Racercykel


kbla
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er ret vild med at køre på MTB. Købte en cykel fra Trek for et par år siden. Idag kan jeg se at hvis jeg havde vist det jeg ved om at cykle i skoven og de krav det stiller til cyklen, ja så havde jeg valgt at ofte lidt mere på krank og gearskiftere og meget andet.

Nu har jeg besluttet mig for at jeg vil til at køre gaderace. Så jeg vil investere i en racer til jul. Nu vil jeg så ikke begå den sammen fejl igen som med MTB`eren. Så jeg tænkte om der er nogen der har nogen gode råd til hvilken racer jeg skal købe. Vil egentlig helst selv bygge den helt fra bunden af.

Så hvilket stel, hjul, krank, gearskiftere og alt det andet skal jeg vælge?

Håber at jeg kan bygge en god cykel til max 10.000-kr.

Knud

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg er ret vild med at køre på MTB. Købte en cykel fra Trek for et par år siden. Idag kan jeg se at hvis jeg havde vist det jeg ved om at cykle i skoven og de krav det stiller til cyklen, ja så havde jeg valgt at ofte lidt mere på krank og gearskiftere og meget andet.

Nu har jeg besluttet mig for at jeg vil til at køre gaderace. Så jeg vil investere i en racer til jul. Nu vil jeg så ikke begå den sammen fejl igen som med MTB`eren. Så jeg tænkte om der er nogen der har nogen gode råd til hvilken racer jeg skal købe. Vil egentlig helst selv bygge den helt fra bunden af.

Så hvilket stel, hjul, krank, gearskiftere og alt det andet skal jeg vælge?

Håber at jeg kan bygge en god cykel til max 10.000-kr.

Knud

Hej,

Til det budget bliver det nok lidt for dyrt at købe løsdele/stumper og bygge selv. Køb du en standard Giant, sidste års model af Cervelo eller lign. med Shimano 105 eller måske Ultegra. Så kan du skifte delene ud når de bliver slidt, hvis du synes landevej er sagen. Alternativt bruge cyklen til trænings-/vinterracer når du får bygget drømme konkurrence-lågen. Cykler er jo personligt udstyr og der er hele tiden noget andet man også liiiige har lyst til at prøve. Det stopper ikke ved den første cykel :).

Vi ses derude!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share