Massøse søges


JernHenrik
 Share

Recommended Posts

Jeg er en gammel mand, der har besluttet at gå all-in i forhold til styrketræning og lidt BB. Jeg er pt rimelig utrænet, og er bange for at få skader, når jeg begynder at udfordre min krop. Derfor har jeg tænkt at massage skal være en del af "træningen". Men spørgsmålene ruller sig hurtigt op for mig, så jeg ikke kan overskue det.

1. Hvilken massageform?

Fysiurgisk massage, sportsmassage (hvad det så end er), dybdemassage, svensk massage, Shiatsu, magnetmassage, elterapi for bage at nævne nogle former der kom frem ved en hurtig google søgning, for ikke at nævne thai-massage og tantra :w00t:

2. Hvor ofte?

3. Hvornår?

Før eller efter træning, ¨på tung dag, eller let cardio dag.

4. Vælge massør efter del af kroppen, der skal behandles, eller have den samme massør til det hele?

5. Hård eller blød massageform.

Er der nogen som har nogle erfaringer de vil dele.

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være at overskriften og lidt af indholdet er lidt pjattet, men emnet er alvorligt nok ment.

Er der nogen, som har erfaring i, hvordan massage virker i forhold til styrketræning. Jeg har en lidt gulnet dåbsattest, og er lidt nervøs for, hvordan 3 gange hård styrketræning om ugen vil virke på min krop. Kan forebyggende massage være løsningen? findes begrebet forebyggende massage i forhold til skader?

Håber nogen vil fortælle om deres erfaringer, gerne i forhold til de spørgsmål jeg har stillet i post1

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share