Joe´s Corner


JohnJohnson
 Share

Recommended Posts

Cool :4thumbup:
Lyder som en fantastisk debut. Under alle omstændigheder en god indikation om at din form er rigtig fin, og måske bare trænger til lidt afpudsning. Et par træninger og så er den lige i skabet :smile:

Der er stadig masser af plads til forbedring, men for engangs skyld syntes jeg at jeg har lavet min blækregning til tiden :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

LORT!

Idag der stod den på fællestræning. Jeg havde gået og glædet mig i løbet af dagen og set frem til at køre mig lidt ud ovenpå tirsdagens træk, og klog af skade valgte jeg at køre tidligt afsted. Jeg kørte afsted kl kvart over fire, så med en hel time afsat til at komme derhen kom jeg i god tid og kunne lige stå og nyde Århus Cyklebane...

post-22151-080015300 1331839674_thumb.jp

Der kom et par glade minder frem fra tiden som ungdomsrytter i DBC, hvor vi engang imellem trænede på ordrupbanen. Ordrupbanen var nemlig ligesom den i århus også af beton. Jeg var ganske fristet til lige at køre ned på den men tænkte at det måtte jeg gøre en anden gang.

Da folk kom kørte vi afsted og dagens program var at vi skulle ud og køre 3 omgange i kuperet terræn med en bakkespurt. Lige noget der gjorde mig tændt! Vi kørte de 6 kilometer derud, og jeg nåede lige at tage min føring inden vi kørte ind på ruten. Da vi drejer ind på ruten skifter jeg ned på den lille klinge og skal lige til at rejse mig da jeg hører et metallisk "kling". Det var så kæden der sprang! -Som jeg skrev for et par logs siden så er min kæde slidt og jeg venter på en ny der gerne skulle komme med posten når som helst.

post-22151-077703400 1331840320_thumb.jp

Så jeg måtte bede kæresten om at hente mig, og det var så den træning!

Link to comment
Share on other sites

Er sikker på at det var de mange watt du trådte og ikke en slidt kæde der gjorde at den knak. Holdt du dig ellers på cyklen da den sprang?

Hahahaha! Ja heldigvis, men det var nok nærmere fordi der ingen træk var i kæden. Tør ikke tænke på hvad der kunne have sket hvis den havde givet op i tirsdags under spurt intervallerne :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Det kan man nu godt styre; jeg knække min i en spurt på Søllerød Slotsbakke lige i S-svinget. Jeg vil ikke påstå at jeg holdt kursen men blev da på nogenlunde sikkert på cyklen.

Og har siden da altid haft en kædeadskiller i trøjelommen - den dag kunne jeg låne en andens men hvis kæden knækker når man er på egen hånd, er det dyrt i taxa hvis man ikke lige har en kæreste at ringe efter.

Cool med cykelbanen :wub:

Den er ikke så stejl, så det ligner en 333m bane. Der bliver vel trænet rigtigt på den, formoder jeg. Kan man bare køre på den mellem de officielle træninger?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det kan man nu godt styre; jeg knække min i en spurt på Søllerød Slotsbakke lige i S-svinget. Jeg vil ikke påstå at jeg holdt kursen men blev da på nogenlunde sikkert på cyklen.

Og har siden da altid haft en kædeadskiller i trøjelommen - den dag kunne jeg låne en andens men hvis kæden knækker når man er på egen hånd, er det dyrt i taxa hvis man ikke lige har en kæreste at ringe efter.

Cool med cykelbanen :wub:

Den er ikke så stejl, så det ligner en 333m bane. Der bliver vel trænet rigtigt på den, formoder jeg. Kan man bare køre på den mellem de officielle træninger?

Da jeg tog billedet i går så var der fri adgang, hverken port eller noget var låst af og det lignede også at der var aktivitet i huset. Man kunne hvis man var fræk bare spankulere hen, og køre rundt på den. Jeg ved tilgengæld at når man er medlem af CK Aarhus så må man gerne træne på den og det har jeg klart tænkt mig at udnytte. Godt nok har jeg ikke kørt på sådan en bane siden ordrupbanen blev revet ned men savner lidt suset fra når man kørte op i kurven og lod sig skyde ud af den :blush: Jeg har også en plan om at jeg en dag skal se hvor langt jeg kan nå på en time :smile:, Kunne være sjovt at se når nu man har muligheden!

I øvrigt så viser det sig at min krank er gået løs! Jeg har i et stykke tid syntes at min højre pedal virkede til at have lidt slør i sig og en nærmere undersøgelse igår, nu da kæden var af, viste at det var højre pedal arm der var lidt løs, så nu skal jeg til smeden og have kigget på den :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg lavet cyklen hos de flinke mennesker i Rask Cykler. Det var simpelthen lejerne der var røget.

Jeg har sjusset mig frem til at den holdt omkring 14000 km så om det er meget ved jeg ikke. De havde ingen DA-bokse liggende så jeg tog en ultegra sl, hvilket egentligt er meget spøjst siden at jeg allerede havde overvejet at smide en i grundet holdbarheden og ikke mindst prisen. Så da de sagde "vi har desværre kun ultegra" svarede jeg promte "fint!" Det blev i alt 659 kroner, men syntes nu det er en ok pris. At de så også lige lavede den mens jeg ventede var jo bare helt super :4thumbup: Så nu kan jeg også træne her i weekenden :smile:

Som man kan se var den gamle nærmest gået fra hinanden:

post-22151-061729000 1331922196_thumb.jp

Den ring der ligger ved siden af skulle have siddet på toppen men den var altså slidt ned og røget af og var derfor grunden til sløret...

Så nu skal jeg bare rense tandhjul m.m og smide den nye kæde der kom med posten idag på og så er jeg klar igen!

Så er det jo også i morgen at La Primavera køres! Det har jeg saftsuseme glædet mig meget til :w00t:

Jeg har spillet en 10´er på at det bliver Freire der vinder. Indrømmet, jeg tror mest på at Cavendish vinder men den gav kun 3,5 gange igen, desuden bryder jeg mig ikke om ham og freire gav 10 gange igen så han er lidt min dark horse, plus at han har vundet i down under og i andalucien så jeg tror godt han kan kan tage den :devil:

Edited by JohnJohnson
Link to comment
Share on other sites

Der er bare ikke noget bedre end når cyklen er helt ren og velsmurt :tongue:

post-22151-007501000 1332007103_thumb.jp

Idag der har jeg brugt dagen på at give cyklen den helt store tur. Alt er blevet vasket, nye bremser på og ikke mindst ny kæde og krankboksen er som bekendt også frisk fra fad. Føler nærmest at det er synd at tage ud og køre på den! Men det bliver dejligt med en "frisk cykel" :4thumbup:

Så blev Milano Sanremo også kørt og hvilket løb! Tror ikke der har været så meget spænding i mange år, først Mørkøv i udbrud, så Cavendish der bliver sat af, dernæst dramaet i front med styrt og ambulancer og sidst men ikke mindst Poggio hvor Cancellara, Gerrans og Nibali kørte væk. Matti kæmpede, og havde da inden da også udtalt at det var der man skulle være vågen, men han kunne ikke følge med Nibalis dommedagstråd og da Cancellara efterfølgende tog teten på nedkørslen så var det hele op til de tre at afgøre det, og her var Gerrans stærkest.

Jeg er begyndt at blive glad for Gerrans, han har de sidste år vist sig at være rigtigt stærk og virker til at han i år lige har taget det sidste trin op så jeg syntes han er en værdig vinder. Nogle vil nok argumentere for at han ikke tog nok del i føringerne men man kan så også vende den om og sige at så kan Fabian bare lade være med at sidde og føre. Men endnu engang en Fabian der er drivkraften bag afgørelsen, han er altså imponerende!

Edited by JohnJohnson
Link to comment
Share on other sites

Helt sikkert at MSR var et af de bedste siden Cancellaras sejr i, var det 07 eller 08? Jeg havde inden starten satset på Cancellara. Den sidste måneds tid har der hele tiden været forlydener om at han var i skarp form, og kom med op over de fleste stigninger. Det irriterer mig dog grænseløst at han kører med hovedet under armen. Sådan som jeg så det, skulle han have droppet føringerne da de andre ikke gik med, spillet lidt cool, og så være kommet med et af hans famøse ryk som ingen kan følge med i. I stedet brændte han sig selv op, og lavede et flot lead-out til en mand der var ved at nuppe Valverde i en afslutning i Paris-Nice. Den tror jeg ikke var gået hos Riis.

Men nu begynder de også at komme de mange løb. Næste weekend igen hedder det Flandern Rundt :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Helt sikkert at MSR var et af de bedste siden Cancellaras sejr i, var det 07 eller 08? Jeg havde inden starten satset på Cancellara. Den sidste måneds tid har der hele tiden været forlydener om at han var i skarp form, og kom med op over de fleste stigninger. Det irriterer mig dog grænseløst at han kører med hovedet under armen. Sådan som jeg så det, skulle han have droppet føringerne da de andre ikke gik med, spillet lidt cool, og så være kommet med et af hans famøse ryk som ingen kan følge med i. I stedet brændte han sig selv op, og lavede et flot lead-out til en mand der var ved at nuppe Valverde i en afslutning i Paris-Nice. Den tror jeg ikke var gået hos Riis.

Men nu begynder de også at komme de mange løb. Næste weekend igen hedder det Flandern Rundt :w00t:

Jeg glæder mig for sindssygt til det!

Jeg må også indrømme at jeg syntes det er ved at være for tit det sker. Nu går snakken på at de andre ikke kunne, vel fair nok så skulle han have gjort som du siger, lægge sig ned bagi og lade Gerrans føre i 300 meter, velvidende at farten ville gå lidt ned og så skulle han have lavet et all out angreb for som du siger kan folk knap nok sidde på hjul når han gør det. -Mindes et citat fra Haussler omkring E3 Harelbeke hvor han siger: "selvom jeg sprintede alt hvad jeg overhovedet kunne, så kunne jeg end ikke holde hans hjul"!!! Han er uden sammenligning nok den stærkeste rytter i verden!

Fabians utrolige styrke krydret med Boonens "comeback". Det bliver jo en epic battle vi står foran. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

SLIDT OP!

Ja i ren B.T eller E.B stil så er min overskrift lidt vildledende! Det er ikke mig den dækker over men min kære cykel...

Efter at have fået ny krank i, og ny kæde så kørte jeg ud idag for at træne lidt. Nu er der så bare det at kransen er så slidt at kæden kammer over i 21´eren, 19´eren, 18´eren og lidt i 17´eren :unhappy: Når gearet står i en af de nævnte køre den bare henover!!! Det har jeg aldrig prøvet før.

Så nu er jeg nået til den beslutning at jeg må udskifte hele drivlinien. Krans, Klinger, kæde og pulleys. Uha det gør sgu nas på pengepungen når man som jeg er fattig studerende...

Hvis jeg er heldig kan jeg slippe med 1800 hvis jeg køber en ultegra krans og måske mindre hvis jeg bruger min nye kæde, men stadigvæk irriterer det mig at jeg ikke har hamstret det skidt inden jeg købte bil.

Oveni alt det så kommer licens, kontingent til klub og klubtøj...

Det er sgu dyrt at køre på cykel!!!

Link to comment
Share on other sites

Uge 12

Der har været lidt stille her på loggen. Men her får i lige en opsummering fra ugen.

Mandag blev der kørt en mindre tur, havde ikke så meget tid for der skulle skiftes en el måler hjemme og forsikringen kræver at man er hjemme. Det blev så til lidt mere end en times tid, hvor jeg fandt ud af at kassetten er færdig.

Tirsdag der stod den så på fællestræning. Var lidt i tvivl om at jeg skulle ud med mine "manglende" gear men blev enig med mig selv om at jeg havde to valg. At blive hjemme og vente på en ny eller tage ud og så tage det som en udfordring. Det blev det sidstnævnte!

Jeg kørte ud i god tid og og masede igennem i enten et meget lavt gear eller et lidt for hårdt. På vej ud lod jeg mærke til at bagdækket føltes som om jeg havde fået en siver! Jeg slog det hen og tænkte det måtte være fordi jeg ikke havde pumpet cyklen og cyklen der gjorde sit til følelsen for det var meget, meget lidt og når jeg stod af og tjekkede efter var der ikke noget at se.

Planen var at køre tre omgange på en 7 km rundstrækning der havde en stejl stigning på og en skiltespurt omkring 2 km efter. Men på vej derud måtte jeg erkende at det var en siver. Satans. Min tredje tur med klubben, anden tur knækkede jeg kæden og nu her tredje tur punkterede jeg. Sikke en start! :crazy: Jeg fik lånt en slange og så kunne vi fortsætte.

Da vi kom ud blev vi delt op i grupper, og så sendt afsted. Det gik fint indtil vi kom til stigningen. Her var mit laveste gear 39x23 og ellers var alternativet 39x16. 39x16 var lidt for hårdt og jeg brugte rigtig mange kræfter på at følge med op over. Faktisk så mange at da der blev rykket sidst på stigningen og jeg forsøgte at gå med syrede jeg til og måtte slippe frontgruppen. Jeg fandt sammen med en anden der kom op bagfra og vi jagtede dem oppe foran sammen og kom ganske tæt på indtil at han valgte at angribe mig efter min all-out føring og køre op til dem :devil: Så her lå jeg mutters alene med kraftig modvind og kæmpede for at komme i "mål". Da jeg kom i mål var jeg godt stegt i benene.

På anden omgang forsøgte jeg at angribe bakken med 39x23 og med en kadence på 100+, da der blev angrebet var gearet for lavt og jeg hjulede rundt og nåede ikke med. Heldigvis kunne jeg køre i mål med gruppen der kom bagfra. Tredje omgang gik endnu værre. Jeg var færdig og træneren pacede mig og en anden i mål og da vi skulle køre spurten må det have været et ømt syn. To ryttere, helt færdige med syre op over begge ører der begge kører ud i vinden og nærmest går i stå. Det var ren morfar, men jeg tog den heldigvis med et halvt hjul :smile:.

Herfra var det bare hjem, hvor jeg på vejen hjem var lidt nede rent moralsk. Det kørte bare ikke den dag og det gik mig sgu lidt på at jeg syrede til så hurtigt og blev sat hver gang... Man kan sgu ikke køre godt hver gang, specielt ikke når gearene bare ikke spiller. Men i alt blev det til tre timer i sadlen. I øvrigt var der en hændelse der gjorde mig lidt harm; vi kørte to og to på en sti langs en vej, og så kommer der en dame imod os, i den forkerte side af vejen så vi måtte rykke lidt ind. Det fik en til at hive flasken op og sprøjte vand på hende da hun passerede. Jeg ville ikke sige noget fordi jeg er ny og ikke vil træde nogle over tærene men syntes sgu ikke det var i orden. Det gavner jo ikke ligefrem menigmands syn på os ryttere når en eller andens kone kommer hjem og fortæller manden at hun er blevet sprøjtet til med vand af nogle cykelryttere "der tror de ejer hele vejen"...

Lørdag kørte jeg en lille tur i skoven med kæresten på vores bessemor cykler. Ganske stille og roligt, men fik da slæbt den op over nogle gode stigninger. Det blev til 1,5 times kørsel som egentligt ikke tæller med men det kommer den nu alligevel.

Idag der viste vejret sig fra sin bedste side og det skulle så udnyttes til en god gang fællestræning. Jeg kørte hjemmefra 0850 og nåede lige med. Vi skulle sydover ad noget der hedder marselisborgruten. En omkring 100 km lang sløjfe der går mod uret syd om århus.

Vi skulle køre to intervaller og så et sidste med rulleskift.

Første interval kom efter jeg havde kørt 1 time og 50 minutter. Vi blev delt op i grupper a 5 stykker og skulle køre ca 5 km med en skiltespurt til sidst. Vi kørte rulleskift og farten var rigtigt høj ca 45 kmt og jeg følte mig sgu godt kørende. Jeg vidste at der ville komme et sving ca 800 meter inden skiltet og sluttede min føring da vi kørte ind i svinget. Her kunne jeg lægge mig ned bagi og forsøge at tage de andre på sengen ved at køre en lang spurt. Jeg lod mig falde lidt tilbage ca 400 meter før mål, skiftede gear og trådte til så jeg kunne flyve ud af gruppen, desværre havde en af de andre luret mig og han nåede lige at komme på hjul og kunne så lige tage spurten med en ringbredde! Men jeg var ganske godt tilfreds, specielt fordi at jeg i tirsdags havde kørt som en pose kartofler. Da jeg tjekkede gns farten for intervallet var den på 44kmt!

Andet interval var meget anderledes, her var vejen meget grov, og vinden kom lige på, samtidig steg det ganske lidt de sidste par km og jeg var godt stegt da vi sluttede. Det var et af de intervaller hvor man trådte firkantet. De andre fortalte så heldigvis også at de havde følt det sådan.

Herfra kørte vi videre et godt stykke tid og da jeg havde kørt i lidt over tre timer kom det sidste interval. Rulleskift de første 7 minutter og så fuld gas de sidste 5. Her kunne jeg godt mærke at benene var mærkede og at energien var i bund og efter 10 minutter røg jeg af viften og blev sat.

Ved opsamlingen var der så en der brillerede ved at vælte da han glemte at klikke ud! Herfra var det bare hjemad og vel hjemme kunne jeg klokke dagens træk til knap 4,5 time i sadlen og 130 km på kontoen :4thumbup:

What a day!

post-22151-050215200 1332707293_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Efter en stille uge med alt for meget skole og arbejde, kørte jeg ud idag og fik 1,5 time på cyklen. Det blæste en halv pelikan og jeg lå praktisk talt sidelæns, oven i det så gik min pulsmåler bananas og viste 200+ slag/min konstant. Det var ikke nogen god tur. Blandt andet også fordi at jeg ikke kan køre i ordentlige gear men skal sidde og mase i hårde gear som en anden Bert Grabsch. Det er sgu ikke sundt for knæene. Jeg er ved at være godt træt af at vente på den sk%#e kassette skal komme. Har bestilt nye pulleys, kassette, klinger og kæde for flere dage siden og de er stadig ikke afsendt!!! Nu står jeg og skal til sjælland over påsken her på mandag og havde regnet med at jeg skulle have en frisk cykel med men det ser sgu ikke lige ud til at det kommer til at ske. Aaaarggh! :surrender:

I morgen formiddag kører CK aarhus et prøveløb på 60 km som jeg godt vil køre, men det var på den præmis at jeg havde udstyret i orden, og det ser lidt ud til at gå i vasken nu, så det er sgu lidt træls som man siger herovre...

Link to comment
Share on other sites

Fandme nitten med den ventetid, men forhåbentlig er det ventetiden værd. Ikke at kunne træne i påsken er i hvert fald noget nitten stads :smile: Hvordan ser det ud med sæsonstart i Tyskland som du snakkede om for noget tid siden?

Ja det er næsten et skrækscenarie! Men det ser heldigvis lysere ud nu.

Det skulle have været i sidste weekend men det blev desværre ikke til noget. Jeg måtte simpelthen se i øjnene at der med en SU simpelthen ikke var økonomi til det, når nu det var at jeg pludselig skulle ud og investere i først en krankboks, og dernæst Klinger, kassetter, kæde og pulleys. Så der blev jeg nødt til at prioritere. :wacko: Maybe next year!

Btw, hvad sker der med det nye look :clap:

Edited by JohnJohnson
Link to comment
Share on other sites

Yir i gang med værktøjskassen, hvad måtte du spille for sådan en gang sliddele? Kassette har du valgt i ultegra?

EDIT: Ahh økonomi :4oops: sku lige genlæse

Jeg gav alt i alt 219 euro for det hele gennem Bike discount inklusiv fragt, en helt igennem god pris syntes jeg. Ja kassetten blev en ultegra primært grundet økonomien. Men har også hørt at den skulle være langt mere slidstærk så derfor var det oplagt.

Efter at jeg ankom til nordsjælland sent i aftes gik jeg straks igang med at montere skidtet. Det var sgu nærmest en messeagtig seance der udspillede sig, og en utrolig glæde ved at sidde med nye blanke dele. Langsomt og møgsommeligt monterede jeg delene imens jeg nød en kold pils ovenpå den lange køretur. Jeg elsker at pille ved min cykel, og justere delene. Til sidst kom kæden på og nu skulle gearene justeres. Det tog sin tid og desværre er min kabelstop, altså den der fører kablerne under kranken, så slidt at kablerne igennem tiden har slidt en rende hvilket giver modstand og gør at bagskifteren ikke kan justeres før der er sat ny på. Men jeg fik da lortet til at køre nogenlunde og bare tanken om igen at kunne bruge alle mine gear samt synet af den friske drivlinie gjorde mig glad!

Da klokken blev 2 var jeg færdig og ret træt så jeg hoppede i seng og stod op igen kl 8 og kørte i lufthavnen for at hente en. Derefter løb jeg et par ærinder og var hjemme kl 13. Jeg havde inden jeg kørte afsted fra Jylland af igår, aftalt med en svensk træningsmakker jeg har herovre som kører i den svenske eliteklasse at vi skulle ud og træne sammen, Vi havde aftalt at han skulle stille ved mig kl 13:30. Så det var lidt stramt men jeg nåede det og var klar og parat da han kom.

Vi kørte fra kokkedal sydpå ad strandvejen og op igennem vedbæk og til høsterkøb. Min kammerat er en meget stærk rytter som kører et meget stramt og skemalagt program, og dagen idag bestod af et par intervaller. Hans output i hans spurter er på 1400 watt, han er netop vendt hjem fra træningslejr i nice og deltog inden da i Tour d´algerie så han er rimelig skarp og jeg var derfor lidt (hvis ikke meget) i tvivl om hvordan jeg selv stod ift til ham. Ja om jeg overhovedet kunne køre med. Heldigvis havde han inden han kom forbi mig kørt 1,5 time så jeg håbede på han måske havde tabt lidt punch. Vi skulle køre første interval op ad høsterkøbvej og så til venstre igennem rudeskov. Han satte tempo og til at starte med sad jeg bare på hjul, skulle jo lige ta temperaturen:) Men det viste sig heldigvis at jeg godt kunne sidde med, han kørte med en puls på 182 og jeg lå bagi med omkring 175. Måske var det en blanding af at jeg var euforisk over mine nye gear samt at jeg nu kan køre mit normale hurtige tråd men det kørte sgu meget godt! Herfra kørte vi videre ud af rudersdal imod karlebo. Fra karlebo holdt vi en god fart på hele lyngby cc´s gamle 20 min interval rute. Vi skulle til helsingør og se den nye rex cykler butik og så skulle han med båden hjem til sverige. Efter at jeg havde kørt i 1t50min skulle vi skynde os, så jeg lagde mig i front og tog en herreføring som endte med at han faktisk sagde at vi lige måtte tage den mere med ro for hans 3,5 time i benene begyndte at kunne mærkes :bigsmile:. Det kan godt være han lige havde halvanden time ekstra i benene men den besked gav mig faktisk god moral. Måske står det hele ikke så skidt til som jeg havde regnet med efter de to "lade" ugers lortekørsel jeg har begået. Eller måske er det bare pausen der har gjort sit. Under alle omstændigheder er jeg godt tilfreds med dagens træk.

Da vi kom til rex cykler købte vi nogle produkter fra morgan blue. En lotion og en protection som er noget man smører på benene og som fjerner vejskidt osv. Ikke nødvendigheder men de kostede 5 kroner så det skal lige prøves. Herfra rullede jeg hjem og ialt fik jeg 2 timer og 50 minutter, med 15 minutter i zone 175-188.

Nu er jeg også ved at være lidt smadret og i morgen skal jeg se om ikke jeg kan skaffe en ny kabelstop og et par nye kabler med strømper så cyklen kan være topklar til mere action.

Godnat derude :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share