Joe´s Corner


JohnJohnson
 Share

Recommended Posts

Ja 40 års fødselsdag og så løb dagen efter går vidst ikke helt godt i spænd, medmindre man hiver stikket ud tidligt men man skal sgu også leve en gang imellem :bigsmile: Ser også meget frem til at du stiller op i C, så skal vi sgu lave noget ravage, og du kan kun glæde dig, det er på alle måder mere udfordrende end D-klassen. Har du skrevet til DCU omkring din oprykning?

Det er jo nærmest til grin især fordi at omgangene er 10,5 km, så kunne de da godt lige have smidt to mere på. 63km er næsten ikke værd at forberede sig til og sidst men ikke mindst, at stå op til! Men CK Kronborgs løb... Uha, det er et løb jeg har glædet mig til, og den må lige være kommet på for jeg har spejdet efter den. Sidst jeg kørte den var i 2010 hvor jeg blev sat i finalen, de 2:15 timer jeg sad på havde jeg en snitpuls på 175! Jeg led som et svin den dag. Så der har jeg et regnskab der skal gøres op :gun2: Det er et mini Amstel Gold Race, op og ned hele tiden, små veje, hurtige nedkørsler. Man kan ikke rigtigt slappe af.

post-22151-0-51041300-1345108422_thumb.j

Den står på restitution disse dage, kan mærke at benene lige skal have et hvil. Så står den på en god hård tur i morgen (skal se om ikke jeg kan lokke kæresten til at køre en times pace i bilen!) og så skal der køres en lille trilletur lørdag inden den står på Actas løbet her søndag.

Hej JJ!

Jeg har spekuleret over, hvad fidusen er ved"pace-træning", altså f.ex. træning, hvor man ligger bag en bil, som du nævner det? Umiddelbart tænker jeg, at effekten af at ligge solo med vind på snuden med 40 km/t er den samme som, hvis man ligger i læ bag en bil med f.ex. 55 km/t ( de 55 er et gæt, da jeg aldrig har prøvet det, og derfor ikke ved, hvor hurtigt man kan køre over længere tid bag en bil )??

Hvad er fidusen?

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Hej JJ!

Jeg har spekuleret over, hvad fidusen er ved"pace-træning", altså f.ex. træning, hvor man ligger bag en bil, som du nævner det? Umiddelbart tænker jeg, at effekten af at ligge solo med vind på snuden med 40 km/t er den samme som, hvis man ligger i læ bag en bil med f.ex. 55 km/t ( de 55 er et gæt, da jeg aldrig har prøvet det, og derfor ikke ved, hvor hurtigt man kan køre over længere tid bag en bil )??

Hvad er fidusen?

Fyssen

http://www.velonation.com/News/ID/11809/Ask-the-Pro-The-benefits-and-techniques-of-motor-pacing.aspx

Link to comment
Share on other sites

Jeps, fik det flinke svar at man ikke kunne rykke op med mindre man havde point nok. Så det er jo bare herligt.

Og hvor løbet er så kort at selv dem med den dårligste form kan sidde med til slutningen fordi løbet aldrig når at skille folk fra.

Kermit; hvorfor synes du, at det er et "u-flinkt" svar, DCU giver dig? Er meningen med pointsystemet ikke bl.a., at sikre en vis homogenitet i klasserne over D-klassen? Hvis folk bare kan skrive ind til DCU, og bede om at blive rykket op, risikerer man bare, at der bliver en masse brok fra de ryttere, der er rykket op på normal vis, at de nye ryttere ikke har den fornødne rutine, teknik mm. og, at de er farlige at lukke ud i et felt, hvor der bliver kørt så hurtigt!!

Jeg mener, at er man stærk nok, så skal man nok også få skrabet points nok sammen til at rykke op.

Og du med dine eksplosive evner, burde da ikke have problemer. Tænke på os andre, der er udstyret med en gammel dieselmotor. Er afslutningen flad, er vi nødt til at prøve på at lave en udskilning/afgørelse på en bakke et stykke fra mål, for at have en chance ;-)

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Nu var det et flinkt svar så hvorfor skulle jeg skrive andet? Jeg synes bare det svar jeg fik af en organisation var lidt svag, ikke noget med en forklaring på i hvilke situationer man har gjort det eller noget. Svaret fylder ca. én linie.

Link to comment
Share on other sites

Nu var det et flinkt svar så hvorfor skulle jeg skrive andet? Jeg synes bare det svar jeg fik af en organisation var lidt svag, ikke noget med en forklaring på i hvilke situationer man har gjort det eller noget. Svaret fylder ca. én linie.

Ok, jeg læste bare din kommentar som ironisk, i og med, at du afslutter med "så der er jo bare herligt", hvilket jeg ikke går ud fra, at du mener!

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Op ad bakke...

Efter to dages hvile stod den på en træningstur idag. Målet var at køre lidt intervaller og så træne lidt 40-20. Som overskriften antyder var det op ad bakke. Da jeg satte mig op på cyklen føltes benene tunge, og det rullede ikke rigtigt. Samtidig så måtte jeg stå af cyklen og tage pulsbæltet ordentligt på fordi den viste 197 slag/min... Herefter kørte jeg videre ad de sydsjællandske landeveje som jeg faktisk har vænnet mig fint til. Som frøen tidligere påpegede så er det nemmere at holde et jævnt tempo når det er fladt og jeg må sige at her ude på bøhlandet kan man godt køre i lang tid, 30 min o.lign uden at støde på en hovedvej eller det der ligner. I like! Efter en 40 minutters kørsel kørte jeg et lille opvarmningsinterval som resulterede i at jeg fik sidestik...

Jeg kørte videre som planlagt til min interval strækning og vel fremme gav jeg den gas, ikke max men håndtaget godt i bund. Efter en 6-7 minutter kom sidestikket tilbage og efter 8 min var det ikke til at ignorere, det var nærmest invaliderende så jeg måtte stoppe mit interval og slappe af og få styr på maven. Det blev vidst ikke til nogen hård træningstur alligevel og jeg besluttede at tage den mere med ro og køre konstant og udforske området lidt. Det betød at jeg farede vild og dermed lige kunne føje en halv time mere til dagens træk så jeg nåede op på 2,5 time som jeg oprindeligt havde planlagt.

Nu skal der lige køres en tur i morgen på en time-halvanden og så står den på løb søndag. Det er store ord, men jeg vil se om ikke jeg kan vinde skidtet! Føler mig sgu ret godt kørende for tiden og hvis jeg spiller kortene rigtigt kan det være jeg kan ramme udbruddet og så er alt muligt. Who knows? Hvis jeg knækker nakken (højt at flyve dybt at falde), så er det bare tough luck. I det mindste er det med sværdet i hånden.

Link to comment
Share on other sites

Actas løbet

Idag der stod den på godt gammeldaws væddeløb ude på Flyvestation Værløse.

Løbet skulle skydes igang kl 1209 og min optakt var som følge af den sene start helt fin. Ingen stress. I seng lidt i kl 24, sove sødt som en baby indtil kl 0800. Afsted kl 0900. Ankomme i god tid og lede efter indkørslen så jeg havde godt med tid. Eneste sten i skoen var jo at mine løbshjul var punkterede på bagringen, så den stod på lavprofiler (Shimano DA 7850-c24-cl) med åbne ringe idag, ellers var vejret godt, formen fin og min mentalitet var på kill-mode.

Jeg ankom ca 10:50 og fik skrevet mig ind, skiftet tøj og gjort cyklen klar. Luft i dækkene så den stod på 8 bar for og bag, og så ellers ud og varme op i en halv times tid. So far so good. Pulsbæltet drillede lidt igen (!) men det fik jeg styr på og så kørte jeg afsted igen, benene føltes gode, spændstige nærmest. Men men men og atter men. Efter ca. 30 sekunder kom lyden vi alle hader, "PPPPFFFEEEW, pfew, pfew, pfew". Jeg var punkteret! Pis og lort altså. Hurtigt af cyklen, af med sokker og sko og skynde sig tilbage så man kunne få en ny slange i dækket. Afsted igen og efter et minut skete det så igen: "PPPPFFFEEEW, pfew, pfew, pfew". Dét var sådan set det, mit løb sluttede her, 15 minutter før start. Jeg var super irriteret, mildest talt. Her har man sat sig selv op, trænet til det, spist rigtigt, og generelt forberedt sig godt og så skal sådan en banalitet sætte en stopper for det. ØV ØV ØV...

post-22151-0-03149100-1345398064.jpg

Jeg kan klare een punktering, men to er lige een for meget. Desværre var det samme sted og dermed også nok samme sten i dækket der har lavet hul i slangen. Havde ellers tjekket inden slangen røg i men der må sidde noget som man ikke kan mærke eller se. Møghamrende ærgeligt, og ikke mindst frustrerende og spild af tid og penge og slitage på bil og jeg skal komme efter dig, at køre 240 km for at køre sammenlagt 1 km.

Så det var det, slut prut finale. Jeg skilte cyklen ad, lagde den bag i bilen, tog civilt tøj på og gik ned og kiggede lidt på mit felt der kom forbi. En tam fornemmelse.

post-22151-0-50247800-1345398656_thumb.j

Efter at have stået og kigget lidt en times tid, kørte kæresten og jeg en tur på landet og ned af strandvejen. Ved Vedbæk stoppede vi et sted der hed Pizzedinapo hvor der var brændefyret stenovns pizza, "ægte" italiensk virkede det som. Det hele så fint ud, italienske gloser føg rundt bag disken, san pellegrinoer i køleren. Jajaja, alt så fint ud indtil jeg fik min pizza, den flød med olie og havde nok lige fået et minut for meget. Den var simpelthen brændt på, vaffanculo! Så der spiser jeg ikke igen...

Edited by JohnJohnson
Link to comment
Share on other sites

Det lyder fandme som en virkelig nederen dag. Det er generelt bare så irriterende at være så klar man kan blive, specielt mentalt, og med forventningens adrenalin pumpende i hele kroppen, for derefter at punktere. Det er bare noget lort. Næste gang går jeg ud fra at du har 4-5 slanger med i bilen, og evt. et reservehjul :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Actas løbet

Idag der stod den på godt gammeldaws væddeløb ude på Flyvestation Værløse.

Løbet skulle skydes igang kl 1209 og min optakt var som følge af den sene start helt fin. Ingen stress. I seng lidt i kl 24, sove sødt som en baby indtil kl 0800. Afsted kl 0900. Ankomme i god tid og lede efter indkørslen så jeg havde godt med tid. Eneste sten i skoen var jo at mine løbshjul var punkterede på bagringen, så den stod på lavprofiler (Shimano DA 7850-c24-cl) med åbne ringe idag, ellers var vejret godt, formen fin og min mentalitet var på kill-mode.

Jeg ankom ca 10:50 og fik skrevet mig ind, skiftet tøj og gjort cyklen klar. Luft i dækkene så den stod på 8 bar for og bag, og så ellers ud og varme op i en halv times tid. So far so good. Pulsbæltet drillede lidt igen (!) men det fik jeg styr på og så kørte jeg afsted igen, benene føltes gode, spændstige nærmest. Men men men og atter men. Efter ca. 30 sekunder kom lyden vi alle hader, "PPPPFFFEEEW, pfew, pfew, pfew". Jeg var punkteret! Pis og lort altså. Hurtigt af cyklen, af med sokker og sko og skynde sig tilbage så man kunne få en ny slange i dækket. Afsted igen og efter et minut skete det så igen: "PPPPFFFEEEW, pfew, pfew, pfew". Dét var sådan set det, mit løb sluttede her, 15 minutter før start. Jeg var super irriteret, mildest talt. Her har man sat sig selv op, trænet til det, spist rigtigt, og generelt forberedt sig godt og så skal sådan en banalitet sætte en stopper for det. ØV ØV ØV...

post-22151-0-03149100-1345398064.jpg

Jeg kan klare een punktering, men to er lige een for meget. Desværre var det samme sted og dermed også nok samme sten i dækket der har lavet hul i slangen. Havde ellers tjekket inden slangen røg i men der må sidde noget som man ikke kan mærke eller se. Møghamrende ærgeligt, og ikke mindst frustrerende og spild af tid og penge og slitage på bil og jeg skal komme efter dig, at køre 240 km for at køre sammenlagt 1 km.

Så det var det, slut prut finale. Jeg skilte cyklen ad, lagde den bag i bilen, tog civilt tøj på og gik ned og kiggede lidt på mit felt der kom forbi. En tam fornemmelse.

post-22151-0-50247800-1345398656_thumb.j

Efter at have stået og kigget lidt en times tid, kørte kæresten og jeg en tur på landet og ned af strandvejen. Ved Vedbæk stoppede vi et sted der hed Pizzedinapo hvor der var brændefyret stenovns pizza, "ægte" italiensk virkede det som. Det hele så fint ud, italienske gloser føg rundt bag disken, san pellegrinoer i køleren. Jajaja, alt så fint ud indtil jeg fik min pizza, den flød med olie og havde nok lige fået et minut for meget. Den var simpelthen brændt på, vaffanculo! Så der spiser jeg ikke igen...

Argh, sådan noget lort, og så når man lige har glædet sig til............................ en god pizza ;-)

Link to comment
Share on other sites

Det lyder fandme som en virkelig nederen dag. Det er generelt bare så irriterende at være så klar man kan blive, specielt mentalt, og med forventningens adrenalin pumpende i hele kroppen, for derefter at punktere. Det er bare noget lort. Næste gang går jeg ud fra at du har 4-5 slanger med i bilen, og evt. et reservehjul :bigsmile:

Ja har bestilt nye dæk og slanger til træningshjulene (reservehjul), samt en ordentlig gp4000 ring til højprofilerne, så burde jeg være dækket ind til næste løb. Men ren mentalt var det sgu surt show. Kæresten prøvede at opildne mig til at forsøge at gå rundt og låne en slange men dér var jeg bare allerede mentalt helt nede.

Arh, for fanden og sgu da også. Surt show :bruce:

Totalt. Nu skal jeg ud i morgen og brænde noget noget opsparet krudt af. Op på kulhesten som man jo siger!

Argh, sådan noget lort, og så når man lige har glædet sig til............................ en god pizza ;-)

Ja dårlig dag på alle leder og kanter. Og for at det ikke skal være nok væltede jeg også en blæser (det er jo pisse varmt for tiden) ned over cyklen så hele skidtet væltede med det resultat at gulvet fik et hak, og cyklen fik nogle flotte ridser fra nettet der beskytter fanen på blæseren. Utur.dk. Tror bare jeg skal i seng nu...

Link to comment
Share on other sites

Anger Management

I mandags der måtte jeg ud og rase igennem på rammen ovenpå søndagens nedtur. Jeg kørte afsted i et vejr der var ubeskriveligt varmt, over 30 grader hernede på sydsjælland. Jeg havde planer om at køre et par gode intervaller og efter en 70 minutters tid nåede jeg frem til min interval strækning. Nu var det så bare sådan at jeg havde masser af krudt i røven så jeg havde holdt kæden stram hele vejen ud og havde da også over 32,5 i snit da intervallet gik igang, ikke helt optimalt da jeg lige burde have slappet lidt af inden.

Men jeg gav den god gas (som man åbenbart gør herude i udkantsdanmark) og kørte igennem de knap 10 km med 38,2 i snit og en snitpuls på 171, hvilket ikke er meget, faktisk er det kun 84 procent af min samlede pulsreserve men måske kan det tilskrives at det var så ubeskriveligt varmt. For første gang i mit liv kunne jeg faktisk godt sætte mig lidt ind i hvorfor Touren er så hård med den varme der normalt er.

Herefter rullede jeg en halv times tid, indtil jeg ramte strækningen igen. Denne gang kørte jeg betragteligt langsommere, et minut langsommere, jeg var faktisk ved at være hårdt ramt af varmen. Kiggede efter en kirke hvor jeg kunne få vand for jeg havde ikke mere og tørstede en del og ved den sidste havde jeg tænkt "næste gang" fordi jeg ikke gad stoppe. Dumt. Heldigvis kom der en ved slutningen af intervallet og jeg kørte direkte ind og tog have slangen over hovedet og lod det kolde vand fosse ud over mig. Må have været et ømt syn, men hvor var det bare lækkert at blive kølet ned og få væske indenbords. Herfra kørte jeg hjemad, dejligt udbrændt og solet igennem og så stod den på Vuelta Espana. Det blev til ialt 2t40min.

Tirsdag kørte jeg ud igen, havde egentligt aftalt med mig selv at slappe af men kørte alligevel afsted for at rulle en tur og så lige køre en gang 10x40/20 intervaller. Jeg var sgu træt, men gjorde alligevel hvad jeg kunne og kom igennem alle ti træk selvom jeg overvejede at droppe det halvvejs fordi simpelthen følte mig træt. Min snitpuls fra hele turen lød også på 138 så det tyder på at der efterhånden er noget træthed i kroppen, men jeg fik da alligevel klokket 1t50min.

Nu står den på lidt afslapning i et par dage for jeg har kørt en del her i August. Som billedet viser har jeg haft flere køredage end restitutionsdage (13 mod 9) og gårsdagens træning gav også et vink med en vognstang, så nu skal der restitueres lidt.

post-22151-0-46968900-1345670120_thumb.p

Jeg har været ret træt idag og fik også en god morfar idag på 1,5 time så tror kroppen får godt af lidt afslapning.

Edited by JohnJohnson
Link to comment
Share on other sites

Efter to dage uden cyklen så stod den på en god tur igen i dag. Det er min plan jeg lige skal slappe helt af, så nedbryde kroppen med en god tur og så slappe helt af igen.

Jeg startede med at tage min faste vej ud til interval spottet, og nu vil jeg gerne indvie jer i strækningen.

-Strækningen ligger en 6-7 km nordvest for næstved, og ligger i et område der minder meget om det man ser i Karlebo og omegn (mit gamle hood). Strækningen følger Susåen hvor der er rigtigt flot, og også godt at køre fordi man kun drejer til højre, hvilket betyder at man ikke skal krydse nogle veje eller noget.

post-22151-0-62728400-1345816816_thumb.p

Højdeprofilen siger 50 højdemeter, hvilket ikke er meget men jeg blev alligevel overrasket over at se profilen. Der er faktisk en god lille stigning, men den er godt skjult fordi den starter omkring 6 km inde og slutter måske en km senere og stiger kun 20 meter. Det giver 2% hvilket er nok til at den kan mærkes og ses på farten som altid er godt nede når man kører op ad den. (Det er så her jeg skulle have lagt et screenshot op af profilen men får pt en fejlmelding så den for i senere, øv)

Selve strækningen starter lidt nedad så man får altid lagt lidt for hårdt ud og umiddelbart efter kommer der en lang flad strækning hvor der altid er vind. Den rammer som en næve, og normalt har jeg svært ved at kapere den fordi jeg med min diesel motor ikke er gennemvarm på det tidspunkt.

Jeg tog som nævnt de 70 minutter ud til strækket og så skulle der jokkes igennem. Jeg startede langsom og roligt ud, klog af skade, og ved sidevindsstykket kom jeg godt igennem i en god rytme. jeg havde fokus på at holde gearene og ikke skifte for meget hvilket jeg godt ved ikke er smart men alligevel gør for ofte. Langsomt skruede jeg op for gassen og med ca 2 km igen gav jeg den alt jeg havde. Benene værkede, syren arbejde sig ind på mig og pulsen steg langsomt men sikkert og de sidste 500 meter var lårene helt syrede, åndedrættet var faktisk ok (!) Da jeg endelig kom "i mål" kunne jeg se at tiden var fin, 13;57 hvilket giver et snit på 39,6 km/t. Pulsen lå på 175 i snit, så der er potentiale til mere hvis jeg skruer op tidligere. Men jeg er godt tilfreds og havde "good sensations" i benene. Jeg rullede af et stykke tid og begav mig videre på min færd.

Et kvarter efter så gik mit pulsbælte død for strøm (håber jeg). Men ok den har også holdt siden 2008 hvilket er over min forventning! Jeg fandt så en ok bakke på en kilometers penge og kørte op af den i god fart, fortsatte så og fandt frem til Sorø bc´s licesnløbs rute. Her kom jeg ind på ruten ca 9 km inden mål og strækningen er djævelsk, op og ned indtil mål og asfalten er meget grov. Så jeg kørte et interval med fokus på at tonse den op over de små bakker og ellers holde kæden stram på de flade stræk, sådan så min effektkurve ville have haft en masse toppe i stil med det man har til løb. Desværre kom der lige en landbrugsmaskine i vejen så jeg måtte lige køre et stykke tid bag den inden jeg kunne komme forbi. Op ad opløbstrækningen syrede jeg fuldstændigt, og der sad en mand med en sandwich og kiggede, jeg må have set færdig ud for da jeg løftede hovedet op igen smilede han. Herfra kørte jeg rundt om Tystrup Bavelse sørerne og hjem. Omkring 15 km hjemmefra var jeg ved at være lidt energi-tømt så jeg fandt heldigvis et træ med nogle af de små gule blommer som jeg spiste en god håndfuld af, det gav lige sukker nok til at komme hjem i fin stil.

Vel hjemme kunne jeg klokke tre timer med gode intensive intervaller ind i bogen. God weekend! :bigsmile:

Edited by JohnJohnson
Link to comment
Share on other sites

Næstved murerne

Har lige set at der er kommet endnu et løb op i propositionerne. Næstved murerne hedder det. Det ligger bogstaveligt talt på den strækning jeg omtalte tidligere idag! Det er jo omme i baghaven fristes man næsten til at sige! Jeg har nu tilmeldt mig og sat stort kryds i kalenderen. Desværre er det dagen efter sorgenfriløbet, men det skal nok gå. Tror jeg, for det er et langt løb 125 km, men så igen, jeg har før haft gode resultater når jeg kørte to løb to dage i træk. Under alle omstændigheder så glæder jeg mig sgu!

Link to comment
Share on other sites

Det er en klassiker, som oftest sker det lige i det man er hoppet i tøjet.

Ja det er sgu typisk, så opstår dilemmeat; vente (hvis man har tid), eller fuck it!

Jeg ventede og ved 12-13 tiden var det klaret nok op, vejene var stadig våde men det regnede ikke.

Jeg skulle lige igang oven på de tre dages resitution og det kunne mærkes. Havde ondt i knæet og følte lidt at benene var tunge så jeg varmede op i en times tid så jeg var gennemvarm inden jeg kørte ud på intervalstrækket. Her var tanken at køre een gang, køre et loop på en 30 min og så endnu en gang. '

Jeg nåede ud og satte igang, men desværre så kørte en halmtransport ud foran mig og jeg måtte bremse op og køre bag den en rum tid inden jeg kunne overhale den. Tror jeg tabte måske 30 sekunder på det alene men pyt. Jeg kørte igennem idag, føler jeg men min puls siger andet. Det virker som om at min flaskehals er muskulær og ikke længere cardiovaskulær. Det er simpelthen benene og ikke åndedrættet der sætter begrænsningen. Har nogle prøvet det før?

Nå anyway, jeg kørte de 9.1 km igennem på 13min13sek, en noget hurtigere tid end jeg førhen har sat og også et fint gennemsnit på 40,9 km/t. Jeg havde god punch i til sidst og trådte et stort gear den sidste km indtil jeg syrede til. Herefter kørte jeg en runde tilbage til "start" som tog 34 minutter, og så satte jeg igang igen.

Der var ingen halmtransport denne gang, men jeg var mere ufokuseret og havde mindre power end første gang, så tiden blev lige 23 sekunder langsommere. Jeg led især på bakken men det blev en tid på 13min36sek der svarer til 40,1km/t i snit hvilket jeg er ret godt tilfreds med. To intervaller begge over 40 i timen klager jeg ikke over, det er længe siden! Begge mine pulssnit var sjovt nok ens, 169 hvilket er lidt lavt når min maks er 196...

Herefter kørte jeg hjem og vel hjemme kunne jeg skrive 2timer23min ind i bogen. I morgen venter endnu en tur, dog en længere en af slagsen.

Link to comment
Share on other sites

Domino effekten

Idag der skulle jeg have kørt en god lang tur, men inden da skulle jeg lige rense klinger og kassette og sætte en ny kæde på. Det satte en kædereaktion igang høhø. For undervejs fandt jeg et styks lakskade på cyklen fra en gang "chainsuck".

post-22151-0-67923300-1346250541.jpg

Det skulle laves så det blev slebet ned og der blev indkøbt noget lak, og så dækkede jeg af og sprayede et par lag på.

post-22151-0-87432500-1346250578.jpg

Jeg burde slibe og polere det men det må vente for tiden er ikke til det, det vigtige var at få forseglet skidtet.

Samtidig så var der en af klingeboltene som kammede over så den måtte bores ud! Det var lidt mærkeligt at stå og bore løs i sin cykel men det gik godt og den er nu ude og nye bolte er indkøbt.

post-22151-0-71052900-1346250707.jpg

post-22151-0-69946900-1346250876.jpg

Så skulle jeg også til at tænke på at sætte ny ring på min højprofil, især hvis det skal nå at tørre inden søndag. Så der er også blevet fjernet gammel lim og sat ventilforlængere på. Nu skal dækket have lov at sidde min.12 timer på fælgen inden der kommer lim på.

Og kæden? Den er endnu ikke skiftet :happy:

Link to comment
Share on other sites

Men der er altså heller ikke noget som at stå og rode med sin cykel - specielt hvis man føler man har tiden til det. Min cykel har knirket i et stykke tid uden jeg helt har kunnet sætte fingeren på hvad det har været. Jeg har sporadisk giver stikakslerne fedt, klingeboltene og smækket nye lejer i kranken. Det gik dog ikke væk, så i går blev akslerne fedtet til igen, kassetten pillet af, rengjort kassettehuset, fedtet det op og sat kassetten på igen, strammet skruerne til pulleyhjulene, klingebolte løsnet, fedtet og strammet, kranken strammet, og saddelpind løsnet og strammet igen. Men man hygger sig sgu :happy:

Link to comment
Share on other sites

Så er det i morgen at det går løs på Amager. 103,6 km står den på med start 1020, det bliver spændende. Jeg føler mig godt kørende her for tiden og har, med undtagelse af tirsdag og fredag, fået slappet godt af her i løbet af ugen. Cyklen kører også som ny, har efterhånden skiftet alle sliddele i år inklusive kabelstop og den nye ring er limet på så det spiller.

Dog er der et lille men, jeg har fået ondt i øverste del af låret, tror den hedder Illacus, øverst hvor den hæfter til hoften. Har før haft ondt dér, hvor smerten først forsvandt efter en tur til en kiropraktor. Lidt skod men jeg håber en god nats søvn kan rette lidt op på det!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share