The Bear


JernHenrik
 Share

Recommended Posts

Er der nogen i Forum der har erfaringer med The Bear?

Jeg bruger den lige nu som opvarmning, hvor jeg tager 3*3*30 kg. For mig ligner det er opvarmningsøvelse eller måske cardio, hvis man tager mange sæt.

Bruger andre den som opvarmning eller cardio, eller er det muligt at lægge den ind i sit reelle styrkeprogram. Personlig løfter jeg for ringe over hovedet til det giver mening styrkemæssigt at lave squat med den samme vægt.

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen i Forum der har erfaringer med The Bear?

Jeg bruger den lige nu som opvarmning, hvor jeg tager 3*3*30 kg. For mig ligner det er opvarmningsøvelse eller måske cardio, hvis man tager mange sæt.

Bruger andre den som opvarmning eller cardio, eller er det muligt at lægge den ind i sit reelle styrkeprogram. Personlig løfter jeg for ringe over hovedet til det giver mening styrkemæssigt at lave squat med den samme vægt.

Skriv hvad The Bear indeholder, så laver jeg gerne erfaringer i morgen laugh.gif

Link to comment
Share on other sites

Fuldstændig som jeg selv tænker. På flere sites på nettet bliver the Bear betragtet med næsten kultagtig status, og med løfter om at bliver megastræk, hvis man bruger den, som en af sine hovedøvelser. Men har haft mine tvivl.

Niels jeg er enig med dig i at man skal være lige stærk i alle øvelser for at den giver mening i styrkemæssig sammenhæng. Det er vel ikke ret mange der er lige stærk i sguat og military press :bigsmile:

Jeg kan godt lide øvelsen, så den fortsætter med af indgå i opvarmningen!

Link to comment
Share on other sites

Fuldstændig som jeg selv tænker. På flere sites på nettet bliver the Bear betragtet med næsten kultagtig status, og med løfter om at bliver megastræk, hvis man bruger den, som en af sine hovedøvelser. Men har haft mine tvivl.

Niels jeg er enig med dig i at man skal være lige stærk i alle øvelser for at den giver mening i styrkemæssig sammenhæng. Det er vel ikke ret mange der er lige stærk i sguat og military press :bigsmile:

Jeg kan godt lide øvelsen, så den fortsætter med af indgå i opvarmningen!

Idéen med et kompleks er helt fin, og man bruger det meget i vægtløftning, dog er rækkefølgen af øvelser, og selve øvelsesvalget i The Bear helt åndsvagt.

Et normalt vægtløftningskompleks kunne f.eks være:

Stødhiv, vend, benbøjning foran, benbøjning foran, opadstød.

Eller med trækøvelser:

Trækhiv, træk, træk fra hæng, trækbalance.

Link to comment
Share on other sites

Idéen med et kompleks er helt fin, og man bruger det meget i vægtløftning, dog er rækkefølgen af øvelser, og selve øvelsesvalget i The Bear helt åndsvagt.

Et normalt vægtløftningskompleks kunne f.eks være:

Stødhiv, vend, benbøjning foran, benbøjning foran, opadstød.

Eller med trækøvelser:

Trækhiv, træk, træk fra hæng, trækbalance.

Her er jeg på udebane! -

Hvad opnår man ved at bruge et kompleks af øvelser i forbindelse med styrketræning?

Kan sagtens se fornuften i forhold til vægtløftning, da løftene består af forskellige elementer.

Link to comment
Share on other sites

Formålet med Bamsen er ikke at opbygge styrke - det er kardio.

Med mine svage skuldrer og dårlig teknik i presse-øvelser, vil det være overkill at bruge Bamsen til cardio. Det bliver svømning i stedet.

Men som sagt er den fed at bruge som opvarming - folk i centeret glor også underligt på mog, når jeg laver den. Det er jo meningen at man skal ses, når man træner i et fint fitness center :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu har jeg prøvet denne øvelse af 3 gange om ugen i 5 uger, og er bare så tilfreds med den.

Jeg bruger den som opvarmning, og bruger 3 sæt af 5 rep med en forholdsvis let vægt. For mig er det 30 kg, andre kan sikkert bruge en noget højere vægt. Min back-shoulder puss er ringe :nonono:

Så dette er bare en reklame, og vil gerne høre andres erfaringer med den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share