1 YARD STARE


angel
 Share

Recommended Posts

Aftentræning Onsdag d. 23/3

♦ 2 km løb

♦ 15 min Mobility
:wub:

sindssygt som min smidighed rykker sig på så kort tid!! Troede ellers ikke jeg havde det i mig
4thumbup.gif

Dagen i dag bar præg af en tung krop der ikke helt mathede min hjernes lyst til at fyre den af.

1) DL

1 set x 6 reps @ 60 kg

1 set x 6 reps @ 65 kg

1 set x 6 reps @ 70 kg

1 set x 6 reps @ 75 kg

1 set x 6 reps @ 80 kg

1 set x 6 reps @ 85 kg

1 set x - reps @ 90 kg

Skulle have haft sidste set men blev ved med at krampe i adductorerne. Skyldes nok udstrækning til split under opvarmningen smile.gif

2) Pullups

10 set x 3 reps @ BW

3) DB Pullovers

1 set x 8 reps @ 24 kg

1 set x 8 reps @ 26 kg

1 set x 8 reps @ 28 kg

1 set x 7 reps @ 30 kg

4) Handstand

2 set x 15 sec @ BW

5a) Indadrot. i kabel, eccentrisk

2 set x 5 reps @ 5 kg

5b) Trap inf.

2 set x 10 reps @ 2 x 1 kg crazy.gif

5c) Stræk baglår/balde med makker

Der blev lagt vægt på alle de områder det havde brug fro ekstra stræk

... herefter forlod makkeren FDK - og jeg måtte lige lege lidt mere tongue.gif

4) Hanging knees to elbows

2 set x 10 reps @ BW

Var jo ny favorit

5) Kolbøtter

1 set x 10 ture

1 set x 20 ture

wacko.gif

fin dag

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

4) Hanging knees to elbows

2 set x 10 reps @ BW

Var jo ny favorit

Fuck dig... Du trak tiden så jeg ikke kunne nå alle dine xtra øvelser... kom jo i tidsnød pga. alle dine pause stop.. arghhh krampe... (2min senere) arrghhh piv piv... nu kramper den igen.... :laugh:

5) Kolbøtter

1 set x 10 ture

1 set x 20 ture

Hvor lavede du dem? sikkert til god underholdning... Næste gang (imorgen står den på baglæns kolbøtter) :yo:

Link to comment
Share on other sites

Fuck dig... Du trak tiden så jeg ikke kunne nå alle dine xtra øvelser... kom jo i tidsnød pga. alle dine pause stop.. arghhh krampe... (2min senere) arrghhh piv piv... nu kramper den igen.... :laugh:

:4whistling:

... du overvejede aldrig at det bare var et trik for at få dig til at nuldre mine inderlår :wub:

Hvor lavede du dem? sikkert til god underholdning... Næste gang (imorgen står den på baglæns kolbøtter) :yo:

kun et sted jeg ville gøre dette i FDK innocent.gif

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning Torsdag d. 24/3

♦ 2 km CII, rolig tur, tog 9:10

♦ nogle minutters sjip.
YES ~ lavede mine første double unders

♦ 15 min Mobility

♦ 10 min Hands ON triggerpunkter i balderne
crazy.gif

1) FSQ, fokus eksplosivitet

8 set x 2 reps @ 20 kg

Undervejs tjekkede makkeren min bundstyrke i balderne, det var tragisk... specielt venstre... den er død unhappy.gif Dette skyldes 110 % at jeg bevidst i mange år ikke har trænet denne side hårdt pga. fokus på kropssymmetri til fitness (venstre balde har altid været lidt mere fyldig end højre)

... nu skal prisen betales, er blevet sat på ekstra baldetræning for at vække den slumrende bundstyrke.

2) BB Jerk

2 set x 5 reps @ 20 kg

1 set x 3 reps @ 30 kg

1 set x 3 reps @ 35 kg

1 set x 2 reps @ 40 kg

2 set x 1 reps @ 45 kg

3) Pushups, stabilitetstræning på bolde

Kørte nogle forskellige set med hænder på hhv. en/to bolde krydret med stand på et-ben. Gjorde også nogle forsøg med samme øvelse blot fødder på en bold ... var i gulvet mere end én gang!

Tiltrængt med en rolig omgang.

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Nogle dage er bare så meget bedre end andre - i dag var én af dem :wub:

Var frisk da jeg vågnede med lækker DOMS i numsen og triceps. Vejret var perfekt til powerwalk. Herefter på job hvor vi for en gangs skyld var nok på arbejde. Jeg kom således stressfri gennem dagen der også bød på en spændende oplevelse med en blyant langt oppe i et urinrør cool.gif og ikke mindst en ledende overlæge der blev super glad da jeg søgte introstilling, fedt at være ønsket på den måde at nogen ligefrem klapper i deres hænder :blush:

Efter job ville jeg forkæle mig selv lidt, så gaflede den nye HTC Incredible S, hvilket blev efterfulgt af en træning med den ene lille succes efter den anden... blev helt høj.

Da jeg så stod i FØTEX og de havde tilbud på SKYR var jeg ved at tude cry3.gifdagen kunne næsten ikke blive mere perfekt, det skulle da lige have været hvis træningsmakkeren havde været der wink.gif

Morgentræning Fredag d. 25/3

♦ Powerwalk 45 min

♦ 20 min
Mobilty for underkrop + stod lidt på hovedet for sjov
crazy.gif

Eftermiddagstræning Fredag d. 25/3

♦ Powerwalk 20 min

2 km løb
~ sjovt så meget lettere det er blevet på kun 12 dage

♦ 20 min Mobility

♦ 5 min Handstand, tentamen
(var der én gang... YES!)

1) SQ (air)

1 set x 50 reps @ BW

2) Et-bens SQ til lav boks

4 set x 2 reps @ BW

2 set x 3 reps @ BW

1 set x 4 reps @ BW

Min numse er en quick-learner ... overraskende nok! Og YES fordi det var så meget bedre!!

3a) Lower Body Plyometric, Depth Jumps

6 set x 5 reps @ BW

3b) OHSQ

7 set x 10 reps @ 12 kg

4 set x 10 reps @ 12 kg (til lav boks)

... bevægebanen sad bare godt, god eksplosivitet i bunden, vægten var dog også let!

3c) Et-bens SQ til lav boks

6 set x 2 reps @ BW

3d) Knees to chest Parallette (dipsbar)6 set x 10 reps @ BW

4a) Overhead Weight Crunch

6 set x 10reps @ 10 kg

4b) Bombe diver Pushups

6 set x 3 reps @ BW

4c) Split Squat Jumps

6 set x 10 reps @ BW

5) Pullups, underhåndsgreb 1 set x 12 reps @ BW

1 set x 1 reps @ BW + 5 kg

1 set x 1 reps @ BW + 10 kg

1 set x 1 reps @ BW + 15 kg

1 set x 1 reps @ BW + 20 kg

1 set x 10 reps @ BW

... træt i alt det jeg skulle trække med, så det gik ok! Efter sidste set -->

Static Hang, bredt greb 1 set x 60 sek @ BW

... brændte godt i fingerne

6) Double Unders

Sidst jeg prøvede tænkte jeg "lærer ALDRIG det her!@#!%#"

... men undervurderer ALTID mig selv!!

I dag lagde jeg ud med rytmen 5 singler, 1 double under... OG WHAM!! Pludselig lavede jeg double unders som om jeg aldrig havde gjort andet sleepy.gif blev herefter modig og lavede rytmen til 3/1, 2/1 og sluttede på 1/1. Herefter turde jeg ikke tro på rene double unders da jeg var træt. Dem tager JEG næste gang... men HOLD DA K*** jeg KAN JO GODT!!

5 set x 20 omgange @ 5/1

5 set x 20 omgange @ 3/1

5 set x 20 omgange @ 2/1

5 set x 20 omgange @ 1/1

♦ Powerwalk 15 min

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Tror vist du har fået fat på det forkerte program.

- Det ser da helt anderledes ud end det jeg har printet ud :dry::nonono:

Jeg fornemmer at du skal have vægtvesten på mandag til træning (1time)... Straf for at vige fra det planlagte... NO mercy! :4whip:

- Det er ikke til diskussion.

Link to comment
Share on other sites

Tror vist du har fået fat på det forkerte program.

- Det ser da helt anderledes ud end det jeg har printet ud :dry::nonono:

Jeg fornemmer at du skal have vægtvesten på mandag til træning (1time)... Straf for at vige fra det planlagte... NO mercy! :4whip:

- Det er ikke til diskussion.

YEAAAAAAH.... må jeg ... må jeg... vægtvest .... WEEEEEEEEEEEEEE :cheer:

Og så vil jeg lige påpege at der på programmet stod:

  • pistols... tjek
  • OHSQ... tjek
  • (towel tongue.gif ) pullups ... havde ikke håndklæde med så tog chancen og trænede lidt på min biceps med UH pullups blush.gif
  • Handstand... tjek
  • TGU.... tjaaaa... jeg er skyldig innocent.gif
  • WOD... tjek (blev min egen hjemmebrygget!!)

Du kan jo overveje at straffe mig med noget triggerpunktshalløj på min balder også 4disguise.gif

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

YEAAAAAAH.... må jeg ... må jeg... vægtvest .... WEEEEEEEEEEEEEE

Nej du må ikke. DU SKAL :devil: 60min. - Du får den på ved løbebåndet :surrender:

Du kan jo overveje at straffe mig med noget triggerpunktshalløj på min balder også

- behøves jeg ikke overveje. Vi har en DEAL!

Link to comment
Share on other sites

Det program skulle vel ikke tilfældigvis være designet af en fysioterapeut, der er virkelig glad for alle mulige mærkelige øvelser vel? :blink:

En del af programmet :innocent: Men Angel har nu bidraget lige så meget. jeg kan dog ikke se nogle mærkelige øvelser... Så der må du lige præcisere, hvis du vil have en kommentar.

- Måske du skulle prøve de "mærkelige øvelser", kunne jo være du opdagede de gav mening :wink:

Først block i vores program er der frihed til at teste, screene, træne teknik og blive klogere på hvad vi skal bygge næste block på. Udvikling er nøgleordet. Det ændre sig heletiden (efter aftale) og der tages forbehold til dagsfrom, svagheder, individuelle behov, testning af nye øvelser osv.

Link to comment
Share on other sites

En del af programmet :innocent: Men Angel har nu bidraget lige så meget. jeg kan dog ikke se nogle mærkelige øvelser... Så der må du lige præcisere, hvis du vil have en kommentar.

- Måske du skulle prøve de "mærkelige øvelser", kunne jo være du opdagede de gav mening :wink:

Først block i vores program er der frihed til at teste, screene, træne teknik og blive klogere på hvad vi skal bygge næste block på. Udvikling er nøgleordet. Det ændre sig heletiden (efter aftale) og der tages forbehold til dagsfrom, svagheder, individuelle behov, testning af nye øvelser osv.

I ovenstående træning ligner følgende øvelser meningsløst gøgl (for mig):

Air squats

Divebomber pushups

Depth jumps som superset med OHS

Knees to chest

Overhead weight crush (hvadend det er?)

Split squat jumps.

Derudover savner jeg noget helt basal simpel styrketræning. Du ved, sådan noget uden fancy navne og besværlige beskrivelser, som er præcis det samme man lavede for 50 år siden - squat, pres og DL.

Så er der front squat med 20kg og fokus på eksplosivitet... Jeg vil mene at det er unødigt at forsøge sig på at træne for eksplosivitet når man er nede i den vægt.

Så er der noget splitjerk med en fornuftig vægt og noget DL også - det er jo sådan set fint nok. I bund og grund mener jeg at træningen burde indeholde følgende elementer lige nu: basal styrketræning, specifik tekniktræning (og ikke i eccentrisk ekstern rotation!!!) og så noget stille og rolig BW-konditionering.

Jeg er meget lidt fan af øvelser med alt for lange navne og generelt fan af at holde det så simpelt som muligt.

Link to comment
Share on other sites

I ovenstående træning ligner følgende øvelser meningsløst gøgl (for mig):

Air squats

Divebomber pushups

Depth jumps som superset med OHS

Knees to chest

Overhead weight crush (hvadend det er?)

Split squat jumps.

haha....

det er mig der leger og tester lidt i forhold til Athletic Skill Levels ... og så leger lidt mere innocent.gif

Træning må også godt nogle dage være uplanlagt og sjov - har absolut intet jeg skal nå for en gangs skyld smile.gif

Derudover savner jeg noget helt basal simpel styrketræning. Du ved, sådan noget uden fancy navne og besværlige beskrivelser, som er præcis det samme man lavede for 50 år siden - squat, pres og DL.

Så er der front squat med 20kg og fokus på eksplosivitet... Jeg vil mene at det er unødigt at forsøge sig på at træne for eksplosivitet når man er nede i den vægt.

Så er der noget splitjerk med en fornuftig vægt og noget DL også - det er jo sådan set fint nok. I bund og grund mener jeg at træningen burde indeholde følgende elementer lige nu: basal styrketræning, specifik tekniktræning (og ikke i eccentrisk ekstern rotation!!!) og så noget stille og rolig BW-konditionering.

Jeg er meget lidt fan af øvelser med alt for lange navne og generelt fan af at holde det så simpelt som muligt.

Som skrevet på side 1 (og meget i tråd med hvad NG96 wink.gif skriver ) så er udgangspunktet her under opstart at få styr på alt det basale såsom svagheder, teknik i specifikke løft, bedre kondien + lille projekt med at tabe 5-6 kg.

Når de første uger er overstået og de (læs: mine) værste skavanker er banket lidt på plads, så kommer vi til at gå anderledes til den med decideret VL træning krydret med styrke og crossfit.

Link to comment
Share on other sites

Derudover savner jeg noget helt basal simpel styrketræning. Du ved, sådan noget uden fancy navne og besværlige beskrivelser, som er præcis det samme man lavede for 50 år siden - squat, pres og DL.

Ja det savner jeg også mere af. Men der er mange ukendte øvelser og vi ønsker at udforske disse før der lægges mere fokus på ovennævnte. Vi leder jo pt. efter en VL coach, så vi kan implementere de olympiske løft i træningen. Derudover tager vi snart til CF klubber for at deltage i træninger.

Desuden er både angel og jeg ikke fleksible/mobile i flere områder og har derfor valgt at have fokus på dette samt en del teknik træning. Block 1, som jeg før omtalte har jo til formål at danne et mere bredt billede af CF.

Du nævner disse øvelser:

Air squats

- Kan ikke se et problem i denne øvelse.

Divebomber pushups

- Tja.. Egentlig heller ikke i denne. Variation er godt. Hvorfor laver alm. pushups hele tiden.. men ja, bestemt et fancy navn.

Depth jumps som superset med OHS

- Den har jeg ikke kørt, men begge øvelser er fremragende og har tjener hvert sit formål.

Knees to chest

- Core, stabilitets træning??? - Desuden et trin på lvl's indenfor forskellige øvelser, som er udvalgt til at træne CF relateret.

Overhead weight crush (hvadend det er?)

- Aner jeg heller ikke... ikke noget jeg har kørt.

Split squat jumps.

- Kan ikke se et problem i denne øvelse.

Så er der front squat med 20kg og fokus på eksplosivitet... Jeg vil mene at det er unødigt at forsøge sig på at træne for eksplosivitet når man er nede i den vægt.

- Skal jo siges at vi altid efterstræber eksplosivitet. Men angel har haft et problem med bundstyrken i netop bevægelser som disse. Derfor har vi fokuseret farten og ikke kilo'en.

I bund og grund mener jeg at træningen burde indeholde følgende elementer lige nu: basal styrketræning, specifik tekniktræning (og ikke i eccentrisk ekstern rotation!!!) og så noget stille og rolig BW-konditionering.

- Vi enige, hvilket jeg også mener vi gør et stort stykke af vejen. Men 2 træninger 2-3xugenligt samt 1 x træning de andre dage giver flere muligheder end folk der træner 4xugenligt,

(og ikke i eccentrisk ekstern rotation!!!)

Tja.. vi har ikke samme syn her. Men orker ikke længere forklaring.. Her arbejde vi efter at øge ROM samt styrke nogle svagheder. Er sikker på Angel har fuld forståelse hvorfor vi vælger at bruge 10-20min om ugen på denne øvelse.

Jeg er meget lidt fan af øvelser med alt for lange navne og generelt fan af at holde det så simpelt som muligt.

Helt enig, desværre skal folk bare kalde øvelser alt muligt mærkeligt... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Athletic skill levels? Er det sådan noget Advanced Dungeons&Dragons? Jeg er level 15 Barbarian!

Det var nu også bare for at høre om der var en mening med alt det bavl, men det var der så ikke og netop det var meningen. Fint. :tongue:

Du er uden tvivl out of scale blush.gif

Hvis du ikke kender Athletic Skill Levels, så er det dem vi hygger os med her i starten

http://blog.norah.dk/CF/basis/Skill%20Levels%20poster.pdf

Link to comment
Share on other sites

Jeg er den dårligste i verden til DUs, men har aldrig fået rifter på armene. Hvordan har du dog gjort det?

Ved FAIL DU hvor der er god fart på ryger sjippetovet retur mod underarmen. Det sjippetov jeg har brugt er forholdsvist tykt læder, så det slår hårdt.

Det irriterede mig også ret meget, så jeg undersøgte det før jeg tog i FDK igen. Det sjippetov jeg har brugt er ALT for langt til mig! Det forklarer også hvorfor der er så meget tov der kan svirpe retur når jeg træder på det!

Da jeg tog anden omgang afkortede jeg tovet til min korrekte længde og VUPTI ... så forsvandt problemet. DU'er kørte også bedre da armene ikke skulle holdes 7 meter ud fra kroppen smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Eftermiddagstræning Lørdag d. 26/3

♦ 15 min Powerwalk

1) Military Press

2 set x 10 reps @ 20 kg

1 set x 8 reps @ 30 kg

1 set x 6 reps @ 35 kg

1 set x 4 reps @ 40 kg

1 set x 2 reps @ 45 kg

1 set x (1 reps) @ 47.5 kg

Der gik lidt push press i den - så FAIL!

Droppede herefter vægt for nogle flere reps.

3 set x 3 reps @ 40 kg

2) DB One Arm Row

1 set x 37 reps @ 34 kg

1 set x 50 reps @ 20 kg

3) DU - træning

♦ CII 5K - 21:03 min
(
røvsygt
crazy.gif
)

♦ 15 min Powerwalk

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Ved FAIL DU hvor der er god fart på ryger sjippetovet retur mod underarmen. Det sjippetov jeg har brugt er forholdsvist tykt læder, så det slår hårdt.

Det irriterede mig også ret meget, så jeg undersøgte det før jeg tog i FDK igen. Det sjippetov jeg har brugt er ALT for langt til mig! Det forklarer også hvorfor der er så meget tov der kan svirpe retur når jeg træder på det!

Da jeg tog anden omgang afkortede jeg tovet til min korrekte længde og VUPTI ... så forsvandt problemet. DU'er kørte også bedre da armene ikke skulle holdes 7 meter ud fra kroppen smile.gif

Jeg får nærmest konsekvent pisk på armene, når jeg failer d.u. :dry: Nogle gange også på benene. Jeg ved ikke lige, hvad jeg gør galt. Længden skulle være ok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får nærmest konsekvent pisk på armene, når jeg failer d.u. :dry: Nogle gange også på benene. Jeg ved ikke lige, hvad jeg gør galt. Længden skulle være ok.

Prøv for en god ordens skyld at tjekke om længden af torvet nu også passer - det gjorde en stor forskel for mig. Torvet under foden og de to håndtag skal nå til armhulen smile.gif

Et gæt kunne også være at det måske også har noget med den måde du/jeg tvister i håndleddet på?

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Prøv for en god ordens skyld at tjekke om længden af torvet nu også passer - det gjorde en stor forskel for mig. Torvet under foden og de to håndtag skal nå til armhulen smile.gif

Et gæt kunne også være at det måske også har noget med den måde du/jeg tvister i håndleddet på?

Jeg bruger det korteste sjippetov, vi har i Kirken. Det er til folk på ca. 165 cm. Og jeg er 170. Men det passer. Og det næste i rækken er alt for langt.

Hm, kan sagtens være noget med mine håndled.

Link to comment
Share on other sites

Eftermiddagstræning Søndag d. 27/3

♦ Powerwalk 15 min

♦ 5
km interval løb

♦ 15 min sjip ~
Nu sidder DU'er 2/1 - 1/1
w00t.gif
Nu skal skinnebenene bare følge med!

♦ 15 min Mobility

♦ Powerwalk 15 min

Blev under mobility belært om avocadoens gode egenskaber fra en damebladsekspert. Hun havde endda fået trykt en t-shirt hvor der stod "Advokado styrer" laugh.gif

... meningen var god!

Mine bukser begynder forøvrigt at hænge - jeg er ved at blive tynd!

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share