The Log of Fame.


Fame Boy
 Share

Recommended Posts

Dejlig træning i dag.


Et par hurtige kommentarer:

Lærling er en good guy. Nærmest ufatteligt voksen for sine 20 år. Måske uden at han egentlig tænkte over det fik han sat et par tanker i gang. Jeg har et par justeringer jeg skal lave.

Jess: dagens dejlige overraskelse. Han er også en good guy med meget meget store muskler.

Marco: kører DB pres med fin ROM. Man kan dog ikke sige det samme om hans pullups. <3

Karimse: var der desværre ikke så længe. Øv,


Træning:

150414


Squat:

8x157,5kg

Fik præcis hvad jeg havde besluttet mig for. Sættet føltes af lort og de sidste 3 reps var grimme. Men jeg fik de 8 jeg kom efter.


Pres:

6x5x67,5kg

De var skide nemme. Nok fordi jeg ikke overhold P60.


RDL:

6x5x125kg

P60

Skiftes ud med rack DL fra næste runde.


Uneven pushups:

4x15


Batwings:

4x8x20kg


I aften spiser jeg risengrød med pigerne. <3

Link to comment
Share on other sites

Var det 5x5 et par gange ugentlig der gav dig 100 OH?

Det var mange års konsistent træning og aggressiv forøgelse af kropsvægt.

Jeg har stort set altid været glad for OH og det er min opfattelse at det er et løft der i virkelig høj grad er afhængigt af tålmodighed. :)

Link to comment
Share on other sites

For mit vedkommende er det næsten alle pres der er langsomme i progression, der gik satme længe før jeg fik "hul på bylden" i bænkpres og det løft begyndte at stige. Squat Og dødløft til gengæld synes jeg hurtigt der kommer fremgang i.

Det er fordi du er dværg ;o) Ihvertfald hvad squat angår

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er langt sværere at programmere træning til overhead end til bænk. Jeg ved lige præcis hvilke sæt, reps, procenter, og frekvens der virker for bænkpres, men det er langt sværere at gennemskue "formlen" til military.

Det synes jeg nu ikke. Jeg har god erfaring med helt basic 5 x 5, evt med et strejf af bill star, så man bygger op til en tung 5`er. Og så er min beskedne erfaring, at de fleste kan tåle langt færre tæsk i military end bænk, hvorfor et enkelt pas i Military om ugen er fint, hvor det til bænk er håbløst.

Link to comment
Share on other sites

"Hemmeligheden" som jeg ser det ligger i højere grad i vedholdenheden end i alt det andet. 5-15 sæt om ugen i måske 100-200 uger.

Og krudt selvfølgelig. Masser af krudt.

Bill Starr har vist på et tidspunkt snakker om hans pre- og post- steroid press. Det skulle (overraskende nok) have gjort en stor forskel.

Link to comment
Share on other sites

Det kan man altid diskutere... nevertheless taler i om, hver jeres vise sten mod press, men kauf sagde size matters - og det bakker mit eksempel fint op om...

Jeg har masser af ting kørende for mig, men også en del imod. Jeg er for lang, startede træning for sent og laver for meget kardiopjat ved siden af. Hvis jeg kan presse 100 så kan alle. Det handler bare om at dedikere en vis portion energi mod det må i omkring 100-200 uger.

Det er klart at det hjælper hvis man er et jern, men igen - med mine beskedne 95kg på 185cm er jeg ikke ligefrem bygget som en kuffert.

For øvrigt snakkede Kauf ikke om størrelse. Hans indlæg betyder løst oversat "jeres skuldre er bøsser". :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share