Sign in to follow this  
brinch93

At tage på

Recommended Posts

Hej mol!

Jeg er en dreng på 74.4 kg, der gå til judo. Jeg er 185-87 cm høj. Jeg går til judo og skal passe min vægtklasse, men efter at have ligget i -73 i to års tid kan jeg ikke passe den mere. Det betyder jeg skal op i -81 og som det siger sig selv er det bedst at ligge i toppen af vægtklassen, for at få en ekstra fordel. Jeg træner 3-5 gange om ugen.

Jeg mangler de sidste seks kg og vil gerne gøre det hurtigst muligt, men på en sund måde.

Jeg spiser mysli til morgenmad, rygbrød til frokost og til aftensmad står den på kød og salat, mens jeg spiser frugt og noget slik til mellemmåltider.

Skal jeg spise mere, andet, kosttilskud, for at tage på hurtigere, eller er der en hel anden måde? :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hurtig vægtforøgelse vil aldrig være sund. Det vil primært være fedt du kommer til at tage på.

Hvis det stadig er det du vil er opskriften ret simpel. Du skal bare spise mere.. ikke så meget hokus pokus

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hurtig vægtforøgelse vil aldrig være sund. Det vil primært være fedt du kommer til at tage på.

Hvis det stadig er det du vil er opskriften ret simpel. Du skal bare spise mere.. ikke så meget hokus pokus

Det vil jeg helst undgå, men kan det ikke lade sig gøre at tage på hurtigt, uden at det er fedt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, med styrketræning :)

Du siger du er en dreng, så pas på med at klø alt for hårdt på med styrketræning for det kan, hvis du er uheldig, langsommeliggøre din vækst. Spis en masse kylling, hytteost og æg. Drik mælk til.! Protein vil være godt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personligt har jeg en ven der er stoppet med at vokse pga. vægtløftning...

Det er hvertfald det vi tror der er årsagen, selv om vi ikke aner om det reelt slet ikke har noget med vægtløftningen af gøre.

Add'ede lige et sætning til dit indlæg, så det giver lidt mere mening. Håber det er ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du siger du er en dreng, så pas på med at klø alt for hårdt på med styrketræning for det kan, hvis du er uheldig, langsommeliggøre din vækst. Spis en masse kylling, hytteost og æg. Drik mælk til.! Protein vil være godt.

Kort og godt: højere indtag af protein rig mad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masser af mad - af det hele (+ 3-500 kcal om dagen i fohold til dit ligevægtsindtag), med lidt ekstra plus af protein (mod 2 g/kg kropsvægt/dag) - uanset om det er fra en shake, eller fra en bøf - men hvem siger nej til en god bøf frem for en shake? :wink:

Masser af hypertrofi-træning (8-12 RM træning til udmattelse) :devil: - Her bliver du større.

Masser af power-træning (3-6 RM træning med FART på den koncentriske fase) - så du ikke bliver langsom. :superman:

Hestbech

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masser af mad - af det hele (+ 3-500 kcal om dagen i fohold til dit ligevægtsindtag), med lidt ekstra plus af protein (mod 2 g/kg kropsvægt/dag) - uanset om det er fra en shake, eller fra en bøf - men hvem siger nej til en god bøf frem for en shake? :wink:

Masser af hypertrofi-træning (8-12 RM træning til udmattelse) :devil: - Her bliver du større.

Masser af power-træning (3-6 RM træning med FART på den koncentriske fase) - så du ikke bliver langsom. :superman:

Hestbech

Så på papiret siger du jeg skal indtage:

3711 til 3911 kcal + 148.8 g/dag om dagen?

Har styr på trænings delen og tak for det :wink:

Edited by brinch93

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this