Joe´s Corner


JohnJohnson
 Share

Recommended Posts

Nu på penicillin...

Efter en uge uden bedring, ja nærmest det modsatte, har jeg her til morgen været til lægen og få kigget lidt på mit sår på skinnebenet. Den cykelinteresserede læges diagnose var ganske kort og kontant: Der var gået betændelse i såret og at det derfor ikke helede som det skulle, så der blev ordineret en syv dages penicillin kur for at slå infektionen ned.

Har godt nok heller aldrig haft så store kvaler med et sår før, som jeg sidder her lige nu har jeg en brændende fornemmelse i underbenet som bedst kan beskrives som en følelse af at der er en der sidder med en tændt lighter op ad mit ben. Men nu kan det vidst kun gå frem ad.

Link to comment
Share on other sites

Efter et par dage på penicillin er der sket en markant forbedring. Såret er begyndt at hele og smerterne er kun omkring 30% af hvad de var i mandags. Jeg er i så klar bedring at jeg overvejer en trilletur i morgen, men det kommer lidt an på vejret. Det skal ikke være vådt så såret bliver blødt op.

Ellers går jeg med lidt tanker om at stille op til SM i enkeltstart og så løb i tølløse hhv. 6 og 7 oktober. Det er lidt så jeg har en ekstra motivation for at holde skruen i vandet og holde den nogenlunde kørende så langt ind i vinteren som muligt.

Mht enkeltstarten bliver det på min landevejscykel og med almindeligt landevejs outfit, så det er uden de store ambitioner. Vil bare gerne køre mig ud. Har faktisk ikke kørt en enkeltstart siden junior DM i vejle i 2000 så det er noget tid siden. Men det er stadigvæk blot på tankebasis...

Meget apropos så var det en spændende enkeltstart vi så idag, sølle 5,5 sekunder og med en ny faktor der blev introduceret idag i form af Taylor Phinney. Ellers syntes jeg den var lidt underlig fordi vi ikke så mange af de normale etablerede stjerne slå sig løs og folk der normalt kører godt havnede langt nede på resultatlisten. Nu glæder jeg mig bare til på søndag, jeg tror at spanierne kommer til at svinge taktstokken men jeg har også en fidus til en mand som Simon Gerrans, han er tit undertippet men minder meget om en Valverde og med et superstærkt Australsk hold i ryggen tror jeg godt han kan gøre det godt på en så hård rute som i år. Sidst men ikke mindst så kommer han med en frisk sejr fra Canada i bagagen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu har jeg vidst sat ny rekord i inaktivitet her på loggen, og ligeså med cyklen! Man kan roligt sige at sæsonen er slut for mit vedkommende. Hjulpet på vej af mit styrt kom jeg lidt ufrivilligt til at holde en pause som blev forlænget betragteligt selvom mit ben er friskt igen.

Hvad har jeg så lavet? Jeg har nydt livet, holdt fødselsdag, været til koncert i tivoli, søgt ny bolig, spist ude en del og så har min jobsøgning været rigtigt intensiv hvilket har resulteret i en prøvetid hos et firma i ringsted hvor jeg har fået en stor opgave der går ud på at lave et procesanlæg fra bunden, hvilket jeg er utroligt glad for. Så der er blevet læst en del i de gamle lærebøger :4smartass:

Hvad så med cyklen? Den kommer også ud men ikke i regnen, og den har der godt nok været meget af! Ellers så vil den blive luftet ved først mulige lejlighed.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med det hele. Altid godt at blive lidt aktiveret igen, når nu det ikke er muligt med et "rigtigt" job.

Hvis du er frisk, så planlægger jeg en tur sammen med en af de gode fra HCM tiden på lørdag hvor de lover solskin og 17-18 grader? :bigsmile:

Det kunne være hyggeligt!

Det er da vigtigere at der sker noget i dit liv, end at der sker noget i din log :4trumpet:

Men det var da rart at fået livstegn. Held og lykke med det hele.

Hehe, jo tak og det har du helt ret i! Det er sgu også en gang imellem også rart at have et liv uden at man skal tænke cykling ind i det hele...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

En lille update....

Men en stor overskrift :pumpin:

Nå spøg til side, det er ved at være ret lang tid siden jeg har logget. Grunden er simpelthen den at jeg har fået arbejde (dog tidsbegrænset) så har haft lidt travlt og har derfor stort set ikke trænet. Godt og skidt. Derudover har jeg også prioriteret det sociale lidt og vi har derfor haft besøg af gamle og nye bekendtskaber, nu når vi er kommet i nogenlunde afstand fra det nordsjællandske.

Så til cyklingen: En enkelt gang cyklede jeg de 25 km på arbejde på min gamle havelåge og ellers har jeg kun trænet tre gange. Første gang var et par uger siden hvor jeg kørte en tur på halvanden time. De næste to gange var så her i weekenden hvor jeg for første gang i ugevis ikke skulle et eller andet så der blev trænet hhv. lørdag og søndag. Lørdag kørte jeg lidt ind i landet, vejret var koldt men tørt og jeg syntes godt nok at jeg fik pulsen hurtigt op, men hold op det var skønt at mærke musklerne i benene arbejde igen. Det blev en tonsertur på to timer. Søndag stak jeg ud igen og der var benene betydeligt bedre og jeg blev ej heller så stakåndet som om lørdagen. At det så også var bragende flot vejr betød at det var en ren endorfin tur! Det kan godt være at efteråret er gråt og vådt men når solen kigger frem så er der virkelig nogle moments der er picture-worthy :bigsmile:

post-22151-0-54239800-1352221579_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sikke en bandit

wiggins-mallorca-s_2310623b.jpg

Syntes egentlig ikke jeg mindes at have læst/hørt om det men det er altså Bradley Wiggins på fotoet, siddende med benene over kors på bænk på Mallorca 15 august, med en smøg og et glas vin. Ser ud til at han ikke helt har droppet de franske vaner fra tiden på Cofidis!

Edited by JohnJohnson
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Der har været historisk stor stilhed her på loggen, men der har såmænd heller ikke været meget at skrive om. Jeg har simpelthen ikke haft tid til at træne men har arbejdet en del og lidt til. Så når jeg kører om morgenen er det mørkt og når jeg kommer hjem er det for længst blevet mørkt og det med at køre rundt på mørke landeveje herude på bøhlandet hvor folk kører som idioter. Så istedet skal jeg have anskaffet mig en ny hometrainer samt et par løbesko. Så tager vi den derfra!

Her i weekenden skulle jeg have trænet enten lørdag eller søndag, eller begge dage hvis vejret var til det men ak nej. Jeg gik hen og blev syg, først kom der en ubekvem følelse i kroppen, dernæst superfølsom lugtesans (kunne dufte en kollega åbne en af de små yoghurtbøtter med musli til, hun sad i på hendes plads i receptionen, jeg sad på mit kontor da jeg fornemmede en sød duft af ananas!), så kom der feber og sidst men ikke mindst opkast og toiletbesøg. Så det har været en super weekend med en diæt af Cocal cola og toast. Toast mo´mor!

Ellers går det ok, vægten er stabil og ligger pt på de 78. Det er faktisk ok her for jeg har ikke fokuseret på det så det er et rimeligt udgangspunkt til når jeg skal igang igen, forhåbentligt inden alt for længe :blink: Jeg må lige tage mig sammen her og gøre noget ved det, tage tidligere fri nogle dage eller lignende for det er faktisk lidt skræmmende at jeg har haft sådan en lang periode uden egentligt træning, heldigvis er det så faldet så heldigt ud at det er faldet sammen med at sæsonen gik på hæld men ellers: YIKES!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Tilbage på loggen!

Efter knap tre måneders stilstand er jeg tilbage på loggen, så nu tænkte jeg at det var ved at være tid til en lille update om løst og fast.

Jeg er flyttet til Køge... Kæresten og jeg fandt en dejlig lejlighed og da Køge ligger helt perfekt ift job, venner og familie så faldt valget herpå. Det betyder så at jeg i løser licens i Køge CR, og får den ære at køre i, danmarks flotteste klub trøje ifl. Jørgen Leth. Om han har ret i det ved jeg ikke men jeg syntes flot og ganske klassisk, og en del flottere end mange andre trøjer derude. Jeg bliver Moldavisk mester hvis man forstår sådan en lille én :bigsmile:
Men så har jeg da også efterhånden været igennem mange klubber: DBC, CCH, Cykling Odense, CK Aarhus og nu Køge CR.

Ellers er vi faldet godt til her i Køge, der er sgu dejligt og området omkring er virkelig lækkert når man kører ind i landet. Skove, kuperet og ret anderledes ift. sydvestsjælland der var pandekage fladt.

Jeg har også fået trænet fornuftigt i det nye år. Slet ikke ligeså godt som sidste år, men stadig fornuftigt alt taget i betragtning. Det har været god strukturet træning der mest af alt er kørt på feeling og så fornuftig restitution.
Jeg træner en del sammen med min kammerat som har tilbragt 6 uger henover vinteren på Guadalupe, med sin cykel. Så han har været flyvende og jeg til sammenligning, knap så flyvende, men den forskel er nu ved at være jævnet ud. Det har virkelig rykket formen hurtigt at træne med sin overmand.

Hvis man sammenligner med 2012 så ser det ud således:

post-22151-0-24499900-1362217122_thumb.p

Ikke ligesom 2012 men jeg vil nu mene at udgangspunktet er ganske fornuftigt, specielt fordi at det meste har været sammen med andre og det giver altså en fordel ift at køre alene. Man presser bare sig selv mere.

Nu mangler vi bare at vejret "kommer til sig selv igen", der går forhåbentligt ikke super lang tid :bowdown:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbage! :happy:

Bliver spændende at følge. Lyder godt med flytningen - Køge er en usædvanlig hyggelig by, og den ligger perfekt til træning, som du selv er inde på. Du kan endda trille hjemmefra og direkte til start på Sjælland Rundt, når den tid kommer :wootdance:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Reset!

Jeg døjer med nogle "lumps" eller knuder om man vil. De sidder på mellemkødet og kommer formentligt fra en skæv saddel. Det gør afsindigt ondt, så jeg kan ikke cykle, og sådan har det praktisk talt været den seneste måneds tid. Jeg læste mig frem til at der er tre måder at komme over sådan en skade:

1. Kirurgisk indgreb

2. Steroide indsprøjtning lokalt

3. Fuldstændig pause fra cykling.

Jeg har valgt det sidste, de to andre er ekstremer jeg ikke er meget for at kaste mig ud i. Jeg startede med at tage to uger af cyklen, så kørte jeg en tur og det havde bestemt hjulpet, men trods det at jeg stod op meget af turen kunne jeg mærke at det begyndte at gøre ondt når jeg kom udover de 1.5 time. Så jeg må tage lidt mere pause. Håbe på det hjælper.

Jeg har også nulstillet mine indstillinger, klamper, sadelhøjde og position. Sammensat med at jeg ikke får cyklet kan man roligt sige at det hele bliver nulstillet. Sæsonen? -Den må komme når den kommer. Der er ikke rigtigt andet at gøre på nuværende tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share