Mangler øvelser til mave!


Jakse
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg står og ved ikke hvilke øvelser, jeg kan lave for at få en god trimmet mave. Jeg kom ind på en getbig.dk guide til mave (http://www.getbig.dk/article.php?id=137&Sixpack_til_sommer), problemet er bare, at jeg træner hjemme, og derfor ikke har de mange redskaber til rådighed (jeg har dog en bænk). Af de 9 øvelser der bliver vist, kan jeg kun foretage Floor Crunch, Lying Floor Hip Leg Rotation og Reverse Bench Crunch.

Forfatteren til guiden snakker meget om hvordan man ved mange øvelse kommer til at bruge hoften og ikke maven, så derfor vil jeg gerne have nogle gode råd til øvelser. Øvelserne skal jo dække over alle de lige muskler samt de der i siden, jeg aldrig kan huske, hvad hedder. Jeg vil gerne hører fra folk med nogle vilde maver, så jeg får nogle øvelser, som virker i praksis.

Mange tak på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

Hvor godt trænet er du selv? Hvor lang tid har du trænet? Er det kun udseendet vi snakker om, som skal være bedre?

Træner selv der hjemme og to øvelser jeg er rigtig glad for.

Den første er planken, der går direkte i i de dybdegående mavemuskler, som er vigtige, for din holdning samt at holde dine organer på plads.

Den anden ligger du fladt på ryggen med strakte arme og ben. Derefter samler du benene og armene, stadig strakte, over hovedet. Du skal danne et "u" eller et "c", der er drejet 90 grader mod uret.

Sænk arme og ben igen.

En af de videoer, som er på youtube (har selv brugt den):

Link to comment
Share on other sites

Læg dig på ryggen i din seng(eller lænestol/sofa) med bagdelen ud over kanten. Dine knæ skal være trukket op mod brystet. Herfra vipper du bagdelen ned/ud over sengkanten, så din ryg svajer og dine knæ kommer længere væk fra brystet. Derefter vipper du så bagdelen op igen, så din ryg krummer og dine knæ kommer ned mod brystet.

HVis du ikke kan finde ud af det er det sikkert fordi, du ikke er stærk nok.

Alternativt kan du lave benløft mellem to stole...

Link to comment
Share on other sites

Forfatteren til guiden snakker meget om hvordan man ved mange øvelse kommer til at bruge hoften og ikke maven, så derfor vil jeg gerne have nogle gode råd til øvelser.

For ikke at bruge hoftebøjerne, men maven, kan du prøve at ligge dig på ryggen med bøjede ben - presse lænden ned og holde den nede, mens du roligt strækker benene helt ud. Den følelse mven giver dig, skal du forsøge at huske, når du kører mave øvelser ellers - det har i al fald været en hjælp for mig.

Hestbech

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share