Fik ædeflip med chokolade :(


mxo
 Share

Recommended Posts

Hvad gør jeg nu , det lyder måske voldsomt men kom til at spise 250 gram chokolade næsten 1500 kcal , jeg havde i forvejen spist 1200 kcal , jeg havde spist sundt hele dagen , men fandt noget chockolade i skabet som ikke er noget jeg har købt og kunne ikke stoppe før alt var blevet spist nu sidder jeg med mavesmerter og brækfornemmelser , men jeg ved bare ikke hvorfor jeg ikke kan finde ud af at spise noget med sukker i det er enten eller , mit spørgsmål er hvis jeg går en tur på 30-35 km vil jeg så alligevel tage på ? Har allerede gået 10 km, mangler bare resten .

Edited by mxo
Link to comment
Share on other sites

Der sker ikke noget ved det. Drop de forstyrrede tanker du har omkring mad. Du har brug for hjælp - det har du fået at vide så mange gange herinde efterhånden. Vi kan ikke hjælpe dig med de problemer, du har.

. Jeg er bare så træt Af at jeg hele tiden får trang til at flippe ud , det er især når jeg ikke spiser kulhydrater så mister jeg næsten alt vandet i min krop bliver bare ved med at tisse nonstop og bliver mere og mere træt , ka det være salt mangel ? Nu tisser jeg faktisk ikke mere efter det ædeflip , har det ubehageligt men alligevel føler jeg mig ikke træt mere Edited by mxo
Link to comment
Share on other sites

Lidt frugt tager ens sukkertrang, men helt ærligt så tror jeg du skal passe på det ikke bliver en besættelse.... er du normal vægtig?

jeg spiste også lidt vandmelon og en clementin men kunne alligevel ikke lade den plade chockolade være , kan ikke engang lide det men følte en tvang :S til at jeg bare skulle .
Link to comment
Share on other sites

Chokolade ER sq altså også mere spændende end en clementin.

Jeg kender selv problematikken med visse ting - de skal bare ikke være i huset - de skal slet ikke købes!

Men har man fået chokolade (eller noget andet) i gave, så skal man da spise det og ikke have dårlig samvittighed bagefter.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kan jeg egentlig godt blive god til at løbe langt selvom jeg er storryger 30-40 smøger om dagen har prøvet men synes ikke rigtigt jeg kan trække vejret ordentligt . Har en motionscykel hjemme men har ikke brugt den længe..

Link to comment
Share on other sites

Chokolade ER sq altså også mere spændende end en clementin.

Jeg kender selv problematikken med visse ting - de skal bare ikke være i huset - de skal slet ikke købes!

Men har man fået chokolade (eller noget andet) i gave, så skal man da spise det og ikke have dårlig samvittighed bagefter.

det var slet ikke min det er lidt pinligt der ikke er noget tilbage har lige været nede og købe en ny.
Link to comment
Share on other sites

Undskyld jeg siger det men tror du ikke du burde droppe smøgerne?

Er slv stoppet for en del år siden og det er det bedste jeg har gjort for mig selv.

har prøvet men bliver mere deprimeret når jeg gør det , har fået antidepressiv medicin pga en depression jeg har , men jeg stoppede dem og nægter at tage antidepressiv mere de gjorde mig unormal og konstant træt og svimmel og det værreste var de væskeophobninger jeg fik. Jeg overvejer også at stoppe igen mén venter jeg er mere klar ,,, hvis jeg nogensinde bliver det, jeg ved hvad min depression skyldes det er min afbrudt søvn og søvnløshed men hvad der gør mug søvnløs ved jeg ikke har prøvet alt kan bare ikke sove så godt ....
Link to comment
Share on other sites

Kender godt depression og angst, har selv døjet med det.

Måske du skulle overveje at lave en kombinationsbehandling af psykologtimer, moderat motion og sund normal kost og søvn?

Tror du ville komme langt og få det bedre af det :-)

God weekend!

Link to comment
Share on other sites

Søg nu for helvede læge!

Jeg har levet af øl, kaffe, lidt brød m. pålæg, mørk chokolade (200g) og solsikkerkerner (300g!!) i dag - min krop har det fint med det så længe jeg ikke gør det hver dag.

Dit største problem er ikke din krops reaktion på din kost; min din hjernens reaktion herpå.

Læge. Og henvisning til psykolog.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Troll!

flot du indrømmer du er en troll

Nogen har ikke nosser til at kapere den (din) barske virkelighed og søger bare at fortrænge den som trolleri fordi den er for ubehagelig for dem at tænke på.

Jeg er enig med Morten om den læge/psykolog.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Nogen har ikke nosser til at kapere den (din) barske virkelighed og søger bare at fortrænge den som trolleri fordi den er for ubehagelig for dem at tænke på.

Jeg er enig med Morten om den læge/psykolog.

har allerede en tid hos psykolog men der er 40 dage tilbage , det er ude på psykriatisk sygehus, og får allerede antidepressiv men det har ikke hjulpet så stoppede med dem, det er ikke fordi jeg ikke prøver at få hjælp men det er ikke altid at man kan få det bedre bare ved at tage til psykolog, eller få medicin har hørt om mange som stadig har det psykisk dårligt på trods af de får hjælp, og jeg er ikke en troll havde jeg været det vil jeg ha skrevet noget mere overdrevent får at få mere opmærksomhed , jeg synes ikke mine opslag vækker så meget opmærksomhed .... Og jeg er også selv træt af at jeg ikke bare kan spise når jeg er sulten og stoppe når jeg er mæt, sove når jeg vil og stå op når jeg har fået nok søvn men sådan har jeg det ikke for mig er mad noget jeg spiser på følelser og søvnen er noget jeg bruger hele dagen på at tænke om jeg kan sove, ligger tit fra kl 24 helt til kl 7-8 uden at lukke et øje selvom jeg bliver søvnig. (Nå men det havde ikke noget med flippet at gøre) Edited by mxo
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

har allerede en tid hos psykolog men der er 40 dage tilbage , det er ude på psykriatisk sygehus, og får allerede antidepressiv men det har ikke hjulpet så stoppede med dem, det er ikke fordi jeg ikke prøver at få hjælp men det er ikke altid at man kan få det bedre bare ved at tage til psykolog, eller få medicin har hørt om mange som stadig har det psykisk dårligt på trods af de får hjælp, og jeg er ikke en troll havde jeg været det vil jeg ha skrevet noget mere overdrevent får at få mere opmærksomhed , jeg synes ikke mine opslag vækker så meget opmærksomhed .... Og jeg er også selv træt af at jeg ikke bare kan spise når jeg er sulten og stoppe når jeg er mæt, sove når jeg vil og stå op når jeg har fået nok søvn men sådan har jeg det ikke for mig er mad noget jeg spiser på følelser og søvnen er noget jeg bruger hele dagen på at tænke om jeg kan sove, ligger tit fra kl 24 helt til kl 7-8 uden at lukke et øje selvom jeg bliver søvnig. (Nå men det havde ikke noget med flippet at gøre)

Jeg er tilbøjelig til at mene at de forslag om læge og psykolog der gives heller ikke er genuint fremsat andet end ment som skrid med dig du er generende. Folk har uden videre antaget at du ikke er i behandling uden at kunne vide det. Det er jo desværre sådan, jo mere syg des større latterliggørelse mødes den syge med.

Jeg er heller ikke sikker på offentlige behandlere kan give dig det du har brug for. Men du må spille de kort du har!

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

MXO jeg synes virkelig det er synd for dig - men du har alt alt for store problemer til at nogle her fra MOL kan hjælpe dig, uagtet hvor meget vi gerne vil.

Det kræver virkelig professionel hjælpe - hvis du skal vente 40 dage endnu så gå op til din læge og sig at du IKKE kan vente 40 dage.

Jeg ved ikke hvor gammel du er, men det ville måske hjælpe hvis du var ærlig overfor et familiemedlem eller en god ven og tog denne med til lægen.

God bedring!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

MXO jeg synes virkelig det er synd for dig - men du har alt alt for store problemer til at nogle her fra MOL kan hjælpe dig, uagtet hvor meget vi gerne vil.

Det kræver virkelig professionel hjælpe - hvis du skal vente 40 dage endnu så gå op til din læge og sig at du IKKE kan vente 40 dage.

Jeg ved ikke hvor gammel du er, men det ville måske hjælpe hvis du var ærlig overfor et familiemedlem eller en god ven og tog denne med til lægen.

God bedring!

Jeg kan udmærket tilslutte mig det du siger.

Men når det er sagt, omkring den gamle plade om 'professionel hjælp', så er vedkommende givetvis ikke fremmed for 'professionel hjælp'.

Spiseforstyrrelser kan dårligt sammenlignes men jeg havde i min ungdom en livstruende af slagsen og 'professionel hjælp' var ingen hjælp tværtom. Jeg fik hjælp udefra mens jeg lå på hospitalet. Pudsigt nok fra en forhenværende styrkeløfter (vi brød ind i hospitalskøkkenet husker jeg). Jeg var heldig at møde en voksen person der viste interesse og tillid m.m. Nulrede mig nakken der hvor fedtet satte sig så jeg fik en positiv oplevelse der brød mange måneders sultestrejke.

Sådan noget har det psykiatriske system naturligvis ikke der i høj grad til for sig selv og for at beskytte samfundet. Mindre for de syge. Psykologer og psykiatere kan udmærket være belastende elementer.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Mike, jeg er oprigtig glad for at du mødte den rigtige person på det rigtige tidspunkt der kunne hjælpe dig.

Jeg har dog blot svært ved at se hvorledes MXO's tydelige problem kan løses i såfald? Som jeg ser det er der 3 muligheder

  • søge professionel hjælp (sammen med ven/familie)
  • håbe at løbe ind i en "civilist" der kan hjælpe herunder f.eks. MOL
  • klare det selv

Jeg hælder stadigvæk mest til punkt 1 da jeg har en tiltro til at der findes nogle kompetente personer som kan hjælpe og som vil hjælpe. Det kan meget vel være at der skal ledes et stykke tid inden den rigtige hjælp/instans bliver identificeret.

Link to comment
Share on other sites

Mike, jeg er oprigtig glad for at du mødte den rigtige person på det rigtige tidspunkt der kunne hjælpe dig.

Jeg har dog blot svært ved at se hvorledes MXO's tydelige problem kan løses i såfald? Som jeg ser det er der 3 muligheder

  • søge professionel hjælp (sammen med ven/familie)
  • håbe at løbe ind i en "civilist" der kan hjælpe herunder f.eks. MOL
  • klare det selv
Jeg hælder stadigvæk mest til punkt 1 da jeg har en tiltro til at der findes nogle kompetente personer som kan hjælpe og som vil hjælpe. Det kan meget vel være at der skal ledes et stykke tid inden den rigtige hjælp/instans bliver identificeret.
jeg er bange for at jeg måske ikke kan få det bedre , tænker nogle gange at som der fx findes blinde, døve og lamme mennesker så findes der også nogle med en fejl i hjernen som ikke kan rettes.. Er det tilfældet tror jeg ikke jeg kan holde det ud .. For jeg har prøvet næsten alt , det er som om jeg ikke kan ændre min tankegang som altid er negativ og føler kun jeg jeg skal overstå livet jeg er 24 nu og har haft det sådan siden jeg var 13-14 men det er bare blevet værre og værre kan huske da jeg var på studietur i Prag var jeg faktisk også den eneste fra klassen der sad søvnløs i bussen og på hotellet alle andre snorkede jeg lå bare og kunne ikke få ro før kl 5 om morgenen sov jeg og stod op som den første igen ( jeg var ca.16 år) kan godt være jeg ikke har brug for så meget søvn men det tror jeg ikke for der er ikke mange mennesker som kun har brug for 3-5 timers søvn .... Så det er ikke noget nyt men tænker mere over det nu end før. Jeg håber jeg KAN få det bedre ellers vil jeg hellere dø for hader dagen i forvejen og det mangler lige at jeg også skal igennem natten uden så meget søvn . Edited by mxo
Link to comment
Share on other sites

jeg er bange for at jeg måske ikke kan få det bedre , tænker nogle gange at som der fx findes blinde, døve og lamme mennesker så findes der også nogle med en fejl i hjernen som ikke kan rettes.. Er det tilfældet tror jeg ikke jeg kan holde det ud .. For jeg har prøvet næsten alt , det er som om jeg ikke kan ændre min tankegang som altid er negativ og føler kun jeg jeg skal overstå livet jeg er 24 nu og har haft det sådan siden jeg var 13-14 men det er bare blevet værre og værre kan huske da jeg var på studietur i Prag var jeg faktisk også den eneste fra klassen der sad søvnløs i bussen og på hotellet alle andre snorkede jeg lå bare og kunne ikke få ro før kl 5 om morgenen sov jeg og stod op som den første igen ( jeg var ca.16 år) kan godt være jeg ikke har brug for så meget søvn men det tror jeg ikke for der er ikke mange mennesker som kun har brug for 3-5 timers søvn .... Så det er ikke noget nyt men tænker mere over det nu end før. Jeg håber jeg KAN få det bedre ellers vil jeg hellere dø for hader dagen i forvejen og det mangler lige at jeg også skal igennem natten uden så meget søvn .

Jamen for Søren MXO, du skal jo have hjælp med det samme. Du tumler med tanker og følelser som hæmmer dit liv og dine muligheder. Jeg læser muligvis mere i din seneste post end er tiltænkt men jeg synes virkelig du skal overveje at opsøge nogle nu og ikke vente de 40 dage som du tidligere har nævnt

Igen, jeg har absolut ingen anelse om hvilken hjælp du skal have, men jeg Googlede og fandt følgende telefonrådgivningslinier som du måske kan gavn af

http://akuttilbuddet.dk/raadgivningslinier/

http://www.psykiatrifonden.dk/Forside/Telefonr%C3%A5dgivning

God vind med det hele

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share