Gammelsmølf giver den gas...


Ralle
 Share

Recommended Posts

Lidt stærkmandstræning.

Farmerwalk op til 170 kg, nemme at gå med, men grebet fejlede dog efter ca 3 meter. så det skal der arbejdes lidt med.

Yoke op til 350 kg forsøgte også med 400 kg, men det ville ryggen ikke være med til, skulle nok have hentet bæltet.

Let træstamme 10x60 kg ca

Fik også lidt løft med min 100 kg gummikugle, fik den også presset over hovedet rimeligt let, så pressestyrken er ved at være ok.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg har haft en god træning behøver jeg bare gå ind i din log, så hader jeg mig selv lidt igen.

Det er der bestemt ingen grund til, for i stort alle fysiske udfoldelser, ud over lige at løfte rigtigt tunge ting, er du mig jo overlegen :)

Edited by Ralle
Link to comment
Share on other sites

Dødløft 250x10 nemt

Squat 180x10

skulderpres 93x10 føltes tungt men jo også lidt mere end programmet foreskriver, men kører også på hukommelsen og det er ikke altid min stærke side

Let læg

Sidende enarms-roning i maskine 127x10x2

Hammercurl 61x10x2

Triceps rope pushdown 56x10

Laterals foran 41x2x6

Laterals bagpå 41x8

laterals til siden 18,5x10

bænkpres 115x10 skulderen havde det bedre i dag

En af de unge piger i performance lavede lidt poledance øvelser. det burde de gøre nogen mere :shades:

Edited by Ralle
Link to comment
Share on other sites

Har været småsyg her de sidste par dage og har hovedsageliget sovet efter jeg er kommet hjem fra arbejde, også i dag, hvor jeg lige fik et par timer inden jeg fik slæbt mig til træning.

Men det hele var tungt i dag og gik hjem efter en halv time.

Dødløft 260x10

Squat 190x10

skulderpres 97x10

Let læg

Sidende enarms-roning i maskine 132x10x2

Triceps rope pushdown 63x10

bænkpres 125x10

Link to comment
Share on other sites

Takker :)

Planen er at stille op i Ask open den 16 maj.

Fedt. Er det et stævne hvor man må bruge gear? Det er selvfølgelig ret begrænset hvor meget en dødløft dragt den giver men hjælper da lige med at få den startet i bunden. Og vil du i så fald bruge dragten?

Med de dødløftambitioner du har er det jo om at få alle marginaler med :-)

Link to comment
Share on other sites

Fedt. Er det et stævne hvor man må bruge gear? Det er selvfølgelig ret begrænset hvor meget en dødløft dragt den giver men hjælper da lige med at få den startet i bunden. Og vil du i så fald bruge dragten?

Med de dødløftambitioner du har er det jo om at få alle marginaler med :-)

Med udstyr om den 16 og raw den 17 og ja jeg regner med at bruge dragt og håber den giver omkring 20 kg. jeg skal have trænet lidt krydsgreb, da jeg har brugt stropper i lang tid og jeg kan mærke , de gange jeg har kørt farmerwalk at grebet ikke er 100 procent lige nu. Overvejer også at købe en dødløftdragt, da jeg dødløfter i en gammel squatdragt.

Link to comment
Share on other sites

Med udstyr om den 16 og raw den 17 og ja jeg regner med at bruge dragt og håber den giver omkring 20 kg. jeg skal have trænet lidt krydsgreb, da jeg har brugt stropper i lang tid og jeg kan mærke , de gange jeg har kørt farmerwalk at grebet ikke er 100 procent lige nu. Overvejer også at købe en dødløftdragt, da jeg dødløfter i en gammel squatdragt.

Det er sgu også en god slat at hente når det er konventionel dødløft du laver.

Jeg har desværre ikke den store erfaring med nutidens dødløftdragter og dem jeg har prøvet virkede kun for mig hvis jeg kørte sumo. Men har sumo dødløftet 290kg i en metal deadlifter som det bedste. Mine egne erfaringer er dog at de lidt nyere dragter er så stramme i stoffet af de tager al legdrive ud af løftet hvis man løfter konventionelt. Så hvis du i forvejen henter 20kg i din gamle squatdragt så ville jeg nok holde fast på den :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dødløft 270x9 Der var til mere, men kunne ikke få luft i dag.

Jeg er stoppet med min astma-medicin (det begynder at kunne mærkes) da jeg ikke kan få min læge til at skrive under på en TUE, da jeg har været til astma allergiundersøgelse og den ikke viste noget, han mener bare at jeg er for tyk. Overvejer selv at bekoste en provokationstest og en belastningstest.

skulderpres 100x10

Let læg

Sidende enarms-roning i maskine 137x10x2

Bicepscurl EZ-stang 77x10 (næsten strict)

Stående tricepspres med EZ-stang 77x10

bænkpres 135x5 var lidt for optimistisk her, men skulderen havde det godt

Centret var fyldt og squatracks'ene var optaget, så jeg må squatte herhjemme lidt senere.

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu også en god slat at hente når det er konventionel dødløft du laver.

Jeg har desværre ikke den store erfaring med nutidens dødløftdragter og dem jeg har prøvet virkede kun for mig hvis jeg kørte sumo. Men har sumo dødløftet 290kg i en metal deadlifter som det bedste. Mine egne erfaringer er dog at de lidt nyere dragter er så stramme i stoffet af de tager al legdrive ud af løftet hvis man løfter konventionelt. Så hvis du i forvejen henter 20kg i din gamle squatdragt så ville jeg nok holde fast på den :-)

Hvis jeg køber en dragt skal den selvfølgelig testes for at se om jeg kan få nogle kilo, ellers bliver det bare den gamle dragt :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dødløft 260x5 (krydsgreb, har kørt med stropper længe, men vil hovedsageligt kun træne med krydsgreb op til konkurrencen, skal jo være sikker på at grebet holder)

skulderpres 105x5

Let læg

Sidende enarms-roning i maskine 140x10x2

Tricepspress 77x5

EZ-curl 77x5

Laterals (foran, til siden og bagpå) 21,5x10

bænkpres 130x5

Kørte lidt squat-teknik foran kameraet herhjemme... der ser forfærdeligt ud, når jeg kommer under vandret falder jeg forover og har en ekstra knævandring på 10-15 cm. Måske skal jeg have bygget mig mig en skammel til lidt boxsquat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dødløft 280x5 (krydsgreb og nemt)

Squat 190x5

skulderpres 110x5 tungt

Let læg

Sidende enarms-roning i maskine 150x8x2

Tricepspress 82x5

EZ-bicepscurl 82x5

Laterals (foran, til siden og bagpå) 26x10

bænkpres 140x5

let safety bar squat 120x5

Edited by Ralle
Link to comment
Share on other sites

Ralle, bruger du et regneark til dine HST programmer? Jeg gider simpelthen ikke til at finde mine 5,10 og 15 RM løft :smile:

Da jeg kun træner 2x om ugen + en gang slapmandsstærkmand, havde jeg tænkt mig, at give det et skud og gøre det så simpelt som muligt i jernhulen.

Link to comment
Share on other sites

Dødløft 280x5 (krydsgreb og nemt)

Squat 190x5

skulderpres 110x5 tungt

Let læg

Sidende enarms-roning i maskine 150x8x2

Tricepspress 82x5

EZ-bicepscurl 82x5

Laterals (foran, til siden og bagpå) 26x10

bænkpres 140x5

let safety bar squat 120x5

Der er så meget der er awesome her! Jeg vil dog vælge at fremhæve guns - 82kg EZ-curls :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ralle, bruger du et regneark til dine HST programmer? Jeg gider simpelthen ikke til at finde mine 5,10 og 15 RM løft :smile:

Da jeg kun træner 2x om ugen + en gang slapmandsstærkmand, havde jeg tænkt mig, at give det et skud og gøre det så simpelt som muligt i jernhulen.

Regnearket ligger her http://www.motion-online.dk/diverse/styrketraening/styrke_-_oevelser/videobibliotek/hst_-_hypertrofi_specifik_traening/

Jeg vælger ikke at køre negative reps.

Og følger jo heller ikke de 3 træninger om ugen, men hver fjerde dag.

Derudover så maxer jeg ud i de fleste øvelser efter en 14 dags cyclus jævnfør programmet.

Håber du vil have ligeså gode erfaringer med det som mig :)

Link to comment
Share on other sites

Dødløft 290x5 (krydsgreb, grebet begyndte at glide lidt ved rep 4 og 5, men det gik)

skulderpres 112,5x5

Let læg

Sidende enarms-roning i maskine 150x8x2

Laterals (foran, til siden og bagpå) 28,5x10

bænkpres 145x5 absolut max i dag

Træner resten i morgen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share