Leg press på Smith stativ


ibroken
 Share

Recommended Posts

Er der nogen herinde, der har prøvet at køre liggende leg press på Smith stativet? Vi har ikke lige de bedste benmaskiner i shitnessdk, men læste at man godt kam køre leg press på smith - dog er det farligt, hvis stangen nu gled af ens sko eller sådan noget?

Erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Har ikke erfaringer med ben træning på smith andet et alm squat og læg. Har set det gjort, synes det ser risky ud!.

Synes der generelt er benpresmaskiner i de fleste fitnessdk men enig i det er meget sløjt - ellers skal man forbi den ude ved svanemølle station, hvor der er en del flere muligheder i maskinparken - evt de dage hvor man træner ben.

Edited by Zipcode
Link to comment
Share on other sites

Har hørt, at FitnessDK i Glostrup skulle have gode benmaskiner. En gut nævnte, at de faktisk havde en vandret leg press derhenne, hvor der var mulighed for at sætte flere hundrede kg på. Det er bare besværligt, at skulle tage til andre centre, når man ikke har bil - også selvom det er bare er på ben dage.

Er spændt på at høre om der er nogen herinde, der har prøvet det med Smith?

Link to comment
Share on other sites

Jeps, jeg har prøvet det, og det fungerer fint. Det kræver lige lidt øvelse at holde stangen på foden. Jeg vil klart foretrække det frem for squat (etbens- eller alm.) i smith. Du kommer ikke til at runde i lænden, som mange gør i benpres, fordi de glider ned i sædet. Noget, man lige skal være obs på, er "dybden"; jeg fik vist trykket et par ribben af mit eget lår en af de første gange...

Link to comment
Share on other sites

Nu tænkte jeg mere på maskiner til benene end frivægt.

Har prøvet at køre front squat, men kan ikke holde på stangen med de forskellige greb.

Vores benpres er begrænset til 190kg. Tænkte derfor på den vandrette Smith benpres.

Er der nogle bestemte sko, du bruger til benpres Smith?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share