Kalorieforbrændning


nicovegas
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Mine kammerater og jeg havde en spændende diskussion i går, angående hvor mange kalorier man forbrænder ved de forskellige sportsgrene. Det kom lidt om et chok for mig, hvordan det er fordelt. Ifølge mange ”kalorieforbrænder-beregner” forbrænder man flere kalorier ved aerobic og inline skating ind blandt andet boksning og cykling. Det kommer selvfølgelig an på vægt, kondition, styrke og intensiteten.

Jeg troede ”bare" det handlede om at af få pulsen så højt op, i så lang tid af gangen. Men det handler måske også om hvor mange muskler man bruger. F.eks. svømning kontra cykling.

Håber I kan gøre mig klogere. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det lyder i mine øren logisk, at jo flere muskelgrupper, du anvender ved udøvelsen af en aktivitet, des mere energi forbrænder du også. Naturligvis skal du også have pulsen op, men det kommer jo helt automatisk, når du bevæger dig med høj intensitet. Dine muskler skal jo bruge ilt, så hjertet arbejder hårdere i takt med, at kroppen har brug for mere ilt.

Edited by Pinstripe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share