Køb af ny racer


Håndboldspilleren111
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg har længe haft i tankerne at købe mig en ny cykel! Men har aldrig fået taget mig sammen til at købe en!

Nu hvor den racer jeg har i forvejen, den har tabt kranken her i dag. Så nu må det være nu jeg skal op med muldvarppen!

Jeg har 6,5 km til skole som jeg cykler på omkring 10 minutterstid, men selvfølgelig må den også gerne kunne bruges på længere distancer som 30, 40, 50, 60 stykker! Den skal helst være af carbon! Ellers skal den hverfald være meget let og hvor gearene ikke skal renses tit! Jeg vil helst betale omkring 4000 kr men det får man ikke mange carboncykler for! Så jeg kan vel godt runde op til 7, 8, 9 tusind kroner!

Jeg har selv kigget på:

http://cykelexperten.dk/cms/modules/shop/public_product_view.php?slang=1&path=72&id=5899

http://cykelexperten.dk/cms/modules/shop/public_product_view.php?slang=1&path=72&id=6116

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 6,5 km til skole som jeg cykler på omkring 10 minutterstid

Prøv lige at tage tid en dag. :smile:

Den Giant i fuld carbon og 105-gruppe til 9,5k virker som en ret god pris.

Cannondale'n er alu med carbon forgaffel så vidt jeg kan se, og nummeret billigere gruppe. Triple-krank er desuden temmelig unødvendigt.

Men vil du købe cykel for små 10k uden at prøve den?

Jeg ville dog være svært bekymret hvis jeg skulle have sådan en pæn cykel stående på skolen, hvor den let kunne komme til skade eller blive væk.

Link to comment
Share on other sites

En cykel af den kaliber til hverdags brug er efter min mening komplet idioti. Den bliver enten stjålet eller udsat for hærværk.

Hvis du vil cykle som træning vil begge cykler opfylde dit formål og Maxi har allerede skrevet hvad der umiddelbart er at skrive om dem.

Hvis du køber Giant'en så tag da at ofre de små penge der skal til for at reparere din gamle cykel og brug den til og fra skolen. Et nyt krankleje koster ikke alverden og ellers løber en ny komplet krank altså heller ikke op i alverden hvis du kan klare udskiftningen selv.

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Min far siger at han vil kigge på cyklen! Og se hvad vi gør! Men han regner med at kunne klare det selv!

Jeg køber ny cykel, det er helt sikkert! Den gamle vil selvfølgelig også komme i brug af og til. Det der med Citybikes og mountainbike er ikke lige mig! Fart og hurtighed det kan jeg bedre!

Link to comment
Share on other sites

Nogen som kan svare mig på om det her er en carbon forgaffel Advanced-Grade Composite forgaffel?

Den sidder på denne her cykel http://cykelexperten...efy-2-12-p-4562

Og følger der pedaler med? Jeg har vidst forelsket mig i den!

Så vidt jeg kan læse er den synlige del af forgaflen af composite og selve "stilken" er af stål. At stilken er af stål skal du ikke lægge noget negativt i da en ren carbon forgaffel ikke nødvendigvist klær en alu cykel. Composit kan ikke direkte oversættes til at det er Carbon men jeg kan dårligt forestille mig at der ikke er en stor del carbon i den men der er muligvist osse brugt andre materialer. Især fordi carbon gafler idag ikke koster alverden og Giant har lang tradition for at arbejde med Carbon.

Der er iflg Giant hjemme side nogle ret dårlige pedaler med som efter min mening blot bør udskiftes med hvad du nu ønsker at bruge af pedal system.

Link to comment
Share on other sites

giants composite cykler er en speciel blanding af carbon/glasfiber og et trejde materiale de ikke vil indrømme hvad er, end ikke når man vil købe deres dyre cykler :)

det skulle være billigere end ren carbon (som også er en composite) men ligeså holdbart og kun veje en brøkdel mere

den cykel du har fundet er en ganske fin begynder cykel, dog kommer det vigtigste... har du mulighed for at prøve den inden købet?

hvis ikke: hvorfor så lige den der?

hvis ja, er det den der passer din krop bedst?

hvorfor ikke en city bike? de kan bygges lige så sporty som racere, bare med bagagebære...

hvis du vil bestille en hjem online efter mål der burde passe og derefter justere den ind, så kan det lade sig gøre og jeg vil anbefale at bruge bikefit.dk til at få en angivelse af hvilken geometri der vil passe dig bedst

derefter kan du så starten legen med hvad for en cykel du vil have. skal det være carbon eller alu, skal den have de sidste nye fancy gear systemer eller skal det være noget du selv kan pille i? er sadlen derpå en specifik mande sadel hvis du døjer med mangel til det nederste hoved når du cykler

for at gøre det lidt mere overskueligt får du følgende:

alu vs carbon, til en begyndercykel er der nok ikke den store forskel her, carbon siges at være blødere at køre på da det absorbere flere stød, og vejer lidt mindre... men i det pris leje vi bevæger os i spiller vægt nok ikke så stor en rolle som value og køreglæde

fancy gear systemer vs håndterlighed: di2 fra shimano er elektronisk og ikke til at pille i med mindre du har en masters i svagstrøm: så enten shimano tiagra/105 eller sram apex/rival er at foretrække (jeg selv har aldrig prøvet campagnolo så det udtaler jeg mig ikke om) forskellen mellem tiagra og 105 er kæmpe stor i forhold til gearskiftet, det er mere flydende og roligt i den dyrere 105, men tiagra virker ubehageligt at skifte når man træder til i pedalerne, det samme gør sig gældende ved apex vs rival, dog er forskellen mindre her (synes jeg)

nu til andre forslag end giant:

jeg selv er stor fan af planet x: de laver billige carbon cykler som efter mig og min familie + omgangskreds er fantastiske og sagtens kan måle sig med dyre "amerikanske" cykler som giant, felt, trek og specialized

http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/FBPXPRORIV12/planet_x_pro_carbon_rival_road_bike_2012

den er dog over dit budget, men ellers en fed cykel til prisen

http://www.wiggle.co.uk/moser-bikes-speed-105-2012/

http://www.bike-discount.de/shop/k1847/a58567/r1-4-3.html

http://www.bike-discount.de/shop/k1847/a58562/r1-4-0.html

http://www.heino-cykler.dk/Forside/Aktuelle%20Tilbud/Focus%20-%20Variado%202.0%20-%202012%20Racercykel.html

ang pedaler: klik er at foretække, men hvis den skal være din hverdagscykel bliver du nok træt af at skulle gå i cykelsko i skole, så overvej spd pedaler med almindelig pedal på undersiden, hvis det bliver din fritids cykel så er det nok look eller shimano der er billigst

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

jeg ved ikke om du selv har tænkt på det, men brugtmarkedet for cykler er virkelig billigt, så jeg vil anbefale dig at kigge lidt der. Dog skal du være lidt hurtig til at hente cyklen. min bror købte en cykel, som jeg vil vurdere til 6000 for 3500, men det krævede at han sad på DBA hver dag i to uger og købte en time efter annoncen var rykket ind :)

man kan forresten sagtens cykle med almindelige sko på look pedaler, så længe det ikke er alt for langt 5km NP

Link to comment
Share on other sites

1. Lad nu for Guds skyld værre med at tage den cykel i skole. Du har den max et par dage før den er stjålet.

2. Det virker i mine øjne som spild at investere i carbon. Du vil ikke mærke forskel, andet end at du vil vide det oppe i hoved. Find en god kvalitets alu ramme og gå efter det - så kan du også være heldig at få en udemærket gruppe med for en god pris.

3. Hvis du vælger raceren til skolen, så kan du uden problemer køre de 5km på look pedaler. Har en pendler racer som jeg bruger til hverdag, den har også look pedaler og jeg har samlet 30km, kører altid i mine hverdagssko.

4. Tag lige en præcis tid på din tid til skolen ;). Du cykler næppe med 35-40km/t på en havelåge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share