Push, Pull, Squat, Hinge & Loaded Carries!


Kousgaard
 Share

Recommended Posts

Præcis.. Kan klart anbefale "never let go", "easy strength" og "mass made simple"..

Kig her: http://theblogoffame.com/dan-johns-intervention-another-book-review/

DJs uden tvivl mest direkte anvendeligt bog, idet den i langt højere grad end NLG beskriver hans overordnede metodik og tilgang til træning.

Den er et must-have.

Fantastisk med inputs guys, mange tak skal i have! Har faktisk kun læst Easy Strength, dog hørt om NLG, som os står på min to-get-and-read liste.. Men de andre vil jeg bestemt kigge mere på.. Nu vi er ved snakken, er der andet man bør stikke snuden i og læse? :smile:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

14-02-14

Fantastisk solskins vejr idag og kanon træning. Havde lige et puste rum imellem hold her til formiddag også kunne jeg passende lige få kørt min træning færdig selv. Bahrs kiggede ned forbi for at sludre, da han alligevel havde ferie, hvilket var super cool da jeg som regel opper mig lidt så også er det jo altid rart med lidt godt selskab. Front Squatten føltes rigtigt god idag, har arbejdet lidt med at stå bredere de sidste par træninger og følte banen blev ramt godt idag. Senere står den på god mad og kæreste hygge.. :smile:

Front Squat:

1 x 8 x 50 kg

1 x 5 x 70

1 x 3 x 80

5 x 5 x 90

Back Squat:

1 x 15 x 90 kg

FINISHER

5 Runder:

30 sek Hollow Rocks

30 sek Superman Ext.

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

17-02-14

Fik lørdag under min dynamiske DL en lille forstrækning i højre lænde side, formentligt pga. for meget akkumuleret stress i ugens løb. Ihvertfald droppede jeg den resterende del af min træning og brugte 1.5 time på mobilisering og SMR, senere lidt varme/kulde og en masse yderligere mobilitet. Søndag var det noget bedre og lavede samme fremgangsmåde + 3 lette sæt Goblet Squats, Swings og Reverse Chrunces for lige, at få området arbejdet igennem, føltes ganske okay. :smile:

Idag var jeg stiv da jeg vågnede, men blev bedre efter at have siddet lidt i bunden af en Squat i 5 min og fik smadret mine glutes og hammies med lidt SMR. Har haft lænde problemer før, så ved jeg skal passe lidt på. Af samme grund lagde jeg ud med overkropsdelen idag i mit program, gik fint nok. Dog kunne jeg ikke rigtigt spænde op på bænken. Er lændesvej delen der hæmmer mig. Alle andre bevægelser fremover, til siden o.l. er smertefrie. Så forsøgte mig med lidt squat og det føltes okay, dog droppede jeg de planlagte 5x5x120 kg for ikke at risikere en forværring og kørte i stedet high rep med fokus på god form. :smile:

CG Benchpress:

1 x 8 x 40 kg

1 x 8 x 55

3 x 8 x 65 kg

Weigthed Pullups:

1 x 8 x BW

1 x 8 x BW + 7.5 kg

3 x 8 x BW + 12.5

Back Squat:

1 x 10 x 20 kg

1 x 10 x 40

1 x 10 x 50

1 x 10 x 60

1 x 10 x 70

1 x 10 x 80

Goblet Squats:

3 x 20 x 16 kg - P60

Goblet Squats kørte jeg med pause i bunden og de virker altid rigtigt godt på min lænde stivhed når de køres kontrolleret. Efterfølende kørte jeg lidt Isometriske Batwings til mine skuldre, Thoracic Bridges (link: http://www.t-nation.com/training/30-second-mobility-cure ) og lidt andet mobilitet for at få løsnet op i understellet. Så lænden har det faktisk ok her til aften. Imorgen har jeg en aftale med min gode kammerat og massør, så han kommer lige forbi centeret en tur og giver min lænd og røv/hofte en omgang, så jeg forhåbentligt er klar til dødløft igen onsdag, som heldigvis er den lette uge med 15x1x135 kg, burde være til at klare.. :smile:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

19-02-14



Ganske udmærket træning idag, hjalp gevaldigt på lænden igår at få lidt love omkring de irriterede områder. Varmede dog alligevel grundigt op og startede roligt ud med mobilitet, lidt Goblet SQ, Swings og Reverse chrunces og gik dernæst igang med dødløften, som faktisk føltes ganske fin idag.. :smile:



Sumo Dødløft:


1 x 8 x 60 kg


1 x 5 x 80


1 x 3 x 100


1 x 3 x 120


15 x 1 x 135 - OTM



Strict Toe2Bar:


3 x 12 x BW



WOD



AMRAP 15 min:


Farmerwalk x (2x24 kg) *



Målet var max distance på 15 min med kortest mulige pauser undervejs. Ganske udmærket for greb og fin vægt i forhold til ikke at genere lænden og samtidigt kunne få arbejdet på perfekt form. :smile:



AFTEN



1 times mobilitet hold! :wub:


Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

21-02-14



Ganske udmærket træning idag, fik delt træningen op i 2 pas, så fik imorges varmet hoften godt igennem for at forsøge med lidt tungere Sqaut for lige, at føle hvordan lænden er m.h.p tungere Squat mandag, så kørte planmæssigt op til 5x110, hvilket gik smertefrit. Efterfølgende hjem efter frokost også med Sasja op i AK FREM for, at få trænet og hygge sludret lidt. :smile:



Back Squats:


1 x 8 x 40 kg


1 x 5 x 60


1 x 5 x 80


1 x 5 x 90


1 x 5 x 100


1 x 5 x 110



Paused Squats:


3 x 5 x 70 kg - (3 sek)



AK FREM



Bænk m. stop:


1 x 8 x 40 kg


1 x 5 x 55


1 x 3 x 65


5 x 5 x 75



Strict Pullups:


4 x 10 x BW



One-Arm DB Row:


3 x 20+20 x 22 kg


Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

22-02-14



Kort træning idag, da et langt program ventede. Først lidt hold også skulle vi have sat nogle Troltex lydisolerende plader op i loftet i centeret. Gik dog nemmere end først antaget, men har efterfølgende gjort en stor forskel, hvilket er super fedt. :smile:



Speed Pulls:


1 x 8 x 70 kg


1 x 5 x 90


1 x 3 x 110


15 x 1 x 125 - P30



WOD



3 Runder:


1 min KB Swings x 24 kg


1 min Farmerwalk x (2x32 kg)


1 min Low Bar Prowler Push *


1 min Rest !



* Ganske fin lille cardio burner, fik kørt UB på alle øvelser og pulsen røg pænt op. Kørte ca. 35 swings i snit pr. minut, 7-8 baner af 10m på farmerwalken og 5-6 baner med prowleren, hvor jeg havde smidt 20 kg ekstra vægt på. :smile:


Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

24-02-14

Ganske fin træning idag, der gik lidt meget kæbe i den til at starte med, så opvarmningen og de indledende Squat sæt tog lidt længere end forventet. Men man skal vel hygge sig os. Supersættede bænk og pullups og nåede derfor det hele alligevel inden hold. :smile: Vigtigst af alt mærkede jeg intet til lænden under dagens Squat, hvilket i sandhed er ren og skær wunderbar!! :bigsmile:

Back Squat:

1 x 8 x 50 kg

1 x 5 x 70

1 x 5 x 90

1 x 3 x 110

5 x 5 x 120 *

* Video af sidste sæt fra idag: http://vimeo.com/87483162

CG Benchpress:

1 x 8 x 40 kg

1 x 5 x 50

1 x 5 x 60

5 x 5 x 70

Weigthed Pullups:

1 x 8 x BW

1 x 5 x BW + 7.5 kg

5 x 5 x BW + 15

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Suverænt øvelsesvalg! Køre du bare 5x5 på dagsform?

Mange tak TRS..

Som udgangspunkt holder jeg mig til enten 3x8 eller 5x5 i grundtræningen på hovedløft og support løft. Forsøger dog at ramme bænk semi tungt 2 x uge, en gang med stop og en gang med markering, da det er det løft jeg er svagest i. Men grundlæggende forsøger jeg at holde en nogenlunde periodisering m.h.p stævne, hvor jeg følger nogle af principperne fra Pavel's 5x5 protokol. Dog med lidt twist. Men peak delen fungerer rigtigt fint for mig, så fra næste uge hopper jeg på 4x4, 3x3, 3x2, 2x2 og så re-test af 1RM :smile:

5x5 Protocol ---> http://www.fourhourworkweek.com/blog/2008/12/18/pavel-8020-powerlifting-and-how-to-add-110-pounds-to-your-lifts/

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

26-02-14



Ganske fin træning idag. Havde god tid, så lavede 2 workouts. Havde medlemmerne til at lave "the one and only" på hold igår, som er 7 minutter i helvede med burpees. I den anledning havde jeg lovet, at lave den selv os, det blev jeg så hængt op på idag også er der jo ikke andet for end at "Suck it up" and get going.. Gik dog bedre end forventet.. :smile:



Sumo Dødløft:


1 x 8 x 70 kg


1 x 5 x 90


1 x 3 x 110


1 x 3 x 130


1 x 1 x 145


10 x 1 x 155 - E2M



Strict Toe2Bar:


3 x 12 x BW



WOD



"Death By"


1 min = 1 x 10m Farmerwalk x (2x32 kg)


2 min = 2 x 10m Farmerwalk x (2x32 kg)


3 min = 3 x 10m Farmerwalk x (2x32 kg)



Score = 8 + 70m



FINISHER



AMRAP 7 min:


Max reps Burpees



Score = 101 reps :newtongue:



AFTEN



1 times mobilitet hold! :wub:

Link to comment
Share on other sites

28-02-14

Ualmindelig træt her til morgen. Sover som regel til kl. 9-10 ugens 4 første dage, da jeg først er i centeret fra over middag. Så hver fredag når uret ringer kl. 6.15 er det en omvæltning af en anden verden. hehe.. Men snuppede en monster energi drik med i centeret og fik den skyllet ned sideløbende med, at jeg kørte det første hold kl. 7.. Efterfølgende blev det til en god omgang mobilitet, måske også for lang også lidt Squat.. Dernæst 1 hold mere også bænkpress + pullups. Da var jeg frisk, så bænken føltes rigtigt god idag.. :smile:

Back Squats:

1 x 8 x 50 kg

1 x 5 x 70

1 x 3 x 90

5 x 3 x 110 - P90

Bænk m. stop:

1 x 8 x 40 kg

1 x 5 x 60

1 x 3 x 70

5 x 5 x 77.5

Fat-Grip Pullups:

3 x 12 x BW

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

01-03-14



Stille og rolig træning idag. Var noget mærket i kroppen efter en hård uge volume mæssigt. Så blev til en let omgang. :smile:



Speed Pulls:


1 x 8 x 50 kg


1 x 5 x 70


1 x 3 x 90


1 x 3 x 110


15 x 1 x 125 - P30



Reverse Chrunces:


3 x 20 x BW



WOD



EMOTM 10 min:


12 KB Swings x 32 kg


Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

03-03-14



Min makker var lidt halv sløj igår, så måtte tidlig på skansen idag, hvilket betød at jeg måtte træne kl. 7. Hvilket os er muligt, omend jeg hader at træne så tidligt, da man ikke helt på samme måde er igang. Heldigvis var Squat vægten tilpas og trykket godt. :smile:



Back Squat:


1 x 8 x 50 kg


1 x 5 x 70


1 x 5 x 90


1 x 3 x 110


4 x 4 x 125



Bænk m. stop:


1 x 8 x 40 kg


1 x 5 x 50


1 x 3 x 60


5 x 3 x 70 - P90



Weigthed Pullups:


1 x 8 x BW


1 x 5 x BW + 8 kg


5 x 5 x BW + 17.5


Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

05-03-14



Ganske fin omgang idag, kropsvægten er steget lidt, så imorges sagde vægten 77.6 kg, hvilket er ganske passende. Håber dog, at kunne gaine 1-2 kg mere inden april, hvilket os burde være muligt. :smile: Desuden kan jeg fortsat passe mit bælte i samme størrelse, som da jeg vejede 72.3 til TSK, omend det sidder mere til nu, så er det da ikke kun på mavsen kiloene har sat sig.. :laugh: hehe..



Sumo Dødløft:


1 x 8 x 60 kg


1 x 5 x 80


1 x 3 x 100


1 x 3 x 120


1 x 1 x 140


1 x 1 x 160


5 x 1 x 175 - E3M *



* Video af 5. sæt (https://vimeo.com/88260028 )



Strict T2B:


3 x 12 x BW



WOD



AMRAP 20 min:


Farmerwalk x (2x20 kg) + 6 kg VV *



Målet var max distance på 20 min med kortest mulige pauser undervejs. Havde planlagt, at nappe 2 x 24'ere, men grebet var lidt ristet fra DL, så tog 2 x 20'ere i stedet og en 6 kg vægtvest på os. Fornuftigt valg, efterfølgende et godt pump i traps og under gunz! :smile:


Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Du har godt af mere sul på kroppen. :ilovemuscle:

Længe siden Henrik.. Er du fortsat oppe i FW Randers? :smile:

M.h.t mere sul, så har jeg ladet mig fortælle af min gamle far, at det med sul på mavsen og rødvins patter er noget der kommer med alderen.. Så der er ingen grund til, at starte på den slags tendenser for tidligt, da det jo nok indhenter mig før eller siden.. :wink: hehe..

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Længe siden Henrik.. Er du fortsat oppe i FW Randers? :smile:

M.h.t mere sul, så har jeg ladet mig fortælle af min gamle far, at det med sul på mavsen og rødvins patter er noget der kommer med alderen.. Så der er ingen grund til, at starte på den slags tendenser for tidligt, da det jo nok indhenter mig før eller siden.. :wink: hehe..

Ja jeg er stadig en smule aktiv i FW,

Både mavse og patter kan strammes op ----- men her går godt nok langsomt :laugh:

Men Jakob ------ rigtige mænd vejer over 90 kg. :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share