Bjergtrold

Walking on a dream...IM CPH 21.8.22

Recommended Posts

Træning d 3.9

Løb

12 k fra meget tidlig morgen til Hørning st. Gennemsnitstempo 6.14, hvilket jeg var godt tilfreds med da det var med rygsæk + kuperet og at jeg meget længe har haft bevæget mig både nede omkring 7-8 min/k når jeg trænede på løbebånd. Var så også frisk ovenpå to nul dage, hvilket også bare understreger behovet for at trække så meget træning som muligt op til om morgenen. I hvert fald på de dage, hvor jeg er i Herning. Når først det bliver sen eftermiddag og jeg kan se, at jeg i forvejen først er hjemme ved 19.30 tiden, så er det svært. I morgen dog tilmeldt eftermiddagsspin kl 16, så håber, at jeg kan få det til at lykkes.

En ting som jeg fredag morgen var ret stolt af var min evne til at få pakket til hele dagen, hvor vi var afsted på temadag. Skriver det fordi, at det nogle gange er sådan nogle praktiske barrierer som gør, at at jeg ikke lige får taget mig sammen. Og så gælder det jo egentlig om bare at få tingene gjort ovenfra og ned. Well men indrømmer da, at det krævede lidt. Stod op og tog mit løbetøj på. Fremme på Hørning st var jeg ret svedt og skiftede til tør uld + fiber dims for ikke at blive kold i toget. I Herning kom jeg i bad, fik undertøj, sokker og uniform på. Fem timer senere skift til kjole og sandaler og så løbesko med til udendørs fodboldgolf. Senere på aftenen striktrøje på + fiberdims hjem i bilen. Kan godt se, at den slags for fx småbørnsforældre sikkert er dagligdagsforeteelser men i og med, at det hele skulle gennemtænkes og være i rygsækken, som jeg skulle løbe med, ja så krævede det lidt ekstra. Inkl badehalløj + make up i små dimser.

Træning d 4.9

Spin

To gode timer fra morgenstunden i FW Scandinavian center. Særligt instruktør nr 2 M er jeg meget begejstret for. Hans timer er meget FTP fokuserede, først hårdt pres i tempo og derefter en lidt længere session med mere modstand + syre. 

Ellers har jeg for 3.gang købt og modtaget Joe Friels "The triathlete's training bible". Syntes egentlig, at det var lidt pinligt, at jeg havde skaffet mig af med de to foregående udgaver (solgt/givet videre) men så viser det sig, at bogen faktisk nu er meget kraftigt revideret. På mange måder, så henvender bogen sig egentlig til mere seriøse triathleter og ikke sådan en motionist som mig. Stadig masser af god inspiration i den. Fx så skriver han "Success starts with a commitment that requires the dedikation and discipline of a mission, before your commitment eventually becomes your passion. Vejen er målet og først og fremmest, så er mit nærmeste mål lige nu i højere grad at udnytte den fantastiske træningsbane, som mit pendler liv er. Så mange muligheder for både at løbe og cykle, hvis jeg lærer at udnytte det. Også derfor, at oplevelsen fredag morgen var så vigtig for mig. I går morges var det faktisk også godt, at jeg kom op og afsted med pakket taske, trods ikke så meget søvn og de vågne timer fredag endte jo med at være rigtig mange fra kl ca 3.15 til midnat.

Well masser af afslapning i går eftermiddags og en god nats søvn i nat. Nu forberede ugen, der heldigvis byder på nogle hjemmearbejdsdage men også nogle efter arbejde aktiviteter, der vist gør, at jeg skal være rigtig kreativ for at få det hele til at lykkes.

Fik også i går købt ny pandelampe til det meget mørke stykke mod Hørning og vil helt sikkert også være god til når cyklen kommer i brug på strækningen. 

Dejlig sensommer søndag og uge til Jer derude :hippy: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du er sej! Cool at du lige løb 12 km med rygsæk en morgen på vej til arbejde!

Flot at du finder nye måder at få løb og anden træning til at lykkes på.

Tak for alle dine dejlige hilsner og opmuntrende ord i min log!

Rigtig skøn uge til dig!

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 5.9.2021 at 20:54 , Tinapigen skrev:

Du er sej! Cool at du lige løb 12 km med rygsæk en morgen på vej til arbejde!

Flot at du finder nye måder at få løb og anden træning til at lykkes på.

Tak for alle dine dejlige hilsner og opmuntrende ord i min log!

Rigtig skøn uge til dig!

X2 til det hele :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 5/9/2021 at 20:54 , Tinapigen skrev:

Du er sej! Cool at du lige løb 12 km med rygsæk en morgen på vej til arbejde!

Flot at du finder nye måder at få løb og anden træning til at lykkes på.

Tak for alle dine dejlige hilsner og opmuntrende ord i min log!

Rigtig skøn uge til dig!

 

På 7/9/2021 at 07:53 , Henrik S. skrev:

X2 til det hele :)

Mange tak begge :hippy: Ja og så skal det jo siges, at det ikke altid lykkes. Der er stadig laaang vej til gamle træningsrutiner. Well og i det perspektiv kan det virke CRAZY, at jeg faktisk i dag har taget første skridt til at arbejde med "unfinished business" frem mod Ironman 22 i København. Nå summa summarum så er det for 14 kr om dagen, at jeg har købt mig til al mulig grund til at arbejde videre med at få integreret træning, endnu mere i pendler liv. Om jeg så ikke kommer til start/gennemfører, så er det stadig billigt i forhold til at komme i bedre form endnu og gå efter dejlige naturoplevelser til lands og til vands. Jeg har også fået meldt mig ind i tri klubben igen og det er vel bedre med et skønt aften svømme pas end at falde i søvn med Netflix aften efter aften. 

Super coach kunne kun skrive "WHATT" og troede tydeligvis, at jeg havde mistet det fuldstændigt. Well om ikke andet, så har han set mig komme igen ovenpå 2 lockdowns og 2 COVID infektioner, så han burde vide, at der var mere liv i den gamle krage end først antaget. Heldigvis ansporer det mig kun, at andre synes, at det er nær umuligt. Så bliver det i hvert fald sjovt at prøve. Hvis kroppen ikke vil være med, eller hvis det ikke er sjovt, så tager jeg den derfra men har virkelig lyst til at prøve at bygge lige så stille på. Vil naturligvis dele hvert skridt med evt læsere. 

Søndag og tirsdag fabelagtige styrkepas, hvor vi hele tiden lægger mere og mere på bla 80 kg i glute bridge, mandag og onsdag tilgengæld nul dage men igen endnu mere incitament til at få det passet ind i hverdagen og løbende blive klogere på, hvor det ikke lykkes for mig. 

I dag lille løbetur og så i Musikhuset med god ven. 

Dejlig dag til Jer derude :hippy: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 10/9/2021 at 09:38 , Henrik S. skrev:

Cool. Det der med klubber kan noget.

:bubblebath::cooldance: Indeed. Og der skal ikke gå for længe inden, at jeg får kastet mig ud i det. Lige nu er min teknik bedre end hold 4 = begynder hold men mangler udholdenhed, så kan sikkert ikke følge med hold 3, så skal lige oppe mig lidt. Kunne virkelig godt tænke mig at komme i gang på morgen fredags holdet de dage, hvor jeg er hjemme i Århus. Når det er sagt (skrevet) så holder jeg også bare så meget af, hvad bare lidt mere søvn, som torsdag og fredag gjorde for mig = wonders.

Træning d 9.9

Løb 

30 min, bare helt stille og roligt. Ømheden fra styrketræningen tirsdag sad helt klart lidt i lårene men ellers dejligt.

Torsdag aften med god ven E for at høre Ida Corr i Musikhuset = stor oplevelse. 

Træning d 10.9

Svøm

1000 m på svømmestadion. Mange pauser og ikke meget udholdenhed men ved hvor jeg skal arbejde mest med min teknik og har haft så ekstremt mange gode stunder med svømningen. Dejligt at jeg nu har en god grund til at få godt gang i det igen. Dejlig sauna bagefter.

Træning d 11.9

Spin

55 minutter 

Løb

30 minutter. Hoppede direkte i løbeskoene så selvfølgelig langsomt men absolut noget som jeg vil forfølge. 

Efter indkøb og frokost en dejlig lang middagslur. Har ofte haft følt mig træt og sløv i weekenden men det her med simpelthen at få sovet oplever jeg som et positivt udslag af mere træning. 

Nu husalfepas og lidt "Lucifer" sjette og sidste sæson. 

Bliver nok først i morgen, at jeg får tilberedt spidskålssalater til ugen og bagt banankage. 

Lige nu bliver det vigtigste for mig at få etableret de gode træningsvaner og komme ind i rutinen. Der behøver ikke at være vildt meget længde eller intensitet over passene lige nu. Ville gerne op og ramme 3 x løb, 3 x svøm og 3 x cykling + styrke pas men ved godt, at det måske ikke lykkes i starten. Dog godt allerede nu at få trænet at kombinere tingene og så gør det måske mindre om det bare er et kort pas. Synes allerede, at jeg er blevet bedre til at få pakket rygsækken og komme hurtigt afsted. 

Guess that's it :hippy: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:hippy: Well lille update. Ikke meget Ironwoman der har haft været over mig i den sidste uge og så alligevel. I går kom jeg på svømmestadion og fik svømmet 1200 m med god flowfornemmelse og fornemmelse af, at jeg godt kunne have haft svømmet længere. Trænede vejrtrækning ved hvert 3.armtag med god følelse af, at det holdt mig mere i balance. Mit største problem lige nu er stadig, at jeg kæntrer når jeg trækker vejret og nærmest bliver suget ind under banetovet på min højre side. Når jeg bare holder vejret så går det fint med at se ned mod bunden og være rimeligt streamline. Anyhow en super lækker oplevelse og hvert lille svømmepas som jeg får gjort er en stor sejr og hele projektet værd i sig selv.

Fredag havde jeg glemt alt om Classic Race og troede, at jeg kunne komme ned i skoven og løbe og så viste det sig, at alt var spærret af. I stedet bytur på omkring 9 k = også dejligt og noget som det ville være godt at kunne komme ud på om aftenen. Nogle gange (ofte) glipper det med at få trænet ude i Herning, hvis det først bliver for sent. Fra mandag til torsdag i denne uge var jeg egentlig med træningsgear i rygsækken og så kan jeg se, at noget der ofte kommer i vejen, er at jeg om eftermiddagen ofte har nogle rigtig gode samtaler med min leder = medvirkende til, at jeg faktisk er mere og mere glad for mit arbejde og bedre kan løfte opgaven. På det punkt kommer morgentræningen ind som noget godt, men det kan så også være meget tricky. Tirsdag havde jeg sådan set gjort fuldstændigt klart til morgenløb onsdag og da der så løb nogle trælse familiebeskeder ind, så endte jeg alligevel med noget dårlig søvn og sætten vækkeuret frem til alm tid kl 5. Viste sig også at være held i uheld da Arriva igen f.. op og aflyste toget 5.48. Ja og det på en dag, hvor jeg bare ikke kunne komme for sent. Havde anyhow været katastrofalt at stå på øde Hørning st, gennemsvedt og ventende på et tog der ikke kom.  Om eftermiddagen burde der have haft været et hul inden vi havde middag med potentielt kommende kollega men tiden gik med gode samtaler med en anden vigtig samarbejdspartner. Ovenpå sent hjemme onsdag og meget tidligt op torsdag var jeg så træt torsdag eftermiddag/aften, at jeg bare købte sushi og faldt i søvn med sæson 3 af Yellowstone. 

Søndag for en uge siden benhård træning med super coach og hvis jeg skal være helt ærlig, så var jeg både mandag og tirsdag så øm, at restitutionen faktisk var rigtig velkommen.

Senere i dag mere af den slags og så har jeg prøvet at planlægge ugen med spin i DGI huset mandag og torsdag, tirsdag Barre træning + noget løb, ja og så forhåbentligt noget ekstra svøm. Næste weekend bliver med stort fødselsdags selskab i Nordsjælland men håber, at kunne integrere noget rygsæk løb

Ellers så så jeg i går fabelagtige "Dune" på stort lærred i CinemaxX = stor oplevelse og er allerede begyndt at genlæse bogen, som jeg læste første gang i ret ung alder.  Absolut en film, som jeg kommer til at se igen og ja når du går ud af biografen, så har du næsten følelsen af, at filmen kun lige er kommet i gang. Synes ikke helt at traileren er repræsentativ for et værk, som faktisk også har stille øjeblikke. Mageløs underholdning, som jeg varmt kan anbefale.

Nå skal prøve at være kreativ med noget undervisning.

Dejlig kommende uge til boardet :hippy: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Træning d 19.9

Styrke

Super pas med PT

3 hovedøvelser 

Squat, bænkpres og Glutes bridge

1. Squat

Først et opvarmningssæt med beskeden vægt, derefter  8, 6, 6 og tilsidst 4 gentagelser. Endte på 67.5 kg men fik ikke lige skrevet de foregående ned. Desuden et cluster sæt, hvor jeg fik 2 gentagelser med de 67.5 kg. Anyhow progression = dejligt. 

Som pauseøvelse db bagskulder øvelse med 8 gentagelser 12 kg i hver hånd

2. Bænkpres

Opvarmningssæt og så igen 8, 6, 6, og intenderet 4 men fik kun 3 gentagelser på de 52.5 kg og så cluster med 1 gentagelse

Pauseøvelse bulgarian split squat med bagre hæl på skrå kile og så 30 kgs db i den ene hånd og let støtte til stativ i den anden, brugte straps til at holde den tunge vægt

3. Glutes bridge

10 gentagelser i hvert af 4 sæt, hvor vi bevægede os fra 70 til 80 kg + lille pause på toppen

Pause øvelse = overhead db pres med 14 kgs håndvægte fra 8 og så ned til 7 gentagelser

Godt ristet ovenpå den omgang men tydeligt, at jeg ligeså stille bliver stærkere. 

Nu er det officielt, at vi skal prøve at træne i FitnessX og jeg har haft fået tilmeldt mig mit første hold i morgen i form af Barre træning. Min udfordring med nye steder jo altid om der er et ok indeklima men kender de fleste af kædens centre fra tidligere men ikke lige Ankersgade. Masser af gode træningsmuligheder i Viby center, Frisko og Prismet, hvor der også er mange gode instruktører/hold. Nogle gange rart med lidt luftforandring. 

I går aftes så jeg noget af MI filmen "Fallout". Synes, at det plejer at være ret underholdende film inkl med humor, plots og flotte optagelser fra flere steder i verden. Well stoppede da der var næsten en time tilbage da det for mig syntes at køre i tomgang "Who is zooming who"... og tju bang larmende action. 

Nå i dag booket til spinning i DGI huset kl 16 og kan se, at min opgave helt fra dagens start bliver at arbejde på at blive færdig til tiden og komme afsted.

:hippy: Dejlig dag til boardet herfra 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutter siden, Bjergtrold skrev:

 

Nå i dag booket til spinning i DGI huset kl 16 og kan se, at min opgave helt fra dagens start bliver at arbejde på at blive færdig til tiden og komme afsted.

:hippy: Dejlig dag til boardet herfra 

 

 

Nå kunne af en eller anden grund ikke få postet indlæg i morges i toget. Trods alle gode intentioner først sent fra hospitalet. Dog også øm i hver en muskel i benene, inkl ballemusklerne når jeg sidder på min cykel. Well så ja nok meget godt med lidt restitution i dag. Dagens første spørgsmål fra en af vores søde sekretærer i morgen om jeg var ok, da jeg åbenbart så meget træt ud :raisebrow: well og det ovenpå weekend med masser af søvn. Well havde glemt min mascara da jeg hev tog make up kittet frem i morges, så det gjorde det sikkert heller ikke bedre.

Udsigt til hjemmearbejdsdag torsdag og fredag, så håb forude trods alt. 

:hippy: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 20/9/2021 at 18:59 , Gregers TF skrev:

Ja det er nogle solide vægte vægte du jonglerer rundt med.

De dér cluster… er det en / et par ekstra reps efter en lille pause? For at få alle reps i hus?

Tak kære Gregers og ja lige præcis. 

Ellers long time no see her i loggen og umiddelbart, så er der måske ikke så meget ironwoman over min træning de sidste uger :blush: mentalt så kan jeg bare mærke, at jeg flytter mig rigtig meget i tiden og i højere og højere grad begynder at finde tilbage til den livsstil, som jeg tidligere havde, hvor tasken stort set altid var pakket til noget træning og hvor jeg trænede fordi jeg elskede det og ikke bare en sur pligt, som jeg pressede mig selv til. Med den attitude + at jeg er blevet friskere ovenpå mine to covid infektioner + at super coach har haft gjort et formidabelt stykke arbejde, ja så tror jeg ligeså stille, at det kommer til at gå fremad. Måske ikke helt til at kunne gennemføre IM til næste sommer men al fremgang, omend lille, er velkommen. 

Styrke træning har jeg ikke haft trænet siden onsdag d 22.9. Det var til gengæld en fuldstændig ud af kroppen oplevelse med supercoach i super lækre FittnessX i Ankersgade. Syntes så, at jeg hostede lidt bagefter men det må prøves igen. Tror at jeg joggede en lille tur torsdag eller fredag og ellers blev næste pas løb fra Helsingør til Dronningmølle + fra Gilleleje st til Gilleleje badehotel lørdag d 25.9 = knapt 20 k med rygsæk. Super smuk dag med sol, blå himmel og havudsigt. Gennemsnitstempo 6.24, hvilket jeg var godt tilfreds med da det var med rygsæk og jeg var træt til sidst. I starten løb jeg meget 6.00-6.10 min/k og fx bare 6.30 føltes dejligt afslappende og langsomt = godt eksempel på, at tempoet nogle gange ikke skal så langt ned for, at kroppen holder meget længere. Søndag bare gåtur og så jog 30 min tirsdag, som jeg har haft gentaget i går og i dag. Torsdag og lørdag desuden Bodyflow og i dag 75 minutters ashtanga yoga i FittnessX Prismet. Det er også et ok center men synes også, at jeg hoster lidt når jeg har haft været der. Ashtanga yogaen i dag var fantastisk. Uhhh det ville jeg gerne have mere af. 

Til i morgen pakker jeg igen rygsækken til spin i Herning, tirsdag er jeg meldt til Bodyflow derude, onsdag styrketræning med super coach og så er jeg ikke nået så meget længere. Købte nye googles i går, så ingen undskyldninger for ikke at svømme noget mere. Just do it.

Apropos hvad Gregers skrev, så har jeg slettet LinkedIn, facebook og instagram fra tlf, opsagt Netflix og CMore abonnementer og er i det hele taget meget mere mindet på at bruge tid på noget mere aktivt, eller fx at læse en bog, hvilket gør togturen meget kortere. 

Så "No Time To Die" i går = fabelagtig men dagens Youtube indslag er nu denne skønne sang, som jeg synes giver flashbacks både til tidlige Massive Attack og Faithless dage. Stay strong derude folkens :hippy: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 3.10.2021 at 13:59 , Bjergtrold skrev:

Mentalt så kan jeg bare mærke, at jeg flytter mig rigtig meget i tiden og i højere og højere grad begynder at finde tilbage til den livsstil, som jeg tidligere havde, hvor tasken stort set altid var pakket til noget træning og hvor jeg trænede fordi jeg elskede det og ikke bare en sur pligt, som jeg pressede mig selv til. 

 

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now