Mangler (åbenbart) lige det sidste!


Prinsen
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg er en fyr på 21 som de sidste 4-5 år altid har levet et sundt liv.

Det være sig med løb og styrketræning. Jeg vejer 70 kg og er 180 cm høj. Jeg er på ingen måder tyk, men på livet har jeg altså den resterende del af mit fedt tilbage. sidst jeg fik målt min fedtprocent lå den på 12-13 % og jeg vil rigtig gerne have den ned på de 10-11.

Jeg har altid levet sundt og holdt mig fra kager slik osv... men jeg har altid haft "store" håndtag på siderne som det eneste fedt jeg har tilbage næsten. ( Ja jeg synes selv min krop ser meget mærkelig ud) Så jeg søger vel hjælpen til at komme af med dem og miste de der sidste 3-4 cm om taljen (nu 85-86 cm - er det ikke meget?)

Jeg vil jo ikke gå ned i vægt men kun fedtprocent. Hvad gør jeg?

Jeg er inden for de sidste 3 uger startet på tung styrke træning med squat, dødsløft og bænk. 3 gange om ugen. så løber jeg og spiller fodbold ved siden af flere gange om ugen.

Hvad har jeg gjort forkert?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro, du skal tage et kig på din kost. For at komme ned i fedtprocent, skal du have smidt noget fedt, ergo skal du tabe dig. Hvis du i en periode spiser mindre end du forbrænder, vil det sidste fedt formentlig smelte af. :)

Link to comment
Share on other sites

Det være sig med løb og styrketræning. Jeg vejer 70 kg og er 180 cm høj...Så jeg søger vel hjælpen til at komme af med dem og miste de der sidste 3-4 cm om taljen (nu 85-86 cm - er det ikke meget?)

Når du er 180, vejer 70 kg og har en talje på 85+ cm vil min "diagnose" være tenderende tyndfed: mere og hårdere styrketræning og måske skære lidt ned på din kredsløbstræning. 70 kg for 180 cm er i den lave ende.

Link to comment
Share on other sites

For at være lidt mere præcis. fik jeg lavet denne måling igår på en TANITA-vægt:

vægt: 70,6 kg

Fedtprocent: 12,3 %

Fedtmasse: 8,7 kg (sidst jeg blev målt lå den på 9,5 kg, så det var dejligt!)

muskelmasse: 58.9 kg

bone: 3,1 kg

hvilestofskifte: 1823 kcal

Metabolic age: 12

idealvægt: 71,3 kg.

isoleret set er det jo pæne tal, men spejlet syns det anderledes.

Link to comment
Share on other sites

Når du er 180, vejer 70 kg og har en talje på 85+ cm vil min "diagnose" være tenderende tyndfed: mere og hårdere styrketræning og måske skære lidt ned på din kredsløbstræning. 70 kg for 180 cm er i den lave ende.

Så jeg skal bare træne hårdere?

Nogle snakker om at stofskifte ryger i bund når man er i kalorieunderskud - Dette kan dog boostes ved at vælge få eller én gang om ugen hvor man går til den med maden, og så at sige har fri råderet over hvad man putter i munden. Passer det?

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke nogen tvivl om at du har nogle pæne tal, men du mangler noget muskelmasse.

Nu er det svært at sige helt præcis uden at møde dig, men jeg vil anbefale at du enten køre i ligevægtsindtag eller i et meget let kalorieoverskud også fokuser på styrketræning. Du skal ikke tabe dig mere, du bør faktisk tage lidt på(2-4 kg). Jeg er selv 180 cm, ~76 kg med en fedt procent på 9-10%(talje på 80-82 cm)

Det er korrekt at langvarigt kalorieunderskud påvirker stofskiftet i negativ retning, men at en ugentlig "fråde" dag skulle rette op på den negative effekt, ved jeg ikke. Jeg har selv fråde dage, men det er mere fordi det mentalt er nemmere for mig at have en restriktiv diæt 90% af tiden også kunne gøre hvad jeg vil på mine fråde dag.

Edited by mr_defecto
Link to comment
Share on other sites

Der er ikke nogen tvivl om at du har nogle pæne tal, men du mangler noget muskelmasse.

Nu er det svært at sige helt præcis uden at møde dig, men jeg vil anbefale at du enten køre i ligevægtsindtag eller i et meget let kalorieoverskud også fokuser på styrketræning. Du skal ikke tabe dig mere, du bør faktisk tage lidt på(2-4 kg). Jeg er selv 180 cm, ~76 kg med en fedt procent på 9-10%(talje på 80-82 cm)

Det lyder som noget jeg kan forholde mig til. Hvormeget muskelmasse vil du tro jeg skal stile efter? og hvor lang tid vil du tro vil være et rimeligt estimat?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share