Joe´s Corner


JohnJohnson
 Share

Recommended Posts

Nå nu er det vist på høje tide at jeg lige opdaterer loggen her. Hvor nåede vi til? Jo det var vidst Elite Vejle løbet.

Elite Vejle løbet var på en meget hård rute, nok den hårdeste på hele kalenderen. Løbet gik igang og jeg syntes egentlig det gik ok. -Når jeg skriver ok så er det med tanke på at jeg på de foregående 3 uger havde haft 2 små træningspas op til, først som følge af turen til Schweiz, og dernæst de efterfølgende to uger som jeg brugte på at komme mig over min campylobacter infektion. Med andre ord havde jeg ikke haft en super optakt men bare kastet mig ud i det. Jeg kunne godt sidde med og selvom jeg nok lå lige lovlig langt bagude var jeg ikke decideret presset. Men men men, så kom Højen skovvej. Det er sgu en ond satan! Der blev forceret og det første stykke som er ret stejlt gjorde at jeg måtte gå dybt for at hænge på. Så måtte jeg fire, men lige lidt hjalp det. Jeg begyndte at tabe terræn og så knækkede feltet. Første gruppe var på en 15 mand og den jeg sad i var også deromkring, men bakken var slet ikke færdig og min første indskydelse om at komme op over med anden gruppe begyndte også at gå lidt i fisk da jeg heller ikke kunne holde tempoet her. Jeg endte med at komme alene over toppen og lidt efter kom en lille fem mands gruppe op bagfra. Det var mere eller mindre det løb! Vi kørte halvdelen af løbet og så stod vi alle af. Det var sådan set det.

Om jeg var skuffet? Nej ikke rigtigt, havde kunne mærke at formen havde lidt under de to træningspas op til så regnede ikke med så meget, man må jo være realistisk og rent vægtmæssigt vidste jeg godt at jeg ville få det svært med mine 78 (!) kg.

Efter løbet var jeg lige et par dage på sjælland, kæresten havde en jobsamtale og som pilen peger lige i øjeblikekt kan det godt tyde på at jeg flytter tilbage til djevleøn´ over sommeren! Det betød så også at jeg lige havde et par dage uden cyklen igen. Så kom græspollene eller skal jeg nok love for. Jeg har været hårdt ramt den seneste tid, især min astma har været grim, men det virker som om at kroppen har det fint og symptomfrit når jeg sidder på cyklen!!!

Fredag sidste uge var jeg hjemme i Skødstrup og tog så cyklen ud, jeg skulle bare have luft, så jeg kørte østpå til Ebeltoft og hjem igen. En smuk tur der bringer mig hen langs vandet i kaløvig, over mols ryggen, og så langs vandet mod Ebeltoft. Jeg kørte et 25 minutter langt Sub AT interval derud og rullede hjem igen. Det var rimelig godt vejr og egentligt også første gang i år jeg havde korte rør i top og bund. Det blev til en 2,5 time lang tur, pulsen ved jeg ikke noget om fordi den valgte at gå rabundus.

Om søndagen tog jeg så en bakketur til Mols. Jeg var lidt i "punch" stemning, dvs fuld gas op ad bakkerne. Samtidig kunne jeg så logge lidt tider og se på formen:

Rønde bakken blev kørt på 3;35. Rekorden er fra 16 april og lyder på 3;03. Gennemsnitspuls på begge tider var 177.

Dyrhøjvej blev kørt på 5;45 med en puls på 178 og maks på 190. rekorden er fra 29 april og lyder på 5;01 med en snitpuls på 179 og en maks på 186.

Agri bakken blev kørt på 5;45 med en snitpuls på 177 og en maks på 187. Rekorden er på 4;42 med et snit på 182 og en maks på 186.

Herefter var det bare hjem, og her var det lige før jeg dummede mig ved ikke at have spist nok fordi da jeg nåede Løgten så var jeg ved at gå så kold at jeg rent faktisk overvejede at sætte mig i kanten. Turen havde tæret hårdt på kræfterne og saften i dunken og den ene muslibar havde ikke kunne holde niveauet nok oppe. men jeg holdt stand og den mathilde der stod og ventede derhjemme har aldrig smagt så godt! Turen blev på 2;15 timer med en snitpuls på 151 og en maks på 190. Jeg var i zone 174-189 i knap 15 minutter.

Mine tider fortæller rimelig godt hvordan der står til med formen, og hvis jeg tænker over det giver det også god mening med tidspunkterne for rekorderne, fordi det er lige omkring da jeg jeg kørte skive´s løb hvor det altså gik ret godt. Men jeg er fortrøstningsfuld og tror på at formen nok skal komme igen inden længe.

I går der stod der en lidt længere tur på menuen, og også nogle længere mere konstante intervaller. Vinden kom fra vest så det var nærliggende at tage ud forbi Pøt Mølle og køre en runde på DM ruten. Det første interval kørte jeg efter en halv time. Det var ti minutter og med en snitpuls på 182. Dernæst en halv times pause og så en kørte jeg et 12 minutter langt interval med en snitpuls på 178. Det andet interval startede trægt men pludselig var det som om at kadencen sad lige i øjet og langsomt kunne jeg presse den mere og mere, og da vejen samtidig begyndte at stige en eller to procent, som en rosin i en pølse-ende så kunne jeg virkelig mase igennem, det gjorde så at jeg endte med en puls på 189. Jeg stødte så på DM ruten og tog så en omgang på den. Ude på ruten var der et par professionelle og eliteryttere. Jeg så blandt andet Vandborg (Spidertech) og Martin Morten (Vacansoleil) samt Thomas Guldhammer (Tre For) komme kørende i gruppe i modsatte side.

Da jeg nåede Pøt mølle var det ned i laveste gear og så ellers bare tungen lige i munden. Den er altså utrolig stejl, i mit laveste gear lå jeg på 65 i kadence, og jeg kan næsten kun glæde mig til den spænding den vil give på søndag, hvor man i øvrigt kan se løbet live via nettet. Jeg sled mig op over bakken og lige da jeg kan se toppen står der en mand og tager billeder. Det viser sig at det er en journalist fra lokalavisen som ville interviewe mig og det blev der denne lille artikel ud af. Det var altså et meget sjovt lille afbræk i ens træningspas :bigsmile: Efter interviewet tog jeg tog ture mere på bakken og så var det bare hjemad.

På vej hjem rullede jeg det første stykke efter pøt mølle og her kommer der så en rytter op til mig og siger, "dejligt vejr idag". Det viste sig at være Mattias Lisson fra Designa Køkken-Knudsgaard, han var ude og tjekke ruten til søndagens linieløb, en vældig flink og behagelig fyr som jeg fulgtes med i en snes kilometer ingen vi skulle hver sin vej.

Herfra kørte jeg bare hjemad og vel hjemme kunne jeg skrive 3,5 times ind i træningsdagbogen og ialt 33 minutter i zone 174-189.

Det var en lidt længere smøre, men man kan vel godt sige at jeg også skyldte lidt! I morgen står den på træning igen, og så syntes jeg efterhånden at jeg er ved at komme ind i en god trænings rytme igen.

Link to comment
Share on other sites

Sikke en &%#¤ nat!

Ja så skal jeg ellers lige love for at der kom gang i pollensæsonen. Jeg tror aldrig at jeg har været så hårdt ramt som i aftes, især min astma fik god næring og følelsen af at ikke kunne få vejret holdt mig vågen til klokken 0330! Det var så også dråben der fik bægeret til at flyde over. Jeg ringede til lægen klokken 8 og fik en tid og har nu fået diverse medikamenter samt en peakflowmåler til at registrere min lungekapacitet så min astma kan komme i ordentlig behandling. Sikken en omgang.

Men ellers fik jeg også kørt en 2,5 time lang tur til Mols bjerge idag. Det er ret mærkeligt fordi det virker som om at mine symptomer næsten forsvinder helt når jeg sidder på cyklen! Næsen er fint, øjnene klør ikke og lungerne bliver renset igennem.

post-22151-0-89468600-1340296602_thumb.j

Turen gik over flere gode bakker: Rønde, Dyrhøj, Agrivej fra syd og Agrivej og så til sidst en test på Vosnæs bakken. ialt (ifl. bikelog.dk) 745 højdemeter.

Jeg kørte en lille test på vosnæs bakken og rekorden sat 15 maj siger 6;10. Idag der kørte jeg den på 6;09! Ikke helt skidt men ok indrømmet, havde også en lille vind der hjalp en smule :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ævs, med den allergi. Det er skræmmende at være vågen/vågne og tro der står en hest på brystkassen. Kender det, og op til hver sæson har jeg mig en inhalator.

Du må cykle lidt mere hvis du er symptom fri på cykel :-). Vær lige opmærksom på det pulver der ligger i sådan en inhalator fætter er noget krads for emaljen på bisserne. Kender flere som efter en allergi sæson kommer til tandlægen, og bliver boret.

Link to comment
Share on other sites

Jeps - tandbørstning for at undgå huller og mundskyl for at undgå svamp, er yderst vigtigt. Men passer man de to ting, er det intet problem. Har lige varet til tandlægen som gik resten af munden igennem også og hun kunne slet ikke se at jeg var på inhalator.

Fedt med at komme i avisen. Og a propos fedt. Både du og Kermit klynker hele tiden over vægten. Hvor meget "bør" man egentlig veje i jeres verden - og så ved jeg selvfølgelig godt at det afhænger af kropsbygning og bla bla, men....?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg er nået frem til at jeg bør veje lige omkring 75 kg - i mit tilfælde er jeg ret muskeltung, hvilket de fleste der har set mine stænger også erkender. Jeg kan godt komme længere ned, men så er det lige på grænsen af hvad der er sjovt. At jeg så er et tungt røvhul lige pt, er så en anden side af sagen.

Og JJ - jeg har samme oplevelse med at allergien ikke er så slem når man er ude. Min teori er lidt at kroppens varme løsner slimet i næsen, så man har lettere ved at snotte fra tid til anden. I mit tilfælde er min næse ret ofte stoppet, hvilket gør at jeg må trække vejret gennem munden, hvilket gør at min mund på et tidspunkt bliver tør fordi det er ubehageligt at synke når man ikke kan udligne trykket igennem næsen. Så jeg har nogle gange vågnet ved at jeg simpelthen var så tør i munden at jeg reelt set ikke kunne synke - meget ubehageligt.

Heldigvis er vejret i dag lidt overskyet, så det tegner jo godt for pollen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ævs, med den allergi. Det er skræmmende at være vågen/vågne og tro der står en hest på brystkassen. Kender det, og op til hver sæson har jeg mig en inhalator.

Du må cykle lidt mere hvis du er symptom fri på cykel :-). Vær lige opmærksom på det pulver der ligger i sådan en inhalator fætter er noget krads for emaljen på bisserne. Kender flere som efter en allergi sæson kommer til tandlægen, og bliver boret.

En hest på brystkassen er meget godt beskrevet, virkelig ubehageligt! I nat der vågnede jeg kl 5, så brugte jeg min nyindkøbte peakflowmåler. I aftes inden sengen sagde den 900L/min (kan ikke måle mere) og da jeg vågnede kl 0500 målte den 640 L/min.

Skal nok passe på bisserne, har heldigivs en kæreste der er klinisk tandtekniker og hun minder mig konstant om de farer der lurer omkring hvert hjørne. (syreskader efter juice, bricanylen, tandbørstning osv)

Jeps - tandbørstning for at undgå huller og mundskyl for at undgå svamp, er yderst vigtigt. Men passer man de to ting, er det intet problem. Har lige varet til tandlægen som gik resten af munden igennem også og hun kunne slet ikke se at jeg var på inhalator.

Fedt med at komme i avisen. Og a propos fedt. Både du og Kermit klynker hele tiden over vægten. Hvor meget "bør" man egentlig veje i jeres verden - og så ved jeg selvfølgelig godt at det afhænger af kropsbygning og bla bla, men....?

Ja det var et sjovt indslag på en skidefed cykeltur. Mht vægt så burde jeg ligge på omkring 72-73. Vægten sagde 76,5kg i morges så det er ikke så galt. Da jeg var i mit livs form var jeg på 71 kg, og gik som arbejdsmand hvor man jo brænder en masse energi af og trænede meget, men det var lige på grænsen af hvad der var sundt og jeg endte da også med at få en bakterie infektion fordi mit immun forsvar var under pres.

Men ja man kan godt gå lidt i nørd-mode omkring vægten og meget af det er også psykisk. Hvis man selv godt ved at man lige er det tungere så hæmmer det ens selvtillid, især på bakkerne!

Jeg er nået frem til at jeg bør veje lige omkring 75 kg - i mit tilfælde er jeg ret muskeltung, hvilket de fleste der har set mine stænger også erkender. Jeg kan godt komme længere ned, men så er det lige på grænsen af hvad der er sjovt. At jeg så er et tungt røvhul lige pt, er så en anden side af sagen.

Og JJ - jeg har samme oplevelse med at allergien ikke er så slem når man er ude. Min teori er lidt at kroppens varme løsner slimet i næsen, så man har lettere ved at snotte fra tid til anden. I mit tilfælde er min næse ret ofte stoppet, hvilket gør at jeg må trække vejret gennem munden, hvilket gør at min mund på et tidspunkt bliver tør fordi det er ubehageligt at synke når man ikke kan udligne trykket igennem næsen. Så jeg har nogle gange vågnet ved at jeg simpelthen var så tør i munden at jeg reelt set ikke kunne synke - meget ubehageligt.

Heldigvis er vejret i dag lidt overskyet, så det tegner jo godt for pollen :bigsmile:

Man kan ikke klandre dig får lige at få lidt ekstra på sidebenene når man som pizzaelsker tager på pilgrimsrejse til pizzaens fødested! Hvis jeg skal derned skal jeg også have pizza morgen, middag og aften!

Ja det er utroligt at man, i den bedste tid på året, skal glæde sig over når vejret bliver dårligt! Jeg tog mig selv i at juble over vejrudsigten og den tilhørende pollen prognose igår!

Jeg er helt enig, og især når man kører er det som om man rigtigt kan rense ud ved at snyde næse, hoste og harke, og ventilere lungerne. Puha det med at vågne med tør mund er så ubehageligt, min tunge føles som en slidt læder pung!

Link to comment
Share on other sites

Efter en weekend med familie besøg bød dagen idag på tre timer. Vinden kom fra vest så jeg tog en tur forbi Pøt Mølle igen. På vej ud kørte jeg to intervaller:

Første var på 10 min med en snitpuls på 177 og andet var på 14 min med en snitpuls på 177 (igen). Tror lige jeg skal ud over den komfortzone dér!

På pøt mølle forsøgte jeg at køre fra bunden til toppen for at sammenligne med søndagens linieløb. Jeg brugte præcis 2 minutter med en snitpuls på 183. Jeg har så taget tid på den næstsidste opstigning i søndags, hvor fuglsang, N. Sørensen, Steensen og Lander kørte over bakken efter knap 185 km og med 18 opstigninger i benene og deres tid er stort set også 2 min (+-), det er altså imponerende med de proffer der!

Link to comment
Share on other sites

Der er blevet kørt igår og idag, så det er tre dage i streg. Jeg kørte ud igår og meningen var at jeg bare skulle ud i 1,5 time men blev grebet af det og endte på 2,5. Inspireret af Kermits fællestræning kørte jeg også lidt styrketræning aka Aldo Sassi træning. Man mærker virkelig musklerne i den øvelse, specielt min højre læg var mærket. Jeg kunne tydeligt mærke tirsdagens træningspas i benene og måtte også geare ned på den sidste stigning, jeg kunne simpelthen ikke holde den igang!

Idag der skulle jeg så ikke ud og køre, meeen hoppede alligevel i tøjet, bare for at få rullet benene igennem. Hvis mine ben var trætte igår, var de megatrætte idag. Jeg gik også 5 km lige inden fordi jeg skulle aflevere og hente bilen hos mekanikeren, og det hjalp ikke synderligt på det. Syrede hurtigt, og trådet føltes firkantet. Men det blev nu alligevel til 1,5 times rul. Nu skal der slappes af, bolognesen er på vej, hunden er luftet, og så står den på fodbold i aften i sofaen med fødderne oppe! Det bliver en gyser

Link to comment
Share on other sites

Efter en weekend med både dimission og dertil hørende familie-tam-tam, samt restitution efter en tre dages træningsblok har jeg fået trænet både idag og igår. Men først lige en status over årets første 6 måneder:

post-22151-0-60296700-1341339988_thumb.p

Som det ses på billedet så har der været to deciderede pauser, en i starten af februar og så ellers min campylobacter infektion der kom i maj. Ellers er tallene således:

Ialt 63 ture. (hvoraf nogle af disse er opvarmning til løb)

129 timer 13 min i sadlen.

3391 km tilbagelagt

Det er godkendt syntes jeg. Især i forhold til sidste år hvor det så således ud:

Ialt 52 ture

88 timer 52 min i sadlen

2408 km tilbagelagt.

Det er værd at bemærke relationen mellem antal ture og timer i sadlen. Jeg har i år kørt længere ture og det ses tydeligt. Så er spørgsmålet så om jeg føler mig bedre kørende end sidste år, og det gør jeg. Dog ikke så godt som jeg var i starten af Maj men stadig godt med.

Igår der kørte jeg ud på min faste runde, Mols Bjerge. Jeg kan virkelig godt lide de bakker og hele turen ud. Det er blevet mit favorit sted og jeg er sgu lidt ærgelig over at jeg skal sige farvel til det i løbet af den kommende måned. Men anyway, mon ikke jeg finder et nyt sted hvor min cykel og jeg trives ligeså godt! Turen var egentligt bare "the usual suspect", med lidt gang i den på bakkerne og så ellers rulle imellem bakkerne, en model jeg er blevet ret glad for. Der var ikke de store landvindinger i mine tider på bakkerne men jeg fik da klokket 2,5 time med 20 minutter i sweetspot zonen.

Idag der kørte jeg ud igen, det var "the usual suspect igen", men dog med lidt ekstra hændelser: En lille fugl måtte lade livet da jeg på uheldigste vis ramte den på vej nedaf en nedkørsel med næsten 70 km/t. Jeg lå i æggeposition og havde netop passeret den stejleste del og skulle så have hænderne ud i bukningen, da jeg lægger mærke til noget til højre for mig. Det var en lille gråspurv fandt jeg senere ud af. Den snittede mit højreben på indersiden af læggen, og ramte så mit sadelrør med fuld fart på. Jeg bremsede op og vendte om for at se om den måske havde klaret frisag, (selvom jeg tvivlede, havde mærket det da den ramte sadelrøret kunne man jo håbe) men da jeg fandt den var den stendød og var nok blevet dræbt ved sammenstødet.

post-22151-0-41078500-1341340978_thumb.j

Det er første gang jeg jeg rammer en fugl, har haft et par nærved ulykker førhen; blandt andet en svale der fløj igennem mit 28 egers open pro engang, men idag der skete det så. RIP Fugl!

Efter denne bizare oplevelse kørte jeg videre og fik kørt mine bakkeintervaller. Jeg satte blandt andet ny rekord på min test bakke, Vosnæsvej, hvor jeg skar et sekund af rekorden så rekorden nu lyder på 6;08. Jeg tilskriver det vinden for den var gunstig på dén strækning idag :bigsmile: Ellers blev det til lidt over to timer i sadlen idag med 15 minutter i sweetspottet.

Link to comment
Share on other sites

Din onde, onde mand :dexter::bigsmile:

Nej, alvorlig talt, det er jo, hvad der sker. Selv om det nok alligevel hører til sjældenhederne, at fuglen kradser af. Spørgsmålet er, om den har været helt rask, hvis den har fløjet direkte ind i dig og din cykel?

Nu, hvor jeg tænker mig om, har jeg faktisk også engang haft en fugl, der strøg på tværs af kørselsretningen ind imellem forhjul og skrårør. Det var vist mere held, at der ikke skete mere med den.

Ser da ellers fornuftigt ud med træningen. Skal der køres løb efter sommeren?

Link to comment
Share on other sites

Din onde, onde mand :dexter::bigsmile:

Nej, alvorlig talt, det er jo, hvad der sker. Selv om det nok alligevel hører til sjældenhederne, at fuglen kradser af. Spørgsmålet er, om den har været helt rask, hvis den har fløjet direkte ind i dig og din cykel?

Nu, hvor jeg tænker mig om, har jeg faktisk også engang haft en fugl, der strøg på tværs af kørselsretningen ind imellem forhjul og skrårør. Det var vist mere held, at der ikke skete mere med den.

Ser da ellers fornuftigt ud med træningen. Skal der køres løb efter sommeren?

Jeg er bad to the bone!

Jeg tror ikke den havde en chance. Stykket jeg kom på var en svag højrekurve med højt græs på siden. Jeg lå ganske tæt på kanten med fuld knald på og den har nok siddet i vejkanten og hygget sig med en regnorm. Da jeg så kommer får den vel et chok og forsøger at flygte ud i det åbne men bliver så ramt.

Ja det begynder efterhånden igen at se ok ud, nu skal der bare lægges nogle km her henover sommeren. Så der skal ihvertfald køres løb, nu har jeg også endelig fået min nye CK Aarhus dragt (bedre sent end aldrig) så den skal også ud og flashes. Syntes altid jeg har været bedst i efteråret og håber lidt det er det samme i år :happy:

Så det er officielt at Jylland bliver skiftet ud med Sjælland igen eller hvorledes? Det er vi jo nogle der måske er lidt svært begejstrede for :bigsmile: Er der på nuværende tidspunkt planer for hvor i slår jer ned???

Yes, vores dejlige lejlighed er opsagt pr. 31 juli (yikes det er snart), og damen har fået job i næstved så det er helt sikkert at vi flytter tilbage, øst for storebælt. Vi har ikke helt klarhed omkring hvor men det bliver omkring næstved, måske lidt nord for. Så kan vi mødes på midten af øen til lidt træning engang imellem :bigsmile:

Bliver ellers svært at sige farvel til denne udsigt, markerne, studstrupværket i det fjerne, århus bugten og mols bjerge der tårner sig op i horisonten.

post-22151-0-54239000-1341394721_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Efter 24 (!) dage uden et indlæg kommer lige en update omkring hvad der rører på sig.

Jeg har haft rimelig travlt hvilket så også betyder at træningen er røget i baggrunden. Først en gang lejlighedssøgning, så flytning, og så krydret med to vildmarksture i Sverige. Een trænings tur siden den 4 juli er det blevet til, det var her sidste torsdag hvor jeg kørte et par omgange på Sorø BC rute omkring tystrup-bavelse sø.

Men men men, nu er kæresten og jeg flyttet til Fuglebjerg (syd for Sorø) og tingene er faldet på plads, så mon ikke der begynder at komme lidt flere træningspas ind i bogen.

Nu har jeg også lige kunne se Kermits MOL turs tråd omkring det arrangement i Ganløse på tirsdag, men desværre skal den gamle lejligheden i Skødstrup synes Onsdag så dér er jeg nok igang med maler-rullen

Link to comment
Share on other sites

Som nævnt i det sidste indlæg så er der blevet kørt et par ture. Jeg kørte igår og idag.

Igår der kørte jeg ud med den agenda at jeg skulle orientere mig lidt. Så jeg kørte til Bisserup, så videre til skælskør og så hjemad. I alt knap to timer. Der er mange landeveje (heldigvis) men desværre er her også fladt :crybaby: Det er lidt en omvæltning når nu man er vant til Mols og det kuperede østjylland. Men her er nu også meget flot og det er lidt specielt at være vendt tilbage til sjælland igen efter 4 år hvor jeg har boet i Letland, Fyn og Jylland. Det er vidst stadigvæk ikke gået op for mig.

Jeg er forresten flyttet til fuglebjerg lidt syd for sorø. En lille flække der til trods for at det ligger på sjælland føles endnu mere landligt end de andre steder jeg har boet. Det er en by som lider under at butikkerne lukker og rykker til de nærmeste store byer. Der er mange tomme lejligheder og huse til salg. Ja jeg er sgu kommet til udkantsdanmark føles det som. En time fra Kbh! Men der er også gode ting. Jeg har naturen tæt på. Her er stille og lejligheden er superfed og moderne ligesom prisen også afspejler området. Hvad laver jeg så her? Jo kæresten har fået job i Næstved og jeg er nyuddannet og jobsøgende.

Nå tilbage til cyklingen. Idag der kørte jeg også ud igen, skulle have været til århus og male den gamle lejlighed og så syne den med varmemesteren men det er rykket til i morgen. Jeg kørte ud til Sorøs løbsrute der går rundt om tystrup bavelse søerne. Først en halv omgang og da jeg så kom til "mål" så kørte jeg en hel omgang på 28 km med håndtaget pænt i bund. Det blev til ialt 53 minutter med 175 slag/min i snit, og gns farten? Puha ja, 31,5! Ikke prangende men man skal jo starte et sted. Jeg knækkede lidt halsen for første halvdel gik godt men sidste del af ruten er op og ned og med dårlig asfalt og der var ikke meget saft tilbage i stængerne og specielt de sidste 4 km går meget opad. Under alle omstændigheder var det sgu rart at puste lidt balloner igen og komme ordentligt igang, sådan lidt spontant, igen.

Nu er det ihvertfald også ved at være tid til sidste del af sæsonen og jeg vil gerne køre så mange løb som muligt og så gøre det godt til Lyngby´s løb her i midten af september. Første skridt er så at komme tilbage i nogenlunde form og derfor står der træning ad libitum på menuen og så stiller jeg op den 11 august i Roskilde til nogle gevaldige klø. Tror aldrig jeg har kørt deres løb før men en gang skal jo være den første!

Link to comment
Share on other sites

Så ses vi i hvert fald i Roskilde. Regner også med at det skal være min debut i 2. del af sæsonen. Så vidt jeg har hørt er det en ret lækker rute, og med en opløbsstrækning der går en anelse opad til sidst.

Fordelen ved det lidt mere flade landskab du nu er havnet i er jo at du kan træne med meget mere konstant belastning, hvilket er genialt specielt når du kører dine intervaller.

Link to comment
Share on other sites

Så ses vi i hvert fald i Roskilde. Regner også med at det skal være min debut i 2. del af sæsonen. Så vidt jeg har hørt er det en ret lækker rute, og med en opløbsstrækning der går en anelse opad til sidst.

Fordelen ved det lidt mere flade landskab du nu er havnet i er jo at du kan træne med meget mere konstant belastning, hvilket er genialt specielt når du kører dine intervaller.

Super for er ikke meget for det fladbaneræs der, selvom min "hosthost" lidt mere bastante kropsform og ikke mindst form nok vil gøre sig bedre der.

Det er ihvertfald en positiv ting ved de flade stræk, man kan bedre fokusere og gå ind i sig selv. Det var også hvad jeg gjorde idag.

Efter to dages fri som blev brugt i den gamle lejlighed hvor der blev rengjort og malet og til sidst tjekket igennem af hele tre (!) magtliderlige varmemestre som nærmest forsøgte at bonge een for alt muligt crap som f.eks en græsplæne der ikke var slået. Jeg slap heldigvis uden at skulle betale en krone men bølgerne gik rimelig højt af og til. Det er sjovt så grundige de er når lejligheden skal synes EFTER brug. R%"huller!

Men idag stod jeg tidligt op, kørte kæresten på arbejde og så ordnede jeg lige et par småting indtil kl 10 hvor jeg lige ville tage en skraber på tyve min inden en god gang træning. Jeg vågnede så kl 13 af tlf´en ringede! Hader når det sker...

Men ud kom jeg, og det var i det nye CK Aarhus tøj for første gang og vejret var bare super, en mild vind og eller fin sol. Jeg kørte først ud til Bisserup, og så kørte jeg til skælskør. På vej ud til Skælskør kørte jeg et lille interval på 6 min ved 89% af makspulsen lige for at få gang i benene, det rullede ikke så godt men det var også imod vinden, men jeg endte trods det firkantede tråd med 34 i snit hvilket er OK specielt med tirsdagens skod gns i relief. Herfra kørte jeg til Korsør og så imod Slangerup hvor jeg på drejede af, og fik tanket lidt vand ved en kirke.

Herefter frekventerede jeg så Skælskør igen og fra Skælskør af kørte jeg et 12 minutters interval ved samme intensitet, her kom vinden mere skråt bagfra og snittet blev da også lige markant bedre, 37 km/t hvilket jeg er godt tilfreds med specielt med tanke på at længden lige var lang nok men benene rullede bedre på den lange lige strækning.

Jeg svedte en del på dagens tur, hvilket man også kunne se på hjelmstropperne da jeg kom hjem. Man ved man har svedt meget når man kan skrabe noget der mest af alt minder om bordsalt af sine stropper:

post-22151-0-08568900-1344021159_thumb.j

Vel hjemme havde jeg kørt 3 timer og ti minutter og 18 minutter i zonen. I tirsdags var jeg godt nok i zonen i over 42 minutter men tilskriver det min lidt bedre kondi for jeg var bedre kørende idag.

Ellers er sydvestsjælland rimelig fladt, desværre, men jeg ved at der er lidt mere knoldet nordpå så der vil jeg køre op i næste uge. Savner sgu de Molske bjerge og den afvekslende natur, men det er nok en vanesag. Jeg må også se om ikke jeg kan køre et par ture med Sorø eller Næstved for de ved helt sikkert hvor der er lidt knolde og om ikke andet kan jeg komme til at lide lidt under intervallerne.

Edited by JohnJohnson
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikka lade være med at trække på smilebåndet af dit cykelkluns. Når du er på Fyn kører du i Hillerøds tøj.

En af de første gange du cykler på Sjælland, tager du tøjet fra CK Århus på for første gang.

Hø:-)

LoL det har jeg faktisk ikke engang tænkt så meget på, men du har ret, hvor er det dog pudsigt! Og sidste år da jeg boede i Århus var det i Cykling Odense farver. Jeeez!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag kørte jeg en tur på knap 4 timer med min kammerat som er gammel rytter. Det var ren restitution for han har haft en skadet menisk efter at have trænet til Ironman og kan ikke træde så meget så det var mest for det sociale. Men det var sgu lækkert med en tur i mit gamle hood og vi endte da også med en god gang afslapning på plænen ved Charlottenlund fort i selskab med en Faxe Kondi og dejlig solskin. Vi kørte 80 km og der skal man ikke være einstein for at regne ud at snittet ikke var prangende, men jeg havde været ude dagen før så det passede egentligt perfekt.

Søndag stod den på afslapning og så kom svigermekanikken på besøg så der stod hjulene stille, men idag kørte jeg to timers tid, i CC Hillerød tøj :happy:

Efter en halv times tid hvor jeg varmede op kørte jeg et lille interval op imod vinden på 6 min med 178 i snitpuls.

Synes godt nok ikke jeg kører særlig stærkt for tiden men man kan ikke rigtigt undre sig når man tænker på hvor lidt der blev kørt i Juli, og dog. Jeg syntes jeg på det helt generelle plan har mistet meget af fordums tiders motor og ikke mindst farten i benene. Det er ellers ikke fordi jeg, set over hele året, har kørt lidt. Har trænet mere end jeg har gjort før men er bare ikke så godt kørende. Jeg plejede også at være helt rimelig god til at køre opad men har også mistet en del på den konto, og det er mere end hvad jeg umiddelbart vil tilskrive et par kg for meget på sidebenene. Frustrerende, men det giver også stof til eftertanke. Før i tiden kørte jeg meget konstant på mine alene ture, og når der kom en bakke så gav jeg den gas henover. Det gør jeg stadig, men det med at holde kæden stram gør jeg faktisk ikke mere fordi jeg ville være spare kræfter til intervallerne. Det har jeg ændret på fra og med idag af, der blev tonset mere igennem og for første gang i lang tid var snittet omkring de 30 og ikke omkring de 28. Bevares der blev slappet af og rullet men kun på et minimum hvilket vil sige før og efter intervallerne.

Nå men herefter kørte jeg en spurt op imod vinden hvor computeren siger jeg over 15 sekunder havde en snitfart på 71 (!?) men det passer ikke, kiggede nemlig ned på et tidspunkt og der sagde den 56 km/t så hvor den har fået de fejlagtige data ved jeg ikke, men jeg løftede godt nok øjenbrynet da jeg så det :omg:

Jeg kørte herefter videre, mens jeg grublede over tingene, job, bolig (vil gerne flytte tættere på Kbh, og Fuglebjerg er kun midlertidig) og så som nævnt min vage form. Efter en halv times tid kørte jeg dagens sidste interval, 9,5 km indtil Fuglebjerg byskiltet, og vel hjemme og godt svedig kunne jeg skrive 2 timer og 10 min i bogen og 23 minutter i pulszone 174-189.

Link to comment
Share on other sites

Vi må have dig tættere på byen, udstyre kæresten med din bil, så du kan få trænet i det helt rigtige cykelområde!

Sjovt at du har gjort dig de overvejelser omkring dine træningsture, for jeg har på det seneste også tænkt at jeg er gået mere væk fra at opsøge bakkerne fordi jeg alligevel sjældent kører mine intervaller på dem, hvor jeg før i tiden nærmest ikke kørte efter andet. Mon ikke man i virkeligheden bare skal finde den gyldne mellemvej mellem de ture hvor man virkelig går dybt mht. de traditionelle intervaller, og se de ture hvor man egentlig bare kører tons.

Link to comment
Share on other sites

Vi må have dig tættere på byen, udstyre kæresten med din bil, så du kan få trænet i det helt rigtige cykelområde!

Sjovt at du har gjort dig de overvejelser omkring dine træningsture, for jeg har på det seneste også tænkt at jeg er gået mere væk fra at opsøge bakkerne fordi jeg alligevel sjældent kører mine intervaller på dem, hvor jeg før i tiden nærmest ikke kørte efter andet. Mon ikke man i virkeligheden bare skal finde den gyldne mellemvej mellem de ture hvor man virkelig går dybt mht. de traditionelle intervaller, og se de ture hvor man egentlig bare kører tons.

Det er jo lige det, for hvad er den gyldne mellemvej? Hvilke former for træningspas giver mest udbytte, og hvilke former kræver megen braintraining osv. Kunne i øvrigt, nu du nævner kæresten og bil, være fedt med en scooter så kæresten kunne føre an og jeg kunne ligge i hjulet :happy: Kunne jeg godt bruge!

Så har jeg ellers haft gang i et lille vedligeholdelses projekt. Jeg har efter flere års (!) brug endelig skiftet styrbånd!

post-22151-0-52660800-1344512543_thumb.j

Tror faktisk ikke at det har været skiftet siden, ja siden 2009 tror jeg, hvor jeg skiftede til Fi:z:ik´s Microtex styrbånd. Det har sgu holdt godt, men var en smule slidt langs kanterne. Så det er blevet skiftet sammen med samtlige kabler, kabelstrømper, og ikke mindst det kabelstop (kabelføreren under kranken) som har været slidt helt i bund. Netop kabelstoppet har virkelig været slidt, der var nærmest to furer som kablet havde slidt ind i materiale og det gav en del modstand i skiftet og ikke mindst umulige gearskift. Det er endelig slut nu!

Nu skal jeg bare have et nyt fordæk. Det som sidder på har fået en sjov bule på siden af dækket, og efter et lille tjek er det et par tråde i kassen som er knækket så der er kommet en deformitet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share