Gammelsmølf giver den gas...


Ralle
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Kommer selvfølgelig an på hvordan man definere det, men jo det tror jeg nok jeg er ;)

Jeg har perioder, hvor jeg ikke lige for trænet så meget, men er lige begyndt igen og denne gang faktisk på wendler... dog lidt modificeret til at passe min gamle krop.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Dødløft 270x7

Skulderpres 95x8

Hammercurl 61x20

Tricep pushdown med tov 49x20

Kabelroning (fuld stak+40 kg) x25

Squat 195x8 mangler dybde

Laterals (foran, til siden og bagpå) 28x8

Let lægtræning, træner jeg bare lidt tungt for jeg krampe med det samme

Bænkpres 130x5 (der bliver varmet lidt op i bænk, af forsigtighedsmæssige årsager)

Edited by Ralle
Link to comment
Share on other sites

Det er vanvittigt jo. Har du et bud på hvordan det kan lade sig gøre?

Det virker ikke til at det er unikt for dig, jeg har bemærket at mange af de andre stærkmænd også træner med hvad jeg opfatter som meget lav frekvens

Tror måske jeg træner med lidt lavere end andre og har jo også før i tiden trænet meget mere, men med dårligere resultater.

Det er jo også meget forskelligt fra stærkmand til stærkmand f.eks træner Nicolai Hansen hst af varighed 1-1,5 time ligesom Frank, mens Mikkel Leicht træner 2 gange om dagen.

Der er et dogme træningsverdenen om at jo mere man træner jo bedre bliver man og indefor styrkesport i hvert fald, er jeg ikke sikker på den holder altid, der jo forskel på folks fysiologi.

Mange kigger f.eks også på russiske eller østeuropæiske styrkeprogrammer og ser den store træningsmænge de har og kan jo se de resultater de har fået med dem, men min holdning f.eks til et program som sheiko er at de er færreste der kan holde til det uden doping.

Du er jo selv en person, der holder af at træne meget, men klager over manglende tid og resultater, måske du skulle prøve med en lavere frekvens. Måske få Frank til at lave et HST-program til dig :)

Link to comment
Share on other sites

Tror måske jeg træner med lidt lavere end andre og har jo også før i tiden trænet meget mere, men med dårligere resultater.

Det er jo også meget forskelligt fra stærkmand til stærkmand f.eks træner Nicolai Hansen hst af varighed 1-1,5 time ligesom Frank, mens Mikkel Leicht træner 2 gange om dagen.

Der er et dogme træningsverdenen om at jo mere man træner jo bedre bliver man og indefor styrkesport i hvert fald, er jeg ikke sikker på den holder altid, der jo forskel på folks fysiologi.

Mange kigger f.eks også på russiske eller østeuropæiske styrkeprogrammer og ser den store træningsmænge de har og kan jo se de resultater de har fået med dem, men min holdning f.eks til et program som sheiko er at de er færreste der kan holde til det uden doping.

Du er jo selv en person, der holder af at træne meget, men klager over manglende tid og resultater, måske du skulle prøve med en lavere frekvens. Måske få Frank til at lave et HST-program til dig :)

Altså min egen konklusion har flere gange været at jeg nok træner for tungt, for hyppigt. Udfordringen er så at det er de tunge pas jeg synes er de sjoveste. Jeg har kørt HST tidligere, men det er længe siden sidst. Måske jeg skulle give det et skud.

Min egen lomme filosofi til emnet er dog også at der er en sammenhæng mellem ens styrke, og behovet for trænings volume. Sådan at forstå at det ikke er sikkert at CNS følger med i samme grad som styrken. Så jo stærkere du er, jo mere vokser restitutions behovet.....Måske

Link to comment
Share on other sites

Sådan at forstå at det ikke er sikkert at CNS følger med i samme grad som styrken. Så jo stærkere du er, jo mere vokser restitutions behovet.....Måske

Det er muligt, det kan måske også være fordi jeg er blevet gammel, at jeg brug for lidt tid til at komme mig.

Edited by Ralle
Link to comment
Share on other sites

Jeg jeg, at jeg ville kunne få rimelige resultater i mine prioriterede øvelser ved at træne hver 4. dag. Men jeg elsker at træne, og jeg bliver gnaven, hvis jeg træner så lidt. Jeg sover også bedre generelt,hvis jeg træner tre gange ugentligt, ca :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg jeg, at jeg ville kunne få rimelige resultater i mine prioriterede øvelser ved at træne hver 4. dag. Men jeg elsker at træne, og jeg bliver gnaven, hvis jeg træner så lidt. Jeg sover også bedre generelt,hvis jeg træner tre gange ugentligt, ca :)

Det råd jeg oftest deler ud af er at man skal finde den træningsmetode der virker for en selv. Og når et af målene med din træning er at få det bedre, sove godt og udfri de små gnavpotter i skelettet, og der sker ved den træning du udfører, så gør du det jo helt rigtigt. Man kan jo også se i din log at du har fin fremgang i din træning også :)

Som jeg vist også har nævnt før, så holder jeg ikke specielt meget af træning, men jeg træner for at blive stærk og det er jeg af den opfattelse af at jeg opnår med min træning. Jeg bliver gnaven hvis jeg ikke for lagt nok på sofaen og set nok tv ;)

Link to comment
Share on other sites

Havde ikke spist ordentligt her til morgen tror jeg, da jeg hurtigt løb tør for energi og måtte købe mig noget sukkervand.

Dødløft 10x260

Squat 8x190

Kom til at tage 110 kg på i stedet for 90 så jeg var alvorligt bange for at jeg lige var blevet ramt af pludselig slaphed :/

110x2 rene pres og 3 pushpres

opdagede fejlen og smed 90 på

90x8 nemt

Hammercurl 10x61

Triceps pushdown 61x10

laterals (foran, til siden og bagpå) 10x31 kg

Bænken var optaget så jeg tog lidt flyers+press med håndvægte først lidt pres så lidt flyers og det blevt gentaget nogle gange uden pause. med 26 kg jeg talte dog ikke reps

Link to comment
Share on other sites

Dødlæft 275x6,5 der var ikke helt til 7, jeg overvejet at putte lidt opvarmning ind på den tunge dag, så kroppen ligesom er helt klar.

200x6 føltes også tungt i dag, overvejer her at flytte den tunge bendag til en anden end den tunge dødløftdag.

skulderpres 100x8 jeg tror det er ny pr :)

sidende roning i maskine hele stakken +35 x 30 rep

Prøvede med lidt, lidt DB concentration curls, da de jo ikke har større håndvøgte end 61 kg I performance gym ;)

Kan godt mærke det er længe siden jeg har kørt den slags 31x6 med hver arm.

Triceps pushdown 70x8

Bænkpres 130x8 nemt og meget længe siden jeg har kunne løfte så meget i bænken :))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share