At tage på


brinch93
 Share

Recommended Posts

Hej mol!

Jeg er en dreng på 74.4 kg, der gå til judo. Jeg er 185-87 cm høj. Jeg går til judo og skal passe min vægtklasse, men efter at have ligget i -73 i to års tid kan jeg ikke passe den mere. Det betyder jeg skal op i -81 og som det siger sig selv er det bedst at ligge i toppen af vægtklassen, for at få en ekstra fordel. Jeg træner 3-5 gange om ugen.

Jeg mangler de sidste seks kg og vil gerne gøre det hurtigst muligt, men på en sund måde.

Jeg spiser mysli til morgenmad, rygbrød til frokost og til aftensmad står den på kød og salat, mens jeg spiser frugt og noget slik til mellemmåltider.

Skal jeg spise mere, andet, kosttilskud, for at tage på hurtigere, eller er der en hel anden måde? :smile:

Link to comment
Share on other sites

En hurtig vægtforøgelse vil aldrig være sund. Det vil primært være fedt du kommer til at tage på.

Hvis det stadig er det du vil er opskriften ret simpel. Du skal bare spise mere.. ikke så meget hokus pokus

Det vil jeg helst undgå, men kan det ikke lade sig gøre at tage på hurtigt, uden at det er fedt?

Link to comment
Share on other sites

Personligt har jeg en ven der er stoppet med at vokse pga. vægtløftning...

Det er hvertfald det vi tror der er årsagen, selv om vi ikke aner om det reelt slet ikke har noget med vægtløftningen af gøre.

Add'ede lige et sætning til dit indlæg, så det giver lidt mere mening. Håber det er ok.

Link to comment
Share on other sites

Du siger du er en dreng, så pas på med at klø alt for hårdt på med styrketræning for det kan, hvis du er uheldig, langsommeliggøre din vækst. Spis en masse kylling, hytteost og æg. Drik mælk til.! Protein vil være godt.

Kort og godt: højere indtag af protein rig mad?

Link to comment
Share on other sites

Masser af mad - af det hele (+ 3-500 kcal om dagen i fohold til dit ligevægtsindtag), med lidt ekstra plus af protein (mod 2 g/kg kropsvægt/dag) - uanset om det er fra en shake, eller fra en bøf - men hvem siger nej til en god bøf frem for en shake? :wink:

Masser af hypertrofi-træning (8-12 RM træning til udmattelse) :devil: - Her bliver du større.

Masser af power-træning (3-6 RM træning med FART på den koncentriske fase) - så du ikke bliver langsom. :superman:

Hestbech

Link to comment
Share on other sites

Masser af mad - af det hele (+ 3-500 kcal om dagen i fohold til dit ligevægtsindtag), med lidt ekstra plus af protein (mod 2 g/kg kropsvægt/dag) - uanset om det er fra en shake, eller fra en bøf - men hvem siger nej til en god bøf frem for en shake? :wink:

Masser af hypertrofi-træning (8-12 RM træning til udmattelse) :devil: - Her bliver du større.

Masser af power-træning (3-6 RM træning med FART på den koncentriske fase) - så du ikke bliver langsom. :superman:

Hestbech

Så på papiret siger du jeg skal indtage:

3711 til 3911 kcal + 148.8 g/dag om dagen?

Har styr på trænings delen og tak for det :wink:

Edited by brinch93
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share