage med familien hvor vi fik et par glas vin, 2 stykker kage og boller til fødselsdag.. Tog omgående 1.3 kg på... Det lyder jo vanvittigt.. Er det væske man tager på

Eller rent fedt.. Det har nu taget 2 uger at tabe igen :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share