Fyssens vej mod (bjerg-) toppen!


HB66
 Share

Recommended Posts

Ja, du har ret. Det er en jungel uden lige!

Og jeg kan desværre heller ikke komme med nogen speciel klog redegørelse for, hvordan jeg bruger og indtager min energi :crazy: Pt. har jeg både High5 Energy source 2:1 samt High5 4:1 stående hjemme i depotet. Jeg bruger egentlig primært 4:1´eren for tiden, da jeg har en del fokus på mit proteinindtag. Mængden af protein er godt nok forholdsvis beskeden, men lidt har også ret :w00t:

Under La Marmotte vil jeg uden tvivl benytte High5 gel´s og Energy Source (2:1) - om det så skal være Isotonic eller ej, kan jeg ikke lige tage stilling til pt. Men under alle omstændigheder ser jeg ingen grund til at indtage protein undervejs. Min restitution kommer 100% i anden række og fokus er udelukkende på at gennemføre inden for mit tidsmål.

Skal man have max udnyttelse af High5´s produkter under alle slags forhold, skal man vist nærmest have hele deres sortiment stående. Sådan virker det i hvert fald næsten.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt forstå din forvirring, for det lyder som om de har en masse produkter som egentlig bare overlapper hinanden.

Jeg bruger selv deres Isotonic når jeg træner, netop fordi jeg sveder meget. Det fungerer rigtigt godt, og jeg synes at jeg får tilført nok energi og elektrolytter(salte) til at jeg ikke kramper op og sådan nogle ting. Når jeg så kommer hjem tager jeg en ren proteinshake.

Hvis jeg ender med at køre Marmotten, så ville jeg køre med Isotonic i dunkene under hele forløbet, og så når jeg er tilbage på hotellet så tage en proteinshake. Jeg ved ikke hvor meget gavn protein har på en 7-10 timers tur kontra kulhydrat :blush:

Så mit forslag er at under træning drikker du kulhydrat - efter træning drikker du protein.

Så har jeg til gengæld et spørgsmål til dig. For jeg er begyndt at få ondt i min venstre høftebøjer når jeg styrketræner. Har du nogle gode råd til hvordan jeg kan blive det kvit - det er sjovt nok når jeg træner ben at det kommer.

Link to comment
Share on other sites

Den er svær med alle de tilskud.

Med baggrund i vægttræning, så ville jeg aldrig sidde 7-10 timer på cyklen (eller nogen andre steder end sovende i min seng) uden at få protein i kroppen. De muskelceller der bliver nedbrudt på den første time, kommer til at vente længe på at få tilført reperationsbyggestoffer. Jaja, jeg ved godt at der også er protein at bygge af i den normale mad der ligger og lumrer i tarmen, men alligevel.

Hvis man er bange for at proteinet i 4:1 optager plads for kulhydraterne, så ville jeg putte 20% mere pulver i dunken.

Nå, egen praksis:

Forventer jeg at kører hårde intervaller/spurter eller langt - med andre ord: regner jeg med at være rimeligt hærget i stængerne dagen derpå, så kommer jeg 4:1 i dunkene. Hvis jeg skal køre en tur uden det bliver den vilde intensitet, så kører jeg på 2:1 hvis jeg kan nå hjem til mine (nok lidt overvurderede) proteiner indenfor ca. 3 timer. Hvis det er meget varmt, så putter jeg derudover en mineraltablet i.

Men jeg tror at man kan distutere det her til solen svulmer op og opsluger jorden :smile:

Men meget sjovt at vide hvad andre gør og hvorfor.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde egentlig planlagt en træningsfri dag idag, da jeg har cyklet flere dage i træk, hvilket jeg ikke er vant til, da jeg forsøger at skåne mit højre ( springer- )knæ.

Men min kæreste skulle til noget styrke-holdtræning ( "stram op" eller noget i den stil, hvilket jeg så absolut bifalder - for det virker :tongue: ), så jeg bestemte mig for, at tage med derned, bare for at rulle en lille tur, på en af de spinning-cykler, som står ude i "kredsløbs-maskinparken".

Benene var overraskende gode, så jeg "kom til" at køre en time jævnt progressivt, således at gennemsnitspulsen var på 130 efter 30 minutter, men 144 efter 60 minutter.

Så der blev alligevel givet lidt gas til sidst, men altid med jævn fart, som modvægt til al det interval-træning, som spinning jo reelt er.

Men jeg skulle nok have holdt mig til min plan med en fridag. For siden jeg stod af cyklen kl. 18.30 har jeg haft lidt ondt i mit højre knæ :unhappy::unhappy:

Jeg har ikke haft rigtigt ondt i det siden slutningen af juli måned, hvor jeg trænede en del op til Nordjylland Rundt, så det er bare rigtigt træls.

Nå, men jeg er blevet god til at respektere kroppens advarselssignaler, og derfor dropper jeg cykeltræningen de næste 2-4 dage alt efter, hvordan de næste dage kommer til at gå.

Jeg skal bare huske at træne tung og langsom squat hver anden dag i de kommende dage, det ved jeg heldigvis virker sammen med cykel-pausen :4thumbup:

Men øv-bøv alligevel, for jeg kan mærke tvivlen i baghovedet: "hvordan skal det komme til at gå til foråret og sommeren, når jeg skal cykle endnu flere km end jeg gør nu"??

Nå, jeg håber mit knæ er mere sårbart overfor at træne flere dage i træk, end det at træne mange km men med flere fridage, sådan som mit 2011-program er planlagt!!

@Elkjærmark:

jeg har det nok lidt ligesom dig, det primære behov under løbet er ( indtil andet er ordentligt dokumenteret ) sukker, så jeg er umiddelbart også til ren kulhydrat-drik.

Jeg har aldrig prøvet High5 2:1, da jeg først er ved at have tømt en 3 kg. spand med maltodextrin, som jeg har brugt til at lave min egen sukkerblanding. Men til foråret skal 2:1 og evt. isotonic testes.

@Kermit:

Jamen, jeg gør skam lige som dig - kulhydrat under træning, protein ( + kulhydrat ) efter.

Det der bare "forstyrrer" mig er, at når man læser om kulhydrat-protein blandingen 4:1 på High5's hjemmeside, så tolker jeg det faktisk som om, at der også kan være fordele ved protein-indtagelse under træning og konkurrence!!

For at kunne hjælpe dig med din skade, er jeg nødt til at vide mere om, hvordan skaden er opstået ( kom det pludseligt, eller er den kommet over tid? ) og i, hvilke

situationer du mærker den ( "træner ben" kan være mange ting - når du bøjer i hofteleddet under squat, strækker hofteleddet i lunge....? ).

@Gregers.

Har ikke kunnet undgå at bemærke, at jer med vægttræningsbaggrund er extremt kost- og proteinfikseret. Og det er langt hen af vejen forståeligt, når man dyrker en "sport", hvor muskeltilvækst/styrketilvækst er målet.

Men jeg vil tillade mig at påstå, at man ikke kan sammenligne de krav musklerne har til energiforsyning under cykling set ift. styrketræning.

Dit forslag med at spæde 20% extra pulver i for at proteinet ikke skal begrænse det totale sukkerindtag holder ikke.

Jeg har som udgangspunkt tænkt mig, at følge de anvisninger der kommer fra High5-forsøget ( og træne det hele foråret, for jeg tror ikke det er så enkelt, at vænne kroppe til at indtage så meget væske og energi ), hvor der skal indtages 95g kulhydrat/liter væske. Det er uden tvivl den absolutte øvre grænse for, hvad kroppen kan optage i.l.a. en time. At komme 20% extra pulver i, vil dermed bare få en masse sukker-protein holdig væske til at skvulbe rundt i maven, med fare for kvalme og opkast :unhappy:

Proteinindtagelse ved intervaller/spurter, som har "styrke-kvaliteter", giver mere mening, men hvad ved jeg. Om få ord kan det være at "best practice" er kulhydrat og vegetabilsk fedt ( fra nødder og lign )!! :wacko:

Der sker hele tiden noget indenfor ernæring og dens indvirkning på kroppen og præstationsevnen.

Forvirrende, men også spændende, ikk?

Nå, nu vil jeg i seng. Søvnen er jo meget diskuteret i disse år. Har tilsyneladende endnu større indflydelse på bl.a. kroppens restituering, end man tidligere har troet.

Så det er bare med at få lukket øjnene, så min cykel-pause ikke bliver længere end højest nødvendig.

Godnat :4goodbye:

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Det er kommet efter jeg er begyndt at styrketræne, og kommer gerne når jeg f.eks. squatter. Derefter kan jeg mærke det i de fleste andre øvelser, eller når jeg er færdig med en øvelse og skal vende mig om. Men den kommer hovedsagligt når jeg squatter.

Og er enig i din betragtning med folk der styrketræner. Jeg tror også umiddelbart at det er vigtigere at få tilført kulhydrat fremfor protein under løbet, for det er det der skal køres på. At man så er smadret bagefter vil næsten altid ske, og så kan man fylde på med protein der.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen :unhappy:

Ja, humøret er ikke helt i top. Sådan er det altid, når mit springerknæ viser sit grimme fjæs :devil:

Som jeg skrev igår, kunne jeg godt mærke, at der var noget galt. Nu har jeg jo efterhånden mærket det lorte knæ mange gange i.l.a. de sidste 5,5 år, så jeg ved udmærket når der er noget galt.

Men fordi jeg er god til at tage det i opløbet, har jeg efterhånden fundet ud af, hvordan jeg skal tackle det. Håber også at det funker denne gang.

Jeg fik taget min "knæ-medicin" idag i form af tung styrketræning/squat og ingen cykeltræning. Har stadig ondt i knæet, men det plejer trods alt at tage nogle dage inden smerterne er væk, så jeg må udstyre mig med tålmodighed :raisebrow:

Men det skal helst ikke tage for lang tid, for jeg skal have lavet en laktat-test d. 9/12, for første gang i mit liv. Så jeg er selvfølgelig spændt på, hvordan det kommer til at forløbe. Jeg skulle jo gerne være i stand til at give den 100% gas den dag :kickass: :bike:

Imorgen bliver så en fridag, inden lørdagen skal stå i styrketræningens tegn :weight_lift:

Keep cool

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Det lyder lidt foruroligende med dit svage knæ. Med din baggrund, burde du så ikke have værktøjerne til at komme det til livs?

Heldigvis er der god tid til træning endnu, så lad endelig være med at forcere noget :crazy: Men hey, det er du jo heldigvis bevidst om :4thumbup:

Hvor skal du have lavet lactattesten henne og hvor meget må du slippe for det?

Link to comment
Share on other sites

Angående dit springer knæ som du fik efter en tur på spinnings cyklen kom jeg umiddelbart til at tænke hvilke pedaler du kører med selv og om det er det samme klampe system som det der typisk bruges på spinnings cyklerne dvs det gamle LOOK klamper. Jeg har selv flere gange døjet med knæproblemer og det har hvergang kunnet relateres til klampe indstilling som kan være forskellig fra cykel til cykel for mit vedkommende.

Siden jeg fik Speedplay pedaler har jeg aldrig haft skyggen af problemer på det område så de kan varmt anbefales. Det er osse de første pedaler hvor jeg føler at jeg rent faktisk sidder ordentligt fast samtidigt med at der er fuldstændigt frit float.

Link to comment
Share on other sites

Det blev alligevel til lidt træning igår, men ikke cykling desværre :unhappy:

Knæet værker stadig :mad: , men jeg lavede 30 minutters "mave-ryg-overkrops-cirkel-styrketræning" med spillerne. Fordi der ikke var pause mellem de forskellige øvelser, fik man lidt puls på, så det var ok.

Jannie - "de rette værktøjer", ja måske, men kroniske seneskader er i den idrætsmedicinske verden noget af det aller sværreste, at have med at gøre.

Men som tidligere skrevet, har jeg ( forhåbentlig stadig ) styr på, hvad der skal til, for at få smerterne væk.

Det er bare enormt frustrerende mens det står på. I den forbindelse kan jeg så lige fortælle, at det ikke ligefrem hjælper, at læse om al den træning i andre får lavet!!

Men jeg kan selvfølgelig bare lade være med at frekventere jeres logbøger, mens jeg er skadet - det er jo bare blevet sådan en hyggelig vane!!

Mht. lactat-testen; den skal jeg have lavet hos Dag Stormark i Arkadens Fysioterapi og Sundhedscenters idrætsklinik Aalborg ( min nye arbejdsplads pr. 1/1-2011 forøvrigt ). Det koster 700kr. Om jeg kan få lidt medarbejder-rabat ved jeg ikke.

MTBforever/Kermit - mine knæproblemer kom ganske rigtigt efter en relativ rolig tur på spinning-cyklen. Men jeg er 100% sikker på, at det ikke har noget med spinningcyklen eller klampe-typen at gøre. Mine knæsmerter kommer lige så ofte efter træning på landevejsraceren, hvor jeg forøvrigt kører med Speedplay, som jeg også er meget glad for, pga. det frie float.

Den eneste røde tråd, der er ift. mine knæsmerter, er desværre den samlede træningsbelastning ( intensitet, frekvens, varighed.. ).

Desværre, fordi det gør, at jeg ikke kan træne ligeså meget som jeg egentlig har lyst og energi til, og som mange andre kan og gør ( læser misundeligt om Jannie's dobbelttræninger på samme dag, og andre der i sæsonen er ude på 5-6 timers træningsture ).

Det, at jeg har et relativt lavt "træningsloft", kan selvfølgelig godt gøre mig bekymret ift. at skulle køre La Marmotte. Men jeg er trods alt kommet, godt nok meget slidt men, relativt hurtigt gennem Nordjyland Rundt, så et vist udholdenheds-potentiale har jeg da trods alt, på trods af de begrænsninger mit knæ giver mig.

Jannie, du spurgte forøvrigt på et tidspunkt, hvor mange km. jeg regnede med, at skulle cykle inden La Marmotte. Ifølge den træningsplan jeg har udarbejdet, kommer jeg op på ca. 5500km. Om knæet så vil være med til det, er en helt anden snak :hmmm:

Det er mere end jeg nogensinde har cyklet tidligere på et halvt år, så det kan jo godt virke lidt håbløst, men nu skal det forsøges - NO GUTS NO GLORIE :kickass:

Ellers står dagens træning på styrke ben, og måske lidt overkrop, sammen med kæresten og hendes veninde ( efter de har været til en Body-Bike quick uden mig :devil: ).

God weekend, til mine kære trofaste læsere :worship:

Og husk nu, at nyd jeres træning!!

Fyssen

Edited by HB66
Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg lavet et rigtigt godt styrketræningspas.

De første 30 min. alene, mens Eva og hendes veninde var til spinning. Her fik jeg efter en god opvarmning, bl.a. lavet 8 x 6 rep tung langsom squat med 105 kg. Selv om jeg ikke er specielt vild med at styrketræne, må jeg sige at det er en fed følelse man har i lårene efter sådan en omgang. Specielt i disse dage, hvor jeg ikke kan give benene tæsk på cyklen.

Da pigerne havde afsluttet deres spinning lavede vi ca. 40 min. fullbody styrke. Jeg kunne godt mærke, at jeg havde lavet styrke for overkroppen igår, men skide være med det. Jeg har en masse energi, der skal fyres af, så må overkroppen betale prisen :dumbbell_lift:

Slut for nu.

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

105 kg i squat?? noget siger mig at du ikke er bygget som den typiske bjerg rytter :tongue:

:4thumbup: 105 kg i squat er nogenlunde det samme som Gregers, men kan selvfølgelig også være du bare har en uhyggelig stærk krop :cool:

Men hul i at du ikke har fået cykeltrænet i et stykke tid. Det vigtigste er jo sådan set at du holder din krop igang på den ene eller anden måde.

Link to comment
Share on other sites

Kermit/Gregers/MTBforever -

Hmmm... Med 77 kg fordelt på 178 cm og en fedtprocent på ca.9% er jeg måske ikke en typisk bjergrytter, men jeg synes nu selv, at jeg er rimelig god opad ( ellers ville det da også være et håbløst projekt, at køre La Marmotte :tongue: ). Men det er da klart, at med de tal, kan i nok også regne ud, at jeg ikke er et ordentlig brød/bodybuilder-typen.

Det er jo lidt forskelligt, hvor dybt man går i squat-øvelsen. Jeg går ned til 90 graders bøjning i knæene. Går du længere ned i knæene Kermit, kan det jo også forklare, hvorfor forskellen er relativ stor. Nu ved jeg ikke, hvor lang tid du har styrketrænet, men især i starten, er der et stort udviklingspotentiale.

Inden 2. juli er det min plan/håb/ønske, at jeg skal ned på 73-74 kg. Jeg har godt nok aldrig vejet så lidt i mit voksenliv, men jeg har jo heller aldrig haft så vildt et mål, som gennemførelse af La Marmotte :4thumbup:

Jeg har aldrig været særlig systematisk med min styrketræning. Men det sidste år, i takt med, at flere og flere undersøgelser viser god effekt af styrketræning på kroniske seneskader, har jeg været ret seriøs med min squat-træning. Så vidt jeg husker, startede jeg med 9 sæt - 15 rep. - med 50 kg., så der er håb forude kermit :wink:

Når jeg har det godt i mit knæ, laver jeg kun 3 x 6 rep/x 2/uge., men i de perioder, hvor jeg har bøvl med knæet, laver jeg typisk 8-9 sæt x 6 rep/x 3/uge, sådan som "videnskaben" foreskriver.

Hygge.

Fyssen

:4thumbup: 105 kg i squat er nogenlunde det samme som Gregers, men kan selvfølgelig også være du bare har en uhyggelig stærk krop :cool:

Men hul i at du ikke har fået cykeltrænet i et stykke tid. Det vigtigste er jo sådan set at du holder din krop igang på den ene eller anden måde.

Edited by HB66
Link to comment
Share on other sites

Jeg går ned så lårbenet er ca. parrallelt med gulvet. Jeg oplever nok at min udvikling i squat er stor, men at det er led/sener der sætter begrænsningen. Men jeg har så også kun styrketrænet siden august i år. Hvor lang tid har du haft gang i styrketræningen?

Link to comment
Share on other sites

Med parallelle lår, går du lidt dybere end jeg i øvelsen, hvilket kan forklare noget af forskellen.

Qua mit arbejde, hvor jeg træner skadede elite-fodboldspillere, og oftest selv vælger at træne med, har jeg lavet styrketræning i mange år, men aldrig særligt systematisk, og til tider med perioder helt uden styrketræning.

Men det sidste år har jeg styrketrænet kontinuerligt 2-3 gange pr. uge.

Fyssen

Jeg går ned så lårbenet er ca. parrallelt med gulvet. Jeg oplever nok at min udvikling i squat er stor, men at det er led/sener der sætter begrænsningen. Men jeg har så også kun styrketrænet siden august i år. Hvor lang tid har du haft gang i styrketræningen?

Link to comment
Share on other sites

Så er der dømt MAJOR DOMS :w00t:

Jeg kan godt mærke, at det er ved at være 4-5 måneder siden jeg sidst lavede så mange squat-sæt. Lår og balder er mega ømme og trætte, men tilgengæld er knæet så meget i bedring :smile: , at jeg har planer om en lille cykeltest imorgen. Hvis ikke det går, udsætter jeg lactat-testen, som er planlagt til d. 2/12. Der er ingen grund til at lave en lactat-test, hvis man ikke kan give 100% pga skade.

Men ellers er dagen en træningsfri dag ( men ikke arbejdsfri - fik fri for 10 min. siden ).

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Knæet var i så meget bedring idag, at det skulle testes idag. Jeg tog ned i FW, og kørte en time i et roligt tempo på en af deres spinning-cykler. Bortset fra en 5-6 gange, hvor jeg rejste mig op i pedalerne for at aflaste bagdelen, sad jeg ned under hele træningen. Jeg kunne mærke mit knæ, men havde ikke ondt. Her bagefter kan jeg mærke, at jeg har trænet, men ikke mere end så mange andre gange, så jeg er relativ fortrøstningsfuld. Satser på at kunne cykle igen på onsdag.

Jeg har dog besluttet at udsætte lactat-testen 14 dage, da jeg ikke vil køre max, så kort tid efter, at jeg har haft problemer med knæet.

Pt. sidder jeg i bussen på vej til Horsens, hvor vi skal spille i aften. Det virker lidt åndsvagt, at skulle spille i det vejr :cold: , op på sådanne baner, men Horsens mener ikke det skulle være et problem, og så må vi jo tage afsted :nonono:

Ha' det godt!

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Halløj :bigsmile:

Efter at have arbejdet i små 30 timer, kun afbrudt af 6 timers søvn, er det en træt mand, som snart går i seng. Men jeg skal jo lige have skrevet lidt om dagens træning mm..

På arbejde idag, fik jeg lavet full body styrkeprogram inkl. 7 x squat, hvor de sidste fire set var med 110kg :4thumbup:

Knæet blev lidt ømt i.l.a. søndagen, hvor jeg havde lavet en times cykeltest.

Nu er det bedre igen ( det er altså fantastisk, at en overbelastet/skadet smertefuld sene kan få det bedre af, at blive udsat for 4-5 tons belastnig :raisebrow: )

Så nu prøver jeg lige en ny cykeltest imorgen igen, hvor jeg forøvrigt har fri - DEJLIGT :cheer:

Jeg har udsat min lactattest 14 dage til den 16/12. Jeg ved af erfaring, at jeg skal køre lidt forsigtigt i perioden efter sådan en "knæ-nedtur", som jeg lige har haft, så der er ingen grund til at tage nogle chancer.

Kan i alle have en rigtig god arbejdsdag imorgen, mens vi andre holder fri :tease:

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Hold da fast nogle lange arbejdsdage du har dig! Der er vist ikke noget at sige til, at du trænger til lidt fri.

Men heldigt for dig, at du kan nå at træne lidt i arbejdstiden. Den luksus kan vi andre ikke ligefrem tillade sig :unhappy:

110 kg squat er da herre seriøst :superman::superman::superman:

Men i mit lille hoved, har jeg svært ved at se det logiske i, at man ved hjælp af tung træning kan reparere en skade. Det virker helt gak :blink:

I øvrigt virker det fornuftigt af dig at udskyde lactattesten. Der er ingen grund til at få skaden til at springe op, nu hvor den i forvejen er lidt sårbar.

Og lige præcis den meget realistiske og intelligente måde, hvorpå du betragter dine skavanker, er måske lige netop den forskel der er fra succes til fiasko. Derfor ser jeg heller ingen grund til at tvivle på, om du kan gennemføre forløbet frem mod La Marmotte!

Link to comment
Share on other sites

Hello :bigsmile:

Ja, humøret er for opadgående, for knæ-generne er for nedadgående :4thumbup:

Jeg fik cyklet et fint pas på en af FW's spinningcykler idag. Jeg gav den lidt mere gas idag, da knæet næsten var symptomfrit efter de første fem minutter.

Jeg cyklede i jævn fart 6 x ( 7 min. siddende + 3 min. stående ).

Trænings-statistik:

Tid: 60 min.

Max. puls: 174

Gnsn. puls: 151

KM: "30"

I opgangen på vej op til FW, hænger der altid nogle plakater med fornuftige budskaber som f.ex. "husk kondom", "don't drive when you have been drinking"....osv. Idag var der en plakat fra Kræftens bekæmpelse og trygfonden, med en ung solbrun fyr og teksten " for nogen koster det bare en 20'er at gå i solariet, for andre bliver det frygteligt dyrt".

Jeg synes det er fine budskaber, men det klinger lidt hult, når man så kommer ind i omklædningsrummet og ser, at FW tilbyder deres kunder solarium mod betaling :nonono:

På FW's hjemmeside, skriver de bl.a. at; "Vores vision er at give så mange som muligt, mulighed for at få et sundere liv".

Der er efterhånden rigeligt med dokumentation, der beviser at solarium medfører øget risiko for hudkræft!

Derfor mener jeg ikke, at FW's solarie-tilbud passer ret godt med deres "sund liv"-visioner :nonono:

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Kigger lidt med på sidelinjen her. Har lidt de/det sammen mål, og samme problemstilling.

Det er mit venstre knæ der er begyndt at værke lidt. Det sidder på indersiden, og kan mærkes fra lige over knæskallen og så ned igennem knæet. Det forværres ved løb, men ikke cykling og styrketræning. Hvordan sidder dit, og hvad forværres det af?

Jeg skal køre La Marmotte 2011, hvis jeg får billetten. Har været lidt sent ude, men har lige fået et tilbud som jeg hopper på. Så nu håber jeg at jeg får billetten i hus. Ser det klart som en kæmpe udfordring, og må nærmest være misundelig på dine stats. Du har ikke noget at klage over. Jeg selv er 192, og 93kg. Skal dog meget gerne ned omkring 85kg, hvis ikke mindre inden race-day. :devil:

Har selv kørt noget log herinde, men blev lidt træt af det konstante opdatering/logning med de samme træningspas.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Hej :smile:

Jeg nåede ikke at skrive om min træning igår, da arbejde, træning og udvalgsarbejde ( "hvordan får vi flere kvinder til at køre landevej i vores klub"? ) gik ud i et. Så da de andre tog hjem ved 21.30-tiden, ja så orkede jeg ikke, at skulle til at skrive logbog.

Det var jo slet ikke planen, at jeg skulle cykle igen allerede igår, da jeg også cyklede onsdag, men jeg havde tilmeldt med et "jule-spinning hold" som nr. 18 på venteliste, fordi min kæreste skulle køre på dette hold. Jeg havde ikke regnet med at komme med på holdet, men onsdag aften fik jeg en mail om, at jeg havde fået plads på holdet, og så var det jo bare om at komme afsted.

Jeg var lidt betænkelig ved at skulle afsted, fordi jeg sjældent cykler to dage i træk ( pga knæet ), og normalt aldrig gør det i perioden lige efter at have haft bøvl med knæet.

Men det gik nu over al forventning. Igen havde jeg let ved at få pulsen op ( uden at det føltes særligt hårdt ), og knæet gav overhovedet ikke lyd fra sig - ikke en eneste gang:4thumbup: :smile::w00t::beerchug::4jumpy::alright::thumb::cheer:

Nu har jeg jo efterhånden mange gange prøvet, at mit knæ har været skyld i lange pauser fra cykling så, hver gang knæsmerterne dukker op, bliver jeg altid lidt nervøs for om det nu bliver til en længere pause igen.

Men heldigvis gik det ikke så galt. Mit koncept med tidlig indsat ( cykelfri og tung langsom styrketræning så snart knæet begynder at værke ) har vist sin værdi igen :wink:

Her kommer mine trænings-stats fra igår:

1 time 27 min.

Puls 178/159 ( max/gnsn )

Nu skal jeg afsted på arbejde - min 3. sidste efter 15,5 år på samme arbejdsplads. Lidt mærkeligt og lidt vildt, ikke?

Hav en god dag.

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share