Træning kun med en vægt?


Henrik123
 Share

Recommended Posts

Hejsa derude!

Jeg er en dreng på 15 år, som gerne vil træne lidt - da jeg ikke er helt tilfreds med mine nuværende former. Jeg kunne godt tænke mig nogle pænt overarme, samt en god mave - intet af det behøver at være TOTALT ripped, men mere bare lidt markeringer ( sådan så man kan se mavemusklerne - og mine muskler i armene er tydelige). .. og så selvfølgelig også et par pæne store bryster - jeg har lidt fedt at gøre godt med over det hele, så der er en masse dejligt fedt jeg forhåbentlig kan få omdannet til muskler.

Som overskriften lyder på har jeg kun EN vægt, som dog er på 15 kg.

Biceps ved jeg godt hvordan jeg skal træne, men hvordan med triceps og brysterne? Og maven, træner jeg den rigtig ved bare at lave helt normale mavebøjninger? :-)

- Henrik Nilsen, over and out

Link to comment
Share on other sites

Triceps:

Lav armstrækninger (Push-ups). Når du kan lave 20-30 af dem, så læg de 15 kg på ryggen, f.eks. en taske.

Har du armene inde ved siden er det triceps og underarmene, mens bred armstand går i brystet.

Du kan også lave dips med fødderne oppe på en skammel, mens du har hænderne på sengekanten.

Stil dig med håndvægten i den ene hånd, som er strakt op over hovedet, støt armen med den anden hånd. Sænk armen til 90 grader og løft den op igen.

Bryst:

Armstrækninger med bred armstand.

Lig dig på ryggen og tag din håndvægt og skub den op. Ligesom når du laver armstrækninger med bred armstand. (Bænkpres med en håndvægt i stedet.)

Lig dig på ryggen og stræk armen ud til siden, så din arm og krop danner 90 grader. Hold vægten i den udstrakte arm og løft den lige op foran dig. Lad være med at bøje armen.

Mave:

Start med de dybdegående:

Lig dig i planken i f.eks. 30 sekunder. Få også siderne og ryggen med!! (Spørg hvis det er.)

Lig på ryggen og samle benene. Løft dem 20-30 cm op og sænk dem til 10 cm højde.

Almindelige mavebøjninger.

Sæt dem sammen: Lig med armene strakt over hovedet og benene strakt lige ud. Sammel benene og armene som et 'v'. Den er hård, så start med normale.

Lig som når du laver almindelige mavebøjninger, men i stedet for at køre op tager du armene ud til hver side og lader dem røre fødderne, ved at bruge side mavmusklerne.

Men begynd også at løbe for at få konditionen med. Konditionen gør at du regenerere hurtigere, så du kan træne oftere og bedre.

Du skal også træne benene, for ellers ender du med en fornuftig overkrop, hvor benene ikke følger med og det må du selv forstille dig hvordan ser ud. Ud over det skal du også træne de forskellige ryg muskler, da det giver en rigtig flot holdning( og en god ryg).

Du snakker om at træne udseendet, så lav mellem 7-11 øvelser og flere set. 3x8 sæt f.eks. :smile:

God træning kammerat og håber du kan bruge det til noget :smile:

Der er mange andre indlæg, så søg på Motion-Online(MOL), omkring de emner du gerne vil træne.

God sommer!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share