Sign in to follow this  
Palma

Teori vs. praksis- kcal underskud

Recommended Posts

Hej,

Jeg vil gerne tabe mig ca 17 kg.

Kan det passe at jeg kan opnå dette på ca 1 år ved et kcal underskud på ca 400? Uanset hvordan min kost er sammensat? :4mewantfood:

Altså i praksis?

Og så rent teoretisk; hvornår stopper man med at tabe sig? Vil man i teorien dø af sult hvis man havde et kcal underskud på fx 400 altid?

Pft :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo mindre du vejer, jo mindre energi bruger kroppen til at holde dig i gang.

På et tidspunkt er din vægt faldet så meget at du rammer en ligevægt og vægten stabiliserer sig. Lige hvornår det sker, kan man gætte på ved at sætte forskellige vægte ind i kalorieberegnere og se hvornår du kan klare dig på 400kcal mindre om dagen. Men formodentlig med en temmelig stor usikkerhed.

Principelt så taber du dig uanset hvordan du skaffer dit underskud på 400kcal - men det kan gøres mere eller mindre usundt :wink:

Om du lige taber 17kg? Tjaa, udfra teoretiske beregninger er det ikke helt skævt. Men virkelighed og teori går ikke altid hånd i hånd.

Edited by Gregers TF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Prøv www.mobilefitness.dk. Program udviklet af Københavns universitet. Og ja man kan godt opnå et kalorieunderskud ved kun at spise sukker eller fedt, og du vil tabe dig, men du vil komme til at mangle de fleste vitaminer, proteiner og mineraler. Og det er ikke just gavnligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Palma

Jeg er selv i gang med at mide nogle kilo, og jeg ligger på at kcal underskud på ca. 1000 om dagen. Uden nogen form for sult problemer.

Selv spiser jeg kun kød, grønt og frugt. Det hårdt til tider, men fordelen er man kan spise store mængder, og derved undgå sulten, da der er relativt få kcal i, i forhold til meget kulhydrat baseret kost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I teorien JA i praksis nej - det er stort set umuligt at hamle op med fysiologien. Du kan holde vejret en rum tid, men til sidst må du give efter. Det samme gælder ernæring.

Det er derfor uhyre vigtig du spiser noget der mætter dvs. protein og langsomme kulhydrater imens du er i underskud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this