Protein indhold


brinch93
 Share

Recommended Posts

Hej.

Er ny på feltet, så ville hører hvor højt protein indholdet skulle være i mad, for at det blev betegnet som et lavt/højt protein indhold?

Der er ikke mere i spørgsmålet, men grunden til jeg undrer mig er at folk siger at Cocios protein indhold er højere end de fleste protein drikke, hvor cocio ligger på 3.5 gram / 100 gram.

Link to comment
Share on other sites

3.5g pr. 100 g. er generelt et ret lavt indhold af protein. I mit proteinpulver er det vist 79.9 g pr. 100 g... Og hvis du sammenligner med fisk, kylling eller magert kød, hvor indholdet normalt ligger på 20-25g pr. 100 g er 3.5g også lavt. Derudover er cocio fyldt med simple kulhydraterog en masse fedt. I magert kød og en god proteinshake er der ikke :)

Link to comment
Share on other sites

3.5g pr. 100 g. er generelt et ret lavt indhold af protein. I mit proteinpulver er det vist 79.9 g pr. 100 g... Og hvis du sammenligner med fisk, kylling eller magert kød, hvor indholdet normalt ligger på 20-25g pr. 100 g er 3.5g også lavt. Derudover er cocio fyldt med simple kulhydraterog en masse fedt. I magert kød og en god proteinshake er der ikke :)

Okay tak for svaret :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Men! :-)

Det kan godt være 3,5g. proteiner pr. 100g. er lavt, men når du f.eks. tager skummetmælk eller minimælk er det ganske udemærket. Både skummetmælk og minimælk har et lavt fedtindhold, så en god skål havregryn med et af de to mælkeprodukter er en morgenmad der er at foretrække!

En dåse tun blandet med en god salat er også et rigtig godt mellemmåltid med massere af proteiner.

Pasta, kylling, nødder er også gode proteinkilder :-)

Check denne hjemmeside: www.kalorietabel.dk

- Der er en masse gode informationer om stort set alle fødevarer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share