Joe´s Corner


JohnJohnson
 Share

Recommended Posts

Hvad gør du for at holde fødderne varme på turen? Jeg ved ikke om Sidi bare virkelig har lavet nogle ventilerende sko eller om sålen virkelig er tynd, for efter 2 timer er mine fødder godt døde selv med uldsok og det kraftigste skoovertræk.

Uha, ikke så meget anderledes end dig og alle andre tosser som drøner rundt derude nu, bider det i mig :crazy:

Jeg har før kørt med kraftige neoprenovertræk men de lukkede af for kondens så efter 1,5 time var fødderne våde og dermed også ekstra udsatte. Derfor gik jeg over til at bruge mine forår/efterårs sko overtræk.

Som det har været det sidste tid har jeg i stedet for at bruge cykelsokker brugt skisokker, ikke deciderede uld sokker men sådanne lange sokker der går op over læggen og det syntes jeg har fungeret rigtigt godt. Når temperaturen har været helt nede har jeg krydret det med en tennissok ud over selve skoen som du også kan se på et af billederne på de forrige sider. Det giver lige noget ekstra foring og det er som om at de altid er fugtige når jeg tager dem af igen, men inderste lag er tørt.

Jeg tror ikke mine sko er mere eller mindre ventilerede end sidi´s eller andre mærker af god kvalitet, jeg tror bare ikke vi er lavet til den slags som mennesker :nonono:. Jeg har det nemlig som du, uanset overtræksko eller sokke-system trænger kulden stille og roligt ind efter en 1,5-2 timer og så må man bare bide det i sig den sidste tid.

Jeg har overvejet at forsøge at tape nogle af ventilationshullerne til for at se om man kunne lukke varmen bedre inde, men indtil nu er det kun på tankestadiet :blush:

Link to comment
Share on other sites

I betragtning af hvor mange penge "man" bruger på lir til cyklen, har jeg ikke helt forstået hvorfor næsten alle sparer på et så problematisk sted som at holde fødderne varme og nøjes med at trække et par overtræk på, i stedet for at købe et par vintersko/støvler.

OK, jeg mangler at køre i "rigtig" frost men har da kørt i pæn vind fra Øresund i et par frostgrader og selv efter 3 timer kun med sommersokkerne, stadig at have varme og tørre fødder. Kermit kan bekræfte at jeg ellers er ret kuldskær :cold:

Der er selvfølgelig lireindekset; jeg har ikke set hvide vinterstøvler men altså.... at have holde fødder er da for nitten.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I betragtning af hvor mange penge "man" bruger på lir til cyklen, har jeg ikke helt forstået hvorfor næsten alle sparer på et så problematisk sted som at holde fødderne varme og nøjes med at trække et par overtræk på, i stedet for at købe et par vintersko/støvler.

God pointe Gregers og jeg kun give dig ret, selvom jeg hører til den gruppe du forundres over. Jeg har nok bare affundet mig med det men det er jo egentligt dybt godnat at man ikke prioriterer bare en smule anderledes på den front...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke købt vinterstøvler af den simple årsag at min træning om vinteren har været 2-3 timers ture i weekenden, og resten kørt på hjemmetræner. Men her i år hvor jeg har haft betydeligt flere ture i kulden må jeg indrømme at der står et par vinterstøvler på ønskesedlen :smile: Med sådan et par burde man nogenlunde problemfrit køre 3+ timers ture.

Link to comment
Share on other sites

Forårsfornemmelser!

Så er det endnu engang tid til at skrifte lidt efter at loggen har stået stille en uges tid. Siden sidst har den stået på følgende:

Fredag; 2 timer med 3 bakkespurter. Den sidste var på Vosnæsbakken hvor jeg skulle se om jeg køre op med min bedste tid på 6min46 men endnu engang havde jeg vinden lige på og kom så "i mål" knap et minut efter rekorden. Jeg skal nok ikke regne med at lave en PR foreløbig når vinden kommer fra vest :dry:

Tirsdag stod den på 2,5 times kørsel med to intervaller på henholdsvis 5 og 10 min ved omkring de 89% af maks. Det var første gang at jeg kørte deciderede fladbane intervaller i år og jeg må sige at jeg følte lidt at jeg trådte helt firkantet :crazy:

Idag har jeg så også fået kørt 2,5 time i det flotte forårsvejr, blæsten var lige en tand for meget men den stod på intervaller idag: 1x 5min og 2x10 min ved omkring 85-90%.

Jeg lagde ud med at køre op imod vinden så jeg kunne trille hjem når den tid kom. Det gik godt nok langsomt, 15 km/t når det var værst. Efter 30 min kørte jeg det første interval som var på 5 min. Op imod vinden var det nemt at få modstand på, benene tog godt imod det og efterfølgende hvilede jeg i et kvarter inden jeg kørte det første 10min interval. Benene føltes anderledes og jeg syntes selv at der var god tryk på kedlerne og for første gang i år syntes jeg at det kørte godt, det firkantede tråd var væk og det føltes harmonisk. Herefter hvilede jeg i 25 minutter inden jeg kørte det sidste interval, det sidste minut blev intensiteten øget indtil jeg kunne mærke syren banke på døren.

Herfra var det bare at vende hjemad og rulle af mens vinden praktisk talt bar mig hjem. Ikke så langt hjemmefra kørte jeg i øvrigt forbi en lidt anderledes "annonce":

post-22151-051529700 1330006369_thumb.jp

Gad vide hvad den er af?

Link to comment
Share on other sites

Var det noget med lidt liebhaveri? Cancellaras cykel fra 2010 er sat til salg på den blå avis! Pris? Kun 45000! Alligevel ret mange penge for en brugt cykel...

Så vidt jeg kan se er det vidst den samme cykel som Kermit og jeg så på cykelmesse i efteråret... Det er bare desværre ikke den som han vandt PR eller FR med men syntes nu alligevel at det er en sjov "gadget".

Link to comment
Share on other sites

Sæsonstart

Ja overskriften lyver måske lidt men i denne weekend er den europæiske brostenssæon altså gået igang med Het Nieuwsblad (Volk) og Kuurne-Bruxelles-Kuurne, det var noget jeg havde set frem til. Det er "miniklassikere" og altid underholdende løb. Især Het Nieuwsblad var underholdende med Breschel der gjorde fin figur i en frontgruppe der bestod af bla Boonen, Flecha og Hushovd. Noget overraskende var det dog Seb Vanmarcke der vandt og det gjorde han ved at slå Boonen i spurten! Han bliver spændende at følge når de store løb kommer.

Ellers var jeg selv ude og træne idag efter to dages hvile. Idag der var planen at den skulle have en over nakken med 2x20 minutters intervaller, plus det løse.

Turen gik mod Ebeltoft og efter en halv time skulle Rønde bakken forceres som et opvarmingsinterval. Der kørte jeg en ny hurtigste tid på 3min 53 sekunder, en forbedring på 16 sekunder. Nu er det ikke dét som jeg hæfter mig mest ved, men mere min snitpuls. Den hidtige rekord sat den 17 Januar var med en snitpuls på 185 og idag der var det med 170 i snit, så det er en synlig forbedring (heldigvis) der har været her den sidste måneds tid :4thumbup:

Små ti min senere var det tid til det første 20 minutters interval. Her gik interval ruten over Grønfeldbakken. Jeg var lidt spændt på hvordan benene ville reagere på tyve minutter men det gik faktisk over al forventning og efter 20 minutter på ca 88% af maks kunne jeg rulle lidt af og få pulsen ned, inden jeg vendte om og tage den den anden vej henover bakken. Her blev jeg på vej op af bakken overhalet af en knallert og efter nedkørslen lå jeg og jagtede den. Pludselig var intervallet slut. Det er altså utroligt så hurtigt tiden går når man lukker sig inden og "bliver et med cyklen".

Nu var benene ved at være møre og jeg rullede hen til dagens sidste test, mit faste test sted: Vosnæsbakken. Jeg havde gjort op med mig selv at jeg nok ikke skulle regne med en god tid med de tre intervaller i benene men kørte faktisk kun 12 sekunder langsommere en min hidtige PR så der fik jeg endnu engang bekræftiget at formen er på rette vej. I alt fik jeg knap 2,5 times træning men endnu vigtigere, næsten 34 minutter i pulszone 174-189 i, med andre ord en ren quality session! :smile:

Alt i alt nok den hårdeste og bedste tur jeg har haft i år. Benene var gode, solen skinnede og fuglene sang. Det var ren fryd! Foråret er endelig på vej :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Noget tyder på at du kommer til at være i ganske habil form når sæsonen starter. Har du været ude med nogle klubber for nylig for at sammenligne formen med de andres?

Havde optaget begge klassikere, men synes faktisk Kuurne-Brussels-Kuurne var en skuffelse - hovedsagligt fordi det var ulirede Cavendish der vandt. Jeg håber altså at der snart kommer nogle der kan true ham. Tror egentlig godt at Greipel kunne have presset ham lidt mere, hvis det ikke var at han var blevet lukket så meget inde i spurten.

Link to comment
Share on other sites

Noget tyder på at du kommer til at være i ganske habil form når sæsonen starter. Har du været ude med nogle klubber for nylig for at sammenligne formen med de andres?

Havde optaget begge klassikere, men synes faktisk Kuurne-Brussels-Kuurne var en skuffelse - hovedsagligt fordi det var ulirede Cavendish der vandt. Jeg håber altså at der snart kommer nogle der kan true ham. Tror egentlig godt at Greipel kunne have presset ham lidt mere, hvis det ikke var at han var blevet lukket så meget inde i spurten.

Det går ihvertfald den rigtige vej, og set ift andre år så har jeg fået trænet betydeligt mere denne vinter end førhen. Tror næsten at jeg skal helt tilbage til junior tiden for at finde en januar og februar der ligner dette år. Jeg har endnu ikke været ude med nogle klubber, men skal snart til det så jeg kan få noget fart i stængerne. Men tror jeg får et par køreture de første gange jeg tager ud. Har nemlig ikke trænet så meget fart og intervaller endnu, men har mere fokuseret på råstyrke.

K-B-K var ren skuffelse. Jeg sad også og så det men ca 30 km før mål kunne jeg godt se hvor det bar hen og tog derfor med kæresten ud og cyklede en tur på to timer. (så fik faktisk knap 4,5 time på en sadel i søndags) Da jeg kom hjem tjekkende jeg replay og blev som du, ganske skuffet. Jeg syntes dog at Hutarovich han fulgte godt med men fra at følge med til at slå ham er der et stykke vej. Om der er andre der kan slå ham det tvivler jeg på i øjeblikket. Jeg har dog en fidus til en ung franskmand ved navn Nacer Bouhanni, han er ganske ung men ligger også meget langt ned over styret som Cavendish gør.

… og den var lige ved at slutte for Westra :crazy:

Torskedum tilskuer

Ja hold da %&¤"! en kæmpe &%#¤!!! Han burde næsten få en bøde for uagtsomhed (hvis man kan bødes for sådan noget) eller noget for det er sgu for dumt!

Idag fik jeg kørt en tur på to timer. Det var meningen at jeg skulle have kørt lidt længere men må sige at søndagens intervaller i den grad stadigvæk sad i benene. Var også ganske øm i benene igår! Efter knap 40 min skulle jeg køre et 10 min interval i AT men pulsen kunne ikke komme op og benene var tunge så det blev et SubAT interval og efterfølgende så rullede jeg bare igennem.

Link to comment
Share on other sites

Idag der stod på endnu en omgang træning. Jeg havde lidt ambitioner om at den skulle have fuld gas med maxintervaller men da jeg kom ud kunne jeg mærke at det ikke skulle være idag. Jeg har været lidt træt i denne uge og havde også noget med maven i tirsdags efter sidste træning :crazy: Men efter to dages hvile skulle jeg mene at jeg var færdigrestitueret men det var jeg så ikke. :mad:

Jeg lagde ud med at bestige Røndebakken i frisk tempo og kørte videre med tanke om at der skulle køres et tyve minutters AT interval kort efter. Intervallet føltes hårdt og jeg havde sgu dårlige ben så jeg besluttede mig for at korte den ned til 12 minutter med "mål" på Grønfeld bakken. Jeg lavede så ny PR på denne men med tanke på at jeg kun har logget den én gang og det var en måned siden i bidende kulde så burde det også være tilfældet.

Da benene ikke var til hurtige intervaller så ændrede jeg planer og tænkte at jeg kunne køre lidt distance træning men så efter ca 2 timers tid følte jeg mig bedre kørende. Så her fik jeg lige sneget et 4 minutters AT interval ind og 36 min efter kørte jeg et sidste interval på 12 minutter. Så var der også ved at være udsolgt og jeg måtte da også lige snige en gel ind under intervallet. Herfra rullede jeg hjemad, godt tilfreds med dagens udskejelser!

Ialt blev det til 3 timer og 45 minutter med 22 minutter i zone 174-189 (nok tættere på de 174 end 189 vil jeg tro :blush: )

Om der skal køres i morgen er jeg lidt i tvivl om, men nu må vi se hvordan benene har det. Kunne også være fristende at tage ud svinge fiskestangen lidt hvis vejret er til det:w00t:

Link to comment
Share on other sites

Solid indsats med små 4 timer i sadlen! Og lød da også som om du kom ud igen i går?

Takker :bigsmile: Jep, jeg fik to timer i sadlen igår. Der var som sådan ikke nogen plan men bare en lyst til at køre lidt inden Pais-Nice. Jeg planlagde så at lave en formtest på Lisbjerg bakken. Sidst jeg loggede den kørte jeg den på 3min44 sek, igår der kunne jeg tage den på den store klinge og endte med tiden 3min4sek. Så en 40 sekunders forbedring :4thumbup:

Herefter rullede jeg en times tid, først i medvind skråt bagfra og i modvind da jeg drejede hjemad, øv hvor den sad lige i masken :crazy: Men hjem skulle jeg og da jeg næsten var hjemme styrketrænede jeg på Vorrebakken som ligger et par km fra hvor jeg bor. Den blev taget i højeste gear og i modvind med en kadence på 36! Det var sgu hårdt, der var deciderede tidpunkter hvor jeg mistede momentum i et vindstød og nærmest svingede fra side til side og bare måtte kæmpe for at holde den igang. Men op kom jeg og så var det bare hjem foran fjerneren til en gang Mokka med Paris Nice på skærmen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Post Danmark rundt!

Så er ruten til PDR offenliggjort og det ser godt ud! Specielt første etape kommer til at foregå på min hjemmebane med flere af de stigninger jeg ofte træner på, det bliver sgu en oplevelse!

Ser ud til at jeg har bosat mig helt rigtigt: DM i Hammel ligger et par og tyve km fra hvor jeg bor og skulle angiveligt være på en af de hårdeste ruter nogensinde til et DM, og så er der selvfølgelig Giroen der også svinger forbi ikke så langt væk. Uha 2012 bliver et godt cykelår :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning blev en kold omgang på Fyn. 2,5 time blev det til hvor der blev kørt to styrkeintervaller med 5 mins pause imellem. Jeg havde planer om at aflægge vissenbjergbakken et besøg for at se formen ift sidste års tider og om jeg måske kunne slå min pr på 2:28 men formåede så at fare gevaldigt vild og da jeg endelig fandt vej måtte jeg sande at tiden ikke var til det. Det der navigeren efter solen funker bare ikke når det er overskyet :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Ser ud til at jeg har bosat mig helt rigtigt: DM i Hammel ligger et par og tyve km fra hvor jeg bor …

Uha, når der var cykelløb "i gamle dage" hos Hammel CK, så skulle vi over Pøt Mølle bakken et utal af gange. Det står for mig som en vanvittig hård rute, men jeg kan sandt at sige ikke huske hverken stigningsprocent eller længde. Det var før, der var noget, der hed gps, men der blev i hvert fald altid god spredning på felterne :crazy:

EDIT: Nå ja, nu om stunder findes der jo det hersens internet, og her er bakken selvfølgelig med. Med knap 10 % stigning på over en halv kilometer husker jeg rigtigt: Den var en hård nød at knække!

Pøt Mølle

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Uha, når der var cykelløb "i gamle dage" hos Hammel CK, så skulle vi over Pøt Mølle bakken et utal af gange. Det står for mig som en vanvittig hård rute, men jeg kan sandt at sige ikke huske hverken stigningsprocent eller længde. Det var før, der var noget, der hed gps, men der blev i hvert fald altid god spredning på felterne :crazy:

FEDT, det må have tyndet gevaldigt ud i feltet!? Gad vide om de stadig kører over Pøt Mølle?

Har også hørt meget om den stigning gennem tiderne og dit indlæg fik mig til at tænke på hvor langt den ligger herfra hvor jeg bor. 29 km ifølge Google. Det betyder så at jeg i morgen lige kører ud og "kigger" på den, så jeg også kan få den i mit cv :smile: Passer også fint med vinden så må vi bare håbe at det holder tørt...

Link to comment
Share on other sites

Pøt Mølle

Dagens træning blev en god een af slagsen, der stod en tur til Pøt Mølle på menuen. Jeg har aldrig før kørt den men har hørt meget om den så det var tid til at få den på cv´et. Samtidig ville jeg også lige køre en runde på Elitens DM rute, der efter sigende skulle være den hårdeste nogensinde.

Jeg havde på google set at der var 29 km derud og med vinden lige på passede det perfekt, jeg regnede med at det nok vlle tage en time og et kvarter men googles vejviser ville have mig igennem en 6 km lang skovsti (?) så der måtte jeg lige finde ud af noget andet, og samtidig var vinden stærkere end jeg regnede med så jeg var først på Dm 2012 ruten efter ca 1 time og 35 minutters tonser i modvinden.

Dm ruten er 10 km lang og mit første indtryk er at det minder lidt om Amstel Gold race. Man kører en del inde i skove, og det går op og ned så jeg tror at der bliver en del positionskamp, specielt fordi at lige efter mål så kører man fra en hovedvej og ind på en smal skovvej og så kører man stort set nedad igennem sving indtil man rammer Pøt Mølle. Når de så rammer Pøt mølle må det føles som at køre direkte ind i bakken. Den er ikke så lang men som Leth ville have sagt så har den en stor tilstedeværelse! Herefter går det lige ud et par km indtil man kører vender rundt, kører nedaf og så op af målstigningen som minder lidt om en lang Geels Bakke. Som sagt er ruten 10 km men efter at have kørt et par omgange kan jeg godt forestille mig at det kommer til at køre rigtigt ondt og jeg tror der er mange som blive taget ud af løbskommissærene når fronten henter de bagerste. Alt i alt en rigtigt spændende rute, hvor man skal være vågen og hvor man måske godt kan tage den fra front. Den ligger godt til Chris Anker men også fuglsang og især Nicki Sørensen kan være med og så tror jeg godt at en Breschel kan komme med op over Pøt Mølle.

I øvrigt slog det mig idag da jeg kørte i en skov at det egentligt er utroligt sjældent at jeg kører i skove. Da jeg boede på sjælland så kørte jeg tit i skove men her i provinsen så er der så meget landbrug at det desværre sker sjældent.

Nå men på min vej rundt på Dm ruten skulle jeg jo over Pøt Mølle, og det gjorde jeg så 5 gange. Den første gang på 2:25, så 2:38: så 2:59, 4 gang på 2:44 og sidste gang på 3:05 og så var der udsolgt, det var der i øvrigt hvergang jeg krydsede den hvide linie på toppen. Jeg måtte tage den i 39x23´eren og den sved hver gang, og jeg måtte virkelig mase den op. Efter femte gang var der komplet udsolgt og mine ben var tilsyrede og så stak jeg næsen hjemad.

post-22151-037679800 1331312426_thumb.jp

Ialt fik jeg 3,5 time på cyklen idag :4thumbup: Vel hjemme kunne jeg så se den mest underholdende etape i PN. Voigt og Sanchez snød feltet og skulle spurte om det. Her var Voigt ganske tæt på at tage den men Sanchez tog den. Kunne ellers godt have undet Voigt at vinde den! Det er altså imponerende at han i den alder stadig kan køre på det niveau!

Link to comment
Share on other sites

Så er det vist på høje tid at skifte kæden :crazy:

post-22151-087641400 1331556231_thumb.jp

Læg mærke til gabet. Så forstår jeg bedre at mine gear skifter ad helvedes til!

Igår der blev det halvanden times træning med indlagte spurter, jeg kørte 6 stk á ca 200-250 meter. Det er første gang i meget lang tid jeg har fokuseret på det så det var noget der kunne mærkes. Fik faktisk kvalme undervejs men det er jeg mere tilbøjelig til at tilskrive den tarvelige kost jeg fik lørdag aften. Frysepizza, Ostepops, slik og cola...

Link to comment
Share on other sites

Træner du egentlig altid alene eller bliver det også til ture med de øvrige ryttere fra CK Århus?

Henover vinteren træner jeg stort set mutters alene. Det kan hænde at der kommer et par enkelte ture ind over hvor man har en makker eller to med men da jeg nu bor i Jylland kender jeg absolut ingen så har kun kørt alene indtil nu. Jeg fokuserer så primært på at få en solid grundform og gøre mig "holdbar" nok. Jeg ville i år gerne have kørt fællestræninger men har ingen skærme på cyklerne pt. så dén mulighed er borte, og uden skærme er man bandlyst til fællestræning hvilket jo egentligt er ganske forståeligt.

Nu er tiden så inde til fællestræning og der har jeg så faktisk planer om at "dukke" op ved cykelbanen i morgen for hilse på folk og se om jeg kan få lov at køre med. Når nu jeg siger "få lov" så er det fordi jeg endnu ikke er medlem og der kan godt være nogle regler heromkring. Nu ved så bare af erfaring plejer det ikke at være noget problem da man ude i klubberne er rimeligt solidariske med hinanden. Det var også med det i tankerne at cyklen lige blev kigget igennem idag, man skal ikke gå ned på udstyret :tongue:

Ser lidt frem til det og regner også med at få blive kørt i sænk, for hvis der er noget man ikke får af at køre alene så er det fart i benene :smile: Derudover bliver det også fedt at køre med andre der har samme interesse som en selv, det savner jeg efterhånden en del.

Link to comment
Share on other sites

Det er min oplevelse, at klubber generelt altid har en åben dør-politik, hvor man kan komme nogle gange til træning, før man beslutter sig. Sådan er det sandsynligvis også i Århus.

Så se bare at komme afsted. Det altid sjovere at træne sammen med andre. Det er der, man får spidset formen til, for man bliver som regel altid presset en del mere, end man selv magter.

Det vil altid være en helt grundlæggende drivkraft for mig at forsøge at cykle/løbe fra andre. Det er simpelthen sjovere at få nogen til at lide på en stigning end at nørkle med skemaer :laugh:

Just my 5 cents. Husk på, at jeg er af den gamle skole :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Det er min oplevelse, at klubber generelt altid har en åben dør-politik, hvor man kan komme nogle gange til træning, før man beslutter sig. Sådan er det sandsynligvis også i Århus.

Så se bare at komme afsted. Det altid sjovere at træne sammen med andre. Det er der, man får spidset formen til, for man bliver som regel altid presset en del mere, end man selv magter.

Det vil altid være en helt grundlæggende drivkraft for mig at forsøge at cykle/løbe fra andre. Det er simpelthen sjovere at få nogen til at lide på en stigning end at nørkle med skemaer :laugh:

Just my 5 cents. Husk på, at jeg er af den gamle skole :4disguise:

Jeg er helt enig, der er ingen træning som er så god som den man får når man er ved at tabe hjulet foran. Jeg håber bare at de er begyndt at køre på sommercykler (uden skærme), jeg ved at cykling odense er begyndt så jeg håber! Stay tuned :smile:

Link to comment
Share on other sites

Årets første fællestræning

Som overskriften antyder så stod den idag på fællestræning med min nye klub CK Århus.

Jeg havde på forhånd fundet ud af at at de mødes hver tirsdag og torsdag ved århus cykelbane kl 17:15. En tur på omkring 18 km hjemmefra mig af. Jeg kørte afsted 16:30 og tænkte så at jeg ville have rigeligt med tid. Det havde jeg så ikke! Vejen derhen er fyldt med lyskryds og jeg var ikke specielt heldig, tror faktisk kun at jeg havde 2 grønne ud af måske 15 lys ialt så jeg kom bagud med tiden hvilket betød at jeg skulle skynde mig alt hvad jeg kunne når lyset blev grønt. Hurtigt op i fart, bremse, vente vente vente vente, og op i fart. Det gjorde så at jeg faktisk var 5 min forsinket men håbede så at jeg kunne nå det alligevel så jeg kørte som død og helvede igennem Århus med pulsen oppe i rødt, og da jeg kørte op ad vejen kunne jeg lige se at de kørte afsted for enden af vejen. Jeg nåede lige at hægte mig på, godt stakåndet! Hvilken start :crazy: Jeg måtte lige hænge på nede bagi og få pusten inden jeg kunne hilse på, og jeg blev taget rigtigt godt imod.

Vi kørte så ud til en lidt afsidesliggende, lige vej hvor der skulle køres intervaller. Først skulle der køres 3x1000 meter med fuld gas og dernæst 2x3000 meter med fuld gas. Alt sammen solo hvor vi blev sendt afsted med ca 5 sekunders mellemrum. Jeg var lidt spændt på at se formen an. Kunne jeg hænge på og havde jeg trænet godt nok her i den kolde tid. Ja det syntes jeg faktisk :superman: Jeg ligger nok lige i midten, jeg hentede et par stykker og blev også overhalet af et par stykker så det er jeg meget godt tilfreds med.

Første 1000 meter: Blev kørt med et snit på hele 32 km/t, der var en gedigen sidevind som kom skråt ind på og jeg lagde alt for hårdt ud så syrede fuldstændig til hvilket snitpulsen på 175 også vidner om.

Anden 1000 meter: var den modsatte vej og gik langt bedre, jeg lagde langsomt ud, fandt trådet og øgede så stille og roligt indtil jeg ramte max, og syrede til igen. Snittet her var 42,5 kmt og pulsen 180.

Tredje 1000 meter: Her var jeg rimelig smadret, der røg vi ud i vinden igen og mit tråd var helt firkantet. Snit 26 og puls 174.

Første 3000 meter: her gik det lidt bedre, jeg havde lige fået pulsen ned og kørte igennem med 37,5 i snit.

Anden 3000 meter: Her fandt jeg, trods efterhånden rimelig mærkede ben et godt tråd hvor jeg så kunne øge hele vejen og endte med et snit på 38. Kørte først af alle og tænkte at jeg nok ville blive hentet af et par af de stærke men jeg blev kun hentet af en enkelt...

Syntes faktisk at benene blev bedre og bedre, jeg sgu dur bare ikke til koldstart :nonono:

Efter intervallerne begyndte det at blive lidt mørkt så vi rullede et stykke indtil vi kom ud til et industriområde hvor vi skulle køre 5 omgange med en indlagt spurt på hver omgang. Jeg blev nummer 5 tre gange og 4 en gang og nok en 8-9 stykker en gang.

Herefter var det på med lygterne og så rullede vi hjemad.

Ialt fik jeg en tur på tre timer med pulsen i sweetspottet ca 20 minutter. En super god træning hvor jeg her sidder med en god følelse i kroppen. Først og fremmest blev jeg taget rigtigt godt imod hvilket jeg er super glad for, samtidig fik jeg kørt mig ud og fik noget fart i benene og sidst men ikke mindst fik jeg en indikation af hvor jeg ligger ift de andre. Det ser sgu rimeligt ud og min træning har lagt en "god bund" :4thumbup: Der er masser af plads til forbedring men sådan er det vist over hele linien, vi er trods alt kun i marts så jeg er ret godt tilfreds. Det var sgu lækkert at køre med andre igen og nøøj hvor var det dejligt at ligge på hjul ude i vinden :tongue:

Edited by JohnJohnson
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share